Wojskowe
Tarcza Militiya
Wymagania: tarcze 3
Pancerz: 37
Komentarz: Tarcza, sądząc po nazwie, przybyła ze wschodu. Funkcje obronne pełni, ale brak wzmocnienia cech to duży minus.
Tarcza Północnej Straży
Wymagania: tarcze 6
Pancerz: 45
Cechy: siła +20, zręczność +10
Komentarz: Bardzo fajna tarcza. Warto zwrócić uwagę na wzmocnienie zdolności ofensywnych dzięki podniesieniu cech.
Szlachecka kolczasta tarcza
Wymagania: tarcze 6
Pancerz: 45
Cechy: wytrzymałość +10, zwinność +20
Komentarz: Rzec można, tarcza idealna. Nie tylko zwiększa klasę pancerza, ale także punkty życia i prawdopodobieństwo uniknięcia ciosu.
Kolczasty strażnik
Wymagania: tarcze 8
Pancerz: 55
Cechy: siła +10, wytrzymałość +10, zręczność +10, zwinność +5
Komentarz: Dobra tarcza, nie tylko ze względu na pancerz, ale także zwiększenie wszystkich cech fizycznych.
Kościany strażnik
Wymagania: tarcze 9
Pancerz: 65
Cechy: zręczność +13, zwinność +13
Komentarz: Bardzo przydatna tarcza. Zwiększa cechy, na których rozwijanie wojowników ciężkozbrojnych nie stać, a które w walce są bardzo przydatne.
Tarcza gryfa
Wymagania: tarcze 10
Pancerz: 70
Cechy: siła +15, zręczność +15
Komentarz: Ulepszona wersja Tarczy Północnej Straży. Bardzo dobra tarcza, z bardziej zbalansowanymi cechami.
Niebieska smocza tarcza
Wymagania: tarcze 10
Pancerz: 70
Cechy: wytrzymałość +15, zręczność +15
Komentarz: Alternatywa dla powyższej. Jeśli wolisz mieć więcej punktów życia niż zadawanych obrażeń, wybierz tę.
Czerwona smocza tarcza
Wymagania: tarcze 11
Pancerz: 75
Cechy: zdrowie +250
Komentarz: Dobra tarcza. Klasa pancerza wysoka, a i wzmocnienie zdrowia się przyda. Szkoda, że nie zwiększa żadnych współczynników.
Zguba Draugów
Wymagania: tarcze 11
Pancerz: 72
Cechy: siła +17, zwinność +17
Komentarz: Porównywalna z poprzednią. Klasa pancerza odrobinę niższa, a pozostałe bonusy na podobnym poziomie.
Magiczne
Tarcza magów zachodu
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 10
Pancerz: 55
Cechy: inteligencja +10, mądrość +10
Komentarz: Słaba tarcza. Na tym poziomie lepiej używać tarczy taumaturgów lub kryształowej tarczy magów.
Tarcza Taumaturgów
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 10
Pancerz: 65
Cechy: inteligencja +7, mądrość +7
Odporności: magia umysłu +20
Komentarz: Ciekawy sprzęt. Zwiększa pancerz o dużą wartość, ale cechy już znacznie słabiej.
Czarna Tarcza Niewrażliwości
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 10
Pancerz: 85
Szybkość: bieg -7%
Komentarz: Pod względem klasy pancerza najlepsza tarcza w grze. Jednak brak bonusów do cech i obniżenie szybkości biegu bardzo poważnie obniżają jej wartość.
Tarcza Cienia
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 11
Pancerz: 65
Cechy: siła -5, wytrzymałość -5, zręczność -5, zwinność -5, inteligencja +15, mądrość +20
Komentarz: Kolejna słaba tarcza. Klasa pancerza jak w przypadku Tarczy Taumaturgów, a wyższe wymagania. Zwiększenie cech umysłowych znaczne, ale magów nie stać na zmniejszenie fizycznych.
Pozostałe
Tarcz Wysokiej Marchii
Wymagania: poziom 13
Pancerz: 40
Cechy: wytrzymałość +4, charyzma +3
Komentarz: Tarcza dla lekkozbrojnych wojowników. Klasa pancerza nawet przyzwoita, ale zwiększenie cech malutkie.
Tarcza Ludzi Północy
Wymagania: poziom 18
Pancerz: 50
Cechy: siła +3, zwinność +5, charyzma +5
Komentarz: Ulepszona wersja poprzedniej. Te same wady i zalety.