Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Kody • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Kody

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Varia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 14.04.2009
    Aktualizacja: 28.01.2010

    Pierwszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, aby móc używać kodów, jest dopisanie Debug Mode=1 pod linijką [Program Options] w pliku baldur.ini, który znajdziesz w głównym folderze z grą.


    Istnieje kilka rodzajów kodów – pierwszym z nich jest kombinacja klawisza [Ctrl] z innym:

    • [Ctrl] + [J]-przenosi zaznaczonych członków drużyny w miejsce wskazywane aktualnie przez kursor
    • [Ctrl] + [Q]-dołącza postać wskazaną kursorem do drużyny gracza
    • [Ctrl] + [R]-leczy postać wskazaną kursorem
    • [Ctrl] + [T]-przesuwa wskazówki zegara o godzinę do przodu
    • [Ctrl] + [Y]-zabija istotę wskazaną kursorem
    • [Ctrl] + [1]-zmienia wygląd zbroi wybranej postaci
    • [Ctrl] + [6]-zmienia wygląd wybranej postaci
    • [Ctrl] + [7]-zmienia wygląd wybranej postaci
    • [Shift] + [Ctrl] + [8]-podczas tworzenia postaci ustawia wszystkie statystyki na 18 (siłę na 18/00 bez względu na klasę bohatera).

    Istnieje jeszcze kilka innych kombinacji, jednak nie wpływają one w żaden sposób na rozgrywkę.

    Kody można także wpisywać do konsoli - w celu uruchomienia, naciśnij [Ctrl]+[Spacja] po włączeniu gry. Teraz wpisz:
    CLUAConsole:AddGold("xxx")
    Gdzie xxx to ilość złota, jaka zostanie dodana do sakiewki drużyny.
    CLUAConsole:ExploreArea()
    Odsłania całą mapę.
    CLUAConsole:SetCurrentXP("xxx")
    Gdzie xxx to ilość punktów doświadczenia, jaką mają posiadać wybrane postacie.

    Istnieją także kody na tworzenie postaci/przedmiotów lub przenoszenie do dowolnego obszaru w grze – jednak tutaj przyda Ci się jakikolwiek program do edycji/przeglądania plików gry, jak np. Infinity Explorer, Near Infinity czy Shadow Keeper (dostępne w downloadzie Twierdzy). Do czego go potrzebujemy, pewnie się zapytasz? To może wyjaśnię za chwilę, najpierw wypiszę ogólny schemat tych trzech kodów: CLUAConsole:CreateCreature("xxx")
    Gdzie xxx to kod potwora, jaki ma zostać przywołany.
    CLUAConsole:CreateItem("xxx",y)
    Gdzie xxx to kod przedmiotu, a y oznacza jego ilość (jednak działa to tylko na przedmioty typu strzały, bełty, pociski, strzałki, mikstury, zwoje).
    CLUAConsole:MoveToArea("xxx")
    Gdzie xxx to kod lokacji, do której chcesz się przenieść.
    Ano i w tym momencie już wyjaśniam poprzednie pytanie. Kod to nie jest dowolnie wpisany ciąg znaków (chociaż istnieje prawdopodobieństwo, że trafisz na właściwy). Tutaj przydadzą się wyżej wymienione programy. Jak jednak dotrzeć w nich do właściwego miejsca?
    Infinity Explorer – po włączeniu programu i ustawieniu właściwej ścieżki odszukaj w lewym menu jedną z zakładek: „Areas” (Tereny), „Creatures” (Kreatury), „Items” (Przedmioty). W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: tą aplikacją nie przeszukasz plików dodawanych przez różnego rodzaju modyfikacje.
    Near Infinity – po włączeniu programu odszukaj w lewym menu jedną z zakładek: „ARE” (Tereny), „CRE” (Kreatury), „ITM” (Przedmioty). W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: w odróżnieniu do Infinity Explorera, dzięki tej aplikacji jesteś w stanie przeszukać pliki dodawane przez różne modyfikacje – wystarczy wejść do folderu „Override”.
    Shadow Keeper - po włączeniu programu odszukaj w górnym pasku jeden z odnośników: „CB” (Kreatury), „IB” (Przedmioty) i go naciśnij. W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: dzięki tej aplikacji możesz przeszukać nie tylko podstawowe pliki, ale także te dodawane przez różne modyfikacje, nie zezwala ona jednak na przeglądanie terenów.
    Jak już mówiłem, każdy kod to ściśle określona kombinacja liter i cyfr. W przedmiotach występuje pewna zasada, co do ich nazw – poszczególne typy zaczynają się od jednego z tych ciągów:

    • AMUL – Amulety, Naszyjniki
    • AROW –Strzały
    • AX1H – Topory
    • BAG – Sakiewki, Tuby, Torby
    • BELT – Pasy
    • BLUN – Maczugi, Cepy, Morgenszterny
    • BOOK – Książki
    • BOOT – Buty
    • BOW – Łuki
    • BRAC – Rękawice, Bransolety
    • BULL – Pociski
    • CHAN – Kolczugi
    • CLCK – Płaszcze, Szaty
    • COMPON – Komponenty do artefaktów w ToB
    • DAGG – Sztylety
    • DART – Strzałki
    • HALB – Halabardy
    • HAMM – Młoty
    • HELM – Hełmy
    • KEY – Klucze
    • LEAT – Zbroje skórzane
    • MISC – Inne przedmioty
    • PLAT – Zbroje płytowe
    • POTN – Mikstury
    • QUIVER – Kołczany, Futerały, Torby
    • RING – Pierścienie
    • SCRL – Zwoje
    • SECRET – Elementy tworzone za pomocą Pantalonów
    • SHLD – Tarcze
    • SLNG – Proce
    • SPER – Włócznie
    • STAF – Kije
    • SW1H – Miecze jednoręczne
    • SW2H – Miecze oburęczne
    • TOME – Elementy podręcznika na temat golemów
    • WA2 – przedmioty sprzedawane przez Deidre – uwaga: jest to jedyna grupa, której kody nie posiadają w nazwie cyfr, a litery z angielskiego słowa (np. WA2HELM, WA2ROBE)
    • WAND – Różdżki
    • XBOW – Kusze

    Jeśli nie posiadasz aktualnie żadnego z wyżej wymienionych programów, albo nadal nie wiesz, jak w nim szukać kodów, to tutaj i tutaj znajdziesz dwie krótkie listy, aczkolwiek nie są one całe.

    Istnieje jeszcze jedna grupa kodów, których zadaniem jest sprawdzanie i ustawianie zmiennych w grze:

    Aby sprawdzić w jakim miejscu stoi romans (ale tylko z NPC stworzonym przez BioWare), należy w konsoli wpisać:CLUAConsole:GetGlobal("xxxRomanceActive","GLOBAL")
    Gdzie xxx to: Aerie, Anomen, Jaheira, Viconia, w zależności od wybranki/a naszego serca.
    W rezultacie otrzymamy jedną z trzech liczb:
    1 – Okres przed romansem
    2 – romans w trakcie
    3 – romans zakończony

    Jeżeli chcemy przyspieszyć dialogi romansowe, możemy się posłużyć jedną z dwóch metod – teraz przedstawię pierwszą, a przy okazji omawiania innego kodu wymienię tę drugą:
    CLUAConsole:SetGlobal("xxxRomance","GLOBAL",1)
    Gdzie xxx to: Aerie, Anomen, Jaheira, Viconia, w zależności od wybranki/a naszego serca.
    Po chwili powinna rozpocząć się rozmowa (chyba że są podstawione jeszcze inne wymagania typu: sen, noc, w puszczy, w mieście, itp.).

    W powyższy sposób jesteśmy w stanie ustawić każdą zmienną w grze na dowolną wartość, jednak do tego trzeba już mieć pojęcie, jak się ona nazywa, oraz jaką cyferkę może przyjąć.
    CLUAConsole:SetGlobal("xxx","GLOBAL",y)
    Gdzie xxx to nazwa zmiennej (np. AranJob, ElminsterForgives), a y to właśnie dana wartość liczbowa (np. 0, 1, 2).

    Jeśli czytałeś uważniej to, co było wyżej, to na pewno kojarzysz fragment, gdy napisałem, że istnieją dwa sposoby przyspieszenia rozmów – pierwszy, wymieniony, dotyczył romansów, a teraz przyszłą pora na drugi, którym można wywołać każdy banter:
    CLUAConsole:AdvanceRealTime("xxx")
    Gdzie xxx to ilość czasu, jaki ma upłynąć – nie wiem niestety w jakich jednostkach jest on liczony. Ja osobiście wstawiam tam przeważnie 20000 – można więcej, można mniej, zależy, co chcesz osiągnąć.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Blardo
     

    Wędrowiec
    Temat: ściągnijcie sobie program ...
    Dodany: 24.06.2010 o 22:04  

    ściągnijcie sobie program ShadowKeeper

    Baldur
     

    Wędrowiec
    Temat: zna ktos moze kod na miecz ...
    Dodany: 01.07.2010 o 0:02  

    zna ktos moze kod na miecz ktory bierze za hita kazdego ??????

    Kurczaki
     

    Wędrowiec
    Temat: A wiecie co zrobić, żeby ko...
    Dodany: 22.07.2010 o 21:46  

    A wiecie co zrobić, żeby kody działały na Windowsie 7?
    Bo kiedy zatwierdzam zmianę, to wyskakuje odmowa dostępu...

    Zaurak
     

    Wędrowiec
    Temat: spróbuj uruchomić grę jako ...
    Dodany: 27.07.2010 o 18:19  

    spróbuj uruchomić grę jako administrator(we właściwościach pliku "Baldur.exe")

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: kiedy w pliku Baldur.ini wp...
    Dodany: 01.08.2010 o 1:34  

    kiedy w pliku Baldur.ini wpisuje Debug Mode=1 pod [Program Options] i to wszystko zapisuje, to po uruchomieniu gry wciskając Ctrl i spację włącza mi się tylko pauza, a konsola za żadne skarby nie chce się włączyć. Wie ktoś jak to rozwiązać?

    Zoltan
     

    Wędrowiec
    Temat: Zamiast debug mode wpisz Ch...
    Dodany: 05.08.2010 o 13:58  

    Zamiast debug mode wpisz Cheats=1 i wtedy ctr+spacja działa :)

    janna
     

    Wędrowiec
    Temat: Problem nie pojawiającej si...
    Dodany: 31.08.2010 o 18:14  

    Problem nie pojawiającej się konsoli najwyraźniej dotyczy Visty i win7.
    * Otwórz folder zawierający pliki gry,
    * na belce z opcjami folderów znajduje się przycisk "compatability files" (mam angielskiego windowsa więc po polsku to będzie pewnie "zgodność plików" czy jakoś tak)
    * kliknij ten przycisk, i dopiero wtedy zabierz się za edytowanie pliku .ini
    * wpisz co trzeba gdzie trzeba, zapisz plik, odpal grę i ciesz się kodami

    ya'll welcome :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Ja mam problem z GateKeeper...
    Dodany: 19.09.2010 o 10:53  

    Ja też mam problem z wpisywaniem kodów gdyż konsola nie chcę się włączyć. Zapisywałam w pliku Mode=1 a później Cheats=1 i nic! Gdy chcę użyć GateKeeper to też nie działa. Pomożecie?

    xxxxxxxxx
     

    Wędrowiec
    Temat: Potrzebujesz Shadow Keepera...
    Dodany: 30.09.2010 o 14:01  

    Potrzebujesz Shadow Keepera, Gate Keeper jest na jedynkę.

    arasanagash
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam metodę na cechy bez kod...
    Dodany: 04.10.2010 o 21:24  

    Mam metodę na cechy bez kodów . Otóż używamy własną postacią machiny Luma Szalonookiego, robimy quick save'a. Wczytujemy grę jeszcze raz przy czym importujemy postać z tegoż zapisu. Teraz możemy znowu wzmocnić cechy postaci. znowu robimy save i load Powtarzamy proceder do uzyskania interesujących nas kombinacji (nawet całość do 25)

    erevain
     

    Wędrowiec
    Temat: wiecej kodów jest w dostep...
    Dodany: 18.11.2010 o 17:12  

    wiecej kodów jest w dostepnym z 2001 roku secret service;P

    paulina50
     

    Wędrowiec
    Temat: próbowałam ctrl + y ale nie...
    Dodany: 28.11.2010 o 16:02  

    próbowałam ctrl + y ale nie dostaje PD

    paulina50
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja mam pieska w drużynie ...
    Dodany: 28.11.2010 o 16:10  

    a ja mam pieska w drużynie [ze slumsów]

    paulina50
     

    Wędrowiec
    Temat: miałam w drużynie wiewiórkę...
    Dodany: 28.11.2010 o 16:12  

    miałam w drużynie wiewiórkę [dzielnica rządowa] węża [promenada waukeen] a teraz mam psa [slumsy]

    Dakota
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy da się ,,skodowac\" dwa...
    Dodany: 10.04.2011 o 13:40  

    Czy da się ,,skodowac" dwa takie same pierścienie?

    Spioszeq
     

    Wędrowiec
    Temat: Jakby ktoś nie mógł znaleźć...
    Dodany: 29.08.2011 o 22:19  

    Jakby ktoś nie mógł znaleźć kodów na gimuary(ja miałem problemy) to:

    tome of constitution book03
    tome of dexterity book05
    tome of intelligence book06
    tome of strength book04

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Czas w grze:7200 1 dzień144...
    Dodany: 09.08.2012 o 23:09  

    Czas w grze:
    7200 1 dzień
    14400 2 dni
    21600 3 dni
    28800 4 dni
    36000 5 dni
    43200 6 dni
    50400 7 dni
    57600 8 dni
    64800 9 dni
    72000 10 dni, itd. Czyli jak chcemy, żeby minęło 100 dni, wpisujemy wartość 720000 - czyli 100 razy wartość jednego dnia. Jak chcemy, żeby minęło pół dnia, to wpisujemy 3600, czyli połowę wartości jednej doby.
    Dla godziny wpisujemy 300 (chociaż nie jestem w stanie wyobrazić sobie po co to komu). :D

    Jeśli komuś pomogłam, to bardzo mi miło. :)


    Co do działania kodów na Windows 7 trzeba włączyć opcję Pliki zgodności i tam również jest plik Baldur.ini - to w nim dodajemy potrzebną linijkę.

    Silv21
     

    Wędrowiec
    Temat: wpisalem wszytko jak trzeba...
    Dodany: 06.01.2013 o 18:49  

    wpisalem wszytko jak trzeba, a kody dalej nie dzialaja.

    architm
     

    Wędrowiec
    Temat: Jesli chodzi o te cechy na ...
    Dodany: 12.01.2013 o 15:39  

    Jesli chodzi o te cechy na 18, to Fake, sprawdzalem.

    Janiu
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam, jeżeli chodzi o Gate...
    Dodany: 04.05.2013 o 12:57  

    Witam, jeżeli chodzi o GateKepper'a na Windows 7, to sprawa wyglada następująco:
    Plik gatekeeper.exe wklejamy do folderu z grą, potem klikamy na gatekeeper.exe prawym przyciskiem myszy, wybieramy właściwości - wybieramy zakładke zgodność i tam zaznaczamy kolejno : uruchom ten program w trybie zgodności z systemem XP z dodatkiem service pack 2 ; i wybieramy jeszcze "Uruchom ten program jako administrator. Klikamy zastosuj a potem 'Ok'. Uruchamiamy Gate Keepera i gdy sie uruchomi wybieramy setting i podajemy info gdzie jest zainstalowana gra. Teraz wyszukujemy dany save i zaczynamy konfiguracje postaci. Po zakończeniu wybieramy File->Save i ok.
    Wyłączamy GateKeepera i uruchamiamy gre. Wszystkie operacje powinny wejść w życie ;)



    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw