Bard również jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym się od złodzieja. Jego siłą jest wdzięk i urocza osobowość. Z ich pomocą oraz z pomocą dowcipów kroczy przez świat. Bard to utalentowany muzyk i chodzący magazyn plotek, opowieści i wiedzy. Wie nieco o tym, co spotkał na swej drodze. Zna się właściwie na wszystkim, ale w niczym nie jest mistrzem. Wielu bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.
Fechmistrz
To doświadczony wojownik i łowca przygód, który swoje zdolności aktorskie wykorzystuje po to, aby stać się jeszcze bardziej onieśmielającym i budzącym strach. Jego styl walki zawiera w sobie elementy aktorstwa i pozerstwa, ale jest śmiertelnie zabójczy.
- Zalety :
- Raz dziennie na 4 poziomy może posłużyć się umiejętnościami "piruet ofensywny" i "piruet defensywny".
- "Piruet ofensywny": trwa 24 sekundy i daje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, oraz jeden atak więcej. Poza tym wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia. Nie można korzystać z tej umiejętności w połączeniu z zaklęciem "Przyspieszenie ruchów".
- "Piruet defensywny": trwa 24 sekundy, przykuwa go do miejsca, lecz daje -1 KP na poziom doświadczenia. Klasa pancerza nie może zejść poniżej -10.
- Może poświęcić 3 punkty biegłości na walkę dwoma broniami.
- Wady :
- Dysponuje tylko połową normalnej wiedzy.
- Może przeznaczyć tylko dziesięć punktów na kradzież kieszonkową.
- Pieśń barda nie staje się lepsza na następnych poziomach.
Błazen
Bard ten zna się na sztuce kpiarstwa i szyderstwa. Wykorzystuje swe umiejętności, by rozpraszać swych wrogów oraz im przeszkadzać, hasając wesoło w trakcie walki. Jednakże nie należy go brać za głupiego wesołka, ponieważ może okazać się śmiertelnie groźny.
- Zalety :
- Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 metrów, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni.
- Wady :
- Brak
Skald
To nordycki bard, który jest również wojownikiem obdarzonym wielką siłą, umiejętnościami i cnotą. Jego pieśni to inspirujące sagi opowiadające o walce i odwadze; a sam Skald spędza swoje życie na poszukiwaniu tych przeżyć.
- Zalety :
- Dodaje +1 do trafienia i +1 do obrażeń przy użyciu wszelkiej broni.
- Pieśń skalda różni się od pieśni typowego barda i w zależności od poziomu przynosi dodatkowe efekty:
- 1 poziom
daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP. - 15 poziom
daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach. - 20 poziom
daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt.
- 1 poziom
- Wady :
- Umiejętność kradzieży kieszonkowych na poziomie 1/4 normy.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Ja jak gram to zawsze bardem. Jesli odpowiednio rozlozy sie cechy to po prostu wymiata. Nadaje sie do walki w zwarciu jak i z dystansu oraz magi. Szkoda ze w bg, iwd i iwd2 nie ma podkals barda:( Polecam te postac
Wędrowiec
Miałem w drużynie Haer'dalisa, i stwierdziłem, ze poza Offensive Spinem i kilkoma słabymi czarkami to on nic dobrego nie ma. Mało hp, kiepskie trafienie, pieśń niezbyt dobra... nie wiem co w nim takiego dobrego i jal mam niby rozłożyć cechy, żeby był dobry.
Wędrowiec
Słabe czarki? Nie sądzę...
Wędrowiec
Ja tam Haera lubie jego piesn nie jest najlepsza ale on przeciez jest fechmistrzem! Jak komus zalezy bardzo na piesni to niech postara sie o Skalda lub Blazna.
Wędrowiec
Ja gram fechmistrzem Wyposarzony w melodyjna kolczuge +3 cep bojowy wiekow i jakis dobry dlugi miecz (zaleznie od sytuacji) Po prostu wymiata.
***A jak rozlozyc cechy?
Sila 10-15 (jest wiele modyfikatorow a bardowi na poczatku nie potrzebna jest sila)
zrecznosc - 18 (niezbedna przy kradziezy kieszonkowej)
kondycja - 18
inteligencja 16-18
madrosc 10
charyzma 15 (po cyrku jest pierscien wplywu na ludzi charyzma = 18, a u Mae Vara mozna kupic- bard moze ukrasc plaszcz nimf charyzma +2) i na samym poczatku gry bard ma charyzme 20
To sa wg mnie minimalne punkty jak komus sie nie chce dlugo losowac.
Wędrowiec
Moj bard fechmistrz zadaje tyle samo obrazen co Korgan albo nawet wiecej. No i jeszcze ma mozliwosc trzy razy dziennie wzywania harf pandemonium i dysonansu. Moze rowniez dzialac jako mag-pomocnik. Szkoda tylko ze tworcy dali do wyboru tylko Haer'dalisa. Wg mnie Bard to podstawa mocnej druzyny.
Wędrowiec
A i jeszcze kradziez kieszonkowa. U barda jest na bardzo wysokim poziomie.
-Ribaldowi ukradlam pierscien regeneracji
-Torlegiasowi pierscien tarana
-Kangaxx'owi pierscien gaxxa
-W sklepie w gildii Mae'Vara ukradlam wszystko co bylo mi potrzebne
Wędrowiec
do lesandra: kondycja max 16. bonusy za kondycje powyzej 16 otzymuja tylko klasy wojownika, paladyna i lowcy, reszcie klas zatrzymuja sie na 16. Czary 6 poziomu wystarcza na bezstresowe przejsice gry.
Wędrowiec
soq co do tej kondycji to rzeczywiscie masz racje. Moglam przecierz te punkty wykorzystac na sile :) To chyba pomylka przez to ze zazwyczaj gralam zbrojnymi. No ale i tak moja postac z tym bledem sieje postach w szeregach wroga :)
Wędrowiec
Bardów nigdy nie lubiłam, raz tylko grałam postacią takową i nie powiedziałabym, że wymiatała, mimo że cechy dobrze rozłożyłam. Ale po zmodowaniu jest w porządku, tylko nie mogłam używać pułapek, za to miał inne przydatne umiejętności.
Wędrowiec
Skald jest najlepszy z tych wszystkich bardów.Ale powiem szczerze że nigdy nie lubiałem grać bardem choć jest przydatny
Wędrowiec
Nie zgodze się do końca z Toba.Moim skromnym zdaniem fechmistrz rządzi.Można zrobić z niego naprawdę niezła maszynkę do walki.Crom fyer+cbw+5.Kolczuga +5 i czary ochronne i wspomagające a na koniec przemiana tensera....wymiata lepiej niż wojownicy.A do tego ma odporność na większość ataków jeśli dobrze skonfigurujemy mu czary.
Wędrowiec
Nie, no kurde "fachmistrz". Pewnie jakaś nowa podklasa z modu :P
Wędrowiec
A ja mam pytanie odnośnie maksymalnego poziomu czarów jakie może rzucać bard. W instrukcji jest napisane, że to poziom 6, ale jak stworzyłem barda w Tronie Bhaala (bez modów) to miał już na samym początku jeden czar poziomu 7. do zapamiętania
Wędrowiec
miałem podobną sytuacje podczas zdjecia ogranicznika poziomów, wtedy max poziom czarów wzrasta do 8, i to robi z fechmistrza killera, przeszedłem BGsoa solo fechem i nie miałem zadnych problemów, najlepsze jest to że poziomem przewyzszałem wszystkich dookoła i rzucajac taką zelazna skore, to nakladało sie na mnie ich okolo 10, a nie 3-4 jak w przypadku magów.
to jest moja ulubiona klasa i bardzo żałuje ze nie ma jej np w icd2, chociaz po odpowiednim rozlozeniu klas mozna uzyskać coś w podobie.
Mieszkaniec
Nie przepadam jakoś szczególnie za bardem, ale jak go wyposażyć tak jak napisał "hmm" to naprawdę może wymiatać. Aczkolwiek ja wolę wojownika kensai.
Mieszkaniec
Pytanie - czy bard jako łotrzyk korzysta z tych samych cech specjalnych co złodziej? Mam na myśli przede wszystkim używanie dowolnego przedmiotu.
Wędrowiec
Tak,ma te same zdolonosci co zlodziej plus kilka specjalnych bo jest BArdem.Przede wszystkim ma użycie dowolnego przedmiotu;]
Ale Druid-zmiennokształtny wilkołak robi wiekszą rzeźnie :)
Wędrowiec
Każda profesja ma swoje plusy i po pewnym czasie wymiata-bard też choć osobiście bardziej podoba mi się bard z ID2-lepsze umiejętności no i samo to że atuty są.
Bard może znacznie wzmocnić drużynę :)
Jak dla mnie fechmistrz do bezsensowna postać.Może jest super wypasiona(niestety za bardzo a to odbiera ten smaczek) ale też jak da się jej odpowiednie przedmioty typu crom czy też melodyjna kolczuga.Oczywistym jest że postać z przedmiotami takiego poziomu będzie wymiatać.Osobiście wolę skalda ze względu na pieśń.Damy jakiś czar kopiujący i nasza kopia śpiewa a my przy tym pomagamy czarami.
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.