Umarł król, niech żyje król
Sugerowany poziom: 16Lokalizacja startowa: port w Kaer Trolde
Zadanie główne
Tło fabularne:
Yennefer informuje Geralta o przyjęciu, które odbędzie się w twierdzy i prosi go o odpowiednie przygotowanie się do niego.
Przebieg zadania:
Udaj się do pobliskiej karczmy [1] i wejdź do pokoju Yen, po czym weź ze skrzyni odświętny strój (150 PD). Jeśli chcesz, by czarodziejka była zadowolona, przebierz się w ubranie o ciemnej kolorystyce. Następnie wyrusz do twierdzy na północy [2].
Przed wejściem spotkasz magiczkę. Porozmawiaj z nią i razem pójdźcie do sali, w której odbywa się bankiet. Zostaniesz posadzony przy stole z Cerys an Craite, która zaproponuje ci wzięcie udziału w wyścigu. Jeśli się zgodzisz (nie musisz) i weźmiesz topór ze szczytu przed Skelligijką otrzymasz 150 PD.
W pewnym momencie Yennefer stwierdzi, że czas odejść od stołu, idź więc za nią. Napotkasz Lugosa Szalonego, który podczas pogaduszki obrazi twoją towarzyszkę. Możesz rzucić się na niego z pięściami, jeśli go pokonasz, zyskasz 150 PD.
Idź wraz z Yen korytarzem, a gdy dotrzesz do zamkniętych drzwi, cofnij się do balkonu i przejdź po drewnianych konstrukcjach. W końcu dojdziesz do sali z wypchanymi zwierzętami. Zbadaj drzwi prowadzące do pracowni Myszowora, a zwierzaki ożyją i zaatakują cię.
Po heroicznym boju wejdź do zamkniętej przed chwilą komnaty i przeszukaj ją. Możesz znaleźć tutaj list i kilka rekwizytów druida. Przede wszystkim jednak weź kielich z miodem i wsadź go w rękę posągu, dzięki czemu po lewej otworzy się tajemne przejście. Wejdź do sekretnego pomieszczenia, gdzie czeka cię walka z żywiołakiem ziemi.
Po potyczce pokój zacznie wypełniać się śmiertelnie trującym gazem. Yennefer każe ci szybko pomyśleć, gdzie chciałbyś się znaleźć – jeśli chcesz spędzić z nią kilka miłych chwil sam na sam, wybierz kwestię o przytulaniu.
Zakończenie:
Koniec końców znajdziesz się ponownie na uczcie, gdzie czeka cię rozmowa z Crachem an Craite. Da ci on pozwolenie na zbadanie miejsca kataklizmu, a także opowie o swoich dzieciach, co poskutkuje otrzymaniem kolejnych zadań.
Nagroda:
600 PD, zadania Echa przeszłości, Wybraniec bogów, Władca Undvik.
Echa przeszłości
Sugerowany poziom: 17Lokalizacja startowa: Kaer Trolde
Zadanie główne
Tło fabularne:
Yennefer każe Geraltowi przybyć na miejsce magicznego kataklizmu.
Przebieg zadania:
Ruszaj do zniszczonego lasu [1] i porozmawiaj z Myszoworem i Yennefer. Podczas gdy ty będziesz ucinał sobie miłą pogawędkę z druidem, czarodziejka nie będzie się cackać i skorzysta z maski Uroborosa.
Biegnij do niej na południowy zachód [2] i po zabiciu mglaka zamień z czarodziejką kilka słów. Wręczy ci artefakt i każe go użyć. Posłuchaj jej, a ujrzysz scenkę z przeszłości.
Czeka cię teraz sekwencja chodzenia za Yen i zakładania maski w odpowiednich miejscach. Od czasu do czasu będziesz musiał pozbyć się mglaków.
Zakończenie:
Gdy twoja towarzyszka wyruszy w poszukiwaniu ciała, idź za nią. Po podniesieniu drzewa z pomocą magii, przyjrzyj się zwłokom. Możesz teraz od razu udać się z magiczką na Hindarsfjall lub spotkać się z nią na miejscu.
Nagroda:
500 PD, zadanie Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
Sugerowany poziom: 15Lokalizacja startowa: zniszczony las
Zadanie główne
Tło fabularne:
Yennefer oraz Geralt postanawiają wyruszyć na Hindarsfjall, gdzie jedną z wiosek zaatakował Dziki Gon.
Przebieg zadania:
Porozmawiaj z Yen na plaży na południe od wsi Lofoten [1] i wspólnie udajcie się do wioski [2]. Wypytaj napotkane kobiety o Ciri, a dowiesz się, że więcej może wiedzieć niejaki Tchórz, który wyruszył do Ogrodu Freyji w celu zgładzenia Morkvarga. Otrzymasz dzięki temu zadanie W wilczej skórze.
Zakończenie:
Ruszaj wraz ze swoją towarzyszką do ogrodu na północy [3]. Zadanie zakończy się, gdy podejdziesz do bramy.
Nagroda:
Zadanie Bezimienny.
Bezimienny
Sugerowany poziom: 14Lokalizacja startowa: Ogród Freyji
Zadanie główne
Tło fabularne:
Geralt postanawia odnaleźć niejakiego Tchórza, który może wiedzieć coś więcej na temat miejsca pobytu Ciri.
Przebieg zadania:
Wejdź za Yennefer po schodach i idźcie razem pod drzewo [1]. Po krótkiej pogawędce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i zbadaj plamę krwi oraz kratę, a następnie zlokalizuj ślady stóp Tchórza. Kieruj się nimi, mijając po drodze ciała i zabijając wilki, aż do zamkniętych drzwi na zachodzie [2].
Wróć do miejsca, gdzie trop poszukiwanego przez ciebie mężczyzny się zaczynał i skieruj się do niewielkiej rzeczki w północnej części ogrodu [3], po drodze pozbywając się kolejnego czworonożnego zwierzaka. Przejdź na drugą stronę wody i wejdź na górę, a znajdziesz dwie dźwignie. Przełącz najpierw prawą, a potem lewą, aby otworzyć przejście do dalszej części lokacji.
Wskocz do rzeczki i popłyń do nowo otwartego przejścia. Wejdź na brzeg i idź w kierunku zamkniętych drzwi, które wcześniej przeszkodziły ci w eksploracji ogrodu. Wytęż wiedźmińskie zmysły i zbadaj okolicę, a dowiesz się, że Tchórz skoczył do studni [4]. Idź w jego ślady, a znajdziesz się w jaskini, w której napotkasz zwłoki mężczyzny. Czeka cię teraz rozmowa z Yennefer i Skjallem, która zaowocuje otrzymaniem zadania Cisza przed burzą. Wykonanie go jest konieczne w celu kontynuowania rozgrywki.
Zakończenie:
Gdy poznasz historię Ciri pozostaje ci pogadać z Yen.
Nagroda:
200 PD, zadania Najbrzydszy człowiek na świecie, Ostatnie życzenie.
Cisza przed burzą
Sugerowany poziom: brakLokalizacja startowa: Ogród Freyji
Zadanie głównego
Tło fabularne:
Skjall opowiada o losach Ciri w Lofoten.
Przebieg zadania:
Po zakończeniu rozmowy idź z Astrid do sauny. Gdy będziesz na miejscu skorzystaj z przebieralni i wejdź do sali pełnej pary na pogaduszki. Gdy czas relaksu się zakończy możesz jeszcze wejść do wody i napić się alkoholu, a następnie załóż ubranie i ruszaj do Skjalla.
Podczas rozmowy z chłopakiem atak na wioskę przypuści Dziki Gon. Po zabiciu kilku wojowników i ogarów biegnij do stajni i wsiadaj na konia.
Zakończenie:
Pozostaje ci już tylko pędzić galopem do Skały Topielców, a gdy będziesz na miejscu, obejrzeć cut-scenkę.
Nagroda:
Możliwość zakończenia zadania Bezimienny.