Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 World of Warcraft • Przewodnik dla początku... • INSIMILION

    World of Warcraft


    Przewodnik dla początkujących

    Działy gier » World of Warcraft » Poradniki
    Autor: Drekorig
    Utworzono: 22.01.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Jako gra "massive multiplayer online", World of Warcraft pozwala tysiącom graczy na zebranie się razem w sieci i toczenie wojen zarówno przeciwko światu, jak i przeciwko sobie nawzajem. Gracze z całego świata mogą połączyć siły, podjąć się wielkich zadań i dokonywać heroicznych czynów w ogromnym świecie fantasy. Akcja World of Warcraft rozgrywa się w świecie Azeroth, którego fragmenty mogliśmy zobaczyć w kolejnych częściach trylogii Warcraft. W końcu, Azeroth stał się jedną, wielką całością, którą gracze mogą eksplorować z perspektywy jednostki, a nie dowódcy wielkich armii.

    Świat Warcrafta

    World of Warcraft czerpie pełnymi garściami z wizji Azeroth z kolejnych części trylogii. Ludzie, miejsca i jednostki z gier strategicznych powstały na nowo w World of Warcraft.
    Możemy odwiedzić takie miejsca, jak Płonące Stepy, gdzie Grom Hellscream poległ w bitwie z władcą demonów Mannorothem, czy Ironforge - stolicę krasnoludów głęboko we wnętrzu gór. Legendarni bohaterowie, tacy jak Thrall, Cairne Bloodhoof, czy król Magni Bronzebeard, także są w grze, dowodząc swymi ludami, przesiadując w stolicach poszczególnych ras.
    Strażnicy w ludzkim mieście Stormwind wyglądają zupełnie, jak piechurzy z "Warcraft III", wieśniacy w ludzkim miasteczku Hillsbrad wyglądają zupełnie jak ich odpowiednicy z gier a orkowi peoni kręcą się po farmach Go'Shek na wyżynach Arathi. Gracze nocne elfy mogą nawet zobaczyć ogromnych rozmiarów Prastarych Strażników, patrolujących elfie ziemie Teldrassil oraz górującego nad wszystkim Prastarego Drzewca Wojny, witającego wszystkich wędrowców w elfiej stolicy Darnassus.

    Wybór serwera

    Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest wybór serwera (ang. "Realm"), na którym będziesz grać. Jeśli zamierzasz grać wraz ze swymi przyjaciółmi, musicie wybrać ten sam serwer - postacie na różnych serwerach nie mogą ze sobą grać. Wybierając, należy kierować się: językiem serwera (dostępny angielski, niemiecki i francuski - niestety polskiego nie przewidziano), ilością graczy na danym realmie (wchodzić tylko tam, gdzie populacja jest oznaczona jako "low" lub "medium") i jego rodzaju. Wyróżniamy cztery rodzaje serwerów. Podstawowo serwery dzielimy na Player vs. Environment (PvE), dzie gracze bardziej koncentrują się na walce z otaczającą florą i fauną (głównie fauną) i Player vs. Player (PvP), gdzie gracze bardziej koncentrują się na walce pomiędzy sobą. Dodatkowo, wśród tych serwerów możemy wyróżnić jeszcze serwery Role-playing (RP), czyli mamy zarówno RPPvE, jak i RPPvP. Kiedy już wybierzesz serwer, przychodzi czas na tworzenie postaci.

    Tworzenie postaci

    Przy tworzeniu twojej postaci możliwości masz dość dużo, ale sam proces jest bardzo prosty i intuicyjny. Pierwszym, i chyba najważniejszym krokiem, jest wybór strony, po której będzie walczyć twoja postać. Może ona dołączyć do Sojuszu (ludzie, krasnoludy, gnomy oraz nocne elfy), lub Hordy (orkowie, trolle, taureni i nieumarli). Sojusz jest w stanie ciągłej wojny z Hordą w świecie Azeroth. Gracze z różnych stron nie mogą tworzyć grup, dodawać siebie nawzajem do listy przyjaciół, a nawet rozmawiać. Jeśli chcesz grać z przyjaciółmi, upewnij się, że będziecie grać po tej samej stronie. Zauważ, że na serwerach typu PvP nie możesz tworzyć postaci po różnych stronach - jeśli stworzysz orkowego wojownika, twoje pozostałe postacie również będą musiały należeć do Hordy. Drugim krokiem jest wybór rasy. Ten wybór determinuje, gdzie rozpoczniesz rozgrywkę, jaką klasę będziesz mógł wziąć i ogólnie, jak będzie sprawowała się twoja postać na początku gry (z czasem różnice [i tak śladowe] pomiędzy rasami się zacierają). Następnie musisz wybrać klasę. Istnieje dziewięc klas: wojownik (warrior), łotrzyk (rouge), paladyn (paladin), mag (mage), czarownik (warlock), kapłan (priest), druid, łowca (hunter) i szaman. Różne klasy dostępne są dla różnych ras, choć w różnych proporcjach np. wojownikiem może zostać przedstawiciel każdej rasy, ale paladynem tylko człowiek i krasnolud. Później musisz już tylko wybrać płeć i skonfigurować wygląd twojej postaci (tutaj możliwości są setki, jeśli nie tysiące). Po zrobieniu tego wszystkiego, wystarczy nacisnąć "enter" i już lądujemy w świecie Warcrafta.

    Przygody i podróże - strona techniczna

    Czyli podstawowa klawiszologia. Poruszamy się bądź za pomocą klawiszy kierunkowych, lub konfiguracji WSAD. Twoja postać pobiegnie do przodu również, gdy wciśniesz oba przyciski na myszy równocześnie. Jeśli mamy do przebiegnięcia duże odległości, należy wcisnąć NumLock - postać będzie biegła do przodu, a my możemy zająć się bardziej konstruktywnymi rzeczami. Przy przytrzymaniu prawego klawisza myszy obracamy postać, a lewym tylko kamerę. Interakcja ze światem odbywa się za pomocą prawego klawisza myszki - w ten sposób rozmawiamy z NPC-ami, atakujemy potwory (zwane dalej MOB-ami), otwieramy skrzynie itp. W momencie kliknięcia prawym przyciskiem myszy na MOB-a, wchodzimy w tryb walki. Jeśli tylko zaznaczony wróg znajdzie się w zasięgu broni (o to już jednak musimy zadbać sami), postać automatycznie będzie atakować z prędkością zależną od wybranej broni.
    Action bar: czyli pasek, znajdujący się na dole ekranu. Na nim znajdują się wszelkie czary, umiejętności specjalne, polecenia ataku, czy makra. Pasek ma 12 miejsc (obejmuje klawisze od "1" do "=") i to od nas zależy, co tam umieścimy. Tak naprawdę pasków takich jest sześć, a przemieszczamy się pomiędzy nimi za pomocą małych strzałek po prawej od paska. Najbardziej logicznym rozwiązaniem jest umieszczenie najważniejszych umiejętności na pasku, który zawsze będziemy mieli pod ręką. Mogą to być np. podstawowe czary ofensywne, czy leczące, polecenie ataku, czy czary i przedmioty typu SYA (czyli Save Your Ass), czyli takie, które pozwolą nam cało wyjść z ciężkich sytuacji np. mikstury leczące, czy zapewnienie sobie chwilowej nieśmiertelności.
    Interakcja z innymi graczami odbywa się poprzez kliknięcie na nich lewym przyciskiem myszy, a następnie kliknięcie prawym na portrecie zaznaczonego gracza u góry ekranu. Pojawią się wtedy opcje, takie jak "Invite" (zaproszenie do grupy), "trade" (handel), czy "whisper" (prywatna wiadomość dla danego gracza).
    Twoja własna karta postaci pojawi się po wciśnięciu klawisza "c" - otworzy się okno obrazujące twój aktualny ekwipunek, a pod poszczególnymi zakładkami można znaleźć informacje o reputacji, honorze i umiejętnościach bohatera.

    Przygody i podróże - praktyka

    Po rozpoczęciu gry, twoja postać wyląduje w tzw. "dolinie noobów" (wbrew nazwie, to niekoniecznie musi być dolina - np. taureni startują w niewielkiej wiosce na środku pól) - niewielkim obszarze, gdzie znajdziemy kilka prostych questów, podstawowych sklepikarzy i pierwszych trenerów. Na tym obszarze MOB-y są bardzo słabe i w większości nie atakują niesprowokowane. Z reguły znajdziemy tam też jedną jaskinię gdzie MOB-y będą nieco potężniejsze i bardziej agresywne. Ogólnie rzecz biorąc, dolina noobów jest miejscem, gdzie zarabia się pierwsze (niewielkie) pieniądze, zdobywa się pierwsze poziomy i jakieś w miarę porządne przedmioty. Po starcie, kilka kroków od ciebie powinieneś zauważyć NPC-a z żółtym wykrzyknikiem nad głową. Ten wykrzyknik oznacza, że NPC ma dla ciebie zadanie. Zadania w dolinie noobów są tak skonstruowane, żebyś miał okazję zwiedzić jej większość i dotrzeć tym samym do innych postaci mogących zlecać następne zadania. Większość z nich nie będzie ambitna - polegająca albo na zabiciu określonej liczby MOB-ków, albo na zebraniu iluś przedmiotów, czy też zaniesieniu przesyłki, ale nie martwcie się. Wszyscy wielcy herosi zaczynali od zbierania rzepy na polu upartego farmera. Mała rada: w dolinie noobów zbieraj każdy śmieć, na jaki napotkasz i sprzedawaj. Nic, co tam znajdziesz nie będzie wiele warte, toteż śmieci pokroju "uszkodzonego wilczego zęba" nie będą warte wiele mniej.
    Jeśli chcesz coś powiedzieć okolicznym graczom, wciśnij "enter", wpisz, co chcesz powiedzieć, i znowu naciśnij "enter". Tekst pojawi się w dymku nad twoją postacią i usłyszą cię gracze w pobliżu. Jeśli chcesz wysłać prywatną wiadomość, albo wpisz "/w [imię gracza] [wiadomość]", albo kliknij na jego zdjęcie w górnej części ekranu prawym klawiszem i wybierz "whisper". Na każdym obszarze są osobne kanały. Zawsze można znaleźć kanał "general" do ogólnej dyskusji i np. pytania o pomoc, "Local Defense", służący do kontaktu w razie ataku wrogiego stronnictwa (głównie używany na serwerach PvP) i "Looking for group", jeśli chcemy zebrać grupę śmiałków, aby poradzić sobie z trudnym questem. W miastach znajduje się jeszcze kanał "Trade", służący do umieszczania ofert handlowych. Każdy kanał ma swój numer (widać go przed nazwą kanału). Jeśli, np., chcemy oznajmić, że szukamy pomocy przy queście "Frostmane hold", piszemy tak (numer kanału "Looking for group" to 4): "/4 LFG, Frostmane hold quest". Jeśli ktoś zechce ci towarzyszyć, bo np. też nie potrafi wykonać tego questa samodzielnie, z reguły wyśle ci prywatną wiadomość (czyli "szepnie"). Najprostszym sposobem na odpowiedź jest tu naciśnięcie klawisza "r", który spowoduje otwarcie okienka czatu, automatycznie zaprogramowanego na wysłanie wiadomości do gracza, który ostatnio do ciebie napisał. Innym sposobem na szybki "szept" jest po prostu kliknięcie na nick gracza w czacie.
    Następna sprawa: umiejętności i czary. Zarówno jednych, jak i drugich bohater nie uczy się sam. Wszystkich należy się nauczyć u odpowiedniego trenera (w dolinie noobów na pewno takiego znajdziesz). Żeby nauczyć się danej umiejętności, muszą być spełnione warunki (w większości przypadków wystarczy po prostu odpowiedni poziom) i konieczne jest uiszczenie opłaty. Po zakupie umiejętności, bądź czaru, pojawi się on w twojej księdze zaklęć. Stamtąd możesz ikonę z umiejętnością przenieść na dolny pasek, żeby zawsze mieć ją pod ręka.
    Questy w dolinie noobów są tak skonstruowane, że w odpowiednim momencie cię z niej wyprowadzą. Zasadniczo, dolinę noobów możesz opuścić, kiedy ci się podoba, jednak nie warto tego robić - bez kilkuset punktów doświadczenia, pieniędzy i sprzętu długo w zewnętrznym świecie nie przeżyjesz. Kiedy jednak będziesz już gotowy, układ questów sam wyprowadzi cię z doliny. Wtedy też rozpocznie się już na dobre twoja przygoda i cały świat Warcrafta stanie przed tobą otworem.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 27 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    TiTix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.01.2007 o 19:03  

    Poprostu cool! można tu znalesc wiele informacji których sie nei znajdzie na inncyh servisach! xD
    ej jestem newbie... i mam pyt... jak kupuje WoW'a to tam jest link na ktorym moge Account zalozyc? czy na www.worldofwarcraft.com ? czy cos ? zazuccie linkieM! xD gg : 6075507 albo tutaj :)
    z GóRy thx
    xD

    zabul
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2007 o 1:29  

    Nie spotkalem sie z lepszym booomba
    lux gratki za to

    DarkSareth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.08.2007 o 18:31  

    Może być ale nie ma tutaj dużo info np. jak handlować bo mi na początku to sprawiało problemy czy też jak założyć klan(gildie) no ale na początek wystarczy... :P 4,5/6

    alina
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.04.2008 o 15:39  

    czesc
    bardzo bym chciala rozpoczac gre ale wszystko dla mnie jest zbyt niejasne tym bardziej ,ze moj angielski jest kiepski,czy mozna gdzies kupic przewodnik(polski)ktory mi pomoze?

    Flaq
     

    Wędrowiec
    Temat: OMFG ludzie... nie oslabiaj...
    Dodany: 29.03.2009 o 17:44  

    OMFG ludzie... nie oslabiajcie mnie, JAK DO JASNEJ CHCECIE GRAC W WOWA NIE ZNAJAC JEZYKA???!!!! NORMALNIE ja tez nie jestem jakims tam specjalista, wiedza z podstawowki wystarcza, wiezcie mi. byle newbie wbije 80 w 3-4 miesie, ja gram nie cale 2 miechy i mam 64

    Roger
     

    Wędrowiec
    Temat: Grom nie zginął z ręki Mann...
    Dodany: 10.06.2009 o 17:35  

    Grom nie zginął z ręki Mannorotha na płonących stepach tylko w lesie Ashenvale tam tez można znależć rozwaloną broń Mannorotha

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: WoW
    Dodany: 21.06.2009 o 16:20  

    Gralem w WOW 3 lata, z nudow, i po tym czasie moge powiedziec, ze gra jest cienka. Jak juz poznasz klasy i wyrobisz sie w PVP to odkrywasz, ze WOW ma beznadziejna historie, nie ma w zasadzie celu i sensu gry, sama wojna miedzy alliance i horde jest bezsensowna i bezpodstawna. Pelno grafiki i mechaniki ale bez duszy, nuda.

    Ludzie dostaja paranoi i skacza sobie do gardla, nazywajac siebie nawzajem Noob'ami. Nowi gracze czuja sie inferior i ucza sie gry, a po pewnym czasie nazywaja noobami nastepnych, chain reaction.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Nie poznałeś gry po tych tr...
    Dodany: 21.06.2009 o 19:01  

    Nie poznałeś gry po tych trzech latach, skoro uważasz, że fabuła opiera się na wojnie Ally z Hordą. Fabuła WoWa, jak całej serii Warcraft, jest rewelacyjna.

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy ja cos takiego napisale...
    Dodany: 22.06.2009 o 15:48  

    Czy ja cos takiego napisalem ze fabula gry opiera sie na wojnie Ally z Horda? Napisalem ,ze jest bezsensowna.

    Nie poznalem gry ? Nie wiesz co mowisz..

    Fabula jest beznadziejna. Jak ktos gral w Warcraft III to wie, ze Horde i Alliance sie zjednoczylo ostatecznie przeciw wspolnemu wrogogwi.
    W WOW wyglada tak jakby leaderami byli idioci, ktorzy kloca sie o byle kawalek ladu i naturalne zasoby, zaraz po tym jak podpisali pokoj i polaczyli sily.

    Przy tym obie strony ciagle gadaja o honorze i glory po tym jak sami zdradzili swych sprzymierzencow..

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Czyli jednak nie poznałeś ;...
    Dodany: 22.06.2009 o 16:39  

    Czyli jednak nie poznałeś ;)
    W kluczowych momentach ally i horda walczy razem, więc nie gadaj głupot. Jak ograniczałeś się do nabijania poziomów w różnych krainkach i pvp, to się nie dziw, że gra wydaje się pusta.

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: Hora i Allies walcza razem,...
    Dodany: 22.06.2009 o 18:48  

    Hora i Allies walcza razem,lol.. Skad Ty sie wziales, z Marsa ?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: A Caverns Of Time robiłeś, ...
    Dodany: 22.06.2009 o 22:26  

    A Caverns Of Time robiłeś, cwaniaczku?

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: Wez mnie nie rozsmieszaj.Gr...
    Dodany: 22.06.2009 o 23:57  

    Wez mnie nie rozsmieszaj.
    Gralem na kazdym typie serverow,czy to healowalem czy tankowalem kolesie mowili, ze jeden z najlepszych z jakimi grali. PVP mi sie snudzilo po prawie ciaglym byciu na TOPie.
    Gralem odkad servery powstaly prawie 2 lata , apozniej po przerwie 2 lata az do teraz. Mechanike, taktyke,questy znam prawie na pamiec. Wiec tu mi nie gadaj, ze gry nie poznalem.

    Klimaty na kazdym serwie ,ktorym bylem sa podobne. Gadanie, ze horde dziala z alliance to glupoty.

    Gra sie kreci wokolo titles, ranking i gear, bo story jak juz mowilem jest cienkie i nie motywuje by sie naprawde opowiedziec za zadna ze stron.

    Niektorzy RPia ale zawsze w klimacie Horde VS Alliance, bo wokol tego sie glownie sie wszystko kreci.

    Ciekawe ile ty grasz, ze sie tak wymadrzasz.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Ja gram ponad 4 lata, i znó...
    Dodany: 23.06.2009 o 0:39  

    Ja gram ponad 4 lata, i znów Ci powtarzam, że gry nie znasz od strony fabularnej. Co z tego, ze farmiłeś/expiłeś godzinami, tym nie poznajesz prawdziwej płaszczyzny Warcrafta. Skoro skupiasz się na pvp, to nie ma co się dziwić, ile razy mam Ci powtarzać? Cała siła WoWa tkwi w instancjach, które rozkręcają się pod koniec, a nowe mapki w CoT to mistrzostwo świata. Byłeś, widziałeś?
    No i przyjmij w końcu do wiadomości, że kwestia konfliktu między Ally i Hordą odgrywa ważniejszą rolę tylko w podstawce. w TBC i WotLK chodzi o coś zupełnie innego.

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: W zasadzie Ci powiem, ze za...
    Dodany: 23.06.2009 o 14:20  

    W zasadzie Ci powiem, ze zadna instancja nie opiera sie na wojnie Ally z Horda, ale sa to odzielne przygody i prawie sie zadnej calej kupy nie trzymaja.

    Jak twierdzisz, ze fabula WOWa jest rewelecyjna to chyba w dobrego cRPGa nie grales albo ksiazek nie czytasz.
    Moj mlodszy brat by napisal lepsza.

    Idz powiedz tym co ciagle raiduja leaderow dla mounta, ze Horde dziala z Alliance.

    Uzalezniles sie od grania, a ja dzialam jak kubel zimnej wody i burze twoja piekna iluzje WOWa dlatego sie tak buntujesz.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Buahaha :D Nie grałem w tę ...
    Dodany: 23.06.2009 o 17:24  

    Buahaha :D Nie grałem w tę grą od zeszłych wakacji, takim uzależnionym.
    Żadna instanacja nie opiera się na wojnie Ally z Hordą... Nie, Ty prawie wcale tej gry nie poznałeś.
    Właśnie dlatego WoW wygląda jak wygląda, bo większość dzieci gra tak jak Ty, pofarmić, poexpić, zrobić raid na ogri i szpanować jakim się jest uber-pro graczem; nawet sam to napisałeś, o raidowaniu leaderów na mounta, typowy pseudo-gracz. A tak naprawdę omijacie to, co w tej grze jest najlepsze/
    Niby które cRPG-i mają lepszą fabułę? (ciężko porównywać cRPG-i na single z MMO, ale to już inna sprawa)
    A jak takiś pewny swego, powiedz jak ta słaba fabuła wygląda.

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: Dobra, konczmy ta gadke bo ...
    Dodany: 23.06.2009 o 19:09  

    Dobra, konczmy ta gadke bo do niczego nie prowadzi. Masz tu moje zdanie i wcale nie jestem dzieckiem.
    Jak Ci sie tak fabula WOWa podoba to twoja sprawa, chociaz dla mnie dziwna, niech tak zostanie.

    Kazda dojrzalsza osoba jaka ja znam, co grala, podziela moje zdanie, a niektorzy nie graja bo zaczeli i przestali, miedzy innymi z tego powodu.

    Mozesz sobie twierdzic swoje o instancjach, ja dawno przestalem expowac itp. i tylko instancje robilem, i mowie to co mowie.

    Ty mowisz co innego, ja co innego, niech tak dla Ciebie to wyglada jak wyglada.

    A to co pisalem o raidowaniu itp, to tylko relacjonuje co sie dzieje na serverach i co ludzie robia, bo to wlasnie tworzy klimat, ktory jest cienki tak samo jak fabula.

    Masz inne zdanie, to sobie miej.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Klimat tworzą instancje, WS...
    Dodany: 23.06.2009 o 22:12  

    Klimat tworzą instancje, WSZYSTKIE. A że ty sobie grę psujesz tak jak 90% innych graczy, to Twoja sprawa. A potem wyjdzie taki, pardon, troll i rozpowiada jaka to fabuła jest słaba, a sam jej nie zna.
    pax.

    Elenar
     

    Wędrowiec
    Temat: Dobra, skoncz juz i nie mow...
    Dodany: 23.06.2009 o 23:51  

    Dobra, skoncz juz i nie mow mi co wiem, a czego nie wiem. Po prawie 4 latach robienia instancji mowisz me, ze nie wiem o co w nich chodzilo.
    To, ze mi sie nie podoba wcale tego nie oznacza. Przyjmij to do wiadomsci.

    WOW jak mial 60 lev limit to juz byl dziurawy przez wlasciwie brak fabuly w grze. Wypuscili dodatki ale one tej dziury nie zalataja, w szczegolnosci, ze Blizz powiedzial, ze starych rzeczy nie bedzie zmienial.
    A nowi gracze nie zaczynaja od 80 levela i za nim tam dojda graja w pustej grze zajmujac sie roznymi rzeczami zapominajac o fabule, ktorej wtedy brakuje. A po zlapaniu wyzszego leva to juz nawet nie pamietaja, ze cos takiego jak fabula istnieje albo juz im to zwisa.

    Kto ciekawy moze uzupelniac brakujaca wiedze z gry na forach czytajac Lore, ale to jest poza gra, bo w grze, tak jak juz mowilem, tego brakuje.

    Gra sie milo zaczyna, prowadzi cie za raczke w dolinie noobow, jakbys zaczynal jakas przygode. Tylko, ze zaraz sie to konczy, a dalej jest jak jest..

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: Cały temat dyskusji a żaden...
    Dodany: 24.06.2009 o 0:28  

    Cały temat dyskusji a żaden z was nie przedstawił ANI JEDNEGO argumentu na temat fabuły - takie moja racja jest mojsza niż twojsza. W sumie nigdy nie grałem w WoWa (abonament mnie odrzuca) ale wszędzie słychać, że fabuła jest do kitu. Może przydało by się napisać jakiś artykuł o fabule WoWa żeby wyprowadzić ludzi z błędu? (Polinick patrze na ciebię :P)



    Ten artykuł skomentowano 27 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw