Zestawy przedmiotów to novum w świecie SpellForce pojawiające się w Oddechu Zimy. Na czym to polega? Otóż bohater, który ma na sobie wszystkie trzy elementy, zyskuje specjalną premię, ponadto jego klasa pancerza również jest większa, niż to wynika z parametrów ekwipunku. Wszystkie części tworzące zestaw mają te same wymagania.
Blask Aonira
Tempo regeneracji punktów życia i many większe o 50%.
Wymagania: poziom 15
Wams światłosplotu
Pancerz: 54
Cechy: wytrzymałość +8, zręczność +8
Nagolenniki światłosplotu
Pancerz: 36
Cechy: siła +5, zwinność +5
Hełm światłosplotu
Pancerz: 21
Cechy: zręczność +3, inteligencja +2, charyzma +2
Komentarz: Jeden z pierwszych kompletowanych zestawów. Klasa pancerze i premie do cech raczej niewielkie, ale właściwość specjalna przydatna. Regeneracja zdrowia raczej nam życie nie uratuje, ale regeneracja many bardzo się nam przyda.
Kontratak
Walczący ma 10% szans na to, że atakujący go wręcz przeciwnik trafi sam siebie.
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 10
Zębaty miecz Berserkerów
Parametry: obrażenia 12-16, szybkość 100%
Kościany pancerz Berserkerów
Pancerz: 115
Cechy: siła +9, wytrzymałość +9, zręczność +8, zwinność +8
Czaszkowy hełm Berserkerów
Pancerz: 46
Cechy: wytrzymałość +10, zwinność +10
Komentarz: Na pierwszy rzut oka bardzo dobry zestaw. Jednak z powodu małych obrażeń miecza nie przyda się wojownikom ciężkozbrojnym, choć lekkozbrojni mogliby go używać w lewej ręce. Bardziej opłaca się zrobić zestaw Pradawnych (wybór pomiędzy nimi zachodzi na koniec zadania Kościany siekacz).
Krytyczne trafienie magiczne
Czarujący ma 25% szans na to, że efekt wszystkich zaklęć zadających obrażenia zostanie podwojony.
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 10
Szata skupienia
Pancerz: 100
Cechy: inteligencja +22, mądrość +22, charyzma +16
Hełm skupienia
Pancerz: 25
Cechy: inteligencja +9, mądrość +9, charyzma +9
Pierścień skupienia
Pancerz: 20
Cechy: inteligencja +10, mądrość +9, charyzma +9
Komentarz: Chyba najlepszy zestaw dla maga. Wprawdzie nie tak uniwersalny, jak Wydajna magia, ale wygrywa z nim pod względem premii do cech umysłowych. Najbardziej niszczycielski używany przez czarnego maga, lecz praktycznie zupełnie nieprzydatny dla kapłana.
Krytyczne trafienia w walce wręcz
Atakujący ma 10% szans na zadanie trzykrotnie większych obrażeń podczas walki wręcz.
Wymagania: lekki pancerz 9 lub ciężki pancerz 9
Zbroja Żelaznych Sokołów
Pancerz: 106
Cechy: siła +6, wytrzymałość +6, zręczność +6, zwinność +6
Nagolenniki Żelaznych Sokołów
Pancerz: 60
Cechy: wytrzymałość +7, zwinność +7
Hełm Żelaznych Sokołów
Pancerz: 50
Cechy: zręczność +7, zwinność +7
Komentarz: Najlepszy zestaw dla wojowników. Wprawdzie szanse na zwiększenie obrażeń są małe, ale za to klasa pancerza i premie do cech fizycznych bardzo sympatyczne. Lepsze dla wojowników lekko-, niż ciężkozbrojnych.
Krytyczne trafienia z dystansu
Atakujący ma 10% szans na zadanie czterokrotnie większych obrażeń podczas walki na dystans.
Wymagania: broń strzelecka 9
Zbroja strzelca-weterana
Pancerz: 110
Cechy: siła +7, zręczność +7, zwinność +7
Nagolenniki strzelca-weterana
Pancerz: 65
Cechy: wytrzymałość +10, zręczność +10
Hełm strzelca-weterana
Pancerz: 40
Cechy: wytrzymałość +9, zręczność +9
Komentarz: Zestaw konieczny dla łucznika, nawet nie licząc specjalnego efektu. Klasa pancerza bardzo wysoka i świetne wzmocnienie cech (m. in. wytrzymałości, którą strzelcy zwykle nie grzeszą).
Magia runiczna
Skuteczność przedmiotów z tego zestawu wzrasta o 50%.
Wymagania: poziom 13
Zbroja runiczna
Pancerz: 54
Cechy: wytrzymałość +9, zręczność +8
Nagolenniki runiczne
Pancerz: 36
Cechy: siła +4, zwinność +5
Szybkość: bieg +6%
Hełm runiczny
Pancerz: 25
Cechy: inteligencja +5, mądrość +5
Odporności: czarna magia +4, magia umysłu +4
Komentarz: Zestaw, szczerze mówiąc, średni. W sumie uzyskujemy pancerz 172 i średnie premie. Można ponosić, jeśli nie spełniasz jeszcze wymagań innych zestawów.
Uzdrowienie
Skuteczność wszystkich zaklęć uzdrawiających wzrasta o 50%.
Wymagania: biała magia 7
Szata leczenia
Pancerz: 90
Cechy: inteligencja +10, mądrość +10, charyzma +10
Hełm leczenia
Pancerz: 15
Cechy: inteligencja +5, mądrość +5, charyzma +5
Pierścień leczenia
Pancerz: 11
Cechy: mądrość +12, charyzma +13
Komentarz: Bardzo dobry zestaw. Wymagania ma dość małe, a zwiększenie wszystkich cech umysłowych i lepsze leczenie (zawsze lepsze, 100% szans) to duże atuty. Niestety, wśród kapłanów runicznych niewielu jest w stanie wykorzystać w pełni jego zalety. Ale jeśli sam grasz białym magiem, to ciężko Ci się będzie z nim rozstać.
Wydajna magia
Każde zaklęcie (oprócz zaklęć aury) kosztuje 20% mniej punktów mana.
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 10
Kościany kostur Pradawnych
Parametry: obrażenia 9-13, szybkość 100%
Cechy: inteligencja +5, mądrość +5
Kościany pancerz Pradawnych
Pancerz: 60
Cechy: wytrzymałość +12, inteligencja +15, mądrość +15
Czaszkowy hełm Pradawnych
Pancerz: 24
Cechy: wytrzymałość +10, inteligencja +10, mądrość +10, charyzma +10
Komentarz: Konkurencja dla zestawu skupienia. Ma nad nim ma nad nim przewagę pod względem uniwersalności, możliwości noszenia spodni i dużego zwiększenia wytrzymałości. Na pewno lepiej sporządzić go niż zestaw Berserkerów (zadanie Kościany siekacz).
Wydajne aury
Każde zaklęcie aury kosztuje o 33% mniej punktów many.
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 5
Szata Pieśniarza Czarów
Pancerz: 57
Cechy: inteligencja +12, mądrość +13
Hełm zaklinacza
Pancerz: 12
Cechy: inteligencja +6, charyzma +5
Pierścień zaklinacza
Pancerz: 6
Cechy: wytrzymałość +4, inteligencja +5, mądrość +5
Komentarz: Najsłabszy i najwcześniej zdobywany zestaw magiczny. Raczej nie będzie używany, z powodu niskich parametrów i średniego efektu.