Jednostki
Osiłek
Surowce: drewno 90
Budynki: chata zbrojmistrza
Zwykły wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz i drewniana maczugę.
Komentarz: Jak na trolla dość tani, chociaż lepiej nazbierać funduszy na inne jednostki.
Zgniatacz
Surowce: drewno 120
Budynki: chata zbrojmistrza
Zwykły wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz i dwie drewniane maczugi.
Komentarz: Lepszy od poprzedniego pod każdym względem.
Miotacz
Surowce: kamień 120
Budynki: chata zbrojmistrza, chata kamieniarza
Wojownik walczący na dystans, wyposażony w skórzany pancerz i woreczek kamieni, którymi obrzuca wrogów.
Komentarz: Dobra jednostka dystansowa, jeśli nie mamy sprzymierzeńców dostarczających nam żelaza.
Burzyciel
Surowce: drewno 70, kamień 60
Budynki: chata zbrojmistrza, chata kamieniarza
Wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz i wielką maczugę z drewna i kamienia. Specjalność: niszczenie budynków.
Komentarz: Odpowiednik krasnoludzkiego tarana - warto mieć kilka w swojej armii do szybkiego burzenia budowli.
Bojownik
Surowce: drewno 120, żelazo 20
Budynki: chata zbrojmistrza, dom żelaza
Wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz i wielką drewnianą maczugę.
Komentarz: Średni jednostka trolli, niestety wymagająca żelaza. Po wynalezieniu Północnej Drogi może zamrażać, ale i tak lepiej przywołać niszczycieli czy mocarzy.
Głazomiot
Surowce: kamień 120, żelazo 60
Budynki: chata zbrojmistrza, chata kamieniarza, dom żelaza
Pancerny wojownik walczący na dystans, wyposażony w skórzany pancerz okuty żelazem i woreczek kamieni, którymi obrzuca wrogów.
Komentarz: Jeśli mamy współpracować z orkami i/lub mrocznymi elfami, którzy będą dostarczać nam żelazo, to jest to świetna jednostka dystansowa, dodatkowo mogąca zamrażać przeciwników dzięki technologii Północnej Drogi.
Niszczyciel
Surowce: drewno 120, żelazo 60
Budynki: chata zbrojmistrza, dom żelaza, kuźnia
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w ciężką żelazną zbroję i dwie jednoręczne maczugi okute żelazem.
Komentarz: Silna jednostka, kompromis między siłą a niezbyt wysokim kosztem w żelazie.
Mocarz
Surowce: drewno 100, żelazo 100
Budynki: chata zbrojmistrza, dom żelaza, kuźnia
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w ciężką żelazną zbroję i dwuręczny żelazny młot bojowy.
Komentarz: Jeden z potężniejszych wojowników w grze. Wymaga dużej ilości żelaza.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 50, kamień 50
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Chata zbrojmistrza
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 40, kamień 50
Budynek obsługiwany przez jednego robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych.
Chata drwala
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 30, kamień 10
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić drewno. Wymaga obecności drzew w pobliżu.
Kamieniołom
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 30, kamień 20
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić kamień. Wymaga obecności złóż kamienia w pobliżu.
Chata myśliwska
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 20, kamień 40
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności zwierzyny łownej w pobliżu.
Kostnica
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 30, kamień 30
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność, zbierając leżące w pobliżu zwłoki.
Skałomiot
Budynek obronny
Surowce: drewno 100, kamień 200
Automatycznie ostrzeliwuje kamiennymi pociskami wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 100, kamień 250
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Chata kamieniarza
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 150, 200
Budynek wymagany do przywoływania miotaczy, burzycieli i głazomiotów.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 140
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich myśliwych, rybaków i hodowców i podwaja produkcję żywności w okolicy.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 250, kamień 250
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Dom żelaza
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 400
Budynek wymagany do przywoływania bojowników, głazomiotów, niszczycieli i mocarzy.
Kuźnia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 400
Budynek wymagany do przywoływania niszczycieli i mocarzy.
Technologie
Ciężkie Maczugi
Budynek: chata zbrojmistrza
Surowce: drewno 300
Zgniatacz otrzymuje większe maczugi.
Ognisty Deszcz
Budynek: chata kamieniarza
Surowce: kamień 400
Miotacz będzie rzucać rozpalonymi głazami, zadającymi dodatkowe obrażenia.
Grom
Budynek: chata kamieniarza
Surowce: drewno 200, kamień 300
Broń burzyciela zyskuje efekt pioruna, który zadaje wrogom dodatkowe obrażenia.
Broń Chaosu
Budynek: kuźnia
Surowce: żelazo 500
Mocarz otrzymuje broń wpędzającą wroga w obłęd. Niszczyciel otrzymuje broń odbierającą wrogowi punkty many.
Północna Droga
Budynek: dom żelaza
Surowce: kamień 300, żelazo 400
Bojownik otrzymuje lodową maczugę, głazomiot - lodowe kamienie. Obie jednostki uzyskują odporność na magię lodu.