Baldur's Gate 2 » Solucja
Kult Niewidzącego Oka
Czyżby pojawił się nowy Bóg? Czy to tylko kolejna sekta? Na to pytanie przyjdzie nam odpowiedzieć przemierzając ponure lochy pod dzielnicą świątyń... Hordy nieumarłych i jeszcze straszniejszych potworów zagrodzą nam drogę, ale musimy dociec prawdy w imię Helma!
Po wejściu do dzielnicy Świątyń, naszym oczom ukazuje się przedziwna scena - ślepy prorok namawia do zejścia na ścieżkę "prawdziwej wiary", a niektórzy ludzie zaczynają mu wierzyć. Widząc to, kapłan Helma prosi nas o stawienie się w świątyni Helma w celu zbadania owego zjawiska. Kiedy tam się udamy, zostanie nam zlecone zbadanie i w razie potrzeby zniszczenie nowego kultu (a właściwie sekty). Dowiadujemy się, że główna siedziba kultystów znajduje się gdzieś w kanałach i szuka jej już wysłannik świątyni - sir Keldorn Firecam.
Czas udać się do kanałów, będą one obfitować w kilka niespodzianek - w samym centrum znajduje się grupa koboldów dowodzona przez Rakshasę [1]; spotkamy też grupę poszukiwaczy przygód, którzy będą chcieli wymusić na nas myto za przejście [2]; możemy wykonać zadanie dla Rogera [3], który poprosi nas o zabicie trolla [9] (za wykonanie zadania otrzymamy 500 monet); wreszcie przyjdzie nam spotkać Keldorna [4], który zaoferuje nam swoje usługi. Za jego plecami znajduje się wejście [6] do siedziby czcicieli Niewidzącego Oka.
Kiedy wejdziemy do następnej lokacji, czeka nas "tor przeszkód" prowadzący do siedziby kultystów [1]. Najpierw musimy pokonać Ettercapy, następnie cienie oraz przejść przez komnatę [2] z Wampirycznymi Mgłami, która zamyka się kiedy do niej wejdziemy. Kiedy w końcu uda nam się dotrzeć do siedziby kultystów, spotykamy Gaala. Za jego plecami znajduje się główna siedziba wyznawców Niewidzącego Oka. (Jest tu też Jama Niewiernych [3], przy której znajduje się Tad.) Gdy rozmawiamy z Gallem, oznajmia on, że może oszczędzić nam wydłubania oczu w zamian za wykonanie zadania. Mamy przynieść mu część artefaktu - starożytnej różdżki, którą chce zdobyć Niewidzące Oko. Otrzymujemy też klucz, który umożliwi nam zejście na niższe poziomy podziemi. Udajemy się teraz do wcześniej zamkniętego pokoju [4], spotykamy tam Sassara z grupą przyjaciół. Okazuje się on byłym kapłanem niewidzącego oka, który opuścił swojego "boga", kiedy dostrzegł jego zło. Niewidzące Oko zaś okazuje się być obserwatorem, który chce zdobyć różdżkę rozdzieloną przez samych bogów z powodu swej niszczycielskiej mocy. Sassar prosi nas, abyśmy odnalezioną część różdżki połączyli z tą posiadaną przez obserwatora i zniszczyli go. Podążając za jego radą, udajemy się na niższy poziom podziemi. W pomieszczeniu znajduje się sarkofag [5], w którym umieszczone są ramiona i nogi Demilisza Kanggax'a. Gdy zdobędziemy nogi, należy zejść po schodach do następnej lokacji.
To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne, niż ostatnie lokacje,po drodze do świątyni czeka nas bowiem kilka walk, w tym najniebezpieczniejsza z gautami [1]. Musimy też rozwiązać zagadkę - na naszej drodze znajduje się zawalony most [2], żeby przejść dalej musimy odpowiedzieć na szereg pytań (odpowiedzi w kolejności: 7- życie; 9- czas; 4- obecny krok). Następnie udajemy się do świątyni [3], w której znajduje się różdżka. Zanim tam jednak wejdziemy, spotkamy Zakażonego - jednego ze strażników świątyni. Przedstawi nam opłakany stan, w jakim znaleźli się strażnicy i pozwoli wejść do środka. Tam czeka nas walka z empatyczną manifestacją, tyle że, aby potwora pokonać nie należy próbować go zabić, ale... uleczyć. Kiedy to zrobimy, pojawi się Awatar boga strzegącego różdżki, który nakaże nam połączyć obie części artefaktu i zniszczyć obserwatora oraz wskrzesić wiarę jego wyznawców, aby zakończyć ich mękę i na zawsze zniszczyć świątynię.
W jamie niewiernych czeka nas jedynie spotkanie z grupą nieumarłych oraz "miasto" Zombie, od których nie zdobywamy szczególnych informacji. Jest tu także przejście do jamy Niewidzącego Oka. W leżu obserwatora nie spotka nas nic poza walką, stoczymy bój z obserwatorami i gautami, którzy są niezwykle niebezpiecznymi przeciwnikami oraz z grupą Ślepych Kapłanów. Od sieci tuneli odgałęziają się 4 korytarze kończące się "komnatami", to właśnie w jednej z nich będzie ukryta druga część Różdżki Szczelinowej. Zaraz po jej połączeniu, w korytarzu, którym dostaliśmy się do komnaty pojawi się Niewidzące Oko, jednak po użyciu różdżki będzie martwe (trzeba je uderzyć chociaż raz mieczem, żeby zginęło). Teraz wracamy na górę przez znajdujące się w pobliżu wyjście. Udajemy się do siedziby kultystów, zabijamy Gaala i jego strażników, a następnie grabimy wszystko, co tylko się da. Przed powrotem na powierzchnię oddajemy jeszcze różdżkę szczelinową Awatarowi w świątyni, a tym samym zapewniamy spoczynek strażnikom. Teraz musimy już tylko udać się do Najwyższego Strażnika Oisiga w świątyni Helma, w celu odebrania nagrody.
PD: | za odgadnięcie zagadki mostu - 44250 ; za zabicie Niewidzącego Oka - 25750; za zwrócenie różdzki szczelinowej Awatarowi - 47250; za wykonanie zadania 47750/członka drużyny + za pokonanych przeciwników |
Przedmioty magiczne: | Płaszcz Kanałów (ma go Rakshasa); Upadek Ardulii +1 (za wykonanie zadania);Bransolety ochrony KP7, Ciężka kusza Celności (Kapitan Strażników); Zguba Smoków +3 (siedziba obserwatora); zbroja płytowa +1, pełna zbroja płytowa +1, Toporek Hangarda +2, Morgensztern +2: Ogon Wiwerny (drużyna w kanałach); Rękawice zręczności; Skóra Ghula +4 (osada zombie); Młot Bojowy +2: Ashideena |
Reputacja: | +1 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Nie ruszam tego zadania bez tarczy Baldura. Wydajesz parę kopiejek złota, wchodzisz i robota wykonuje się sama. Wszystkie promienie wracają do obserwatorów, zabijają się sami... A PD na konto... ;)
Nie ruszam tego zadania bez tarczy Baldura. Wydajesz parę kopiejek złota, wchodzisz i robota wykonuje się sama. Wszystkie promienie wracają do obserwatorów, zabijają się sami... A PD na konto... ;)
Można też wrócić po Podmroku z odpowiednim płaszczem. Dla mnie szkoda było kasy na tarczę, zawsze omijałem dół.
Można też wrócić po Podmroku z odpowiednim płaszczem. Dla mnie szkoda było kasy na tarczę, zawsze omijałem dół.
Sluchajcie ja rozmawialem z Gaalem teraz jak jestem kolo lokacji 3 nie ma tam nigdzie teda ? Jak inaczej mam zejsc w doł ?
Sluchajcie ja rozmawialem z Gaalem teraz jak jestem kolo lokacji 3 nie ma tam nigdzie teda ? Jak inaczej mam zejsc w doł ?
Zapisałem grę jak zdobyłem różdzke i oko mi sie nie pokazuje. Wyczysciłem całą lokacje, przeszedłem ze 20 razy i nic. Chyba mnie nie lubi. JEst jakis sposób żeby mnie polubił i się pokazał ?
Zapisałem grę jak zdobyłem różdzke i oko mi sie nie pokazuje. Wyczysciłem całą lokacje, przeszedłem ze 20 razy i nic. Chyba mnie nie lubi. JEst jakis sposób żeby mnie polubił i się pokazał ?
Rozwiązałem z tym okiem tak: poszedłem do Galema i go zaatakowałem i wtedy tam na górze bojawiło sie oko ;]
Rozwiązałem z tym okiem tak: poszedłem do Galema i go zaatakowałem i wtedy tam na górze bojawiło sie oko ;]
Lisza zabiłem wzywając demona ze zwoju...
A co do "oczka" wezwałem pare wilków na których zmarnował czary... a potem poszła mazzy i koniec ;p ...koniec z obserwatorem ;p
Lisza zabiłem wzywając demona ze zwoju...
A co do "oczka" wezwałem pare wilków na których zmarnował czary... a potem poszła mazzy i koniec ;p ...koniec z obserwatorem ;p
z tą tarczą to robię tak samo;) z tym, że kupuję ją znacznie wcześniej - już jak ide po Irenicusa do Czarowięzów, bo w Podmroku też się rewelacyjnie spisuje;) a tutaj - nawet Niewidzące Oko się lekko zabija, a różdżkę można przyjemnie wykorzystać na skasowanie lisza przy sarkofagu;)
z tą tarczą to robię tak samo;) z tym, że kupuję ją znacznie wcześniej - już jak ide po Irenicusa do Czarowięzów, bo w Podmroku też się rewelacyjnie spisuje;) a tutaj - nawet Niewidzące Oko się lekko zabija, a różdżkę można przyjemnie wykorzystać na skasowanie lisza przy sarkofagu;)
Mam problem podobny jak Fenrir!
Po udzieleniu kilku błędnych odpowiedzi z zawalonym mostem, przy ponownym kliknięciu nie pojawia się nic, zupełnie nic! Zadne okno rozmowy, nawet zaden napis...
Proszę o pomoc gdyż ostatni sejw mam z lochów Irka a od tego czasu zrobiłem pół gry...
Mam problem podobny jak Fenrir!
Po udzieleniu kilku błędnych odpowiedzi z zawalonym mostem, przy ponownym kliknięciu nie pojawia się nic, zupełnie nic! Zadne okno rozmowy, nawet zaden napis...
Proszę o pomoc gdyż ostatni sejw mam z lochów Irka a od tego czasu zrobiłem pół gry...
ej...ja szukam tej tarczy baldurana w targu przygod i nie ma jej nigdzie :< jakas rada?
ej...ja szukam tej tarczy baldurana w targu przygod i nie ma jej nigdzie :< jakas rada?
Tarczę Baldurana kupujemy od Deidre na Targu Przygód. Jest to sprzedawczyni dodana przez Edycję Kolekcjonerską BG2 lub przez Tron Bhaala, jeśli więc nie ma jej u Ciebie, tzn. że masz starą podstawową wersję gry. Wydaje mi się to jednak nieprawdopodobne, bo myślałem, że wszyscy już teraz mają Sagę Baldur's Gate ze wszystkimi ważniejszymi dodatkami :)
Tarczę Baldurana kupujemy od Deidre na Targu Przygód. Jest to sprzedawczyni dodana przez Edycję Kolekcjonerską BG2 lub przez Tron Bhaala, jeśli więc nie ma jej u Ciebie, tzn. że masz starą podstawową wersję gry. Wydaje mi się to jednak nieprawdopodobne, bo myślałem, że wszyscy już teraz mają Sagę Baldur's Gate ze wszystkimi ważniejszymi dodatkami :)
Ej, a gdzie jest jama niewiernych ??
Ej, a gdzie jest jama niewiernych ??
Jak kiedyś robiłem tego questa to po prostu wparowałem tam, zabiłem Gaala bez zbędnych pogaduszek, pojawiło się Oko które też skopałem(najlepiej uciszyc albo rzucic na nie hordę owadów) i było po queście :D. Ale tak się nie opłaca, mało PD...
Jak kiedyś robiłem tego questa to po prostu wparowałem tam, zabiłem Gaala bez zbędnych pogaduszek, pojawiło się Oko które też skopałem(najlepiej uciszyc albo rzucic na nie hordę owadów) i było po queście :D. Ale tak się nie opłaca, mało PD...
mam kłopot. po dynamicznej rozmowie w dzielnicy swiatynnej nie podchodzi do mnie zaden kaplan. ani helma ani lathandera ani nawet talosa. tym samym nie moge wejsc na teren kultu niwidzacego oka. co robic?
mam kłopot. po dynamicznej rozmowie w dzielnicy swiatynnej nie podchodzi do mnie zaden kaplan. ani helma ani lathandera ani nawet talosa. tym samym nie moge wejsc na teren kultu niwidzacego oka. co robic?
a co zrobić jeśli kapłan, który ma zlecić mi to zadanie nie chce ze mną rozmawiać (w podziemiach nie ma Keldrona)
Czy to może wynikać z mojej niskiej reputacji (12-13)?
a co zrobić jeśli kapłan, który ma zlecić mi to zadanie nie chce ze mną rozmawiać (w podziemiach nie ma Keldrona)
Czy to może wynikać z mojej niskiej reputacji (12-13)?
u mnie nie ma Sassara, bo chyba zabił go lisz kiedy z nim walczyłem. rozmawiam z Tadem, ale nie ma żadnej opcji dialogowej, żeby wejść do jamy niewiernych. Można tam sie jakoś dostać? Widziałem, ze chyba Jarek13 coś podobnego przerabiał, ale nie powiedział jak. Ktoś wie?
u mnie nie ma Sassara, bo chyba zabił go lisz kiedy z nim walczyłem. rozmawiam z Tadem, ale nie ma żadnej opcji dialogowej, żeby wejść do jamy niewiernych. Można tam sie jakoś dostać? Widziałem, ze chyba Jarek13 coś podobnego przerabiał, ale nie powiedział jak. Ktoś wie?
Przeszukałem wszystko w poszukiwaniu kluczy-nie-kluczy i nie mogę wyjść z jamy bezookiego.Jedyne wyjście jest zamknięte
!!POMOCY!!
Przeszukałem wszystko w poszukiwaniu kluczy-nie-kluczy i nie mogę wyjść z jamy bezookiego.Jedyne wyjście jest zamknięte
!!POMOCY!!
ubilem niewidzace oko, rozdzka zniknela i nie moge jej oddac awatarowi... jest na to jakis sposob?
ubilem niewidzace oko, rozdzka zniknela i nie moge jej oddac awatarowi... jest na to jakis sposob?
Hej, w opisie chyba pominięto jedno fajne miejsce. Chodzi o lokację ze świątynią Zakażonych. Na początku jest ten posąg i rury (widać na mapce na górze). Jak się dotknie posągu (kursor ma tam kształt znaku zapytania), to pojawia się mgła i dwa pająki. Kreatury można zabić, a potem na nowo przywołać i tak w sumie 5 razy. Za pająka jest 2000 PD, a za mgłę 5 000 PD. Razem 10x2000 + 5x5000 = 45 000 PD. Zawsze się przyda : )
Hej, w opisie chyba pominięto jedno fajne miejsce. Chodzi o lokację ze świątynią Zakażonych. Na początku jest ten posąg i rury (widać na mapce na górze). Jak się dotknie posągu (kursor ma tam kształt znaku zapytania), to pojawia się mgła i dwa pająki. Kreatury można zabić, a potem na nowo przywołać i tak w sumie 5 razy. Za pająka jest 2000 PD, a za mgłę 5 000 PD. Razem 10x2000 + 5x5000 = 45 000 PD. Zawsze się przyda : )
czesc maly problem robie misje z tymi lichem kangaxxem potrzeba korpus juz mam dosc prosty ale nogi sa w niewidzacym oku a ja zrobilem blad taki ze tego gala zabilem potem oko i potem wszyscy ci wyznawcy pouciekali i zostalem sam a zapisu z przed questa nie mam bo ja dosc dawno robilem to zadanie mialem isc dzis do podmroku ale zachaczylem o tego kangaxxa bo podobno fajny pierscien ma da sie otworzyc te drzwi w jakis inny sposob czy juz wszystkostracone ?
czesc maly problem robie misje z tymi lichem kangaxxem potrzeba korpus juz mam dosc prosty ale nogi sa w niewidzacym oku a ja zrobilem blad taki ze tego gala zabilem potem oko i potem wszyscy ci wyznawcy pouciekali i zostalem sam a zapisu z przed questa nie mam bo ja dosc dawno robilem to zadanie mialem isc dzis do podmroku ale zachaczylem o tego kangaxxa bo podobno fajny pierscien ma da sie otworzyc te drzwi w jakis inny sposob czy juz wszystkostracone ?
jak zabilam niewidzace oko t dostalam 30 000 ptk doswiadczenia a nie mniej :) moze dlatego, ze gram na najrudniejszym poziomie?
jak zabilam niewidzace oko t dostalam 30 000 ptk doswiadczenia a nie mniej :) moze dlatego, ze gram na najrudniejszym poziomie?
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.