Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Oddech Zimy • Lokalizacje run i planów oraz... • INSIMILION

    SpellForce


    Lokalizacje run i planów oraz elementów zestawów

    Działy gier » SpellForce » Oddech Zimy
    Autor: Tallos
    Utworzono: 12.09.2013
    Aktualizacja: 12.09.2013

    Bohaterowie

    Bohater Dunhan – Góry Burzowe, przy zwłokach Dunhana.
    Bohater Reowys – Zwodnicze Bagna, przy zwłokach Whorima.

    Wojownik Tilleth – Tirganach, skrzynia w obozie nieumarłych w dolinie na zachodzie.
    Wojowniczka Ragna – Głęboka Zima, przy zwłokach Rograsa.
    Wojowniczka Yonie – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (środek, południowo-wschodnia).
    Wojowniczka Carminia – Tirganach, Flink McWinter (podczas wykonywania zadania Skarb Tiondrii).

    Wojowniczka Ylvie – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Wojownik Thiderik – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Wojowniczka Mignon – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (środek, południowo-zachodnia).
    Wojownik Vlad – Tirganach, kupiec Snaedis.

    Łucznik Jawhel – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Łucznik Rolfor – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Łuczniczka Jennifer – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (środek, północno-wschodnia).
    Łucznik Zichorias – Rozpadlina Lodowego Tkacza, skrzynia za bramą prowadzącą do Aryna.
    Łuczniczka Marcea – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety czaszki (północna).

    Kapłan Gyllenhaal – Tirganach, skrzynia na północ od portalu do Szrenicy (strzeżona przez grupkę nieumarłych).
    Kapłanka Noemi – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Kapłan Navid – Tirganach, przy zwłokach Rzeźnika.
    Kapłan Carmelius – Tirganach, skrzynia w obozie nieumarłych w dolinie na zachodzie.
    Kapłanka Deidra – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Kapłanka Nova – Tirganach, skrzynia w obozie żywiołaków lodu (dostępne po powrocie z Warownej Jamy).
    Kapłanka Siobe – Tirganach, kupiec Snaedis.

    Mag Signe – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Mag Jarvis – Warowna Jama, przy zwłokach Gorga.
    Mag Stig – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (południe, czwarta od czaszkowej na dole).
    Mag Sondra – Rozpadlina Lodowego Tkacza, skrzynia za bramą prowadzącą do Aryna.

    Mentatka Iolan – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Mentat Garbarius – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Mentatka Zoe – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Mentatka Morna – Warowna Jama, przy zwłokach Gorga.
    Mentat Zerebros – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (południe, druga od czaszkowej u góry).
    Mentatka Eydis – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety czaszki (południowa).

    Czarnoksiężnik Phobor – Szrenica, przy zwłokach drakona Aracha.
    Wiedźma Finistra – Głęboka Zima, przy zwłokach Zimowej Pięści.
    Czarnoksiężnik Argento – Głęboka Zima, skrzynia w ukrytej dolinie (obok Kyry).
    Czarnoksiężnik Dragis – Tirganach, kupiec Snaedis.
    Wiedźma Amber – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (południe, pierwsza od czaszkowej na dole).
    Czarnoksiężnik Darko – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety czaszki (środkowa).

    Surowy kamień runiczny:
    1. Zwodnicze Bagna, Zamaskowany (podczas wykonywania zadania Zamaskowany) [x2].
    2. Mirraw Thur, skrzynia przy siedzibie białej kapłanki lodowych elfów (dostępne po powrocie ze Zwodniczych Bagien).
    3. Warowna Jama, skrzynia obok domu Urama Gursama.
    4. Tirganach, skrzynia w obozie żywiołaków lodu (dostępne po powrocie z Warownej Jamy).
    5. Granica Bezcienia, skrzynia w wiosce krasnoludów.
    6. Ogniste Kły, skrzynia w ruinach na południowym zachodzie.

    Esencja Gitzo – Zwodnicze Bagna, przy zwłokach Gitzo.
    Esencja Gultarka – Szrenica, przy zwłokach Gultarka (łatwe do przeoczenia, ścieżka w góry na południe od monumentu bohaterów).
    Esencja Kyry – Głęboka Zima, przy zwłokach Kyry.
    Esencja Shara – Shal’dun, przy zwłokach Shara Arduina.

    Części sługi ostrzy:
    1. Zwodnicze Bagna, skrzynia w pierwszej lokalizacji pełzaczy Svery.
    Części tkacza miecza:
    1. Tirganach, w skrzyni na północ od Zamaskowanego (czaszka).
    2. Głęboka Zima, skrzynia na południowy zachód od mozaiki (napierśnik).
    3. Warowna Jama, skrzynia obok Gorga (nagolenniki).
    Części princepsa ostrzy:
    1. Granica Bezcienia, skrzynia w obozie mrocznych elfów za bramą (czaszka).
    2. Shal’Dunia, skrzynia przy wzniesieniu, na którym stoi portal do Ognistych Kłów (naramienniki, błędnie określane jako należące do tkacza miecza).
    3. Ogniste Kły, skrzynia przy drodze, którą prowadzi nas pustelnik (napierśnik).
    4. Ogniste Kły, skrzynia obok Ognistego anioła (nagolenniki, błędnie określane jako należące do tkacza miecza).


    Ludzie

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Rekrut – od początku gry.
    Zwiadowca – od początku gry.
    Strzelec – od początku gry.
    Kapłan – od początku gry.
    Zbrojny – od początku gry.
    Zaklinacz – od początku gry.
    Mentat – od początku gry.
    Paladyn – Warowna Jama, skrzynia przy drugim monumencie krasnoludów.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – od początku gry.
    Duże kwatery – Warowna Jama, skrzynia przy drugim monumencie krasnoludów.

    Warsztat płatnerski – od początku gry.
    Świątynia światła – od początku gry.
    Strzelnica – od początku gry.
    Akademia – od początku gry.
    Główna zbrojownia – od początku gry.

    Chata drwala – od początku gry.
    Kamieniołom – od początku gry.
    Kopalnia – od początku gry.
    Tartak – od początku gry.
    Huta – od początku gry.
    Kaplica arii – od początku gry.

    Chata myśliwska – od początku gry.
    Chata rybaka – od początku gry.
    Gildia rybacka – od początku gry.
    Ferma bydła – od początku gry.
    Gospodarstwo – od początku gry.
    Magazyn żywności – od początku gry.

    Biała dłoń – od początku gry.
    Wieża kusznicza – Warowna Jama, skrzynia przy drugim monumencie krasnoludów.


    Elfy

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 4. – Szrenica, skrzynia przy portalu do Mirraw Thur.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Gwardzistka – od początku gry.
    Łowczyni – od początku gry.
    Uzdrowicielka – od początku gry.
    Lodowa czarodziejka – od początku gry.
    Strażniczka – Głęboka Zima, skrzynia przy monumencie krasnoludów.
    Podróżniczka – Głęboka Zima, skrzynia przy monumencie krasnoludów.
    Druidka – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.
    Łuczniczka wiatru – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – Głęboka Zima, skrzynia przy monumencie krasnoludów.
    Duże kwatery – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Zbrojownia – od początku gry.
    Samotnia – od początku gry.
    Dom łucznictwa – od początku gry.
    Kuźnia żelaza – od początku gry.
    Dom pradawnych – od początku gry.

    Chata drwala – od początku gry.
    Chata mistrza drwalskiego – od początku gry.
    Tartak – od początku gry.
    Chata leśnika – od początku gry.
    Chata zbieracza lenyi – od początku gry.

    Chata zbieracza – od początku gry.
    Chata myśliwska – od początku gry.
    Gildia łowiecka – od początku gry.
    Magazyn żywności – od początku gry.

    Wieża łucznicza – Głęboka Zima, skrzynia przy monumencie krasnoludów.
    Lodowa wieża – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.


    Krasnoludy

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – od początku gry.
    Duże kwatery – Głęboka Zima, skrzynia przy monumencie krasnoludów.

    Strażnik – od początku gry.
    Gwardzista – od początku gry.
    Wojownik – od początku gry.
    Obrońca – od początku gry.
    Wiarus – od początku gry.
    Taran – od początku gry.
    Kapłan bitewny – od początku gry.
    Mędrzec – Głęboka Zima, skrzynia przy krasnoludów.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – od początku gry.

    Warsztat płatnerski – od początku gry.
    Dom księżycowego srebra – od początku gry.
    Wielka zbrojownia – od początku gry.
    Sanktuarium – od początku gry.

    Kamieniołom – od początku gry.
    Kopalnia – od początku gry.
    Chata kamieniarza – od początku gry.
    Huta – od początku gry.
    Kopalnia księżycowego srebra – od początku gry.

    Ferma świń – od początku gry.
    Magazyn żywności – od początku gry.


    Orkowie

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 3. – Szrenica, skrzynia przy portalu do Mirraw Thur.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Zbir – od początku gry.
    Szaman – od początku gry.
    Pikinier – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.
    Wojownik – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Bębniarz – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Weteran – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.
    Ogniomistrz – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.
    Trębacz – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Małe kwatery – Góry Burzowe, skrzynia w wiosce skergów.
    Średnie kwatery – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie
    Duże kwatery – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Chata zbrojmistrza – od początku gry.
    Chata szamana – od początku gry.
    Warsztat płatnerski – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Dom chwały – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Mroczna kuźnia – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.
    Kaplica krwi – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Chata drwala – od początku gry.
    Namiot zielarza – od początku gry.
    Kopalnia – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Huta – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Chata myśliwska – od początku gry.
    Chata rybaka – od początku gry.
    Magazyn żywności – od początku gry.
    Zagroda dzików – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Miotacz ognia – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.


    Trolle

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Osiłek – od początku gry.
    Zgniatacz – od początku gry.
    Burzyciel – od początku gry.
    Miotacz – od początku gry.
    Bojownik – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Głazomiot – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Niszczyciel – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Mocarz – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Duże kwatery – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.

    Chata zbrojmistrza – od początku gry.
    Chata kamieniarza – od początku gry.
    Dom żelaza – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Kuźnia – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.

    Chata drwala – od początku gry.
    Kamieniołom – od początku gry.

    Chata myśliwska – od początku gry.
    Kostnica – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Magazyn żywności – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.

    Skałomiot – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.


    Mroczne elfy

    Runa, poziom 1. – od początku gry.
    Runa, poziom 3. – Zwodnicze Bagna, skrzynia przy pierwszym monumencie.
    Runa, poziom 5. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 6. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 7. – Tirganach, kupiec Blyss.
    Runa, poziom 8. – Tirganach, jedna ze skrzyń przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 9. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 10. – Warowna Jama, skrzynia przy portalu do Głębokiej Zimy.
    Runa, poziom 11. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 12. – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Runa, poziom 13. – Tirganach, kupiec Gambrin.
    Runa, poziom 14. – Shal’Dun, jedna ze skrzyń przy pierwszym monumencie orków.
    Runa, poziom 15. – Shal’Dun, kupiec Knoblin.

    Skrytobójca – od początku gry.
    Mroczne ostrze – od początku gry.
    Czarownik – od początku gry.
    Nekromanta – od początku gry.
    Wojennik – od początku gry.
    Rycerz śmierci – od początku gry.
    Czarnoksiężnik – od początku gry.
    Postrach – Ogniste Kły, jedna ze skrzyń przy monumencie mrocznych elfów.

    Małe kwatery – od początku gry.
    Średnie kwatery – od początku gry.
    Duże kwatery – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.

    Warsztat płatnerski – od początku gry.
    Onyksowa wieża – od początku gry.
    Mroczna akademia – od początku gry.
    Kuźnia księżycowego srebra – od początku gry.
    Kuźnia cienia – od początku gry.
    Arkanum – od początku gry.

    Kamieniołom – od początku gry.
    Kopalnia – od początku gry.
    Chata kamieniarza – od początku gry.
    Huta – od początku gry.
    Kopalnia księżycowego srebra – od początku gry.
    Onyksowa kaplica – od początku gry.

    Ubojnia – od początku gry.
    Farma grzybów – od początku gry.
    Magazyn żywności – od początku gry.

    Wieża czarnoksięstwa – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.
    Zniewalacz – Granica Bezcienia, jedna ze skrzyń przy monumencie ludzi.


    Elementy zestawów

    Wydajne aury:
    1. Hełm zaklinacza – Mirraw Thur, kupiec Gnurok (wioska orków).
    2. Pierścień zaklinacza – Zwodnicze Bagna, przy zwłokach Svery (błędnie nazywanej obóz dowódcy Svery).
    3. Szata pieśniarza czarów – Tirganach, przy zwłokach Rzeźnika.

    Blask Aonira:
    1. Wams światłosplotu – Zwodnicze Bagna, kupiec Sorenia.
    2. Nagolenniki światłosplotu – Tirganach, przy zwłokach Rawora.
    3. Hełm światłosplotu – Głęboka Zima, przy zwłokach Kyry.

    Magia runiczna:
    1. Zbroja runiczna – Zwodnicze Bagna, kupiec Lucius.
    2. Nagolenniki runiczne – Zwodnicze Bagna, skrzynia w drugiej lokalizacji pełzaczy Svery.
    3. Hełm runiczny – Głęboka Zima, przy zwłokach Garvyn.

    Uzdrowienie:
    1. Hełm leczenia – Tirganach, kupiec Solveiga.
    2. Pierścień leczenia – Tirganach, przy zwłokach Żuja.
    3. Szata leczenia – Warowna Jama, przy zwłokach Gorga.

    Krytyczne trafienia magiczne:
    1. Pierścień skupienia – Zwodnicze Bagna, kupiec Lucius.
    2. Szata skupienia – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (środek, północno-zachodnia).
    3. Hełm skupienia – Ogniste Kły, przy zwłokach Ognistego Anioła.

    Krytyczne trafienia w walce wręcz:
    1. Zbroja Żelaznych Sokołów - Shal'Dun, obelisk przy portalu do Szrenicy (kombinacja Słońce + Księżyc + Księżyc).
    2. Nagolenniki Żelaznych Sokołów - Shal'Dun, obelisk przy portalu do Szrenicy (kombinacja Księżyc + Gwiazda + Gwiazda).
    3. Hełm Żelaznych Sokołów - Shal'Dun, obelisk przy portalu do Szrenicy (kombinacja Słońce + Słońce+ Gwiazda).

    Krytyczne trafienia z dystansu:
    1. Zbroja strzelca-weterana – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (północ, na lewo od czaszkowej).
    2. Nagolenniki strzelca-weterana – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (południe, trzecia od czaszkowej u góry).
    3. Hełm strzelca-weterana – Shal’Dun, jedna ze skrzyń na monety (południe, trzecia od czaszkowej na dole).

    Kontratak:
    1. Zębaty miecz berserkerów – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem wydajna magia).
    2. Kościany pancerz berserkerów – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem wydajna magia).
    3. Czaszkowy hełm berserkerów – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem wydajna magia).

    Wydajna magia:
    1. Kościany kostur pradawnych – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem kontratak).
    2. Kościany pancerz pradawnych – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem kontratak).
    3. Czaszkowy hełm pradawnych – Mirraw Thur, można go zrobić po wykonaniu zadania Kościany siekacz (alternatywnie z zestawem kontratak).



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw