Jednostki
Strażnik
Surowce: żelazo 60
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący wręcz wyposażony w lekki żelazny pancerz i jednoręczny topór.
Komentarz: Nieprzydatna jednostka. Jest tylko trochę tańszy od gwardzisty, a słabszy.
Gwardzista
Surowce: żelazo 70
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący wręcz wyposażony w lekki żelazny pancerz, żelazną maczugę i tarczę.
Komentarz: Dobra jednostka, której główną zaletą jest dobre opancerzenie.
Wojownik
Surowce: żelazo 50, księżycowe srebro 25
Budynki: warsztat płatnerski, dom księżycowego srebra
Wojownik walczący wręcz wyposażony w zbroję średniej klasy i dwuręczny topór z księżycowego srebra.
Komentarz: Powiem szczerze, że nigdy go nie używałem. Zawsze mamy do dyspozycji coś lepszego, choć jego wirujący atak (po wynalezieniu Świszczącego topora) to świetna sprawa.
Obrońca
Surowce: żelazo 60, księżycowe srebro 30
Budynki: warsztat płatnerski, dom księżycowego srebra, wielka zbrojownia
Pancerny wojownik walczący wręcz wyposażony w ciężką zbroję, młot z księżycowego srebra i tarczę z tego materiału.
Komentarz: Przydatny, dysponujący świetnym opancerzeniem wojownik. Po wynalezieniu Młota do rzucania jedyna krasnoludzka jednostka dystansowa.
Taran
Surowce: żelazo 100
Budynki: warsztat płatnerski, wielka zbrojownia
Pancerny wojownik walczący wręcz wyposażony w ciężką zbroję i dwuręczny taran. Specjalność: niszczenie budynków.
Komentarz: Jednostka konieczna w każdej armii, pod wpływem jego ciosów budynki rozpadają się jak domki z kart. Zaletą jest także to, że płacimy samym żelazem.
Kapłan bitewny
Surowce: żelazo 80
Budynki: warsztat płatnerski, sanktuarium
Pancerny kapłan wyposażony w zbroję średniej klasy, młot bojowy i magiczny kostur. Zdolności bojowe: dobrodziejstwo.
Komentarz: W misjach, gdzie mamy do dyspozycji tylko krasnoludy, jego zdolności leczące się przydają. W innym wypadku lepiej postawić na sprzymierzeńców - normalne leczenie jest przydatniejsze niż używana raz na 2 minuty zdolność.
Wiarus
Surowce: księżycowe srebro 110
Budynki: warsztat płatnerski, dom księżycowego srebra, wielka zbrojownia
Pancerny wojownik walczący wręcz wyposażony w zbroję z księżycowego srebra i dwa jednoręczne topory z tego materiału.
Komentarz: Chyba najlepszy wojownik w grze, dzięki dwóm toporom dysponujący sporą siłą w ataku.
Mędrzec
Surowce: księżycowe srebro 120
Budynki: warsztat płatnerski, dom księżycowego srebra, wielka zbrojownia, sanktuarium
Pancerny kapłan wyposażony w zbroję i młot z księżycowego srebra, a także kostur lub tarczę. Zdolności bojowe: okrzyk bojowy.
Komentarz: Bardzo droga jednostka, choć przyda się jeden na osiem jednostek walczących wręcz - dzięki jego zdolnościom zwiększą się ich walory bitewne.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 100
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Warsztat płatnerski
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 80
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Umożliwia przywoływanie jednostek bojowych.
Kamieniołom
Budynek gospodarczy (kamień)
Surowce: kamień 50
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić kamień. Wymaga obecności złóż kamienia w pobliżu.
Kopalnia
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: kamień 70
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić żelazo. Wymaga obecności złóż żelaza w pobliżu.
Ferma świń
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: kamień 120
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Produkuje żywność.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 250
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 3. poziomu.
Dom księżycowego srebra
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 300
Budynek niezbędny do przywoływania wojowników, obrońców, wiarusów i mędrców.
Chata kamieniarza
Budynek gospodarczy (kamień)
Surowce: kamień 130
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kamieniołomów i podwaja produkcje kamienia w okolicy.
Huta
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: kamień 140
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kopalni i podwaja produkcje żelaza w okolicy.
Kopalnia księżycowego srebra
Budynek gospodarczy (księżycowe srebro)
Surowce: kamień 150
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić księżycowe srebro. Wymaga obecności złóż księżycowego srebra w pobliżu.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: kamień 150
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich hodowców i podwaja produkcje żywności w okolicy. Umożliwia też samoczynną regenerację zdrowia i many.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 500
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Wilka zbrojownia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 350
Budynek niezbędny do przywoływania obrońców, taranów, wiarusów i mędrców.
Sanktuarium
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 350
Budynek niezbędny do przywoływania kapłanów bitewnych i mędrców.
Technologie
Świszczący topów
Budynek: warsztat płatnerski
Surowce: żelazo 100, księżycowe srebro 100
Wojownik otrzymuje umiejętność zadawania specjalnego ciosu, który razi wszystkich wrogów wokół niego.
Młot do rzucania
Budynek: wielka zbrojownia
Surowce: żelazo 200, księżycowe srebro 200
Obrońca może rzucać młotem bojowym we wrogów.
Siła woli
Budynek: sanktuarium
Surowce: żelazo 200
Kapłan bitewny otrzymuje tarczę i wysoką odporność na wszystkie rodzaje magii.
Lekkie srebro
Budynek: dom księżycowego srebra
Surowce: księżycowe srebro 400
Wiarus i mędrzec otrzymują lepszą broń i wysoką odporność na czarną magię.
Sztuka konstrukcji
Budynek: chata kamieniarza
Surowce: kamień 500
Wszystkie budynki krasnoludów stają się bardziej odporne na atak wroga.