Bastion
Sugerowany poziom: 23
Lokalizacja startowa: bastion w dolinie Kaer Morhen
Zadanie poboczne
Tło fabularne:
Docierając do zrujnowanego bastionu, Geralt postanawia go zbadać.
Przebieg zadania:
Gdy dotrzesz do bastionu położonego na zachód od twierdzy Kaer Morhen [1], zauważysz, że budynek nawiedziły upiory. Pozbądź się ich, a następnie przystąp do eksploracji.
Musisz odnaleźć pięć miejsc, w jakich możesz użyć magicznego kaganka, który dostałeś od Keiry. Poznasz dzięki temu historię chłopca, prawdopodobnie zmarłego i nawiedzającego ruiny. Trzeba odnaleźć jego szczątki.
Wejdź po drabinach umieszczonych na wschodnim murze, a następnie idź na północ, do zniszczonej strażnicy. Ponownie użyj kaganka, a dowiesz się, co stało się z młodzieńcem. Weź jego kości i zejdź na dół, na dziedziniec. Zabij upiory, które pojawiły się ponownie.
Zakończenie:
Podejdź pod zachodni mur, przejdź pod kamiennym łukiem, który najpewniej dawniej był drzwiami, a następnie spal szczątki chłopca.
Nagroda:
50 PD
Miecz Berengara
Sugerowany poziom: 27
Lokalizacja startowa: twierdza Kaer Morhen
Zadanie poboczne
Tło fabularne:
Geralt znajduje w Kaer Morhen zapiski jednego z wiedźminów – Berengara.
Przebieg zadania:
Zadanie pojawi się w dzienniku tylko, jeśli możesz porozmawiać z Vesemirem oraz nie posiadasz jeszcze schematu potrzebnego do wykucia miecz Tor'haerne.
Będąc w obrębie murów Wiedźmińskiego Siedliszcza, w jednym ze zniszczonych pomieszczeń [1], znajdziesz notatki Berengara. Przeczytaj je – wygląda na to, że więcej na temat wspomnianego we wiadomości ostrza może wiedzieć Vesemir. Idź więc do niego [2] i porozmawiaj z nim.
Stary wiedźmin opowie ci historię dotyczącą tego, jak Berengar wyruszył zabić czarta i zgubił tam swoje rzeczy. Udaj się tam - jaskinia, w której przebywa bestia, znajduje się na wschodzie doliny – można się do niej dostać od strony rzeki [3]. Gdy już będziesz w środku, rozpraw się z potworem.
Zakończenie:
Po zwycięskiej potyczce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i odszukaj rzeczy Berengara, a znajdziesz poszukiwany schemat.
Nagroda:
Schemat: Tor'haerne.
Efekt cieplarniany
Sugerowany poziom: 27
Lokalizacja startowa: południowo-wschodnia część doliny Kaer Morhen
Zadanie poboczne
Tło fabularne:
Przemierzając południowo-wschodnią część doliny, Geralt zauważa anomalię pogodową.
Przebieg zadania:
Na południowym-wschodzie napotkasz miejsce, gdzie oprócz czarnej chmury na niebie zauważysz trzy kamienie tworzące trójkąt [1]. Wytęż wiedźmińskie zmysły i zbadaj głazy oraz leżące w małej grocie zioła. Następnie użyj Oka Nehaleni na skale, która okaże się iluzją i podnieś notatkę, natychmiast ją przeczytaj.
Aby przywrócić właściwy mikroklimat, musisz na jednym z głazów użyć znaku Aard, a na dwóch pozostałych – Igni. Gdy to zrobisz, z portalu wyłoni się czart. Zabij go.
Zakończenie:
Przybądź do tego miejsca ponownie za jakiś czas, a będziesz mógł zerwać rzadkie zioła.
Nagroda:
25 PD, składniki alchemiczne.
Sąsiedzka sprzeczka
Sugerowany poziom: 26
Lokalizacja startowa: okolice chaty nad jeziorem
Zadanie poboczne
Tło fabularne:
Będąc w okolicach jeziora, Geralt zauważa ciała utopców.
Przebieg zadania:
Z pomocą wiedźmińskich zmysłów zlokalizuj martwego utopca [1]. Obok znajdziesz kolejnego, a przesuwając się na północ będziesz natrafiał na kolejne zwłoki potworów.
Trupy, niczym okruszki, doprowadzą cię do jaskini w małej zatoce przy jeziorze. W środku napotkasz skalnego trolla – zabij go.
Zakończenie:
W grocie odnajdziesz list – przeczytaj go i zakończ zadanie.
Nagroda:
50 PD
Wiedźmińska kuźnia
Sugerowany poziom: 30
Lokalizacja startowa: twierdza Kaer Morhen
Zadanie poboczne
Tło fabularne:
Przeszukując Wiedźmińskie Siedliszcze, Geralt znajduje książkę wraz z napisanymi na niej notatkami.
Przebieg zadania:
W skrzyni, którą znajdziesz przy schodach prowadzących do wieży zamieszkałej przez Yennefer, znajdziesz tomiszcze Monstrum, albo wiedźmina opisanie T. 2. Przeczytaj księgę, a zauważysz, że są na niej zrobione odręczne notatki, które wskazują na tajemnicę ukrytą w opuszczonej kopalni żelaza. Udaj się tam [2].
W środku, po kilku krokach, zostaniesz zaatakowany przez żywiołaka ziemi. Po pozbyciu się monstrum połóż znalezioną książkę na kamiennym podeście przypominającym ołtarz, a otworzy się tajemne przejście.
W sekretnej grocie odnajdziesz kuźnię. Przyjrzyj się miechowi kowalskiemu, a po krótkiej rozmowie zostaniesz zaatakowany przez ifryta. Bestia potrafi sprawić problem – rani mocno, jest wytrzymała, a do tego zbliżenie się do niej sprawia, że Geralt otrzymuje obrażenia od ognia. Warto użyć tutaj petardy, która zamraża, do tego niezwykle przydatny jest znak Quen oraz Yrden. Nie zapomnij też o wzmocnieniu się eliksirami.
Zakończenie.
Po zwycięstwie użyj Oka Nehaleni na ścianie paleniska i weź zawartość ze skrzyń.
Nagroda:
25 PD, zawartość kufrów.