Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Ciekawostki • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Ciekawostki

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Varia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 15.06.2003
    Aktualizacja: 27.10.2009

    • Jak zachować przedmioty po eksporcie postaci z BG1 do BG2? - Jest jeden sposób, by zachować wszystkie, jeden, by zachować po jednym z każdego rodzaju i osobny, który pozwala przetransportować złote pantalony do drugiej części gry:
      • wykorzystująca mały błąd gry: oto zaraz po obejrzeniu filmu, kiedy ekran jest jeszcze czarny zatrzymujemy grę. Przechodzimy do ekranu ekwipunku i wyrzucamy wszystko na ziemię. Spokojnie oglądamy sceny w lochach, a po przybyciu Imoen - zbieramy ekwipunek z podłogi klatki.
      • jeśli w ekwipunku mam przedmioty należące do różnych typów (zbroje, hełm, płaszcz etc.) - przeszukując skrytki w lochach znajdziemy wszystkie najlepsze itemy z każdego typu.
      • jeśli chodzi o złote pantalony - podobno można je znaleźć za obrazem w zbrojowni na początku gry (jest tam założona pułapka - uwaga!).

    • 9 członków - Bynajmniej nie chodzi tu o męskie narządy, lecz o ilość członków drużyny w BG2. Oficjalnie może być ich tylko 6, ale liczbę tę da się zwiększyć. Nie wiem, czy można to nazwać kolejnymi członkami, ale sami osądźcie. Przecież Minsc ma kochanego Boo, więc jest ich dwóch. Dodatkowo mag (i nie tylko) może mieć chowańca, a jeśli posiadasz w drużynie Aerie to możesz z nią mieć romans, który zaowocować może w Tronie Bhaala dzidziusiem. Sumując to wszystko wychodzi 9. No cóż, jakieś pytania?

    • Adamantyt na powierzchni - Będąc w Podmroku na pewno spotkałeś się z przedmiotami wykonanymi z Adamantytu - rodzaju metalu, który pod wpływem światła słonecznego zamienia się w proszek. Przedmioty wykonane z tego materiału są bardzo przydatne, lecz na co one komu, skoro po wyjściu na powierzchnię zmieniają się w pył? Istnieje jednak sposób na to. Otóż wszystkie adamantytowe przedmioty przekazujemy jednej postaci (nie głównemu bohaterowi) i wychodzimy na powierzchnię. Należy wtedy jak najszybciej wcisnąć pauzę i odłączyć od drużyny postać, która ma przy sobie bronie z adamantytu. Każ jej iść do gospody "Pod Miedzianym Diademem". Po ponownym przyłączeniu jej, będzie można delektować się Broniami z Adamantytu.

    • Błyskawica na wroga, który jest poza zasięgiem wzroku - Aby to zrobić, należy najpierw dokładnie ustalić gdzie znajduje się potwór. Następnie przyzwać jakąś kreaturę (najlepiej Nishruu, ponieważ jest odporny na magię), ustawić go na linii strzału (na odcinku łączącym maga i potwora). Następnie należy strzelić w przywołańca. Błyskawica przeleci przez niego i jak dobrze pójdzie, to trafi w potwora (dobra taktyka na smoki).

    • Bycie Drizztem - Bardzo ciekawą rzeczą może być nazwanie swojego bohatera "Drizzt". Otóż większość gry można przejść normalnie bez większych ekscesów, ale problem pojawia się, gdy wychodzi się na powierzchnię z Podmroku i spotyka właściwego Drizzta wraz z jego drużyną. Jeśli jesteś elfem i masz reputacje mniejszą niż 12, to Drizzt zacznie się wściekać i dążyć do walki. Możesz temu zapobiec, ale i tak odejdą wszyscy twoi pobratymcy.

    • Czar MDK2 - Programiści umieścili w grze dość ciekawy, acz niedostępny normalnymi sposobami czar. Dociekać po co został umieszczony nie będę, wiem jednak co robi. Po rzuceniu MDK2 (tak się zwie ten czar - czyżby pochodził on z innej gry?) Baldur wyłącza się. Nie wiadomo czy spowodowane jest to błędem gry, który zamyka ją, czy to specjalny trik. Pozostaje jeszcze kwestia zdobycia Zwoju z czarem. Można to zrobić tylko używając kodów - wciskamy [CTRL] + [Spacja] i w polu wpisujemy:
      CLUAConsole:CreateItem('MDK2SUMM','1')
      Dzięki temu zabiegowi, w ekwipunku głównego bohatera znajdzie się odpowiedni zwój.

    • Czarowanie Wojownikiem - tak, tak, to prawda. Jest możliwość rzucania czarów każdą klasą, wystarczy być w posiadaniu zwoju z wybranym czarem. Aby rzucić go, wystarczy włączyć pauzę i wejść do ekwipunku i nie wychodząc z niego wypić jakąś miksturę. Każdy wie, że mikstura, którą chce się wypić podczas pauzy nie zniknie, tylko zostanie tam aż do wyłączenia pauzy. Wystarczy teraz na miejsce, w którym była mikstura wsadzić zwój z czarem i wyłączyć pauzę. I już - czar rzucony.

    • Chowaniec dla woja - Normalnie chowańca może mieć tylko bohater, który jest magiem i dzięki niemu uzyskuje on pewną premię do punktów życia oraz oczywiście kolejnego kompana. Jednakże programiści z Black Isle nie pomyśleli, że używając pomysłu z poprzedniego punktu, tylko że ze zwojem Przywołanie Chowańca można dorobić się milusińskiego u każdej klasy.

    • Dwa pierścienie Gaxx'a - Pierścień Gaxx'a jest najpotężniejszym pierścieniem w grze i dobrze by było, aby mieć takich pierścieni jak najwięcej, jednak wydawać by się mogło, że zdobycie nawet jednego to trudność. Może i Gaxx jest trudnym przeciwnikiem, ale można zdobyć dwa pierścienie podczas walki z nim. To proste. Wystarczy okraść go złodziejem, podczas gdy jest w pierwszej formie, a gdy się zmieni w demi-lisza zabieg ten ponowić. Jeśli twój złodziej nie może sobie poradzić, to należy wypić kilka miksturek Złodziejskiego Mistrzostwa.

    • Kilka zadań dla złodzieja
      • Już w Promenadzie Waukeen możesz zdobyć pierścień regeneracji, okradając Ribalda.
      • Możesz okraść Tolgierasa w Dzielnicy Rządowej z Pierścienia Tarana. Okradając go znowu w Kuli sfer, możesz zdobyć jego drugą kopię
      • W Targowie znajduje się obóz dżinów Dao. Strażnik przed jednym z namiotów posiada Butlę Przyzwania Ifryta
      • Nie zawsze gildie złodziei posiadają w swoich szeregach dobrych złodziei. Przykładem tego jest sklepikarz w gildii Mae'Vara, któremu można sprzedawać drogie przedmioty, a potem je od niego kraść i tak w kółko, aż skończą mu się pieniądze.


    • Magiczne hełmy - W podziemiach Wzgórz Wichrowych Włóczni znajduje się studnia, po naciśnięciu której otrzymujemy magiczny Hełm, a następnie zostajemy zaatakowani przez żywiołaka powietrza. Wystarczy, że zaraz po wyciągnięciu hełmu damy pauzę i zapiszemy grę, a następnie wczytamy zapis, to będziemy mogli delektować się kolejnym hełmem. Można tak robić teoretycznie w nieskończoność...

    • Triki na doświadczenie
      • W dzielnicy mostowej należy wykonać zadanie z tajemniczymi zabójstwami. Gdy zdemaskujesz Garbarza to otrzymasz 22 500 PD, ale klikając na niego cały czas będziesz otrzymywał to doświadczenie ponownie.
      • Po przybyciu do Brynnlaw porozmawiaj z Lady Galveną i uśpij dla niej strażników. Zabij jednak Galvenę i uratuj Claire eskortując ją do doków. Teraz każda rozmowa ze służką, która uśpiła strażników będzie owocowała w 2250 PD.
      • W Brynnlaw można znaleźć także drugie miejsce do nabijania doświadczenia. Otóż gdy Desharik postanowi pomóc ci w dostaniu się do Czarowięzów otrzymasz 38 500 PD oraz gra zostanie zapisana do Auto-Save. Wystarczy wczytywać grę i rozmawiać ponownie z Desharikiem, aby dostawać to doświadczenie ponownie.


    • Własna drużyna - Baldur's Gate 2 jest grą, w której tworzymy tylko jedną postać, a resztę drużyny możemy przyłączyć do siebie w miastach lub w innych miejscach. Jeśli jednak wolisz samemu tworzyć całą drużynę, to jest taka możliwość. Wystarczy grę uruchomić nie w Single Player, lecz Multi Player. Następnie wybieramy protokół i przechodzimy do okna zarządzania. Wystarczy ustawić sobie kontrolę nad wszystkimi członkami drużyny i zacząć grę, a będzie można stworzyć całą szóstkę samemu. Problemem jest tylko to, że aby wyjść z trybu pauzy trzeba nacisnąć spację dwa razy.

    • Zabijanie niewinnych - Nieraz przychodzi problem, aby zabić kogoś, lecz gdy to zrobimy, drużyna otrzymuje ujemne punkty reputacji. Aby temu zapobiec, należy przywołać obok ofiary demona (pamiętaj, aby przedtem rzucić czar ochrony przed złem na drużynę). Demon już zajmie się wszystkim...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 74 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    Lisek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.07.2007 o 8:38  

    kol-ja dokładnie nie wiem o co chodzi z tą mozaiką ale innie może tak więc wejć na Forum do działu Pomoc i napisz swój problem na pewno ci odpowiedzą :]

    Lisek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2007 o 15:44  

    Podajcie te 2 przyciski do przemiany w różne potwory :D

    Remo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 19:24  

    Widzę, że nie ma tutaj opisanego triku z przenoszeniem przedmiotów z BG1, więc pozwolę sobie go opisać :)
    1) Na ekranie tworzenia postaci klikamy na "Import" i wybieramy plik postaci/save z którego chcemy rozpocząć grę. Kiedy wybierzemy już wygląd i imię klikamy na "Akceptacja", dzięki włącza się ekran wczytywania gry.
    2) Kiedy wczytywanie będzie bliskie końca nalezy szybko wcisnąć przycisk "i" na klawiaturze (może to byc inny jeżeli zmieniliśmy domyślne ustawienie przycisków skrótu - przycisk "i" domyślnie odpowiada za wejście do ekranu ekwipunku).
    3) Jeżeli wszystko poszło dobrze to po wczytaniu się gry nie właczy się animacja początkowa z Irenicusem przeprowadzającym eksperymenty na naszym bohaterze, tylko otworzy się ekran ekwipunku. Teraz wystarczy przedmioty które chcemy zachować przenieść do "wyrzuć", wyjść z ekwipunku, a po zakończeniu animacji podnieść je z ziemii (powinny leżeć pod stopami naszego bohatera).
    UWAGA 1: żeby nie męczyć się z wciskaniem "i" w odpowiednim momencie wystarczy cały czas szybko wciśkać "i" kiedy ekran ładowania się gry jest bliski finiszu.
    UWAGA 2: trik ten można także użyc jeżeli imporujemy postać z BG2 lub TOB

    Remo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 19:41  

    A teraz trik jak zachować przedmioty z Treningu:
    1) Kiedy już mamy klejnot z piwnic pałacu dla Belta, ustawiamy naszego bohatera tuż obok Belta (tak aby mógł rozpocząć rozmowę z naszym "mentorem" nie ruszając się z miejsca)
    2) Kładziemy przedmioty które chcemy zachować na ziemii (poprzez opcję wyrzuć na stronie ekwipunku) i zagadujemy Belta, ale nie zamykamy okna dialogowego.
    3) Kiedy jesteśmy gotowi zamykamy okno dialogowe i BŁYSKAWICZNIE pauzujemy grę (najlepiej spacją). Jeżeli wszystko poszło dobrze, to ekran powinien się ściemnić (ale wciąż widoczne są paski z boków i dołu ekranu), a pozostałe postacie w drużynie zniknąć z paska postaci (na pasku powinien być tylko portret naszego bohatera). Jeżeli tak nie jest to szybko odpauzowujemy i ponownie pauzujemy grę (najlepiej jak najszybciej wcisnąć 2 razy spację). Powtarzać do skutku.
    4) Kiedy nam się to już uda wchodzimy do ekranu ekwipunku i podnosimy przedmioty (powinny być w opcji "wyrzuć", dlatego takie ważne było ustawienie bohatera tuż koło Belta), wychodzimy z ekwipunku i odpauzowujemy grę.
    5) Włącza się ekran wczytywania gry. Dalej postępujemy tak jak to opisałem od punktu drugiego w poprzednim poście.

    Remo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 19:46  

    Mała uwaga na temat przedmiotów z Treningu - większość z nich jest traktowana jako przedmioty questowe, tzn. że nie można ich sprzedać, a konknretniej to chodzi o 3 klejnoty (2 które zdobywamy w trakcie poznawania umiejętności złodziejskich Imoen oraz ten który zdobywamy dla Belta w podziemiach) oraz przedmioty które są komentowane przez naszych towarzyszy (czyli między innymi mikstura większego leczenia, tarcza średnia +2, miecz długi +1, itd.)

    Havaran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 21:14  

    jakie sa te dwa przyciski

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 21:27  

    Nie podano tu rowniez triku na zabicie Faldorn(gaj druidow) w latwy sposob Jahejra. Kiedy maja stanac do pojedynku Jahejra wyrzuca wszystkie itemy na ziemie. Kiedy sa juz na arenie to wchodzimy na strone ekwipunku i mozemy wyposarzyc Jahejre w pelny rynsztunek(Co jest dziwne podczas tej walki mozna jej zalozyc zbroje). Faldorn nie nie wytrzyma nawet minuty.
    ***No ale to cheetowanie, i zadna przyjemnosc z wygranej...

    Remo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2007 o 22:38  

    Co do tych dwóch przycisków, to chyba [CTRL]+[6] i [CTRL]+[7], ale głowy nie dam (kiedyś to sprawdzałem, ale było to tak dawno że już nie pamiętam). Oczywiście najpierw muszą być uaktywnione kody.

    przemysłowy johnson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 17:30  

    Jest pewien sposób na zebranie mnóstwa forsy na początku gry:
    Chodzi bowiem o sprzedawców przyjmujących kradzione towary...
    Najczęściej udaje sie to Yoshimem-otóż:
    (1)Pakujemy w niego mnóstwo miksturek złodziejskiego moistrzostwa i percepcji
    (2)zaczepiamy gośća w kanałach świątynnych lub w gildii Maevara
    (3)sprzedajemy wszystkie różdżki,miecze,zbroje słowem:wartośćiowe przedmioty
    (4)następnie je kradniemy,i znowu sprzedajemy,i tak w kółko,w ten sposób osiągamy tyle złota ile chcemy

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 22:44  

    To udaje sie bardem (probowalam) bez zadnych miksturek :D, ale mi 'uczciwej' kasy zawsze na wszystko starcza dlatego po jakims czasie mi sie to znudzio...

    przemysłowy johnson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 22:51  

    można tak zrobić z doświadczeniem:
    udaje sie to też tylko Yoshimem-kradniesz mnóstwo zwoji z czarami na targu przygód , od Lady Yuth,odłączasz drużynę,zostawiasz maga (chyba że sam nim jesteś)i w kółko czytasz i usuwasz.Zripowałem tak postać na 15 poziom.

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 5:32  

    ...bhaala w intrze jest powiedziana ze w czasa niepokoju(czy jakims tam) gdy bogowiezostali zeslani na ziem to bhaal splodzillegiony smiertelnych potomkow a te czasy chyba nie trwaly tak dlugo by zniwelowac roznice w wieku a nawet jesli tyle trwaly (nie znam zbyt dobrze historii zapomnianych krain) to i tak jest powiedziane w trabalu ze gorion zabral nas jak bylismy niemowlakiem ze swiatyni bhaala a mogl wybrac sarevoka wiec tu nie ma pomylki co do daty urodzin ze byla zblizona poza tym jest jeszcze imoen w ktorej bigrafi jest napisane ze jest w podobnym wieku co glowna postac. a w opisie polelfa jest wyraznie napisane ze polelfy dojrzewaj dluzej od ludzi a krocej a gdzies jes opisanye ze glowna postac na poczatku jedynki ma jakies 20 lat a inne rasy wiecej(ale dalej ka na swoje rasy malo) z racji swojej dlugowiecznosci. a akcja calej gry toczy sie w ciagu jakis dwoch lat wiec wciagu jakis 22 lat zyca abzigal dochowal sie doroslego potomka(co nawet u ludzi nie jest wykonalne) a naszapostac moze conajwyzej mniec niemowle z aerie. no chyba mialem racje co do tego bledu a moze poprostu nie dopatrzeniu autorów

    Darkfool
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 9:53  

    W brynllaw jak zrobicie misje w domu kurtyzan, idzcie potem do pokuju kucharki ellie. Za kazdym razem jak rozpoczniecie rozmowe dostaniecie 2250 PD na członka drużyny ;))) oj mozna to robic w nieskończoność ;)) zripowałem postacie do 30 poziomów bo dalej juz sensu nie ma ;) pozdrawiam

    balor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.08.2007 o 11:46  

    w tronie bhaala jak przyłączymy do drużyny sarevoka i zamienimy go na złodziejaszka, to podczas walk(jak gość będzie już na przyzwoitym poziomie) przy losowym wypadaniu jego słynnego uderzenia "zwiastun śmierci" + łotrzykowski cios w plecy, będziemy zadawać nie od 280 do 300 pkt obrażeń jak to było w wypadku jego klasy wojownika,ale około 1000pkt obrażeń...taka ciekawostka...

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 20:48  

    zwiastun o ile pamietam zadawal zawsze 200hp i przy mnozniku 5x zadawal wlasnie 1000 ale jeszcze moze to sie pokryc z krytykiem i mamy 2000hp (chyba bo ja go nigdy nie przerabialem i wogule malo gram zlodziejem no przynajmniej takim ktorym da sie sztyletowac npc nie sa w tym za dobrzy) tylko o ile sie nie myle na zwiasuna mamy szanse3% (albo 5% cos w tych granicach) do tego trzeba dodac ze na krytyka jest 5% szans a 3%x5%=0,15% i na taki atek nie dosc ze mamy male szanse to treba jeszcze akurat sztyletowac wiec szansa sie jeszcze zmiejszy ale jak komus sie uda taki cios to tylko pozazdroscic szczescia

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 19:43  

    autor napisał(a):
    to bog - a jako taki pozyl troche na swiecie, stad tez dzieci to pewnie ma na peczki - dzieci ludzkie baala w grze moze sa wszystkie mniejwiecej w wieku bohatera, ale nie dlatego ze wczesniej innych nie bylo, tylko dlatego ze byly ale poumieraly setki lat wczesniej ze starosci moze. a smoka baal mogl splodzic wieki temu i se dojrzewal, stad ma prawo byc w grze dojrzalym smoczyskiem podczas gdy reszta bachorow to mlodzi ludzie (a mlodszych juz nie bedzie bo baal wzial i sobie umarl)



    Wcale nie. Przecież Bhaal nie robił tych swoich dzieci dla zabawy, tylko po to, żeby mieć esencję do swojego wskrzeszenia (zrobił to, kiedy wiedział, że umrze, było to w Czasach Niepokoju) - po śmierci jego dzieci esencja wracała do źródła. Po śmierci wszystkich dzieci najwyższy duchowny Bhaala miał go wskrzesić - miała to być Amelissana. Bhaal, będąc już bogiem, łaził po Torilu tylko raz - w Czasach Niepokoju, więc wszystkie dzieci zrobił w tym samym czasie, właśnie wtedy. Co za tym idzie, wszystkie były w równym wieku. Główny bohater miał około 20 lat. Wiek Abazigala to nie jedyna nieścisłość - tak samo Sendai, 20 - letni elf to jeszcze dziecko. No i główny bohater, jeśli nie był człowiekiem.

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.10.2007 o 20:22  

    W wiekszosci gier sa takie niescislosci, nie trzeba sie czepiac. W takim NWN2 tez glowna postac ma jakies 20 lat a moze byc drowem/elfem/gnomem/aasimarem itd ;)

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.10.2007 o 12:58  

    autor napisał(a):
    W wiekszosci gier sa takie niescislosci, nie trzeba sie czepiac.



    Spoko loko, stwierdzam tylko fakt ;)

    Michal
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.01.2008 o 19:51  

    Vierna napisał(a):
    Wcale nie. Przecież Bhaal nie robił tych swoich dzieci dla zabawy, tylko po to, żeby mieć esencję do swojego wskrzeszenia (zrobił to, kiedy wiedział, że umrze, było to w Czasach Niepokoju) - po śmierci jego dzieci esencja wracała do źródła. Po śmierci wszystkich dzieci najwyższy duchowny Bhaala miał go wskrzesić - miała to być Amelissana. Bhaal, będąc już bogiem, łaził po Torilu tylko raz - w Czasach Niepokoju, więc wszystkie dzieci zrobił w tym samym czasie, właśnie wtedy. Co za tym idzie, wszystkie były w równym wieku. Główny bohater miał około 20 lat. Wiek Abazigala to nie jedyna nieścisłość - tak samo Sendai, 20 - letni elf to jeszcze dziecko. No i główny bohater, jeśli nie był człowiekiem.


    To, że Bhaal przed Czasem Niepokojów nie chodził po świecie nigdzie nie jest przecież powiedziane. Mógł mieć trochę dzieci przed tym okresem, przecież zanim został bogiem był potężnym człowiekiem - myślisz, że nie miał ani jednej panienki na boku, choć smoka mógł spłodzić już tylko jako bóg, chociaż magia czyni cuda, może i dla zabawy potężny człowiek mógł po zmianie kształtu bzyknąć smoczycę? :)). A w Czasie Niepokojów - po prostu robił to w sposób przemyślany, na masową skalę, co nie znaczy że nie przetrwały jego dzieci z okresu przed Czasem Niepokojów

    dzony
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.03.2008 o 4:17  

    apropo tworzenia druzyny... mozna w folderze z gra przeniesc save'a z Multi do Single Player i juz nie trzeba wciskac spacji dwa razy zeby wylaczyc pauze



    Ten artykuł skomentowano 74 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw