Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Bard • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Profesje


    Bard

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Profesje
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 16.09.2003
    Aktualizacja: 23.02.2009

    Bard również jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym się od złodzieja. Jego siłą jest wdzięk i urocza osobowość. Z ich pomocą oraz z pomocą dowcipów kroczy przez świat. Bard to utalentowany muzyk i chodzący magazyn plotek, opowieści i wiedzy. Wie nieco o tym, co spotkał na swej drodze. Zna się właściwie na wszystkim, ale w niczym nie jest mistrzem. Wielu bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.

    Fechmistrz

    To doświadczony wojownik i łowca przygód, który swoje zdolności aktorskie wykorzystuje po to, aby stać się jeszcze bardziej onieśmielającym i budzącym strach. Jego styl walki zawiera w sobie elementy aktorstwa i pozerstwa, ale jest śmiertelnie zabójczy.

      Zalety :

    • Raz dziennie na 4 poziomy może posłużyć się umiejętnościami "piruet ofensywny" i "piruet defensywny".
    • "Piruet ofensywny": trwa 24 sekundy i daje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, oraz jeden atak więcej. Poza tym wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia. Nie można korzystać z tej umiejętności w połączeniu z zaklęciem "Przyspieszenie ruchów".
    • "Piruet defensywny": trwa 24 sekundy, przykuwa go do miejsca, lecz daje -1 KP na poziom doświadczenia. Klasa pancerza nie może zejść poniżej -10.
    • Może poświęcić 3 punkty biegłości na walkę dwoma broniami.
      Wady :

    • Dysponuje tylko połową normalnej wiedzy.
    • Może przeznaczyć tylko dziesięć punktów na kradzież kieszonkową.
    • Pieśń barda nie staje się lepsza na następnych poziomach.

    Błazen

    Bard ten zna się na sztuce kpiarstwa i szyderstwa. Wykorzystuje swe umiejętności, by rozpraszać swych wrogów oraz im przeszkadzać, hasając wesoło w trakcie walki. Jednakże nie należy go brać za głupiego wesołka, ponieważ może okazać się śmiertelnie groźny.

      Zalety :

    • Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 metrów, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni.
      Wady :

    • Brak

    Skald

    To nordycki bard, który jest również wojownikiem obdarzonym wielką siłą, umiejętnościami i cnotą. Jego pieśni to inspirujące sagi opowiadające o walce i odwadze; a sam Skald spędza swoje życie na poszukiwaniu tych przeżyć.

      Zalety :

    • Dodaje +1 do trafienia i +1 do obrażeń przy użyciu wszelkiej broni.
    • Pieśń skalda różni się od pieśni typowego barda i w zależności od poziomu przynosi dodatkowe efekty:

      • 1 poziom
        daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP.
      • 15 poziom
        daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach.
      • 20 poziom
        daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt.
      Wady :

    • Umiejętność kradzieży kieszonkowych na poziomie 1/4 normy.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Grimly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.04.2006 o 17:47  

    Ja jak gram to zawsze bardem. Jesli odpowiednio rozlozy sie cechy to po prostu wymiata. Nadaje sie do walki w zwarciu jak i z dystansu oraz magi. Szkoda ze w bg, iwd i iwd2 nie ma podkals barda:( Polecam te postac

    Jemiel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.05.2006 o 16:19  

    Miałem w drużynie Haer'dalisa, i stwierdziłem, ze poza Offensive Spinem i kilkoma słabymi czarkami to on nic dobrego nie ma. Mało hp, kiepskie trafienie, pieśń niezbyt dobra... nie wiem co w nim takiego dobrego i jal mam niby rozłożyć cechy, żeby był dobry.

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.05.2006 o 19:36  

    Słabe czarki? Nie sądzę...

    Sendy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.06.2007 o 22:00  

    Ja tam Haera lubie jego piesn nie jest najlepsza ale on przeciez jest fechmistrzem! Jak komus zalezy bardzo na piesni to niech postara sie o Skalda lub Blazna.

    Lessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.06.2007 o 23:56  

    Ja gram fechmistrzem Wyposarzony w melodyjna kolczuge +3 cep bojowy wiekow i jakis dobry dlugi miecz (zaleznie od sytuacji) Po prostu wymiata.
    ***A jak rozlozyc cechy?
    Sila 10-15 (jest wiele modyfikatorow a bardowi na poczatku nie potrzebna jest sila)
    zrecznosc - 18 (niezbedna przy kradziezy kieszonkowej)
    kondycja - 18
    inteligencja 16-18
    madrosc 10
    charyzma 15 (po cyrku jest pierscien wplywu na ludzi charyzma = 18, a u Mae Vara mozna kupic- bard moze ukrasc plaszcz nimf charyzma +2) i na samym poczatku gry bard ma charyzme 20
    To sa wg mnie minimalne punkty jak komus sie nie chce dlugo losowac.

    Godivia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 23:37  

    Moj bard fechmistrz zadaje tyle samo obrazen co Korgan albo nawet wiecej. No i jeszcze ma mozliwosc trzy razy dziennie wzywania harf pandemonium i dysonansu. Moze rowniez dzialac jako mag-pomocnik. Szkoda tylko ze tworcy dali do wyboru tylko Haer'dalisa. Wg mnie Bard to podstawa mocnej druzyny.

    Godivia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 23:41  

    A i jeszcze kradziez kieszonkowa. U barda jest na bardzo wysokim poziomie.
    -Ribaldowi ukradlam pierscien regeneracji
    -Torlegiasowi pierscien tarana
    -Kangaxx'owi pierscien gaxxa
    -W sklepie w gildii Mae'Vara ukradlam wszystko co bylo mi potrzebne

    soq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.08.2007 o 22:04  

    do lesandra: kondycja max 16. bonusy za kondycje powyzej 16 otzymuja tylko klasy wojownika, paladyna i lowcy, reszcie klas zatrzymuja sie na 16. Czary 6 poziomu wystarcza na bezstresowe przejsice gry.

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.08.2007 o 16:18  

    soq co do tej kondycji to rzeczywiscie masz racje. Moglam przecierz te punkty wykorzystac na sile :) To chyba pomylka przez to ze zazwyczaj gralam zbrojnymi. No ale i tak moja postac z tym bledem sieje postach w szeregach wroga :)

    Firena
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.08.2007 o 9:14  

    Bardów nigdy nie lubiłam, raz tylko grałam postacią takową i nie powiedziałabym, że wymiatała, mimo że cechy dobrze rozłożyłam. Ale po zmodowaniu jest w porządku, tylko nie mogłam używać pułapek, za to miał inne przydatne umiejętności.

    Hrogothaurus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.01.2008 o 18:52  

    Skald jest najlepszy z tych wszystkich bardów.Ale powiem szczerze że nigdy nie lubiałem grać bardem choć jest przydatny

    hmm
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.01.2008 o 14:42  

    Nie zgodze się do końca z Toba.Moim skromnym zdaniem fechmistrz rządzi.Można zrobić z niego naprawdę niezła maszynkę do walki.Crom fyer+cbw+5.Kolczuga +5 i czary ochronne i wspomagające a na koniec przemiana tensera....wymiata lepiej niż wojownicy.A do tego ma odporność na większość ataków jeśli dobrze skonfigurujemy mu czary.

    Interfector
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.03.2008 o 0:02  

    Nie, no kurde "fachmistrz". Pewnie jakaś nowa podklasa z modu :P

    k
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.03.2008 o 13:58  

    A ja mam pytanie odnośnie maksymalnego poziomu czarów jakie może rzucać bard. W instrukcji jest napisane, że to poziom 6, ale jak stworzyłem barda w Tronie Bhaala (bez modów) to miał już na samym początku jeden czar poziomu 7. do zapamiętania

    Darnok
     

    Wędrowiec
    Temat: miałem podobną sytuacje pod...
    Dodany: 18.04.2009 o 9:53  

    miałem podobną sytuacje podczas zdjecia ogranicznika poziomów, wtedy max poziom czarów wzrasta do 8, i to robi z fechmistrza killera, przeszedłem BGsoa solo fechem i nie miałem zadnych problemów, najlepsze jest to że poziomem przewyzszałem wszystkich dookoła i rzucajac taką zelazna skore, to nakladało sie na mnie ich okolo 10, a nie 3-4 jak w przypadku magów.
    to jest moja ulubiona klasa i bardzo żałuje ze nie ma jej np w icd2, chociaz po odpowiednim rozlozeniu klas mozna uzyskać coś w podobie.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Nie przepadam jakoś szczegó...
    Dodany: 11.02.2010 o 17:50  

    Nie przepadam jakoś szczególnie za bardem, ale jak go wyposażyć tak jak napisał "hmm" to naprawdę może wymiatać. Aczkolwiek ja wolę wojownika kensai.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: Pytanie - czy bard jako łot...
    Dodany: 03.06.2010 o 15:35  

    Pytanie - czy bard jako łotrzyk korzysta z tych samych cech specjalnych co złodziej? Mam na myśli przede wszystkim używanie dowolnego przedmiotu.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: Tak,ma te same zdolonosci c...
    Dodany: 08.06.2010 o 13:18  

    Tak,ma te same zdolonosci co zlodziej plus kilka specjalnych bo jest BArdem.Przede wszystkim ma użycie dowolnego przedmiotu;]
    Ale Druid-zmiennokształtny wilkołak robi wiekszą rzeźnie :)

    Torin
     

    Wędrowiec
    Temat: Każda profesja ma swoje plu...
    Dodany: 17.01.2011 o 11:26  

    Każda profesja ma swoje plusy i po pewnym czasie wymiata-bard też choć osobiście bardziej podoba mi się bard z ID2-lepsze umiejętności no i samo to że atuty są.

    Bard może znacznie wzmocnić drużynę :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Jak dla mnie fechmistrz do ...
    Dodany: 08.12.2011 o 23:09  

    Jak dla mnie fechmistrz do bezsensowna postać.Może jest super wypasiona(niestety za bardzo a to odbiera ten smaczek) ale też jak da się jej odpowiednie przedmioty typu crom czy też melodyjna kolczuga.Oczywistym jest że postać z przedmiotami takiego poziomu będzie wymiatać.Osobiście wolę skalda ze względu na pieśń.Damy jakiś czar kopiujący i nasza kopia śpiewa a my przy tym pomagamy czarami.



    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw