Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin 3: Dziki Gon - podsumowanie premiery • INSIMILION

    Wieść


    Wiedźmin 3: Dziki Gon - podsumowanie premiery

    27.08.2015 o 15:24 / Dodał: Ingmar

    Od premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon minęły już ponad trzy miesiące. Szybko ten czas leci, prawda? Wkrótce na kalendarzu zobaczymy październik, a w dystrybucji pojawi się pierwsze większe rozszeszenie przygód Geralta z Rivii. Na razie mamy dla was podsumowanie premiery nowego tytułu od CD Projekt Red. Ile egzemplarzy gry znalazło nabywców? Jaki był budżet produkcyjny? Ile wyniosły zyski? To jedziemy.

    Informacje pochodzą z komunikatu prasowego CD Projekt Red. Najpierw zobaczmy najważniejsze liczby.
    • Przez pierwsze 6 tygodni CD PROJEKT sprzedał 6 mln sztuk Wiedźmina 3: Dziki Gon.
    • Całkowity budżet Wiedźmina 3 wyniósł 306 mln zł.
    • Za pomocą GOG Galaxy aktywowano 1 mln kopii Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji PC.
    • Grupa CD PROJEKT zanotowała w pierwszym półroczu 2015 roku 512,6 mln zł przychodów i 236,3 mln zł zysku netto.
    Prawie 240 mln złotych zysku? No, to jest wynik! Miejmy nadzieję, że tak pokaźny dopływ gotówki pozytywnie wpłynie na końcowy kształt Cyberpunka 2077. Już Wiedźmin 3: Dziki Gon jest świetną i niesamowicie ambitną produkcją, więc kolejna gra CDP naprawdę może pokazać, kto rządzi na rynku gier wideo.

    Z komunikatu prasowego dowiedzieliśmy się również, że przychody za okres premiery trzeciej części Wiedźmina były siedem i pół razy wyższe od analogicznych przychodów z okresu premiery "dwójki". Wzrost jest zatem bardzo wyraźny, a "Dziki Gon" stał się najbardziej rentownym projektem w długiej historii CD Projekt.

    Dobrze radzi sobie również platforma GOG.com wchodząca w skład grupy kapitałowej CDP. Przychody segmentu ze sprzedaży do zewnętrznych klientów za okres od stycznia do czerwca 2015 r. wyniosły 63,9 mln zł wobec 31 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 108%. Czy należy się z tego faktu cieszyć? Naturalnie, dopływ gotówki zawsze jest mile widziany.

    Miejmy tylko nadzieję, że CDP nie podzieli losu Valve. Ich platforma sprzedażowa - Steam - okazała się tak dużym sukcesem komercyjnym, że zespół z Valve, jako studia robiącego gry, w zasadzie przestał pracować nad nowymi tytułami. Oczywiście, nadal wierzymy w to, że Half-Life 3 kiedyś powstanie i dopełni historię Gordona Freemana, ale ta perspektywa z roku na rok staje się coraz bardziej życzeniowa. No, mniejsza z Valvem. Grunt, że finanse CD Projektu mają się bardzo dobrze po premierze nowego Wiedźmina.

    Co teraz czeka rodzime studio? W marcu 2016 roku poznamy strategię grupy kapitałowej na najbliższe lata. W gąszczu liczb i wykresów powinniśmy tam znaleźć również odniesienia do growych planów zespołu. Kampania marketingowa Cyberpunka 2077 ma się rozkręcić na dobre dopiero w 2017 roku, ale przecież kasą trzeba zacząć szybciej zarządzać. Już w marcu możemy poznać planowany budżet i pespektywy finansowe projektu.

    Na zakończenie mamy dla was list otwarty od Adama Badowskiego, szefa studia CD Projekt Red. Miłej lektury.

    "Cześć Gracze!

    Ale ten czas leci! Aż trudno uwierzyć, że od premiery minęło już tyle dni. Od tego czasu ani na chwilę nie zwolniliśmy tempa, ciężko pracowaliśmy, by przekazać w Wasze ręce dodatkową zawartość, naprawialiśmy to, co wymagało naprawy i snuliśmy plany, co jeszcze można zrobić, aby uczynić Wiedźmina lepszym. Na konferencji zorganizowanej dla akcjonariuszy (CD PROJEKT jest spółką giełdową) ogłosiliśmy właśnie, że nasza wiedźmińska rodzina się rozrosła -- liczba sprzedanych w sześć tygodni od premiery egzemplarzy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon przekroczyła 6 milionów. Bez obaw, nie zamierzam omawiać tu kwestii finansowych -- chciałem jednak skorzystać z okazji, aby odezwać się bezpośrednio do graczy i dać Wam pewien wgląd w to, co ta liczba oznacza dla nas, jako twórców gier.

    Można pomyśleć, że mamy sześć milionów powodów do radości -- tak rzeczywiście jest. Jednak tak duża liczba niesie ze sobą równie dużą odpowiedzialność. Chciałbym, byście mieli świadomość, że my -- jako studio -- doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Wasze pochlebne opinie i pozytywne recenzje w mediach to dla nas przede wszystkim zobowiązanie -- stworzyliśmy dobrą grę, ale przed nami jeszcze długa droga. RED to miejsce, gdzie pracują artyści, szaleni marzyciele, ale przede wszystkim ludzie, dla których diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Nieistotne czy chodzi o kolor nieba podczas zachodu słońca nad Velen, czy wystrój wnętrza chaty, do której większość graczy prawdopodobnie nigdy nie zajrzy -- tworząc Wiedźmina, tworzymy go również dla siebie i zawsze, ale to zawsze, próbujemy sięgać dalej i dalej. Chciałbym, żebyście to wiedzieli.

    Owszem, liczba sprzedanych egzemplarzy to ważne osiągnięcie dla firmy tworzącej erpegi, ale nie jest to osiągnięcie najważniejsze. Jeśli przyrównać nasze gry do galerii dźwięków, obrazów i słów, to Wy, Gracze, jesteście zwiedzającymi w tej galerii. Wydaje mi się, że dla artystów nie ma większej nagrody niż zainteresowanie i docenienie ich pracy. Właśnie dlatego, w imieniu całej załogi REDa, chciałbym Wam wszystkim serdecznie podziękować."

    Dodaj do Facebook Dodaj do Wykop Dodaj do Twitter

    Komentarze

    Tę wieść skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Tę wieść skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw