Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 World of Warcraft • Profesje • INSIMILION

    World of Warcraft


    Profesje

    Działy gier » World of Warcraft » Poradniki
    Autor: Drekorig
    Utworzono: 12.03.2006
    Aktualizacja: 17.11.2008

    Czym są profesje?

    Profesje pozwalają twojej postaci na rozwijanie dodatkowych umiejętności, za pomocą których możesz tworzyć różnorakie przedmioty i handlować z innymi graczami zarówno owymi rzeczami, jak i usługami. Profesje pozwalają na zwiększenie możliwości prowadzonej postaci, lecz nie są wymagane w grze i są całkowicie opcjonalne.
    Większość, jeśli nie wszystkie, profesji wymaga jednoczesnego szkolenia się w innej, aby móc poprawnie korzystać z nabytych umiejętności. Na przykład alchemik nie ma możliwości uwarzenia żadnej mikstury, dopóki nie zdobędzie odpowiednich ziół, uzyskanych przez profesję "zielarstwo".

    Dodatkowo, profesje "zielarstwo" i "górnictwo" dają postaci wspomagającą umiejętność - odpowiednio "znalezienie ziół" oraz "znalezienie ród".

    Profesje dzielimy na dwie kategorie:
    - podstawowe,
    - drugorzędne.

    Oprócz tego profesje dzielą się jeszcze na:
    - zbierania (gathering),
    - produkcji (production),
    - usług (services).


    PodstawoweDrugorzędne
    Zbierania
    ProfesjaWspieraProfesjaWspiera
    HerbalismAlchemyFishingCooking, Alchemy
    MiningBlacksmithing, Engineering
    SkinningLeatherworking
    Produkcji
    ProfesjaWspierana przezProfesjaWspierana przez
    BlacksmithingMiningCookingFishing, zabijanie bestii
    EngineeringMining
    LeatherworkingSkinning
    TailoringZabijanie humanoidów
    AlchemyHerbalism, Fishing
    Usług
    ProfesjaWspierana przezProfesjaWspierana przez
    EnchantingZdejmowanie zaklęć z przedmiotówPierwsza pomocZabijanie humanoidów


    Możesz nauczyć się do dwóch profesji z podstawowej listy i opanować wszystkie trzy drugorzędne. Zależności między poszczególnymi profesjami przedstawia powyższa tabela.

    Jak zacząć szkolić się w profesji?

    Po pierwsze, należy znaleźć trenera. Wszystkie profesje można przyswoić tylko pod okiem odpowiedniego nauczyciela. Są to NPC-e porozrzucani po całym świecie. Każdy trener odpowiada tylko jednej dziedzinie i nie może nauczyć cię profesji na dowolnym poziomie zaawansowania, gdyż nawet trenerzy mają mniejsze lub większe wyszkolenie w tym, co robią. Np. alchemii na poziomie eksperckim może cię nauczyć tylko rzemieślnik (artisan). W miarę, jak rośnie poprzeczka danej umiejętności, tym trudniej znaleźć trenera, który będzie cię w stanie czegoś nauczyć. Trenerów szkolących na najbardziej podstawowym poziomie można bez problemu znaleźć w stolicy (przynajmniej w większości), toteż najlepiej zapytać o drogę strażnika. Bardziej zaawansowani mogą być trudniejsi do zlokalizowania. Na przykład, jedyną osobą, która może cię nauczyć alchemii na poziomie rzemieślnika jest mistrz alchemii. Członek Przymierza jedynego takiego może znaleźć tylko w Feathermoon Stronghold - miejscu, które można śmiało określić jako zadek świata. Niekiedy w pobliżu trenera można znaleźć także sprzedawcę, który może zaopatrzyć cię w przedmioty potrzebne dla danej profesji (np. fiolki dla alchemika, czy kilof dla górnika), a czasem też nowe przepisy.
    Kiedy już nauczyłeś się profesji u trenera, odpowiednia ikona pojawi się w twojej księdze czarów i umiejętności, zakładając, że jest to umiejętność produkcji, lub usług. Klikając na tę ikonę, pojawi się menu, gdzie zobaczysz, co możesz utworzyć i w jakich ilościach.

    Jak podnieść poziom umiejętności w danej profesji?


    Ogólnie rzecz biorąc w przypadku profesji obowiązuje zasada "learning by doing". W miarę jak korzystasz z umiejętności, jesteś w niej coraz lepszy. Jednakże to, czy umiejętność wzrośnie, czy nie, zależy od poziomu trudności, który, podobnie jak zadania w dzienniku, zobrazowany jest różnymi kolorami.
    Szary - zebranie lub wyprodukowanie tego przedmiotu nie podniesie umiejętności,Zielony - jest małe prawdopodobieństwo, że zebranie lub wyprodukowanie podniesie umiejętność o 1,
    Żółty - całkiem spora szansa na podniesienie umiejętności przy zebraniu lub wyprodukowaniu,
    Pomarańczowy - Umiejętność na pewno się podniesie po zebraniu lub wyprodukowaniu,
    Czerwony - Zebranie tego przedmiotu jest powyżej twoich możliwości. Musisz najpierw podnieść poziom tej umiejętności, zbierając łatwiejsze obiekty. W przypadku produkcji lub zaklinania czerwony kolor nie wystąpi, gdyż jeśli coś jest za trudne, nie możesz się tego nauczyć.
    Nadchodzi jednak pewien moment, w którym wykonywanie trudniejszych zadań nie przyniesie rezultatu w postaci podniesienia poziomu umiejętności. Jest to moment, w którym osiągnąłeś maksymalną rangę na tym poziomie zaawansowania. Gdy tak się stanie, musisz udać się do trenera i wykupić u niego rangę następną. Ogólny schemat przedstawia poniższa tabela:


    Koszt Wymagany poziom postaci Wymagany poziom profesji Maksymalny pułap rangi Nazwa rangi
    10c 5-75Apprentice
    5s 1050150Journeyman
    50s 20125225Expert
    5g 35200300Artisan
    10g 50275375Master


    Wyjątkami od tego są umiejętności "herbalism", "skinning" i "mining", które nie mają wymagań, co do poziomów postaci. Teoretycznie, rangę mistrza można osiągnąć nawet na pierwszym poziomie.

    Dalsze specjalizacje w profesjach

    Kilka profesji daje możliwość dalszej specjalizacji w jednej z wybranych dziedzin. Są to:
    - Alchemy: specjalizacja w eliksirach (elixirs), miksturach (potions) i transmutacjach. Podczas tworzenia przedmiotu ze swojej specjalizacji, istnieje szansa na utworzenie dwóch przedmiotów zamiast jednego.
    - Blacksmithing: specjalizacja w wytwarzaniu zbroi lub broni. W przypadku broni, można się dalej szkolić w wyrobie mieczy, toporów, lub broni obuchowych. W grze występuje wiele projektów na tworzenie przedmiotów, których nauczyć się może wyłącznie przedstawiciel danej specjalizacji. Między innymi będą to bronie i zbroje „Bind on Pickup” – wiążące się z twórcą bez możliwości handlu – ekskluzywne epickie przedmioty.
    - Engineering: specjalizacja w inżynierii goblińskiej lub gnomiej. Jak w przypadku kowalstwa, w grze występuje wiele przepisów, których nauczyć się mogą tylko konkretni inżynierowie. Najogólniej rzecz biorąc, goblińska inżynieria jest nastawiona bardziej na PvP, podczas gry gnomia na PvE.
    - Leatherworking: Tribal, Elemental i Dragonscale. Tribal – dla druidów posługujących się magią, lub szamanów specjalizujących się w leczeniu. Elemental – dla łotrzyków i druidów preferujących feral combat. Dragonscale – dla łowców i szamanów.
    - Tailoring: Primal Mooncloth, Shadowcloth, Spellcloth. Wysoko-poziomowi krawcy mogą tworzyć w/w specjalne rodzaje tkanin, służące za materiały do tworzenia potężnych szat. Specjalizacja w jednej z nich, podobnie jak w przypadku alchemii, da szansę na stworzenie większej ilości tej konkretnej tkaniny za jednym razem. Oprócz tego udostępni przepisy na stworzenie potężnych szat (Bind on Pickup), obrazujących rodzaj specjalizacji (Primal Mooncloth – leczenie, Shadowcloth – magia cienia i ognia, Spellcloth – magia tajemna i ognia)

    Jak tworzy się przedmioty?

    Każdy przepis, plan, formuła, czy eliksir wymaga do stworzenia reagentów, a czasem też osobnych przedmiotów, które można znaleźć w terenie (np. kowadło dla kowala). Reagenty, w zależności od profesji, można znaleźć przy zabitych mobach, kupić od sprzedawców lub zebrać za pomocą profesji "zbierackich".
    Kiedy otworzyłeś już okno profesji (używając odpowiedniego przycisku w księdze zaklęć), możesz klikną na konkretnym przepisie. Wszystkie potrzebne reagenty do stworzenia przedmiotu będą wymienione pod spodem. Zobaczysz także ikonę przedmiotu, który możesz stworzyć, a po najechaniu na nią, zobaczysz szczegółowe informacje na temat możliwego do stworzenia przedmiotu. Utworzenie przedmiotu zawsze się udaje. Jeśli tylko masz potrzebne składniki, szansa na stworzenie przedmiotu wynosi 100%.

    Czy mogę zmienić profesję?

    Postać może szkolić się co najwyżej w dwóch profesjach, więc jeśli gracz popełni błąd i zechce zrezygnować z jednej profesji na korzyść innej, może to zrobić. Lepiej jednak taką decyzję przemyśleć, gdyż jeśli gracz nagle zorientuje się, że właściwie to mógł szkolić się w tej profesji dalej, będzie musiał zaczynać całe szkolenie od samego początku...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Blind
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.07.2007 o 13:26  

    Ogolnie bardzo fajne, tylko radzilbym dodac gdzie mozna sie nauczyc profesji na wyzszych poziomach 150+

    stoper99
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.10.2007 o 22:00  

    Właśnie gdzie sie znajduja nauczyciele od 150 w zwyz??

    Lazox
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.03.2008 o 12:12  

    W jaki sposób można zmienić wybrana wcześniej profesję ??

    Anonim
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.05.2008 o 10:26  

    Gdzie??? zapomniałeś o tym o najważniejszej części co mi po tym jak ja nie wiem gdzie...

    ktosik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.05.2008 o 21:18  

    ble ble ble , nie 2 a od 2 do 5 przy czym szansa na dwa to okolo 15%, na kolejne mniej nie wiem ile.

    ktosik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.05.2008 o 21:20  

    powyższy teks oczywiście do alchemi

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 77
    Temat: Enchanting - Zdejmowanie za...
    Dodany: 29.11.2008 o 18:21  

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 77
    Temat: Dobry teskt
    Dodany: 29.11.2008 o 18:23  

    Podoba mi się ten tekst. W skrócie opisuje wszystko, co powinien :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 18
    Temat: tak, dobry i przydatny, dzi...
    Dodany: 10.07.2009 o 20:53  

    tak, dobry i przydatny, dziękujemy autorowi ^^



    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw