Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Poradniki • Trolle • INSIMILION

    SpellForce » Poradniki gry rasami


    Trolle

    Działy gier » SpellForce » Poradniki » Poradniki gry rasami
    Autor: Arry
    Utworzono: 10.10.2009
    Aktualizacja: 26.10.2009

    Trolle to rasa bardzo ciekawa. Koszmarna gospodarczo, ale równocześnie arcysilna w walce.Głównymi surowcami są drewno oraz kamień, które służą tak rozbudowie jak i rekrutacji. Surowiec dodatkowy to – podobnie jak u elfów – żelazo. Troll, który straci 50% życia, wpada w szał i zadaje większe obrażenia.

    Gospodarka

    • Kamień oraz drewno to dwa podstawowe surowce. Trolle nie mogą wybudować niczego poza kamieniołomem i chatą drwala, więc będą cierpieć na chroniczny brak budulca. Zwłaszcza, że tak samo jednostki, jak i struktury żrą oba minerały w zastraszającym tempie.
    • Żelazo – dodatkowy surowiec – trolle mogą wydobywać tylko w stanie wolnym (tak samo jak elfy), więc wysoce zalecana jest symbioza z orkami lub mrocznymi elfami.
    • Rasa ta nie posiada żadnego surowca magicznego, bo jeżeli chodzi o magię, to troll jest noga i nie czaruje.
    • Ciekawa sytuacja jest jednak z pożywieniem. Rasa ta może polować, a jak wiadomo zwierzyna łowna to źródło zapasów, które może sobie pójść. Źródłem zapasów, które się nie wyczerpie, są za to… zwłoki. Dzięki kostnicy można zbierać zwłoki na pożywienie. Warto zatem postawić ten budynek za linią obrony, by po każdym ataku wroga mieć „świeżą” dostawę mięska. Magazyn zasobów zwiększa przyrost jedzenia oraz pozwala na regenerację jednostek.
    • Następnym mankamentem trolli jest zasadniczo duża powierzchnia, jakiej wymagają budynki. Nieraz trzeba się nakombinować, żeby starczyło na wszystko miejsca. Z drugiej strony rasa ta posiada najmniejszą ilość struktur.
    • Ostatnią rzeczą jest symbioza dla żelaza. Orkowie potrzebują niemałych zapasów drewna, a nie posiadają tartaku, więc rozbudowa będzie o wiele trudniejsza. Drugą rasą ciemnej strony są mroczne elfy, które posiadają chatę kamieniarza (zwiększa ilość kamienia) i hutę (zwiększa ilość żelaza), tak więc mogą przejąć na siebie wydobycie kamienia z lepszym skutkiem niż by to przyszło trollom. Niestety, rzadko mamy jakikolwiek wybór co do drugiej rasy.

    Walka

  • Rekrutacja – do przywoływania jednostek służy chata zbrojmistrza i to ich ilość wpływa na tempo treningu. Klasycznie tytana przyzywa się w dużych kwaterach.

  • Obrona – do obrony służy skałomiot i jak sama nazwa wskazuje strzela on we wrogów skałami. Nie mylić budynku skałomiota z jednostką głazomiotem!

  • Statystyki – Trolle są duże, głupie i brzydkie. Dwie ostatnie wymienione przez nas cechy nie mają wielkiego wpływu na rozgrywkę, ale ich wielkość pociąga za sobą sporą siłę (40 punktów, +2 na poziom) i wytrzymałość (45 punktów, +2 na poziom). Sprawia to, że naprawdę trudno takich delikwentów utłuc, a obrażenia, jakie zadają, przekraczają wszystko, co może zaoferować jakakolwiek inna rasa. Zręczność mają jeszcze jako taką, bo 20 oczek, ale już zwinności jest tylko 10. Inteligencji mają 10 punktów, a mądrości 15. Każdej z tych czterech cech otrzymują dodatkowe oczko na poziom. Najgorzej jest z charyzmą, bo startują z pułapu 5 i dostają punkt na każde 3 levele. Odporności są jednak lepiej rozłożone. Na lód i ogień jest po 35% +1% na poziom. Odporność na czarną magię mają o 5% mniej (Czyli 30% +1% na level), zaś na magię umysłu jest 20% +1% na poziom runy.


  • Walka i jednostki:
    • Osiłek – raczej słaba jednostka (jak na trolle), Zadaje raczej małe obrażenia (jak na trolle!) i raczej szybko ginie (jak na trolle!!). Lepiej wydać to drewno na inną jednostkę.
      Pancerz: 50 – najsłabiej opancerzona jednostka w grze.
      Obrażenia: 8-15 – dla innych ras byłby to zadowalający wynik, niestety tutaj jest słabo.
      Szybkość ataku: 85% - tutaj też nie nadrabia swoich braków.
    • Zgniatacz - w ogólnym rozrachunku lepszy od poprzednika, ale nadal nie jest to szczyt marzeń. Można wytrenować kilka sztuk na początku, gdy trzeba zabezpieczyć bazę.
      Pancerz: 100 – już lepiej. Średniej klasy pancerz sprawia, że nie ginie tak szybko jak poprzednik.
      Obrażenia: 5-12 (6-13 po ulepszeniu) – co prawda mniej niż poprzednik, ale…
      Szybkość ataku: 125% - … dzięki prędkości, z jaką zadaje ciosy, mniejsze obrażenia nie są aż tak odczuwalne.
    • Miotacz - pierwsza jednostka dystansowa. Obrzuca wrogów głazami, więc warto mieć ich trochę. Szkoda, że trzeba na niego aż tyle kamienia.
      Pancerz: 80 – ponieważ jest to jednostka miotająca, więcej nie potrzebuje.
      Obrażenia: 9-19 – przynajmniej zadaje więcej niż poprzednie dwie jednostki.
      Szybkość ataku: 70% - nie jest to dużo, ale czego można oczekiwać od jednostki, która rzuca wielkimi głazami.
    • Burzyciel - teoretycznie służy do niszczenia budynków, ale w praktyce potrafi narobić sporo zamieszania w szeregach wroga.
      Pancerz: 80 – nie jest to może dużo, ale w końcu trolle są wytrzymałe.
      Obrażenia: 13-26 – całkiem sporo, dlatego można go również posłać na pierwszą linię.
      Szybkość ataku: 65% - jedyny mankament tej jednostki.
    • Bojownik - słabszy niż poprzednik, ale zdecydowanie silniejszy od dwóch pierwszych jednostek. Warto pomyśleć, czy nie wziąć. Szkopuł w tym, że wymaga żelaza.
      Pancerz: 140 – tym razem już dobrze opancerzona jednostka.
      Obrażenia: 7-17 – mniej od poprzednika, ale wcale nie tak mało.
      Szybkość ataku: 100% - czyli zadowalająca.
    • Głazomiot - silniejszy niż poprzednia jednostka dystansowa. Jego cena różni się od miotacza jedynie żelazem, więc, gdy mamy wystarczającą jego ilość, należy oczywiście wybrać głazomiota.
      Pancerz: 160 – całkiem sporo jak na jednostkę dystansową.
      Obrażenia: 10-22 – niezły wynik. I tak nie ma wśród trolli niczego lepszego, co by strzelało.
      Szybkość ataku: 75% - szybciej niż miotacz.
    • Niszczyciel - ciekawa i bardzo silna jednostka. Pomimo dość wysokiej ceny w drewnie, warto w niego zainwestować. Sieje całkiem spore zniszczenie w szeregach wroga.
      Pancerz: 150 – zadowalający współczynnik obrony.
      Obrażenia: 9-19 jedną ręką i 9-19 drugą ręką – dzięki dwóm maczugom zadaje spore rany.
      Szybkość ataku: 100% jedną ręką i 100% drugą ręką – w ogólnym rozrachunku – szybki i zabójczy.
    • Mocarz - najsilniejsza jednostka w grze. Nie ma drugiej takiej (poza awatarem i bohaterami runicznymi oczywiście), która jednym ciosem mogłaby zadać chociażby porównywalne obrażenia. Co ciekawe, nie jest on aż tak drogi.
      Pancerz: 180 – czołg trolli, zabić takiego jest naprawdę trudno.
      Obrażenia: 18-35 – jak już napisałem, nie ma jednostki, która byłaby w stanie zadać większe obrażenia jednym ciosem.
      Szybkość ataku: 80% - nie za szybko, ale można to wybaczyć.
    • Tytan - cyklop nie jest trollom wcale do szczęścia potrzebny. Rasa ta dysponuje taką siłą, że wydawanie surowców na tę jednostkę wydaje się marnotrawstwem. Tytan trolli posiada aurę osłabienie, która zmniejsza obrażenia zadawane przez wrogów, ale jest to jedyny argument przemawiający za wytrenowaniem tej jednostki.

    Ulepszenia

    Ulepszenia mają to do siebie, że działają jedynie na przyszłe jednostki (na już wyprodukowane bądź oddane do produkcji w momencie ulepszenia nie mają wpływu). Należy zatem wprowadzać ulepszenia zanim się zacznie produkować oddziały, których one dotyczą.
    • Ciężkie Maczugi – w polskiej wersji pisze, że łamacz, ale w rzeczywistości zgniatacz otrzymuje większą maczugę, przez co jego obrażenia się zwiększają. Niestety, tylko nieznacznie. Nie warto brać, bardzo drogie, a zbyt mało ulepsza. Cena: drewno – 300.
    • Ognisty Deszcz – miotacz otrzymuje ogniste głazy, które powodują wybuch ognia. Przydatne, ale bardzo drogie, więc nie polecam brać. Cena: kamień – 400.
    • Grom – broń burzyciela otrzymuje efekt piorunu, który zwiększa obrażenia przez niego zadawane. Ciekawe i przydatne ulepszenie, ale drogie… Cena: drewno – 200, kamień – 300.
    • Północna Droga – bojownik dostaje lodową maczugę, a głazomiot lodowe kamienie (obie bronie mają efekt uderzenia lodu). Pisze też, że zwiększa się im odporność na magię lodu, ale nie udało mi się znaleźć o ile, ani nawet czy się zwiększa. Ponadto drogie. Cena: kamień – 300, żelazo – 400.
    • Broń Chaosu – ogólnie dość wredne ulepszenie. Niszczyciel otrzymuje broń, która odbiera wrogowi manę, a mocarz dostaje efekt obłędu przy każdym ataku. Warto wziąć i ulepszyć. Niby wymaga trochę żelaza, ale tak szczerze, to gdy gramy w symbiozie z orkami bądź mrocznymi elfami, to pewnie mamy go pod dostatkiem, a gdy dysponujemy samymi trollami, to pewnie nawet nie mamy na wyżej wymienione jednostki. Cena: żelazo – 500.
    • Potężny Tytan Trolli – Ulepsza cyklopa. Całkowicie nieprzydatne, bo i sam tytan nieprzydatny, strata cennych surowców. Cena: drewno – 700, kamień – 300, pożywienie – 200. UWAGA!: Ulepszenie nie jest dostępne w podstawowej wersji gry, trzeba zainstalować dodatek, aby móc z niego korzystać (również w kampanii podstawowej). Niestety nie udało mi się dojść do tego, który dodatek je wprowadza, bo posiadam wersję gry wraz z obydwoma dodatkami instalowanymi za jednym zamachem.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Eversor
     

    Wędrowiec
    Temat: Osobiście bardzo lubię tą r...
    Dodany: 20.05.2011 o 11:48  

    Osobiście bardzo lubię tą rasę. Może faktycznie ich budynki wymagają dużo miejsca i aby jednostki w miarę szybko się rekrutowały potrzeba 4-5 chat zbrojmistrza jednak oddział złożony z 5 miotaczy, 5 osiłków i bohatera z czarem leczącym jest w stanie wyrządzić nie lada szkody.

    2h
     

    Wędrowiec
    Temat: Trolle są fajne,tytan też a...
    Dodany: 14.05.2012 o 14:26  

    Trolle są fajne,tytan też ale szkoda że taki drogi!

    Troll
     

    Wędrowiec
    Temat: Yyyy...yyy.....yy.y.y....yy...
    Dodany: 12.09.2012 o 20:22  

    Yyyy...yyy.....yy.y.y....yyyy...

    TROLLE RZĄDZĄ!!!!!!!!

    Lux
     

    Wędrowiec
    Temat: Warto też dodać iż każdy tr...
    Dodany: 30.07.2013 o 18:42  

    Warto też dodać iż każdy troll bojowy kiedy ma już mało życia włącza efekt SZAŁ



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw