Zalety gotowych postaci:
- nie trzeba przechodzić kampanii podstawowych
- możliwość gry postacią z fabuły ZŚ z ekwipunkiem z OZ
- magowie znają wszystkie dostępne sobie czary (poniżej wymienione są tylko te domyślnie znajdujące się na pasku; wyjątek: czarnoksiężnik nie zna cierpienia)
- magowie mają wszystkie główne umiejętności na poziomie 12 punktów (w normalnej grze wymaga to niewydania ich na 27. poziomie; wyjątek: mag umysłu)
- brak wspomnień z nimi związanych
- mniejsza suma umiejętności niż zwykle (54 zamiast 56)
- brak unikalnych przedmiotów na wyposażeniu (np. zbroi Amry lub pancerza mroku)
- rozkład umiejętności niezgodny z moją, jedyną słuszną filozofią tworzenia postaci (patrz odpowiedni poradnik; chlubny wyjątek: mag umysłu)
- brak pierścieni u wojowników
- miejscami nieciekawy ekwipunek towarzyszy
Wojownik lekkozbrojny
Umiejętności Lekkie uzbrojenie 12
Broń drzewcowa 8
Lekka broń sieczna 12
Lekka broń obuchowa 11
Lekki pancerz 11
Lekka broń sieczna 12
Lekka broń obuchowa 11
Lekki pancerz 11
Cechy
Siła 55
Wytrzymałość 70
Zręczność 75
Zwinność 65
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Wytrzymałość 70
Zręczność 75
Zwinność 65
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Wyposażenie
Podwójna krawędź (x2)
Cesarski pancerz, Nogawice łowcy, Hełm gildii
Cesarski pancerz, Nogawice łowcy, Hełm gildii
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Wojownik ciężkozbrojny
Umiejętności Ciężkie uzbrojenie 12
Ciężka broń sieczna 8
Ciężka broń obuchowa 12
Ciężki pancerz 11
Tarcze 11
Ciężka broń sieczna 8
Ciężka broń obuchowa 12
Ciężki pancerz 11
Tarcze 11
Cechy
Siła 80
Wytrzymałość 80
Zręczność 55
Zwinność 50
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Wytrzymałość 80
Zręczność 55
Zwinność 50
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Ekwipunek
Ciernista śmierć, Czerwona smocza tarcza
Adamantytowy napierśnik, Solidne stalowe nagolenniki, Hełm bitewny
Adamantytowy napierśnik, Solidne stalowe nagolenniki, Hełm bitewny
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Łucznik
Umiejętności Lekkie uzbrojenie 8
Lekki pancerz 7
Broń drzewcowa 8
Broń strzelecka 12
Łuki 12
Kusze 9
Lekki pancerz 7
Broń drzewcowa 8
Broń strzelecka 12
Łuki 12
Kusze 9
Cechy
Siła 65
Wytrzymałość 65
Zręczność 75
Zwinność 60
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Wytrzymałość 65
Zręczność 75
Zwinność 60
Inteligencja 25
Mądrość 25
Charyzma 25
Ekwipunek
Okogryz, Wiązowa kusza
Zbroja strzelca-weterana, Nagolenniki strzelca-weterana, Hełm strzelca-weterana
Zbroja strzelca-weterana, Nagolenniki strzelca-weterana, Hełm strzelca-weterana
Pieczęć wieczności, Stare serce
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Czarnoksiężnik Darko
Biały mag
Umiejętności Lekkie uzbrojenie 3
Broń drzewcowa 3
Biała magia 12
Zdrowie 12
Natura 12
Wzmocnienia 12
Broń drzewcowa 3
Biała magia 12
Zdrowie 12
Natura 12
Wzmocnienia 12
Cechy
Siła 25
Wytrzymałość 40
Zręczność 30
Zwinność 35
Inteligencja 60
Mądrość 80
Charyzma 70
Wytrzymałość 40
Zręczność 30
Zwinność 35
Inteligencja 60
Mądrość 80
Charyzma 70
Ekwipunek
Świetlisty, Czarna tarcza niewrażliwości
Szata duchowego szponu, Hełm prawdziwej wiary
Pierścień czystej wiary, Pierścień nocnego cienia
Szata duchowego szponu, Hełm prawdziwej wiary
Pierścień czystej wiary, Pierścień nocnego cienia
Pasek czarów
Biała wszechmoc
Większe uzdrowienie, Masowe uzdrowienie, Aura uzdrawiająca
Cierniowa tarcza, Przywołanie niedźwiedzia
Aura szybkich ciosów, Świętość, Aura światłości, Niewrażliwość
Większe uzdrowienie, Masowe uzdrowienie, Aura uzdrawiająca
Cierniowa tarcza, Przywołanie niedźwiedzia
Aura szybkich ciosów, Świętość, Aura światłości, Niewrażliwość
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Czarnoksiężnik Darko, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Mag żywiołów
Umiejętności Lekkie uzbrojenie 3
Broń drzewcowa 3
Magia żywiołów 12
Ogień 12
Lód 12
Ziemia 12
Broń drzewcowa 3
Magia żywiołów 12
Ogień 12
Lód 12
Ziemia 12
Cechy
Siła 25
Wytrzymałość 44
Zręczność 35
Zwinność 35
Inteligencja 88
Mądrość 88
Charyzma 25
Wytrzymałość 44
Zręczność 35
Zwinność 35
Inteligencja 88
Mądrość 88
Charyzma 25
Ekwipunek
Tajemne berło, Czarna tarcza niewrażliwości
Szata pana zarazy, Hełm esencji
Pierścień mistrza magii, Szmaragdowy pierścień Nora
Szata pana zarazy, Hełm esencji
Pierścień mistrza magii, Szmaragdowy pierścień Nora
Pasek czarów
Wszechmoc żywiołów
Kula ognia, Ognista tarcza, Żywiołak ognia
Wybuch lodu, Zamrożenie, Fala lodu
Opoka, Rozkład, Deszcz kamieni
Kula ognia, Ognista tarcza, Żywiołak ognia
Wybuch lodu, Zamrożenie, Fala lodu
Opoka, Rozkład, Deszcz kamieni
Plansza runiczna
Czarnoksiężnik Darko, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Mag umysłu
Umiejętności Biała magia 7
Zdrowie 7
Magia umysłu 10
Uroki 10
Ofensywna 10
Defensywna 10
Zdrowie 7
Magia umysłu 10
Uroki 10
Ofensywna 10
Defensywna 10
Cechy
Siła 25
Wytrzymałość 38
Zręczność 25
Zwinność 25
Inteligencja 70
Mądrość 63
Charyzma 94
Wytrzymałość 38
Zręczność 25
Zwinność 25
Inteligencja 70
Mądrość 63
Charyzma 94
Ekwipunek
Totem Zarathai, Czarna tarcza niewrażliwości
Szata skupienia, Hełm skupienia
Pierścień arcymagów, Pierścień skupienia
Szata skupienia, Hełm skupienia
Pierścień arcymagów, Pierścień skupienia
Pasek czarów
Wszechmoc umysłowa
Autoiluzja, Zauroczenie
Szok, Hipnoza, Fala szoku
Odmagicznienie, Aura kradzieży many
Większe uzdrowienie, Aura uzdrawiająca
Autoiluzja, Zauroczenie
Szok, Hipnoza, Fala szoku
Odmagicznienie, Aura kradzieży many
Większe uzdrowienie, Aura uzdrawiająca
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Czarny mag
Umiejętności Lekkie uzbrojenie 3
Broń drzewcowa 3
Czarna magia 12
Śmierć 12
Nekromancja 12
Klątwy 12
Broń drzewcowa 3
Czarna magia 12
Śmierć 12
Nekromancja 12
Klątwy 12
Cechy
Siła 25
Wytrzymałość 43
Zręczność 35
Zwinność 35
Inteligencja 94
Mądrość 83
Charyzma 25
Wytrzymałość 43
Zręczność 35
Zwinność 35
Inteligencja 94
Mądrość 83
Charyzma 25
Ekwipunek
Tajemne berło, Czarna tarcza niewrażliwości
Szata pana zarazy, Hełm esencji
Pierścień mistrza magii, Szmaragdowy pierścień Nora
Szata pana zarazy, Hełm esencji
Pierścień mistrza magii, Szmaragdowy pierścień Nora
Pasek czarów
Aura osłabienia, Śmierć, Zagłada, Masowe cierpienie
Kradzież życia, Aura kradzieży życia, Wskrzeszenie umarłych, Przywołanie zjawy
Aura powolnych ciosów, Trucizna
Kradzież życia, Aura kradzieży życia, Wskrzeszenie umarłych, Przywołanie zjawy
Aura powolnych ciosów, Trucizna
Plansza runiczna
Mag Shaidar, Kapłanka Siobe, Wojownik Vlad
Wojowniczka Carminia, Łuczniczka Marcea
Dodatek: wyposażenie bohaterów runicznych
Mag Shaidar Kostur rady, Lodowa strażniczka
Szata czterech dróg, Obsydianowa maska arcymaga
Pierścień arcymagów (x2)
Szata czterech dróg, Obsydianowa maska arcymaga
Pierścień arcymagów (x2)
Kapłanka Siobe
Świetlisty, Kryształowa tarcza magów
Szata sfer, Hełm władców
Pierścień czystej wiary, Zimowa gwiazda
Szata sfer, Hełm władców
Pierścień czystej wiary, Zimowa gwiazda
Wojownik Vlad
Grobanius, Niebieska smocza tarcza
Zbroja świtu, Nagolenniki rycerskie, Hełm gladiatora
Pierścień bojowy (x2)
Zbroja świtu, Nagolenniki rycerskie, Hełm gladiatora
Pierścień bojowy (x2)
Wojowniczka Carminia
Solidny sztylet (x2)
Zbroja ostrzy cienia, Zgrabne nagolenniki kolcze, Czapka ucieczki
Zbroja ostrzy cienia, Zgrabne nagolenniki kolcze, Czapka ucieczki
Pierścień cechowy (x2)
Łuczniczka Marcea
Sztylet z wiatrostali, Łuk szlachetności
Zbroja strzelca-weterana, Nagolenniki strzelca-weterana, Hełm strzelca-weterana
Czarnoksiężnik Darko
Kostur ceremonialny, Kula mistrzostwa
Czarna toga
Pierścień czarnoksiężników (x2)
Pierścień czarnoksiężników (x2)