Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Peter Molyneux - • INSIMILION

    Wieść


    Peter Molyneux -

    08.08.2007 o 17:15 / Dodał: Sinthael

    Na łamach Kikizo, strony traktującej o grach, redakcja owego serwisu opublikowała wywiad z Peterem Molyneux. W samym wywiadzie developer wychwalał swoje nowe dzieło, czyli Fable 2 pod niebiosa, ale można było się doczekać nieco kontrowersyjnego zdania - "most role playing game are shit". Peter w dalszej części wywiadu narzekał na różne gry cRPG i wymieniał co w nich jest źle. Zapomniał tylko chyba spojrzeć na swoje wcześniejsze produkcje, które nie były specjalnie dobre. Wywiad możesz przeczytać pod tym adresem.
    Źródło: Kikizo
    Dodaj do Facebook Dodaj do Wykop Dodaj do Twitter

    Komentarze

    Tę wieść skomentowano 12 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Brak avatara
    Orish 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 17:52  

    To jest akurat wyrwane z kontekstu zdanie. Molyneux wypowiedział się tak o systemie walki, który faktycznie w wielu cRPG jest beznadziejny. Tylko nie wiem, jak jakiś system walki może być dobry, jeśli polega na przyciskaniu tylko jednego przycisku. Może być wtedy co najwyżej widowiskowy.

    Brak avatara
    kol 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 17:54  

    Co być Petera, być dobre, co nie być Petera, być złe. On chyba zapomniał, że fabuła>walka...

    Brak avatara
    EH_AceTFL 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 19:56  

    jemu chyba sie pomylily H&S z cRPG skoro dla niego walka to > 70% gry. Gdyby walka byla w RPG najwaznejsza to by sie gralo w FPSy bo tam walka jest duzo lepsza niz walka w jakimkolwiek RPGu. ^^

    Brak avatara
    Adalbertus 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 20:27  

    Icewind Dale,Gothic,KotOR.Wystarczy?Chyba mi nie powiesz,że walka była tam elementem marginalnym?Nie mam nic do tych gier,wręcz przeciwnie,ale spójrzmy prawdzie w oczy.Dzisiejsze popularne rozumienie cRPG to rozwijanie postaci celem sprawniejszego siekania przeciwników.

    Brak avatara
    Amoen 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 20:38  

    Khelben napisał(a):
    Zapomniał tylko chyba spojrzeć na swoje wcześniejsze produkcje, które nie były specjalnie dobre.


    Że co?! Heretyk :oP
    Może i zrobił dziadostwa takie jak FAble czy B&W2, ale większość jego gier to arcydzieła :oP

    Brak avatara
    kol 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 21:18  

    autor napisał(a):
    ,ale spójrzmy prawdzie w oczy.Dzisiejsze popularne rozumienie cRPG to rozwijanie postaci celem sprawniejszego siekania przeciwników.

    Co nie przeszkadza np. w takim Gothicu, aby fabuła była dobra, i żeby dobrze sie grało. Takie eksponowanie walki w grze dobrze jej nie służy jako cRPG-owi.

    Brak avatara
    EH_AceTFL 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 21:39  

    to ze w dzisiejszych "cRPGach" "questy" ograniczaja sie do 'zabicia 400 mobow jakiegos tam typu' a "glowny quest" do zabicia 'wiekszego moba jakiegos tam typu celem uratowania wszechswiata' nie znaczy ze to jest ideal cRPG do ktorego powinno sie dazyc.

    Brak avatara
    Orish 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 08.08.2007 o 22:08  

    kol napisał(a):
    Takie eksponowanie walki w grze dobrze jej nie służy jako cRPG-owi.


    Wg mnie solidne dopracowanie i eksponowanie walki jak najbardziej cRPG służy, bo wprowadza do gry realizm, jednak tylko pod warunkiem, że nie dzieje się to kosztem fabuły i innych elementów. Niestety nie dane nam było jeszcze mieć do czynienia z cRPG, który miałby oba te elementy naprawdę dobre, choć w takich Baldurach brak realizmu w walkach skutecznie zastępowały duże mozliwości taktyczne.

    Brak avatara
    Darius 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 09.08.2007 o 9:28  

    Hmmm jak przypomnę sobie Icewind Dale II, Gothica (I i II), Sage Baldurs Gate, Kotory, to przychodzi tylko jeden wniosek, system walki był tak miły że wcale się go nie widziało... Jednocześnie czuło się fabułę i myślało się jak rozwijać postać i co będzie dalej... Moim zdaniem walki może być nawet sporo, ważne żeby walczyło się przyjemnie i żeby wkład twórców w walkę nie przysłaniał reszty;p Z tych gier co zepsuto system walki, przesadzono go, to przychodzi mi na myśl Gothic III i Fable...

    Brak avatara
    Amoen 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 09.08.2007 o 9:43  

    Darius napisał(a):
    Hmmm jak przypomnę sobie Icewind Dale II(...) system walki był tak miły że wcale się go nie widziało... Jednocześnie czuło się fabułę


    To w ID2 była fabuła? :oP
    Szczerze powiedziawszy, niema co tak gloryfikować fabułę, jako najważniejszy element cRPG, bo rzadko kiedy opowiedziana w nich historia wybija się ponad przeciętność.

    Brak avatara
    Orish 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 09.08.2007 o 10:18  

    No bo fabuła jest istotą cRPG, a to, że rzadko wybija się, to tylko świadczy o nieudolności scenarzystów.

    Brak avatara
    Seldon 
    Wędrowiec
    Temat: Dodany: 18.08.2007 o 20:02  

    Amoen napisał(a):
    To w ID2 była fabuła? :oP



    Nom, była zamknięta w jednym z domów w Kuldahar. Niestety twórcy zapomnieli dorobić klucza ;)

    Co do "nieudanych" wcześniejszych produkcji tego pana to rozumiem, że np. Dungeon Keeper został wykluczony z tego grona ?? ;)



    Tę wieść skomentowano 12 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw