Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Ciekawostki • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Ciekawostki

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Varia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 15.06.2003
    Aktualizacja: 27.10.2009

    • Jak zachować przedmioty po eksporcie postaci z BG1 do BG2? - Jest jeden sposób, by zachować wszystkie, jeden, by zachować po jednym z każdego rodzaju i osobny, który pozwala przetransportować złote pantalony do drugiej części gry:
      • wykorzystująca mały błąd gry: oto zaraz po obejrzeniu filmu, kiedy ekran jest jeszcze czarny zatrzymujemy grę. Przechodzimy do ekranu ekwipunku i wyrzucamy wszystko na ziemię. Spokojnie oglądamy sceny w lochach, a po przybyciu Imoen - zbieramy ekwipunek z podłogi klatki.
      • jeśli w ekwipunku mam przedmioty należące do różnych typów (zbroje, hełm, płaszcz etc.) - przeszukując skrytki w lochach znajdziemy wszystkie najlepsze itemy z każdego typu.
      • jeśli chodzi o złote pantalony - podobno można je znaleźć za obrazem w zbrojowni na początku gry (jest tam założona pułapka - uwaga!).

    • 9 członków - Bynajmniej nie chodzi tu o męskie narządy, lecz o ilość członków drużyny w BG2. Oficjalnie może być ich tylko 6, ale liczbę tę da się zwiększyć. Nie wiem, czy można to nazwać kolejnymi członkami, ale sami osądźcie. Przecież Minsc ma kochanego Boo, więc jest ich dwóch. Dodatkowo mag (i nie tylko) może mieć chowańca, a jeśli posiadasz w drużynie Aerie to możesz z nią mieć romans, który zaowocować może w Tronie Bhaala dzidziusiem. Sumując to wszystko wychodzi 9. No cóż, jakieś pytania?

    • Adamantyt na powierzchni - Będąc w Podmroku na pewno spotkałeś się z przedmiotami wykonanymi z Adamantytu - rodzaju metalu, który pod wpływem światła słonecznego zamienia się w proszek. Przedmioty wykonane z tego materiału są bardzo przydatne, lecz na co one komu, skoro po wyjściu na powierzchnię zmieniają się w pył? Istnieje jednak sposób na to. Otóż wszystkie adamantytowe przedmioty przekazujemy jednej postaci (nie głównemu bohaterowi) i wychodzimy na powierzchnię. Należy wtedy jak najszybciej wcisnąć pauzę i odłączyć od drużyny postać, która ma przy sobie bronie z adamantytu. Każ jej iść do gospody "Pod Miedzianym Diademem". Po ponownym przyłączeniu jej, będzie można delektować się Broniami z Adamantytu.

    • Błyskawica na wroga, który jest poza zasięgiem wzroku - Aby to zrobić, należy najpierw dokładnie ustalić gdzie znajduje się potwór. Następnie przyzwać jakąś kreaturę (najlepiej Nishruu, ponieważ jest odporny na magię), ustawić go na linii strzału (na odcinku łączącym maga i potwora). Następnie należy strzelić w przywołańca. Błyskawica przeleci przez niego i jak dobrze pójdzie, to trafi w potwora (dobra taktyka na smoki).

    • Bycie Drizztem - Bardzo ciekawą rzeczą może być nazwanie swojego bohatera "Drizzt". Otóż większość gry można przejść normalnie bez większych ekscesów, ale problem pojawia się, gdy wychodzi się na powierzchnię z Podmroku i spotyka właściwego Drizzta wraz z jego drużyną. Jeśli jesteś elfem i masz reputacje mniejszą niż 12, to Drizzt zacznie się wściekać i dążyć do walki. Możesz temu zapobiec, ale i tak odejdą wszyscy twoi pobratymcy.

    • Czar MDK2 - Programiści umieścili w grze dość ciekawy, acz niedostępny normalnymi sposobami czar. Dociekać po co został umieszczony nie będę, wiem jednak co robi. Po rzuceniu MDK2 (tak się zwie ten czar - czyżby pochodził on z innej gry?) Baldur wyłącza się. Nie wiadomo czy spowodowane jest to błędem gry, który zamyka ją, czy to specjalny trik. Pozostaje jeszcze kwestia zdobycia Zwoju z czarem. Można to zrobić tylko używając kodów - wciskamy [CTRL] + [Spacja] i w polu wpisujemy:
      CLUAConsole:CreateItem('MDK2SUMM','1')
      Dzięki temu zabiegowi, w ekwipunku głównego bohatera znajdzie się odpowiedni zwój.

    • Czarowanie Wojownikiem - tak, tak, to prawda. Jest możliwość rzucania czarów każdą klasą, wystarczy być w posiadaniu zwoju z wybranym czarem. Aby rzucić go, wystarczy włączyć pauzę i wejść do ekwipunku i nie wychodząc z niego wypić jakąś miksturę. Każdy wie, że mikstura, którą chce się wypić podczas pauzy nie zniknie, tylko zostanie tam aż do wyłączenia pauzy. Wystarczy teraz na miejsce, w którym była mikstura wsadzić zwój z czarem i wyłączyć pauzę. I już - czar rzucony.

    • Chowaniec dla woja - Normalnie chowańca może mieć tylko bohater, który jest magiem i dzięki niemu uzyskuje on pewną premię do punktów życia oraz oczywiście kolejnego kompana. Jednakże programiści z Black Isle nie pomyśleli, że używając pomysłu z poprzedniego punktu, tylko że ze zwojem Przywołanie Chowańca można dorobić się milusińskiego u każdej klasy.

    • Dwa pierścienie Gaxx'a - Pierścień Gaxx'a jest najpotężniejszym pierścieniem w grze i dobrze by było, aby mieć takich pierścieni jak najwięcej, jednak wydawać by się mogło, że zdobycie nawet jednego to trudność. Może i Gaxx jest trudnym przeciwnikiem, ale można zdobyć dwa pierścienie podczas walki z nim. To proste. Wystarczy okraść go złodziejem, podczas gdy jest w pierwszej formie, a gdy się zmieni w demi-lisza zabieg ten ponowić. Jeśli twój złodziej nie może sobie poradzić, to należy wypić kilka miksturek Złodziejskiego Mistrzostwa.

    • Kilka zadań dla złodzieja
      • Już w Promenadzie Waukeen możesz zdobyć pierścień regeneracji, okradając Ribalda.
      • Możesz okraść Tolgierasa w Dzielnicy Rządowej z Pierścienia Tarana. Okradając go znowu w Kuli sfer, możesz zdobyć jego drugą kopię
      • W Targowie znajduje się obóz dżinów Dao. Strażnik przed jednym z namiotów posiada Butlę Przyzwania Ifryta
      • Nie zawsze gildie złodziei posiadają w swoich szeregach dobrych złodziei. Przykładem tego jest sklepikarz w gildii Mae'Vara, któremu można sprzedawać drogie przedmioty, a potem je od niego kraść i tak w kółko, aż skończą mu się pieniądze.


    • Magiczne hełmy - W podziemiach Wzgórz Wichrowych Włóczni znajduje się studnia, po naciśnięciu której otrzymujemy magiczny Hełm, a następnie zostajemy zaatakowani przez żywiołaka powietrza. Wystarczy, że zaraz po wyciągnięciu hełmu damy pauzę i zapiszemy grę, a następnie wczytamy zapis, to będziemy mogli delektować się kolejnym hełmem. Można tak robić teoretycznie w nieskończoność...

    • Triki na doświadczenie
      • W dzielnicy mostowej należy wykonać zadanie z tajemniczymi zabójstwami. Gdy zdemaskujesz Garbarza to otrzymasz 22 500 PD, ale klikając na niego cały czas będziesz otrzymywał to doświadczenie ponownie.
      • Po przybyciu do Brynnlaw porozmawiaj z Lady Galveną i uśpij dla niej strażników. Zabij jednak Galvenę i uratuj Claire eskortując ją do doków. Teraz każda rozmowa ze służką, która uśpiła strażników będzie owocowała w 2250 PD.
      • W Brynnlaw można znaleźć także drugie miejsce do nabijania doświadczenia. Otóż gdy Desharik postanowi pomóc ci w dostaniu się do Czarowięzów otrzymasz 38 500 PD oraz gra zostanie zapisana do Auto-Save. Wystarczy wczytywać grę i rozmawiać ponownie z Desharikiem, aby dostawać to doświadczenie ponownie.


    • Własna drużyna - Baldur's Gate 2 jest grą, w której tworzymy tylko jedną postać, a resztę drużyny możemy przyłączyć do siebie w miastach lub w innych miejscach. Jeśli jednak wolisz samemu tworzyć całą drużynę, to jest taka możliwość. Wystarczy grę uruchomić nie w Single Player, lecz Multi Player. Następnie wybieramy protokół i przechodzimy do okna zarządzania. Wystarczy ustawić sobie kontrolę nad wszystkimi członkami drużyny i zacząć grę, a będzie można stworzyć całą szóstkę samemu. Problemem jest tylko to, że aby wyjść z trybu pauzy trzeba nacisnąć spację dwa razy.

    • Zabijanie niewinnych - Nieraz przychodzi problem, aby zabić kogoś, lecz gdy to zrobimy, drużyna otrzymuje ujemne punkty reputacji. Aby temu zapobiec, należy przywołać obok ofiary demona (pamiętaj, aby przedtem rzucić czar ochrony przed złem na drużynę). Demon już zajmie się wszystkim...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 74 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Interfector
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.04.2008 o 23:04  

    Ciekawe czy Bhaal przepuścił którąkolwiek przedstawicielkę płci żeńskiej kiedy łaził po Torilu?

    Soszyn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.04.2008 o 16:08  

    Czy to możliwe ze buty szybkosci w bg2 przyspieszają także wszystkie dzialania oprócz chodzenia? czy mam buga

    Zenek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.04.2008 o 18:19  

    Buty szybkości działają na wszystkie działania.

    herman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.04.2008 o 19:22  

    Taa... Zdziwiło mnie to, bo w BG1 tylko biegało się szybciej, dlatego jak importowałem postać to wziołem je ze sobą.

    Mędrzec BGII
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.05.2008 o 11:08  

    Kangax jest bardzo silnym potworem i jak sie go zabije wypada fajny pierścień "Gaxxa". Gdy go okradniesz jak ma niebieskie kułko musisz go okraść i zdobędziesz 1 pierścień, a jak go zabijesz dostajesz 2 pierścień. Pierścień regeneruje 1 pkt na 3 sekundy i dodaje +2 do wszystkich rzutów obronnych. :-)

    Mike
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2008 o 20:01  

    Jeśli chcemy możemy też mieć drużynę w której będzie np. Drizzd i Elminster wystarczy kliknąć na nich kombinacją Ctrl + Q , praktycznie możemy tak dołączyć każdą postać , a jeśli chcemy to możemy także je kopiować np. mieć w drużynie 5 Edwinów czy Jansenów.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: jansens
    Dodany: 11.08.2008 o 23:16  

    5 jansenow??? to jest armageddon i blogoslawienstwo w jednym ;]

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Bardziej to pierwsze ;P
    Dodany: 20.08.2008 o 22:20  

    Bardziej to pierwsze ;P

    A co do Graxxa to fajno ale... nie dość ze skuteczna kradziez na nim (mam na mysli zdarzyc nim jest niebieska otoczka) to hardcore a po prawie 20 probach dostalem komunikat ze "postać nie ma przedmiotów" wiec chyba jakas kicha z tym "trikiem" xD

    Pioy
     

    Wędrowiec
    Temat: Kicha z trikiem
    Dodany: 22.08.2008 o 15:28  

    Nie da się mieć 2 pierścieni Gaxxa, gdy ma się "załataną" grę. Tak słyszałem

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Czyli wszystko OK :)
    Dodany: 28.08.2008 o 2:16  

    Czyli wszystko OK :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: SPOSÓB NA TALARY - Tron Bhaala
    Dodany: 24.04.2009 o 16:47  

    W Tronie Bhaala banalny sposób na wzbogacenie. W mieście Amkethran mieści się jaskinia przemytników. Jeśli pomożemy znajdującemu się tam Carrasowi, czekają nas zakupy z rabatem. Co więcej, możemy sprzedać mu towar (np kostur magów za 32000) i odkupić na powrót (za niecałe 17000) :) I tak w kółko. Wrzuciłem co cenniejsze przedmioty jednej postaci i chwile posprzedawałem i pokupowałem - znudziło mi się przy milionie talarów na czysto:)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Sposób na zatrzymanie przedmiotów Drizzta
    Dodany: 24.04.2009 o 17:06  

    Jest sposób na zatrzymanie itemów Drizzta. Ja posiadałem dwa jego sejmitary (mały transport z 1. części BG;)). Po wyjściu z grobowca rzeczywiście pojawia się kolo - mag (nie pamiętam imienia) i chce od nas odebrać ekwipunek mrocznego elfa. Nie chcesz tego robić?
    Po wyjściu z grobowca pauza. Wszystkie przedmioty Drizzta do jednej postaci i odłączenie postacie (tej z itemami). Idziemy do Miedzianego Diademu, przyłączamy z powrotem postać. Wychodzimy z tawerny, pojawia się pole teleportacyjne maga - facet chce się do nas spruć o sprzęt. Wyrzucamy więc sprzęt na glebę i całą drużyną z wyjątkiem MAGA chowamy się w domku na północy slumsów (na mapie, zamieszczonej w solucji (dzielnica slumsy...) na tej stornie, pierwszy budynek na prawo od 4 (łowcy niewolników). Czemu ten dom? Bo w przeciwieństwie do innych można wejść doń dowolną liczbą członków teamu, nie słuchając Piotrka Fronczewskiego i jego "Przed wyruszeniem w drogę..." :)) Tak więc stoimy sobie magiem pod Miedzianym Diademem, u naszych stóp leży sprzęt Drizzta. Robimy save'a (na wszelki). Rzucamy na maga czar pt. Niepodatnośc na czary, wybieramy Odrzucanie (pierwsza ikonka z lewej). Czar przyda się za chwilę:) Tak ubezpieczeni podnosimy sprzęt - gdy pojawia się pole teleportacyjne (natrętny ten mag) - pauza i znowu wyrzucamy sprzęt na glebę. Za drugim czy trzecim zrobieniem maga w balona ten sie wreszcie wku...rzy i postanowi zakończyć sprawę - rzuca uwięzienie na każdego członka naszej ekipy, który znajduje się głównej lokacji Slumsów - a jest to tylko ubezpieczony czarem mag :P (reszta w domku drapie się po tyłku). I to wszystko co mag ma do zaoferowania - możemy podnieść sprzęt i przywitać się z nim na stałe:)
    PS. Mały minus - mag bedzie objawiał się w każdej lokacji, w której będziemy (POD tzw. OTWARTYM NIEBEM), ale poza pokazaniem się - nic nie zrobi. Główna postać przez to czasem nie wie co ma robić, ale da się wyżyć, jeśli komuś zależy na sprzęcie. To już końcówka gry, w Tronie Bhaala natręt już sie nie pokazuje.
    PS2. Nie da sie ubić kretyna, przynajmniej mi się nie udało:)
    Pozdrawiam!

    Erathiel
     

    Wędrowiec
    Temat: Własna drużyna
    Dodany: 22.08.2009 o 13:50  

    Jeśli ktoś bardzo chce zagrać drużyną w całości stworzoną przez siebie, to można zrobić tak, jak w opisie, po czym zapisać grę i przenieść zapis z folderu MPSave do Save, a potem grać już normalnie, bez żadnego cudowania.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 45
    Temat: Jakaś lipa z tym drugim pie...
    Dodany: 15.10.2009 o 15:47  

    Jakaś lipa z tym drugim pierścieniem Gaxxa. Lisza nie da się okraść jeśli nas atakuje (nawet mam komentarz, że cel nie może być wrogo nastawiony czy jakoś tak). Tylko sekundę po uwolnieniu niby dałoby się akcję przeprowadzić, ale zanim uzyskam rezultat zaczyna się rozmowa, atakuje nas i po wszystkim. Albo jestem za wolny :P, albo w spatchowanej wersji ten przekręt jest niemożliwy.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 45
    Temat: Kolejny tip na zdobywanie d...
    Dodany: 15.10.2009 o 15:57  

    Kolejny tip na zdobywanie dodatkowego doświadczenia:
    Jak gracie mago-złodziejem po uzyskaniu specjalnej zdolności pisanie zwojów możemy po każdym odpoczynku produkować nowe a potem ich się uczyć (zmazując wcześniej te, które już mamy). Najlepiej zbierać zwoje i potem chwilowo obniżyć stopień trudności gry, żeby szansa zapisywania zwojów wynosiła 100% i wszystko hurtem wpisywać do księgi. Żmudne to, ale jak odpowiednio wcześnie nabędziemy tą umiejętność to dość szybko będzie można zdobyć extra 10000 i więcej expa na lokację. Albo 1000-5000 exp (mocniejszych niż 5 poziom nie uzyskamy) za każdy nowy zwój!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: Nastepny trick
    Dodany: 30.11.2009 o 23:52  

    jest jeszcze jedna sztuczka:
    'Regeneracja przedmiotow na ladunki' - jak wyczerpiemy ladunek jakiegos przedmiotu, ktory po zuzyciu nie ulegnie zniszczeniu chowamy go do jakiegos pojemnika, wyciagamy i uzywamy ponownie :D

    Sebon
     

    Wędrowiec
    Temat: skończywszy dzisiaj ToB zau...
    Dodany: 29.12.2009 o 19:59  

    skończywszy dzisiaj ToB zauważyłem ciekawy bug.. otóż odłączyłem na chwilę Viconię (34 lvl) i przyłączyłem znowu. Okazało się, że pojawił się drugi symbol bóstwa:) i tak posiadając 2 symbole mam +2 czary z poziomu 6 i 7 kapłana

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Oczywiście, że potomstwo Bh...
    Dodany: 28.01.2010 o 14:01  

    Oczywiście, że potomstwo Bhaala może być w różnym wieku. Różnice mogą być takie jak w przypadku dorosłego smoka i dorosłego człowieka.
    Natura sfer na to pozwala (w niektórych sferach czas płynie szybciej niż w pierwszej).

    Trafiając do którejśtam sfery jako niemowle można tam osiągnąć dorosły wiek a nawet starość. Wracając do pierwszej sfery być w wieku z tej poprzedniej.

    Jan-ale-nie-Jansen
     

    Wędrowiec
    Temat: Broń drowów
    Dodany: 09.02.2010 o 17:52  

    Mam pytanie. W Baldursa nie grałem już cztery lata (wiem, wiem, mój błąd - w tym roku nadrabiam go) i zapomniałem o tym triku w Podmroku. Czy jak wyniesiemy broń i zbroje (tak jak według opisu wyżej), to możemy ich używać w KAŻDEJ lokacji, czy tylko w grotach, ewentualnie nocą?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: tricki
    Dodany: 11.02.2010 o 11:19  

    Ja z trików na doświadczenie nie korzystam, bo uważam, że to trochę nieładnie. No bo jak to będzie wyglądać jak pójdziemy do tej twierdzy Nalii (nie pamiętam jej nazwy) z 30 levelem???? Normalnie za duża łatwizna. Ale za to z triku na złoto korzystam dość często ;)
    Nie wiedziałem, że istnieje taki sposób na dwa pierścienie gaxx'a, ale zaraz spróbuję. Przydadzą mi się na na pewno :D



    Ten artykuł skomentowano 74 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw