Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Przeciwnicy • INSIMILION

    SpellForce


    Przeciwnicy

    Działy gier » SpellForce » Opisy
    Autor: Tallos
    Utworzono: 03.08.2007
    Aktualizacja: 18.05.2012

    Oto spis wszystkich gatunków przeciwników, wraz z zaznaczenie ich rodzajów i miejsc, gdzie występują. Wszystkie dane uszeregowano wg alfabetu (z wyjątkiem miejsc występowania, te podane są zgodnie z kolejnością przechodzenia w kampanii). Nie gwarantuję jednak, że udało mi się zapamiętać wszystkie podgatunki. Nie opisuję tu bossów, pomijam także przeciwników występujących tylko w Bruździe, której to mapy i tak wyczyścić się nie da.

      Bandyci
    • Rodzaje: szermierz, strzelec, z buzdyganem; zachodni barbarzyńcy
    • Występowanie: Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Dzika Przełęcz
    • Komentarz: Słabi przeciwnicy, choć czasem mogą sprawić kłopoty. Zwykle występują w grupach, w których wielu jest strzelców, i ci mogą spowodować straty, zanim pokonamy wojowników. Barbarzyńcy walczą wręcz i w sumie nawet do tej grupy nie należą, ale nie było ich gdzie wcisnąć.
      Cienie
    • Rodzaje: cień
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu
    • Komentarz: Tych przeciwników nie spotkamy w danych lokacjach od razu, pojawią się w miarę postępu w wykonywania zadania Świat cieni. Są to stworzenia dość silne, z racji rzucanych przez siebie czarów: cierpienie, odmagicznienia i bezsilności. Mimo to, występują w takich grupach i na tyle późno, że bohater i 30-osobowa armia spokojnie sobie z nimi poradzi.
      Demony
    • Rodzaje: ognista groza, pomniejszy, władca ognia; kusicielka, niewolnik ognia; bazyliszek, mistrz umysłu
    • Występowanie: Mulandir, Bruzda
    • Komentarz: Pierwsze trzy rodzaje to dość duże czerwone stwory. Pomniejsze demony to wojownicy, więc raczej kłopotu nie sprawią. Niestety, te dwa pozostałe to magowie z silnymi czarami: falą ognia lub żywiołakiem ognia, a nawet ognistym deszczem (te z Bruzdy)! Trzeba je zabić jak najszybciej (przynajmniej zanim zdążą odpalić drugą salwę), choć w Bruździe czasem jest to niemożliwe. Drugie dwa rodzaje to małe (rozmiarowo) kobiety ze skrzydłami - rzucają czary (wbrew pozorom kusicielka nie rzuca uroków), ale na tym etapie przetrwasz je już bez problemu. Ostatnie stworzenia to wężopodobne istoty, które raczej nie sprawią Ci raczej trudności.
      Duchy
    • Rodzaje: wojownik; niewolnik duszy
    • Występowanie: Południowe Góry wietrzne, Ostra Skała, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Pierwszy z wypisanych to duch krasnoluda. Pojawia się w dwóch pierwszych lokacjach i nie jest zbyt silnym przeciwnikiem. Z kolei niewolników duszy spotykamy w Dolinie i jedyna trudność w ich pokonaniu to duża liczebność.
      Giganci
    • Rodzaje: gigant
    • Występowanie: Lodowe Bagna
    • Komentarz: Giganci są wielcy, wytrzymali i silni. Nie występują w grupach, ale nawet jeden może sprawić trudność. Ciosy mają mocne, a wytrzymałość wysoką, dlatego zalecam ostrożność i częste leczenia. Na szczęście nie czarują.
      Gobliny
    • Rodzaje: dzikus, kolczarz, miotacz płomieni, pajęczy szept, piaskun, ratownik, rębacz, skrytobójca, szermierz, zabijaka
    • Występowanie: Szarogórze, Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Południowe Góry Wietrzne
    • Komentarz: We wszystkich grach gobliny to jedne z najsłabszych stworów. W SpellForce sprawdza się to tylko po części. Fakt, goblińscy wojownicy to wielkie słabeusze, ale za to ofensywni magowie mogą nam nabruździć, dlatego eksterminacje proponuję zacząć właśnie od nich. Pajęcze szepty występują jako jedyne w ostatniej z wymienionych lokacji (i tylko tam) i przywołują pająki, ale jedyna trudność w ich pokonaniu to ich spółkowanie z mrocznymi elfami.
      Kamienni
    • Rodzaje: golem, skalnik, strażnik
    • Występowanie: Ostra Skała
    • Komentarz: Skalniki i golemy to wojownicy: pierwszy to słabiak, lecz drugi może Ci już napsuć trochę krwi. Strażnicy są o wiele gorsi - rzucają falę kamieni, więc trzy twoje jednostki zbiorą dość wysokie obrażenia. Odniosłem wrażenie, że czarów używają czasem także golemy, choć głowy za to nie daję.
      Kithary
    • Rodzaje: wojownik
    • Występowanie: Dolina Nocnego Szeptu, Żywy Las
    • Komentarz: Jedni z najsilniejszych przeciwników w grze, takie duże kotowate stwory Nie dysponują żadnymi zdolnościami magicznymi, ale w walce wręcz nie mają sobie równych. Dodatkowo zwykle jest ich dużo, dlatego też radzę spróbować rozdzielić wrogie siły.
      Lodowe elfy
    • Rodzaje: przywoływacz, strażnik lodu
    • Występowanie: Lodowe Bagna
    • Komentarz: Najsilniejsi przeciwnicy w grze. Nie są może jakoś specjalnie wytrzymali, ale wielkość oddziałów i lodowe zaklęcia oraz wieże czynią ich bardzo trudnymi do pokonania. Rodzajów jest trzy (nazwy jednego zapomniałem) i każdy specjalizuje się w innym rodzaju czaru: fali lodu, zamrożeniu lub przywołaniu żywiołaka lodu. Wygrana z nimi wymaga dość dużej dozy szczęścia.
      Lodowe stwory
    • Rodzaje: gobliński lodomiot, golem, lodowy stwór, żywiołak lodu
    • Występowanie: Lodowe Bagna, Południowa Godmarchia
    • Komentarz: Dość nierówna grupa. Żywiołaki są słabiutkie, pokonujemy je kilkoma ciosami. Inne rodzaje atakują lodem (zamrożeniem lub falą lodu), więc walka z nimi wymaga dużej dozy szczęścia, choć w porównaniu z elfami są i tak są dosyć słabe.
      Mantikory
    • Rodzaje: ognisty szpon
    • Występowanie: Dolina Sharrow
    • Komentarz: Nazwa w 100% ukuta przeze mnie. To taki psy ze skrzydłami, które nie sprawią nam żadnych problemów. Ogniste są tylko z nazwy, gdyż nie posługują się tym żywiołem.
      Najemnicy
    • Rodzaje: mroczny jeździec gryfa, najemnik, odstępca
    • Występowanie: Cień Drzew
    • Komentarz: Tych wrogów nie spotkamy w grze od razu, natkniemy się na nich przy wykonywaniu zadania Oszust. Największa trudność to wielkość ich oddziałów, choć pojedynczy przeciwnicy i tak potrafią zabić wiele zwykłych jednostek. Odstępcy to magowie rzucający mocne szok i falę szoku, więc są wielce niebezpieczni. Z kolei najemnicy i jeźdźcy walczą wręcz, choć ci drudzy i tak są słabsi od zwykłych ludzkich tytanów (nie rzucają czarów). Jeśli wyruszysz na nich pod koniec drugiego rozdziału, spacyfikujesz ich z małymi tylko trudnościami.
      Ogry
    • Rodzaje: berserker, miażdżyciel, rębacz, szaman
    • Występowanie: Eloni, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Zwykli wojownicy. Nie potrafią nic innego. Wprawdzie te w eloni mogą napsuć nam trochę krwi, ale w Dolinie już z nimi problemów mieć nie będziesz.
      Orkowie
    • Rodzaje: jaskiniowy, jaskiniowy uzdrowiciel; łupieżca, pikinier, szermierz, ogniomistrz, przywoływacz, szaman, weteran, zbir; po nazwie z te drugiej grupy zawsze słówko Pięści
    • Występowanie: Szarogórze, Eloni, Cień Drze, Shiel, Dzika Przełęcz
    • Komentarz: Twoi główni przeciwnicy w pierwszym rozdziale. Orkowie są silniejsi od goblinów, a poza tym występują czasem w ogromnych grupach (bazy w Cieniu Drzew i Dzikiej Przełęczy). Dodatkowo maja uzdrowicieli i silnych magów. Te informacje dotyczyły orków z drugiej grupy - jaskiniowych spotkamy tylko w Szarogórzu i są oni nawet mniej niebezpieczni od goblinów.
      Ostrza
    • Rodzaje: arcymag, lodowładny (lub lodomiotacz, dokładnie nie pamiętam), lodowy tkacz, obrońca, sługa, szturmowiec, wielki tkacz, wojownik
    • Występowanie: Dzika Przełęcz, Lodowe Bagna, Południowa Godmarchia, Dolina Nocnego Szeptu, Żywy Las, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Dość silni wrogowie, choć bez przesady. Zwykle poradzisz sobie z nimi bez problemu, choć są wyjątki. Najgorsi są obrońcy, którzy mają bardzo silne ciosy, a na dodatek potrafią zamrażać. A że w Dolinie Nocnego Szeptu spotykamy je, gdy nie mamy jeszcze żadnych towarzyszy, to sprawiają dość poważne problemy. Arcymag rzuca za to silne czary, a wojownik potrafi przyłożyć kamiennym pociskiem i jest nienajgorszy w walce. Jeden rodzaj ostrzy (niestety nazwy zapomniałem) stosuje też aurę kradzieży życia.
      Ożywieńcy
    • Rodzaje: nagrobiec, postrach z krypty, myśliwy, oprawca, siorbacz
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: Dwa pierwsze rodzaje to takie śmieszne niebieskie ludki (ale nie smerfy) i raczej nie sprawią Ci problemów, choć czasem mogą zatruć. Inaczej jest z tymi drugimi. To już silne zombiaki, które potrafią nieźle przyłożyć i dodatkowo zatruć. Samotny bohater musi się naprawdę postarać, by ujść z życiem z potyczki z nimi.
      Robactwo
    • Rodzaje: pająki: biały, bagienny, leśny, skalny; żuki: leśny, skalny; dodatkowo przed nazwą opisy w rodzaju młody, ogromny, mały itp.
    • Występowanie: Szarogórze, Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Dzika Przełęcz, Północne Góry Wietrzne, Południowe Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Nocnego Szeptu
    • Komentarz: Najsłabsi i najczęściej występujący wrogowie w grze. Nawet magowie szatkują na plasterki wielkie zastępy pajączków i żuczków bez najmniejszych trudności. Niektóre rodzaje tych pierwszych potrafi zatruć, ale siła tych trucizn jest mniej niż żałosna.
      Smokowce
    • Rodzaje: bagienny, irvish, ognisty
    • Występowanie: Mulandir, Farlornowa Nadzieja, Lodowe Bagna, Dolina Nocnego Szeptu, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Irvishe występują tylko w przedostatniej z wymienionych lokacji i są bardzo słabe: parę ciosów i po sprawie. Smokowce bagienne są silniejsze, ale i tak nie sprawią kłopotu. Jednak ogniste to już prawdziwi siłacze: trzy wybijają Ci nawet całą armię, choć bohaterowie sobie z nimi raczej dobrze radzą (walczyłem z nimi i tak, i tak). Dodatkowo co jakiś czas (losowo) zioną ogniem, a wtedy zbierasz bardzo wysokie obrażenia. W związku z tym najlepiej spróbować je rozdzielić i wybić pojedynczo.
      Szkielety
    • Rodzaje: szkielety: chaosu, dręczyciel, łucznik, mrozu, ognisty, wojownik, złodziej życia; popielni: czarownik, łucznik, rzeźnik, włóczęga, wojownik; generał, miażdżyczerep
    • Występowanie: Cień Drzew, Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: To już przeciwnik, który może sprawić kłopoty. Zwłaszcza silne są te pierwsze szkielety, spotkane w Cieniu Drzew, ale potem jest już z górki. Znów największe kłopoty sprawia magowie, zwłaszcza popielni czarownicy i dręczyciele, posługują się bowiem magią śmierci, co oznacza duże obrażenia. Bardzo silne armie szkieletów stacjonują w Dolinie Szarego Zmierzchu, gdzie zalecam szczególną ostrożność. Generał i miażdżyczerep to już dość silne potwory, zwłaszcza ten pierwszy, atakujący magią śmierci.
      Uroki
    • Rodzaje: burzyciel, głazomiot, łamacz, miotacz, mocarz, osiłek, zabijaka
    • Występowanie: Południowe Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Szarego Zmierzchu
    • Komentarz: To nic innego, jak inaczej nazywające się trolle. Nie spodziewaj się więc żadnych czarów, za to spodziewaj się mocnych ciosów. A także długich walk, jako, że bestie są wytrzymałe. Gdy masz do czynienia z urokami, najlepiej postaraj się podzielić armię wroga na kilka mniejszych oddziałów, co ułatwi trudną walkę.
      Wilczarze
    • Rodzaje: kapłan, rekrut, strzelec, wiarus, zaklinacz, zbrojny, zwiadowca; kapitan, kapral, porucznik; mroczny jeździec gryfa
    • Występowanie: Boski Mur, Farlornowa Nadzieja
    • Komentarz: Jedni z silniejszych zwykłych przeciwników. Gdy z nimi walczymy po raz pierwszy, leją naszą armię praktycznie niemiłosiernie, lecz potem jest raczej odwrotnie. Szeregowi żołnierze potrafią to, co ludzkie jednostki, a w armii zwykle jest przewaga strzelców, którzy nieźle nas osłabią zanim pokonamy zbrojnych. Najsilniejsi są wiarusi i mroczni jeźdźcy gryfa - ich ciosy i wytrzymałość są wzorcowe, dobrze jednak, że Ci drudzy nie rzucają aury szybkich ciosów (a tacy sami tytani ludzi to potrafią).
      Zjawy
    • Rodzaje: wysłannik śmierci; postrach umysłów, tkacz magii, złodziej myśli
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: Bardziej niebezpieczna grupa nieumarłych niż szkielety. Wysłannik śmierci i tkacz magii to wojownicy i nie sprawią zbyt dużych problemów. Gorzej jest z magami: postrach umysłu rzuca szok (obrażenia), a złodziej myśli kradnie manę. Takie komando, zwłaszcza duże (Szept) potrafi sprawić olbrzymią trudność i trzeba je jak najszybciej spacyfikować.
      Zwierzoludzie
    • Rodzaje: zwierzoczłeki: biegacz, drapacz, rębajło, wyrwiszpon; minotaury: miażdżyciel, oprawca, rębacz, zbir
    • Występowanie: Eloni, Cień Drzew, Południowe Góry Wietrzne
    • Komentarz: Dość słabi przeciwnicy. Jedyną ich zaletą jest to, że zwykle występują w dużych grupach. Nie posiadają żadnych dodatkowych talentów, potrafią jedynie walczyć wręcz.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 59 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Szept
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.06.2008 o 22:41  

    Czy coś można zrobić z Feadale albo Lanlyn Longrunner z Eloni??

    Michał
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.06.2008 o 12:58  

    Pewnie że nie

    Lukuuu
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.07.2008 o 20:36  

    heh mi się udało oczyścić bruzde a bylo to bardzo trudne ....

    Misiu
     

    Wędrowiec
    Temat: A moim zdaniem wystarczy mi...
    Dodany: 14.10.2008 o 11:40  

    A moim zdaniem wystarczy mieć woja ciężk. z pancerzem mroku i batają a reszta jest nie ważna

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 31
    Temat: Najlepsza postać to biała m...
    Dodany: 01.12.2008 o 15:26  

    Najlepsza postać to biała magia zdrowie + ciężkie uzbrojenie:Ciężki pancerz i ciężka broń sieczna

    Bahi
     

    Wędrowiec
    Temat: Wiecie co najlepiej mieć na...
    Dodany: 23.12.2008 o 14:13  

    Wiecie co najlepiej mieć nagolenniki i napierśnik amry, gdy ma się co najmniej 28 lvl. bojowy młot z księżycowego srebra i hełm z pancerzem 50, czyli po prostu mieć najlepsze wyposażenie z gry, a wtedy się wymiata i można pokonać prawie że każdego bez pomocy

    Bahi
     

    Wędrowiec
    Temat: Zapomniałeś wpisać że cieni...
    Dodany: 26.12.2008 o 18:59  

    Zapomniałeś wpisać że cienie występują w Kurchanach Skowytu

    tm
     

    Wędrowiec
    Temat: ja bylam bialym magiem doda...
    Dodany: 14.01.2009 o 14:13  

    ja bylam bialym magiem dodatkowo wladajacym ogniem i jakis wiekszych problemow z ostrzami nie mialam. za to jak spotkalam po raz pierwszy wyrwiszpony to mnie zaskoczyly i nie wspominam tego spotkania jak najlepiej. co do tej wymiany wrogow to szacun.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 73
    Temat: Pamięć cię zawodzi?
    Dodany: 16.01.2009 o 21:24  

    Zapomniałeś o goblinie:skałomiocie

    wera
     

    Wędrowiec
    Temat: Zwierzoludzie wystepują też...
    Dodany: 20.01.2009 o 20:27  

    Zwierzoludzie wystepują też w Ostrej skale

    ser
     

    Wędrowiec
    Temat: nie ma cieni w ostrej skale
    Dodany: 07.02.2009 o 13:47  

    nie ma cieni w ostrej skale

    ser
     

    Wędrowiec
    Temat: a na Lodowych Bagnach to są...
    Dodany: 16.02.2009 o 9:20  

    a na Lodowych Bagnach to są leśne smokowce jeszcze

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 73
    Temat: w ostrej skale cienie sa gd...
    Dodany: 22.02.2009 o 14:25  

    w ostrej skale cienie sa gdy rozwiazujemy zagadke z kamienia przywolania

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 73
    Temat: a szkielet okrutnik
    Dodany: 22.02.2009 o 14:26  

    a szkielet okrutnik

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 73
    Temat: przydał by się opis przeciw...
    Dodany: 23.02.2009 o 16:51  

    przydał by się opis przeciwników z OZ i CF

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 31
    Temat: no własnie
    Dodany: 26.02.2009 o 14:20  

    no własnie

    wera
     

    Wędrowiec
    Temat: w lodowych elfach sa 3 rodz...
    Dodany: 26.02.2009 o 18:51  

    w lodowych elfach sa 3 rodzaje a tej nazwy co zapomniales to rzeźbiarz lodu

    wera
     

    Wędrowiec
    Temat: w orkach jest tez nazwa \" ...
    Dodany: 26.02.2009 o 19:04  

    w orkach jest tez nazwa " orkowy władca płomieni" którzy występują w Shiel i mają po 6 lvl

    Złoty
     

    Wędrowiec
    Temat: w Mulandirze nie da się prz...
    Dodany: 14.05.2009 o 17:10  

    w Mulandirze nie da się przejść tych debili z łukami! zapomniałem nazwy. to te glizdy z łukami.

    lol
     

    Wędrowiec
    Temat: wyczyściłem każdą mapę z wr...
    Dodany: 15.06.2009 o 17:48  

    wyczyściłem każdą mapę z wrogów (oprócz irvishów bo sami wiecie) ale nie było jak rozwalić czarnej wierzy w Południowej Gotmarchii i Dolinie Nocnego Szeptu (ale na upartego dało by rade)



    Ten artykuł skomentowano 59 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw