Baldur's Gate 2 » Profesje
Mnich
Mnisi to wojownicy, którzy dążą do doskonałości zarówno poprzez czyny, jak i kontemplacje. To wszechstronni wojownicy, wyszkoleni szczególnie dobrze w walce bez broni i zbroi. Mnisi mogą rzucać czary, ale ich magia jest unikalna. Potrafią korzystać z unikalnej energii zwanej "ki", która pozwala im dokonywać niewiarygodnych czynów. Najbardziej znaną umiejętnością mnicha jest ogłuszanie przeciwnika bez użycia broni.
Zalety : - Mnich może wykonać 1 atak wręcz na rundę. Co trzy poziomy uzyskuje dodatkowy atak.
- Wraz ze wzrostem poziomu rosną też obrażenia jakie mnich zadaje w walce wręcz:
- Poziom 1-2: 1-6
- Poziom 3-5: 1-8
- Poziom 6-8: 1-10
- Poziom 9-11: 1-12
- Poziom 12-14: 1-12
- Poziom 15-17: 1-20
- Poziom 18+: 1-20
- Naturalna Klasa Pancerza mnicha polepsza się wraz ze wzrostem poziomu. Jego początkowa KP wynosi 9 i obniża się o 1 co 2 poziomy.
- Ogłuszający cios, raz dziennie na 4 poziomy. Wszystkie ataki przez najbliższe 6 sekund ogłuszają przeciwnika, chyba, że wykona on rzut obronny. UWAGA: ta zdolność specjalna automatycznie modyfikuje normalny atak Mnicha, nie trzeba specjalnie celować.
- Mnisi posiadają umiejętność odbijania pocisków. Dzięki temu ich KP przeciw pociskom polepsza się o -1 za każde 3 poziomy.
- Mnich uzyskuje modyfikator +2 do rzutów obronnych na czary.
- Mnich ma zwiększony o 2 ruch. Co 5 poziomów jego ruch rośnie o +1.
- 5 poziom: odporność na wszelkie choroby i nie można go Spowolnić ani Przyśpieszyć
- 7 poziom: Nakładanie Rąk - leczy 2 punkty obrażeń na poziom
- 8 poziom: -1 do opóźnienia
- 9 poziom: +1 do wszystkich rzutów obronnych. Odporność na uroki. Pięść mnicha traktuje się jak broń magiczną +1 (+2 na 12 poziomie, +3 na 15).
- 11 poziom: Odporność na trucizny.
- 12 poziom: kolejne -1 do opuźnienia. Pięści stają się bronią magiczną +2.
- 13 poziom: raz dziennie może rzucić czar Drżąca Dłoń. Czar ten daje mnichowi jeden atak, jego przeciwnik musi wykonać rzut obronny lub zginie.
- 14 poziom: mnich uzyskuje 3% Odporności Magicznej na poziom (tzn. 42% na 14 poziomie)
- 15 poziom: Pięści traktuje się jako broń magiczną +3
- 20 poziom: odporność na broń niemagiczną
Wady : - Mnich nie może nosić zbroi.
- Mnich może używać tylko broni dostępnych dla klasy złodzei (oprócz broni dwuręcznych).
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Poprawcie 12 poziom - błąd ortograficzny w wyrazie "opóźnienia".
Poprawcie 12 poziom - błąd ortograficzny w wyrazie "opóźnienia".
Mnich to na prawdę świetna profesja. Co prawda na początku jest bardzo słaby, ale potem zamienia się w maszynę do zabijania. Szczególnie fajne u niego jest to że może mieć praktycznie 100% odporności na magię.
Mnich to na prawdę świetna profesja. Co prawda na początku jest bardzo słaby, ale potem zamienia się w maszynę do zabijania. Szczególnie fajne u niego jest to że może mieć praktycznie 100% odporności na magię.
Mnich... na początku trudno, później o niebo łatwiej. Nie za bardzo mi się to podoba - zbyt "wypasiona" profesja.
Mnich... na początku trudno, później o niebo łatwiej. Nie za bardzo mi się to podoba - zbyt "wypasiona" profesja.
doszedlem do 40 lvl-u i ..... przestalem grac, siekal wsio dookola, a zarazem nic go nie bylo w stanie sieknac. na poczatku gra sie fajne bo w miare trudno, puzniej za latwo
doszedlem do 40 lvl-u i ..... przestalem grac, siekal wsio dookola, a zarazem nic go nie bylo w stanie sieknac. na poczatku gra sie fajne bo w miare trudno, puzniej za latwo
taka wada dwojki ze nie zaczyna sie od 1lv przez co may ulatwienie u postaci u ktorych ciezko sie gra na poczatku. wyobrazcie sobie skonczyc jedynke mnichem gdy bez zniwelowania ograniczen
taka wada dwojki ze nie zaczyna sie od 1lv przez co may ulatwienie u postaci u ktorych ciezko sie gra na poczatku. wyobrazcie sobie skonczyc jedynke mnichem gdy bez zniwelowania ograniczen
Przeszłam grę mnichem dwa razy... najpierw bez moda, później z modem i tak doszłam do 50 lvl... powiem tak: wystarczyłaby sama głowna postać, no może jakiś mag i kapłan (Aerie na przykład) i grę spokojnie można przejść. Choć na początku trudno było, nie powiem.
Przeszłam grę mnichem dwa razy... najpierw bez moda, później z modem i tak doszłam do 50 lvl... powiem tak: wystarczyłaby sama głowna postać, no może jakiś mag i kapłan (Aerie na przykład) i grę spokojnie można przejść. Choć na początku trudno było, nie powiem.
Mam pytanie dotyczące tworzenia postaci mnicha. Punkty w jego przypadku należy zainwestować w siłę czy raczej w mądrość (tak jak jest np. w przypadku Ice Wind Dale)?
Mam pytanie dotyczące tworzenia postaci mnicha. Punkty w jego przypadku należy zainwestować w siłę czy raczej w mądrość (tak jak jest np. w przypadku Ice Wind Dale)?
W siłę; mądrości mu nie trzeba, rzutów to mu i tak nie poprawi.
W siłę; mądrości mu nie trzeba, rzutów to mu i tak nie poprawi.
W jakie statystyki trzeba ładować Mnichem no i po ile te statystyki rozdać ?
W jakie statystyki trzeba ładować Mnichem no i po ile te statystyki rozdać ?
Ja wylosowałem takie statystyki:
Siła: 18
Zręcz.: 18
Kon.: 18
Int.: 13
Mądr.: 14
Cha.: min.(później na max za pomocą pierścienia bo jest dowódcą)
Póki piącha nie będzie +1 warto używać broni np katany. Ogłuszenie bronią też jest możliwe a najlepiej wyręczyć zlodzieja i z cienia komu z katany przez plecy.
Ja wylosowałem takie statystyki:
Siła: 18
Zręcz.: 18
Kon.: 18
Int.: 13
Mądr.: 14
Cha.: min.(później na max za pomocą pierścienia bo jest dowódcą)
Póki piącha nie będzie +1 warto używać broni np katany. Ogłuszenie bronią też jest możliwe a najlepiej wyręczyć zlodzieja i z cienia komu z katany przez plecy.
Mnich imo najpotężniejsza postać w BG2. Już na 25 lvlu jest totalnie niewrażliwy na jakąkolwiek magię(oraz 45? odpornosci na fizyczne - epic skill), z ulepszonym przyspieszeniem ma 7 ataków na rundę(jeśli dobrze pamiętam bo normalnie ma 3 - buty przyspieszenia ze sfery). Oczywiście jest najszybszą postacią w grze i może kryć się w cieniu. Jest niewrażliwy na zwykłą broń ale później większość i tak ma +x bronie. Ma również skilla który zabija 1 ciosem(zabiłem tak Firkraaga).Polecam pierścień Gaxxa. Aha i grać jedną postacią!
Mnich imo najpotężniejsza postać w BG2. Już na 25 lvlu jest totalnie niewrażliwy na jakąkolwiek magię(oraz 45? odpornosci na fizyczne - epic skill), z ulepszonym przyspieszeniem ma 7 ataków na rundę(jeśli dobrze pamiętam bo normalnie ma 3 - buty przyspieszenia ze sfery). Oczywiście jest najszybszą postacią w grze i może kryć się w cieniu. Jest niewrażliwy na zwykłą broń ale później większość i tak ma +x bronie. Ma również skilla który zabija 1 ciosem(zabiłem tak Firkraaga).Polecam pierścień Gaxxa. Aha i grać jedną postacią!
BTW za krótko losujecie statystyki ;p po dość długim klikaniu uzyskałem statsy:
18 19 18 8 18 - łowca nagród elf
19 18 19 3 12 18 - kobieta barbarzyńca pół-ork
mnich również był pół-orkiem!
BTW za krótko losujecie statystyki ;p po dość długim klikaniu uzyskałem statsy:
18 19 18 8 18 - łowca nagród elf
19 18 19 3 12 18 - kobieta barbarzyńca pół-ork
mnich również był pół-orkiem!
@Olo
Mnich nie może być przyspieszony.
@Olo
Mnich nie może być przyspieszony.
Barbarzyńca, fechtmistrz, mag, czarownik, zabójca i połowa wielo/dwuklasowców zrobią z niego miazgę.
A jako postać jest nudna, mało klimatyczna i bez sensu. Nawalanie smoka pięściami?!
Aha- i za prosta.
Barbarzyńca, fechtmistrz, mag, czarownik, zabójca i połowa wielo/dwuklasowców zrobią z niego miazgę.
A jako postać jest nudna, mało klimatyczna i bez sensu. Nawalanie smoka pięściami?!
Aha- i za prosta.
Moim zdaniem mnich nie jest do końca nieklimatyczną postacią. Po lekturze Pięcioksiągu Cadderly'ego moje wyobrażenie o walce mnicha (Danica Maupoissant) zmieniło się diametralnie. Od tamtej pory moge sobie nawet wyobrazić walkę ze smokiem.
Moim zdaniem mnich nie jest do końca nieklimatyczną postacią. Po lekturze Pięcioksiągu Cadderly'ego moje wyobrażenie o walce mnicha (Danica Maupoissant) zmieniło się diametralnie. Od tamtej pory moge sobie nawet wyobrazić walkę ze smokiem.
Jest jakiś mod (nie pamiętam nazwy), który przywraca mnichowi wysokopoziomowe zdolności takie same jak ma Baltazar. Jedna z nich chroni przed Zatrzymaniem Czasu, Uwięzieniem i czymś tam jeszcze, ale w solowej grze już tak nie wymiata, chociaż czasem ułatwia grę, a czasem wprost przeciwnie.
Jest jakiś mod (nie pamiętam nazwy), który przywraca mnichowi wysokopoziomowe zdolności takie same jak ma Baltazar. Jedna z nich chroni przed Zatrzymaniem Czasu, Uwięzieniem i czymś tam jeszcze, ale w solowej grze już tak nie wymiata, chociaż czasem ułatwia grę, a czasem wprost przeciwnie.
Mnich jest strasznie potężny na wysokich levelach. Wysoka odp. na magie, niewrażliwość na zwykłe bronie, pięści jako broń+3,niewrażliwość na trucizny... Trochę można by jeszcze powymieniać. na początku jest ciężko, ale potem tak łatwo się sieka wrogów, że aż się nudno robi. nawet na "szaleńczym" jest dość łatwo.
Mnich jest strasznie potężny na wysokich levelach. Wysoka odp. na magie, niewrażliwość na zwykłe bronie, pięści jako broń+3,niewrażliwość na trucizny... Trochę można by jeszcze powymieniać. na początku jest ciężko, ale potem tak łatwo się sieka wrogów, że aż się nudno robi. nawet na "szaleńczym" jest dość łatwo.
A wyobraźcie sobie, co by było, gdyby ktoś powiedział mnichowi, że drugą pięścią też można komuś przyłożyć...
A wyobraźcie sobie, co by było, gdyby ktoś powiedział mnichowi, że drugą pięścią też można komuś przyłożyć...
Dziwna postać. Na początku za słaba, potem za mocna. Do tego mnich jest taki trochę... hmm... mało baldursowy. Mnie po prostu ta klasa nie pasuje do klimatu gry. Taki odmieniec.
Dziwna postać. Na początku za słaba, potem za mocna. Do tego mnich jest taki trochę... hmm... mało baldursowy. Mnie po prostu ta klasa nie pasuje do klimatu gry. Taki odmieniec.
Ja nie wiem, co Wy widzicie w tej profesji? Przecież ona jest beznadziejna! Każda inna postać rozkłada ją na łopatki bez większych problemów. Mnich ma mało hp i do tego gania z gołą klatą, więc w starciu z jakimkolwiek wojownikiem nie ma najmniejszych szans. Przy tej ilości hp złodziejem można go ubić za pomocą jednego ciosu w plecy. Jeśli zaś chodzi o największą zaletę mnicha - odporność na magię została ograniczona Tronem Bhaala i osiągnięcie 100% jest bardzo trudne nawet z przedmiotami. Więc zanim takim "wypasionym" mnichem zdołamy zdjąć z maga wszystkie czary obronne, ten spokojnie rzuci kilka razy obniżenie odporności, a następnie rozwali "super" mnicha 2-3 kulami ognia. Że już nie wspomnę o fakcie, iż odporność na magię nie jest brana pod uwagę przy najpotężniejszych czarach wysokich poziomów. W zasadzie nie wyobrażam sobie postaci, której mnich dałby radę.
Ja nie wiem, co Wy widzicie w tej profesji? Przecież ona jest beznadziejna! Każda inna postać rozkłada ją na łopatki bez większych problemów. Mnich ma mało hp i do tego gania z gołą klatą, więc w starciu z jakimkolwiek wojownikiem nie ma najmniejszych szans. Przy tej ilości hp złodziejem można go ubić za pomocą jednego ciosu w plecy. Jeśli zaś chodzi o największą zaletę mnicha - odporność na magię została ograniczona Tronem Bhaala i osiągnięcie 100% jest bardzo trudne nawet z przedmiotami. Więc zanim takim "wypasionym" mnichem zdołamy zdjąć z maga wszystkie czary obronne, ten spokojnie rzuci kilka razy obniżenie odporności, a następnie rozwali "super" mnicha 2-3 kulami ognia. Że już nie wspomnę o fakcie, iż odporność na magię nie jest brana pod uwagę przy najpotężniejszych czarach wysokich poziomów. W zasadzie nie wyobrażam sobie postaci, której mnich dałby radę.
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.