Poziom postaci | Maksymalny poziom umiejętności | Maksymalny poziom cechy |
1. | 1 | 40 |
2. | 2 | 42 |
3. | 2 | 44 |
4. | 2 | 46 |
5. | 3 | 48 |
6. | 3 | 50 |
7. | 4 | 52 |
8. | 4 | 54 |
9. | 4 | 56 |
10. | 5 | 58 |
11. | 5 | 60 |
12. | 6 | 62 |
13. | 6 | 64 |
14. | 6 | 66 |
15. | 7 | 68 |
16. | 7 | 70 |
17. | 8 | 72 |
18. | 8 | 74 |
19. | 8 | 76 |
20. | 9 | 78 |
21. | 9 | 80 |
22. | 10 | 82 |
23. | 10 | 84 |
24. | 10 | 86 |
25. | 11 | 88 |
26. | 11 | 90 |
27. | 12 | 92 |
28. | 12 | 94 |
29. | 12 | 96 |
30. | 12 | 98 |
31. | 13 | 100 |
32. | 14 | 102 |
33. | 14 | 104 |
34. | 14 | 106 |
35. | 15 | 108 |
36. | 15 | 110 |
37. | 16 | 112 |
38. | 16 | 114 |
39. | 16 | 116 |
40. | 16 | 118 |
41. | 17 | 120 |
42. | 17 | 122 |
43. | 17 | 124 |
44. | 18 | 126 |
45. | 18 | 128 |
46. | 19 | 130 |
47. | 19 | 132 |
48. | 19 | 134 |
49. | 20 | 136 |
50. | 20 | 138 |
Umiejętności bojowe
Lekkie uzbrojenie
Umiejętność używania lekkiej, szybkiej broni i pancerzy zapewniających swobodę ruchu. Do osiągnięcia wyższych poziomów tej umiejętności potrzebne są duże zręczność i zwinność.
Broń drzewcowa
Ta umiejętność umożliwia używanie sztyletów (najszybszej broni do walki wręcz), jak i innych rodzajów broni do zadawania pchnięć. Tego typu uzbrojenie najlepiej nadaje się dla wojowników o dużej zręczności i adeptów magii.
Lekka broń sieczna
Ta umiejętność umożliwia używanie małej broni tnącej, zapewniającej wojownikom i adeptom magii przewagę w walce wręcz. Do tej kategorii należą między innymi miecz jednoręczne, krótkie miecze i topory.
Lekka broń obuchowa
Ta umiejętność umożliwia używanie małej broni obuchowej, takiej jak jednoręczne maczugi, buzdygany, a także liczne berła i kostury dla magów.
Lekki pancerz
Ta umiejętność umożliwia noszenie specjalnych zbroi, stosownych dla zręcznych i zwinnych wojowników.
Ciężkie uzbrojenie
Umiejętność używania wielkiej, potężnej broni oraz ciężkich zbroi i tarcz. Do osiągnięcia wyższych poziomów tej umiejętności potrzebne są duże siła i wytrzymałość.
Ciężka broń sieczna
Ta umiejętność umożliwia używanie ciężkiej broni tnącej (takiej jak jednoręczne i dwuręczne miecze i topory, charakteryzującej się najwyższą wartością zadawanych obrażeń.
Ciężka broń obuchowa
Ta umiejętność umożliwia używanie najbardziej skutecznej broni obuchowej, takiej jak jednoręczne i dwuręczne młoty, maczugi i kostury.
Ciężki pancerz
Ta umiejętność umożliwia noszenie najcięższych i najbardziej wytrzymałych zbroi.
Tarcze
Ta umiejętność umożliwia używanie najlepszych tarcz i uzyskanie najskuteczniejszej ochrony przed atakiem bezpośrednim i z dystansu.
Broń strzelecka
Ta umiejętność umożliwia osiągnięcie biegłości w posługiwaniu się łukami i kuszami. Do osiągnięcia wyższych poziomów tej umiejętności potrzebna jest duża zręczność i solidna siła.
Łuki
Łuki umożliwiają szybkie oddawanie strzałów i mają duży zasięg.
Kusze
Kusze mają największą siłę przebicia w kategorii broni strzeleckiej.
Poziom | Lekkie uzbrojenie | Ciężkie uzbrojenie | Broń strzelecka | |||
Cecha | Zrn | Zwi | Sił | Wyt | Sił | Zrn |
2 | 26 | 26 | 26 | 26 | 31 | 33 |
3 | 28 | 27 | 29 | 29 | 32 | 36 |
4 | 30 | 29 | 32 | 32 | 33 | 39 |
5 | 33 | 31 | 35 | 35 | 34 | 42 |
6 | 37 | 34 | 40 | 40 | 36 | 45 |
7 | 40 | 37 | 45 | 45 | 38 | 48 |
8 | 45 | 41 | 51 | 51 | 41 | 52 |
9 | 50 | 45 | 57 | 57 | 44 | 56 |
10 | 56 | 50 | 64 | 64 | 47 | 60 |
11 | 62 | 55 | 72 | 72 | 51 | 65 |
12 | 70 | 60 | 80 | 80 | 55 | 70 |
13 | 74 | 65 | 84 | 84 | 59 | 75 |
14 | 78 | 70 | 88 | 88 | 63 | 80 |
15 | 82 | 75 | 92 | 92 | 67 | 85 |
16 | 86 | 80 | 96 | 96 | 71 | 90 |
17 | 90 | 85 | 100 | 100 | 75 | 95 |
18 | 94 | 90 | 104 | 104 | 79 | 100 |
19 | 98 | 95 | 108 | 108 | 83 | 105 |
20 | 102 | 100 | 112 | 112 | 87 | 110 |
Umiejętności magiczne
Biała magia
Biała magia służy do podtrzymywania siły. Wyższe poziomy tej umiejętności można osiągnąć, dysponując bardzo wysoką mądrością i wysoką charyzmą.
Zdrowie
Magia zdrowia obejmuje liczne metody leczenia i wzmacniania.
Natura
Magia natury umożliwia kontrolowanie zwierząt, a także leczenie zatruć i chorób.
Wzmocnienia
Wzmocnienia wzmacniają i ulepszają jednostki sojusznicze, co jest bardzo przydatne podczas bitew. Można je też wykorzystać przeciwko ożywieńcom.
Magia żywiołów
Celem magii żywiołów jest kontrolowanie żywiołów: ognia, lodu i ziemi. Wyższe poziomy tej umiejętności można osiągnąć, dysponując wysokimi inteligencją i mądrością.
Ogień
Magia ognia to agresywna magia, stosowana głównie do niszczenia wrogów. Obejmuje zaklęcia o największym potencjale niszczącym. Służy też do przywoływania żywiołaków ognia.
Lód
Magia lodu obejmuje zaklęcia zadające względnie duże obrażenia. Umożliwia zamrażanie wrogów i przywoływanie żywiołaków lodu.
Ziemia
Magia ziemi obejmuje zaklęcia o średniej sile niszczącej, a ponadto umożliwia zamienianie wrogów w kamień i przywoływanie żywiołaków ziemi.
Magia umysłu
Magia umysłu wpływa korzystnie lub niekorzystnie na umysł. Wyższe poziomy tej umiejętności można osiągnąć, dysponując bardzo wysoką charyzmą i stosunkowo wysoką inteligencją.
Uroki
Magia uroków służy do mylenia i oszukiwania wrogów za pomocą złudzeń i sztuczek. Z jej pomocą można uzyskać kontrolę nad nieprzyjacielem i wykorzystać go dla własnych celów.
Ofensywna
Ofensywna magia umysłu niszczy intelekt i ducha przeciwnika. Obejmuje zaklęcia hipnotyzujące, łudzące nieprzyjaciół tak, że nie potrafią odróżniać sojuszników od wrogów, jak i zadające obrażenia przez szok.
Defensywna
Defensywna magia umysłu może odbierać manę przeciwnikowi i przekazać ja jednostce rzucającej czar lub jej sprzymierzeńcom. Umożliwia też szybszą regenerację zapasów many.
Czarna magia
Czarna magia służy do niszczenia i osłabiania. Wyższe poziomy tej umiejętności można osiągnąć dysponując bardzo wysoką inteligencją i stosunkowo wysoką mądrością.
Śmierć
Magia śmierci ma tylko jeden cel: zniszczenie wroga. Zadaje ogromne obrażenia w krótkim czasie.
Nekromancja
Adept nekromancji może przywoływać istoty z królestwa umarłych oraz odbierać siłę życiową wrogowi i przekazywać ją sobie.
Klątwy
Klątwy mogą osłabić wrogów lub wpływać na nich w inny sposób, często przechylając szalę zwycięstwa na stronę maga.
Poziom | Biała magia | Magia żywiołów | Magia umysłu | Czarna magia | ||||
Cecha | Mdr | Cha | Int | Mdr | Int | Cha | Int | Mdr |
2 | 33 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 |
3 | 36 | 27 | 29 | 29 | 28 | 28 | 28 | 27 |
4 | 39 | 29 | 32 | 32 | 30 | 31 | 31 | 29 |
5 | 42 | 31 | 35 | 35 | 33 | 35 | 35 | 31 |
6 | 45 | 34 | 40 | 40 | 37 | 40 | 40 | 34 |
7 | 48 | 37 | 45 | 45 | 40 | 46 | 46 | 37 |
8 | 52 | 41 | 51 | 51 | 45 | 54 | 54 | 41 |
9 | 56 | 45 | 57 | 57 | 50 | 62 | 62 | 45 |
10 | 60 | 50 | 64 | 64 | 56 | 72 | 72 | 50 |
11 | 65 | 55 | 72 | 72 | 62 | 83 | 83 | 55 |
12 | 70 | 60 | 80 | 80 | 70 | 94 | 94 | 60 |
13 | 74 | 64 | 84 | 84 | 74 | 99 | 99 | 64 |
14 | 78 | 68 | 88 | 88 | 78 | 103 | 103 | 68 |
15 | 82 | 72 | 92 | 92 | 82 | 107 | 107 | 72 |
16 | 86 | 76 | 96 | 96 | 86 | 111 | 111 | 76 |
17 | 90 | 80 | 100 | 100 | 90 | 115 | 115 | 80 |
18 | 94 | 84 | 104 | 104 | 94 | 119 | 119 | 84 |
19 | 98 | 88 | 108 | 108 | 98 | 123 | 123 | 88 |
20 | 102 | 92 | 112 | 112 | 102 | 127 | 127 | 92 |
Cechy
Siła
Zwiększa obrażenia zadawane w starciu wręcz.
Wytrzymałość
Zwiększa maksymalny limit punktów zdrowia.
Zręczność
Zwiększa prawdopodobieństwo trafienie wroga.
Zwinność
Zwiększa prawdopodobieństwo uniknięcia ciosu wroga.
Inteligencja
Zwiększa tempo regeneracji zapasu many.
Mądrość
Zwiększa maksymalny limit punktów many.
Charyzma
Zwiększa prawdopodobieństwo udanego użycia magii umysłu i efekt pozytywnych zaklęć, takich jak leczenie.