Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Mnich • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Profesje


    Mnich

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Profesje
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 16.09.2003
    Aktualizacja: 23.02.2009

    Mnisi to wojownicy, którzy dążą do doskonałości zarówno poprzez czyny, jak i kontemplacje. To wszechstronni wojownicy, wyszkoleni szczególnie dobrze w walce bez broni i zbroi. Mnisi mogą rzucać czary, ale ich magia jest unikalna. Potrafią korzystać z unikalnej energii zwanej "ki", która pozwala im dokonywać niewiarygodnych czynów. Najbardziej znaną umiejętnością mnicha jest ogłuszanie przeciwnika bez użycia broni.

    Zalety :
    • Mnich może wykonać 1 atak wręcz na rundę. Co trzy poziomy uzyskuje dodatkowy atak.
    • Wraz ze wzrostem poziomu rosną też obrażenia jakie mnich zadaje w walce wręcz:
      • Poziom 1-2: 1-6
      • Poziom 3-5: 1-8
      • Poziom 6-8: 1-10
      • Poziom 9-11: 1-12
      • Poziom 12-14: 1-12
      • Poziom 15-17: 1-20
      • Poziom 18+: 1-20

    • Naturalna Klasa Pancerza mnicha polepsza się wraz ze wzrostem poziomu. Jego początkowa KP wynosi 9 i obniża się o 1 co 2 poziomy.
    • Ogłuszający cios, raz dziennie na 4 poziomy. Wszystkie ataki przez najbliższe 6 sekund ogłuszają przeciwnika, chyba, że wykona on rzut obronny. UWAGA: ta zdolność specjalna automatycznie modyfikuje normalny atak Mnicha, nie trzeba specjalnie celować.
    • Mnisi posiadają umiejętność odbijania pocisków. Dzięki temu ich KP przeciw pociskom polepsza się o -1 za każde 3 poziomy.
    • Mnich uzyskuje modyfikator +2 do rzutów obronnych na czary.
    • Mnich ma zwiększony o 2 ruch. Co 5 poziomów jego ruch rośnie o +1.
    • 5 poziom: odporność na wszelkie choroby i nie można go Spowolnić ani Przyśpieszyć
    • 7 poziom: Nakładanie Rąk - leczy 2 punkty obrażeń na poziom
    • 8 poziom: -1 do opóźnienia
    • 9 poziom: +1 do wszystkich rzutów obronnych. Odporność na uroki. Pięść mnicha traktuje się jak broń magiczną +1 (+2 na 12 poziomie, +3 na 15).
    • 11 poziom: Odporność na trucizny.
    • 12 poziom: kolejne -1 do opuźnienia. Pięści stają się bronią magiczną +2.
    • 13 poziom: raz dziennie może rzucić czar Drżąca Dłoń. Czar ten daje mnichowi jeden atak, jego przeciwnik musi wykonać rzut obronny lub zginie.
    • 14 poziom: mnich uzyskuje 3% Odporności Magicznej na poziom (tzn. 42% na 14 poziomie)
    • 15 poziom: Pięści traktuje się jako broń magiczną +3
    • 20 poziom: odporność na broń niemagiczną
    Wady :
    • Mnich nie może nosić zbroi.
    • Mnich może używać tylko broni dostępnych dla klasy złodzei (oprócz broni dwuręcznych).






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pizza Pie
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2007 o 21:37  

    Poprawcie 12 poziom - błąd ortograficzny w wyrazie "opóźnienia".

    DeBe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.06.2007 o 15:56  

    Mnich to na prawdę świetna profesja. Co prawda na początku jest bardzo słaby, ale potem zamienia się w maszynę do zabijania. Szczególnie fajne u niego jest to że może mieć praktycznie 100% odporności na magię.

    Firena
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.08.2007 o 19:32  

    Mnich... na początku trudno, później o niebo łatwiej. Nie za bardzo mi się to podoba - zbyt "wypasiona" profesja.

    soq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.08.2007 o 22:14  

    doszedlem do 40 lvl-u i ..... przestalem grac, siekal wsio dookola, a zarazem nic go nie bylo w stanie sieknac. na poczatku gra sie fajne bo w miare trudno, puzniej za latwo

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 4:55  

    taka wada dwojki ze nie zaczyna sie od 1lv przez co may ulatwienie u postaci u ktorych ciezko sie gra na poczatku. wyobrazcie sobie skonczyc jedynke mnichem gdy bez zniwelowania ograniczen

    Firena
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.08.2007 o 9:17  

    Przeszłam grę mnichem dwa razy... najpierw bez moda, później z modem i tak doszłam do 50 lvl... powiem tak: wystarczyłaby sama głowna postać, no może jakiś mag i kapłan (Aerie na przykład) i grę spokojnie można przejść. Choć na początku trudno było, nie powiem.

    Tora
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 14:06  

    Mam pytanie dotyczące tworzenia postaci mnicha. Punkty w jego przypadku należy zainwestować w siłę czy raczej w mądrość (tak jak jest np. w przypadku Ice Wind Dale)?

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 15:32  

    W siłę; mądrości mu nie trzeba, rzutów to mu i tak nie poprawi.

    Aldarion
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.01.2008 o 21:19  

    W jakie statystyki trzeba ładować Mnichem no i po ile te statystyki rozdać ?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Mnichu
    Dodany: 29.12.2008 o 13:13  

    Ja wylosowałem takie statystyki:
    Siła: 18
    Zręcz.: 18
    Kon.: 18
    Int.: 13
    Mądr.: 14
    Cha.: min.(później na max za pomocą pierścienia bo jest dowódcą)
    Póki piącha nie będzie +1 warto używać broni np katany. Ogłuszenie bronią też jest możliwe a najlepiej wyręczyć zlodzieja i z cienia komu z katany przez plecy.

    Olo
     

    Wędrowiec
    Temat: Najlepsza Postać w BG2
    Dodany: 06.05.2009 o 14:50  

    Mnich imo najpotężniejsza postać w BG2. Już na 25 lvlu jest totalnie niewrażliwy na jakąkolwiek magię(oraz 45? odpornosci na fizyczne - epic skill), z ulepszonym przyspieszeniem ma 7 ataków na rundę(jeśli dobrze pamiętam bo normalnie ma 3 - buty przyspieszenia ze sfery). Oczywiście jest najszybszą postacią w grze i może kryć się w cieniu. Jest niewrażliwy na zwykłą broń ale później większość i tak ma +x bronie. Ma również skilla który zabija 1 ciosem(zabiłem tak Firkraaga).Polecam pierścień Gaxxa. Aha i grać jedną postacią!

    Olo
     

    Wędrowiec
    Temat: BTW
    Dodany: 06.05.2009 o 14:55  

    BTW za krótko losujecie statystyki ;p po dość długim klikaniu uzyskałem statsy:
    18 19 18 8 18 - łowca nagród elf
    19 18 19 3 12 18 - kobieta barbarzyńca pół-ork
    mnich również był pół-orkiem!

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: @OloMnich nie może być przy...
    Dodany: 06.05.2009 o 18:53  

    @Olo
    Mnich nie może być przyspieszony.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: Barbarzyńca, fechtmistrz, m...
    Dodany: 12.06.2009 o 15:16  

    Barbarzyńca, fechtmistrz, mag, czarownik, zabójca i połowa wielo/dwuklasowców zrobią z niego miazgę.
    A jako postać jest nudna, mało klimatyczna i bez sensu. Nawalanie smoka pięściami?!
    Aha- i za prosta.

    malakazar
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim zdaniem mnich nie jest...
    Dodany: 29.06.2009 o 22:48  

    Moim zdaniem mnich nie jest do końca nieklimatyczną postacią. Po lekturze Pięcioksiągu Cadderly'ego moje wyobrażenie o walce mnicha (Danica Maupoissant) zmieniło się diametralnie. Od tamtej pory moge sobie nawet wyobrazić walkę ze smokiem.

    Redeemer
     

    Wędrowiec
    Temat: Mod
    Dodany: 18.09.2009 o 3:32  

    Jest jakiś mod (nie pamiętam nazwy), który przywraca mnichowi wysokopoziomowe zdolności takie same jak ma Baltazar. Jedna z nich chroni przed Zatrzymaniem Czasu, Uwięzieniem i czymś tam jeszcze, ale w solowej grze już tak nie wymiata, chociaż czasem ułatwia grę, a czasem wprost przeciwnie.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Mnich jest strasznie potężn...
    Dodany: 11.02.2010 o 17:45  

    Mnich jest strasznie potężny na wysokich levelach. Wysoka odp. na magie, niewrażliwość na zwykłe bronie, pięści jako broń+3,niewrażliwość na trucizny... Trochę można by jeszcze powymieniać. na początku jest ciężko, ale potem tak łatwo się sieka wrogów, że aż się nudno robi. nawet na "szaleńczym" jest dość łatwo.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: A wyobraźcie sobie, co by b...
    Dodany: 13.04.2010 o 0:03  

    A wyobraźcie sobie, co by było, gdyby ktoś powiedział mnichowi, że drugą pięścią też można komuś przyłożyć...

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Dziwna postać. Na początku ...
    Dodany: 27.04.2010 o 19:52  

    Dziwna postać. Na początku za słaba, potem za mocna. Do tego mnich jest taki trochę... hmm... mało baldursowy. Mnie po prostu ta klasa nie pasuje do klimatu gry. Taki odmieniec.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Ja nie wiem, co Wy widzicie...
    Dodany: 26.05.2010 o 7:54  

    Ja nie wiem, co Wy widzicie w tej profesji? Przecież ona jest beznadziejna! Każda inna postać rozkłada ją na łopatki bez większych problemów. Mnich ma mało hp i do tego gania z gołą klatą, więc w starciu z jakimkolwiek wojownikiem nie ma najmniejszych szans. Przy tej ilości hp złodziejem można go ubić za pomocą jednego ciosu w plecy. Jeśli zaś chodzi o największą zaletę mnicha - odporność na magię została ograniczona Tronem Bhaala i osiągnięcie 100% jest bardzo trudne nawet z przedmiotami. Więc zanim takim "wypasionym" mnichem zdołamy zdjąć z maga wszystkie czary obronne, ten spokojnie rzuci kilka razy obniżenie odporności, a następnie rozwali "super" mnicha 2-3 kulami ognia. Że już nie wspomnę o fakcie, iż odporność na magię nie jest brana pod uwagę przy najpotężniejszych czarach wysokich poziomów. W zasadzie nie wyobrażam sobie postaci, której mnich dałby radę.



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw