Lekkie
Lekki skórzany wams
Wymagania: lekki pancerz 1
Pancerz: 14
Cechy: zwinność +4
Komentarz: Sprzęt raczej średni, choć zauważalnie lepszy od Wzmocnionego skórzanego wamsu.
Zbroja łucznika
Wymagania: lekki pancerz 4
Pancerz: 40
Cechy: zręczność +5, zwinność +5
Komentarz: Wbrew nazwie nie każdy łucznik będzie mógł jej użyć. Wojownik także raczej większego pożytku z niej mieć nie będzie.
Zbroja runiczna
Wymagania: lekki pancerz 7
Pancerz: 65
Cechy: siła +8, zręczność +8
Komentarz: Bardzo dobra zbroja. Oprócz dość wysokiej klasy pancerza zwiększy tez celność i siłę ciosów.
Brudnoszara zbroja płytowa
Wymagania: lekki pancerz 8
Pancerz: 90
Cechy: zręczność +10, zwinność +10
Komentarz: Dobry pancerz, w którym wojownik lekkozbrojny będzie miał wyższą KP od ciężkozbrojnego w tym etapie gry.
Cesarski pancerz
Wymaganaa: lekki pancerz 11
Pancerz: 120
Cechy: siła +10, zręczność +10, zwinność +20
Odporności: czarna magia +10
Szybkość: walka +5%
Komentarz: Lekki odpowiednik powyższego. Jest jednak znacznie gorszy, mimo to i tak dobra zbroja. Z ogólnodostępnych wojownik lekkozbrojny nic lepszego nie znajdzie.
Ciężkie
Napierśnik Amry
Wymagania: ciężkie uzbrojenie 9
Pancerz: 150
Cechy: siła +10, wytrzymałość +10, zręczność +20, zwinność +20
Odporności: czarna magia +20, magia umysłu +10
Szybkość: walka +5%
Komentarz: Wraz z nagolennikami najlepszy pancerz w grze. Nie dość, że kapitalne parametry, to jeszcze małe wymagania. Znajdujemy go na końcu zadania Amra i Lea.
Adamantytowy napierśnik
Wymagania: ciężki pancerz 11
Pancerz: 140
Cechy: siła +20, wytrzymałość +10
Odporności: magia ognia +25, magia lodu +25
Komentarz: Najlepszy pancerz z ogólnodostępnych. Tylko nieznacznie ustępuje napierśnikowi Amry. Miłe są zwłaszcza wysokie premie do odporności i świetna klasa pancerza.
Średnie
Wzmocniona przeszywanica
Wymagania: lekki pancerz 2 lub ciężki pancerz 1
Pancerz: 25
Cechy: siła +5
Komentarz: Bardzo dobry napierśnik, obiektywnie jeden z najlepszych w grze. Dość wysoka klasa pancerza to jej główny atut.
Srebrny pancerz
Wymagania: lekki pancerz 7 lub ciężki pancerz 4
Pancerz: 60
Cechy: siła +5, wytrzymałość +5
Komentarz: Jedna ze słabiej wyważonych zbroi, wymagania dla lekkozbrojnych wojów są zbyt duże. Pancerz przyda się jednak wojownikom ciężkozbrojnym.
Napierśnik z wiatrostali
Wymagania: lekki pancerz 8 lub ciężki pancerz 7
Pancerz: 80
Cechy: siła +10, zręczność +10
Odporności: czarna magia +10
Szybkość: walka +5%
Komentarz: Bardzo dobry napierśnik, ma wprawdzie wysokie wymagania, ale klasa pancerza i inne premie - miodzio!
Napierśnik cieni
Wymagania: lekki pancerz 10 lub ciężki pancerz 8
Pancerz: 100
Cechy: wytrzymałość +10, zwinność +10
Odporności: magia ognia +10, magia lodu +10
Komentarz: Pierwsza zbroja o klasie pancerza 100. Dobry sprzęt, zwiększy Twoją wytrzymałość i częstość obrywania.
Zbroja świtu
Wymagania: lekki pancerz 11 lub cięzki pancerz 9
Pancerz: 110
Cechy: wytrzymałość +20, zręczność +20, charyzma +10
Odporności: czarna magia +20
Komentarz: Bardzo dobry pancerz, jeden z najlepszych w grze. Wysoka klasa pancerza i premię do cech to świetna sprawa.
Pozostałe
Płócienna przeszywanica
Wymagania: poziom 1
Pancerz: 12
Cechy: wytrzymałość +2
Komentarz: Wbrew pozorom pancerz nawet niezły. Mogą go używać wszyscy, a jest tylko nieznacznie słabszy od Wzmocnionego skórzanego wamsu.
Wzmocniony skórzany wams
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 1
Pancerz: 12
Cechy: wytrzymałość +3
Komentarz: Dobra zbroja na początek. Potem jak najszybciej do wymiany.
Wzmocniona kolczuga
Wymagania: poziom 3 lub lekkie uzbrojenie 1 lub ciężkie uzbrojenie 1
Pancerz: 16
Cechy: zwinność +2, mądrość +2
Komentarz: Dobra zbroja, zwłaszcza, gdy znajdziesz ją dość wcześnie. Bardzo dobra dla magów.
Skórzana zbroja
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 3
Pancerz: 20
Cechy: zręczność +4
Komentarz: Słaby pancerz, ma zbyt wysokie wymagania. Już na niższych poziomach można mieć lepsze.
Wzmocniona skórzana kurta
Wymagania: poziom 6
Pancerz: 28
Cechy: zwinność +4
Komentarz: Zbroja dość średnia, choć przysłuży Ci się, jeśli ją dość wcześnie znajdziesz.
Starożytna kolczuga
Wymagania: poziom 7 lub lekkie uzbrojenie 3 lub ciężkie uzbrojenie 2
Pancerz: 45
Cechy: wytrzymałość +3, mądrość +3, charyzma +3
Komentarz: Jeden z fajniejszych pancerzy w grze, przez długi czas będzie na wyposażeniu Twoich magów.
Zbroja z wiatrostali
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 4
Pancerz: 50
Cechy: zręczność +5
Komentarz: Średni pancerz, chociaż przyda się łucznikom i szermierzom. Typowi wojowie mają cięższe zabawki.
Północny wams
Wymagania: poziom 11
Pancerz: 35
Cechy: wytrzymałość +4, zwinność +4
Komentarz: Jedna ze słabszych zbroi w grze. Klasa pancerza bardzo niska, nawet magowie mają do włożenia na tym poziomie lepsze rzeczy.
Futrzany kaftan
Wymagania: poziom 12
Pancerz: 60
Cechy: siła +15, wytrzymałość +15
Odporności: magia lodu +15
Komentarz: Kapitalna zbroja, używana przez długi czas. W Południowych Górach Wietrznych spotkasz szwaczkę, która zrobi Ci ją z jednego ze znalezionych tam futer.
Iridianowy napierśnik
Wymagania: poziom 13 lub lekkie uzbrojenie 5 lub ciężkie uzbrojenie 4
Pancerz: 60
Cechy: wytrzymałość +8, inteligencja +4, mądrość +4
Komentarz: Alternatywa dla powyższej, znacznie lepsza swoją drogą. Zbroja przydatna zwłaszcza magom.
Pancerz Eonów
Wymagania: poziom 15
Pancerz: 55
Cechy: charyzma +10
Komentarz: Słaby pancerz, na tym etapie będziesz już dysponować czymś lepszym.
Stalowa zbroja płytowa
Wymagania: poziom 17 lub lekkie uzbrojenie 7 lub ciężkie uzbrojenie 6
Pancerz: 80
Cechy: siła +5, wytrzymałość +5, zręczność +5, zwinność +5, inteligencja +5, mądrość +5
Komentarz: Kolejny świetny pancerz. Ma dobrą klasę pancerza i zwiększa prawie wszystkie cechy, na wyposażeniu Twoich towarzyszy będzie praktycznie do końca gry.
Lśniąca zbroja szlachecka
Wymagania: poziom 23
Pancerz: 75
Cechy: siła +5, wytrzymałość +5, zręczność +5, zwinność +5, inteligencja +10, mądrość +10, charyzma +5
Odporności: magia ognia +10, magia lodu +10, czarna magia +10, magia umysłu +10
Komentarz: Dobra zbroja. Klasa pancerza dość przeciętna, ale premie do wszystkich cech i odporności, no i każdy może jej używać.
Zbroja ze smoczych łusek
Wymagania: poziom 25 lub lekkie uzbrojenie 10 lub ciężkie uzbrojenie 8
Pancerz: 100
Cechy: siła +10, zręczność +10, inteligencja +20
Odporności: magia umysłu +15
Szybkość: walka +10%
Komentarz: Bardzo dobra zbroja, również ze względu na to, że każdy może jej użyć. Wszystkie parametry na wysokim poziomie, zwłaszcza sympatyczne zwiększenie szybkości walki. Wykuje ci ją Orthac z Szarogórza, jeśli przyniesiesz mu łuski smokowca (Południowe Góry Wietrzne) i dorosłego smoka (Farlornowa Nadzieja).
Pancerz Mroku
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 8
Pancerz: 200
Cechy: siła +20, wytrzymałość +20, zręczność +20, zwinność +20, inteligencja +20, mądrość +20, charyzma +20
Odporności: magia ognia +10, magia lodu +10, czarna magia +10, magia umysłu +10
Komentarz: Ten pancerz funkcjonuje jak szata, tzn. nie można do niego nosić spodni. Nie jest to jednak wada, bo i tak przebija prawie wszystkie zestawy napierśnik plus nagolenniki w grze. Rewelacja! Dostajemy go jako nagrodę za ukończenie zadania Świat Cieni.