Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Poradnik gry barbarzyńcą • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Poradniki gry klasami


    Poradnik gry barbarzyńcą

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Poradniki gry klasami
    Autor: caGe
    Utworzono: 21.06.2008
    Aktualizacja: 08.02.2011

    Tworzenie postaci

    Rasa

    Każdy może zostać barbarzyńcą. Jednak najlepiej jest wybrać Pół-orka. Ma on bonusy do siły i kondycji.

    Charakter

    Wszystkie charaktery dozwolone, to od Was zależy, czym będzie się posługiwać. Teoretycznie najlepiej wybrać praworządny dobry, ze względu na wysoką reputację początkową.

    Profesja

    Barbarzyńca nie ma podklas. Ma za to własne umiejętności, dodatkowe bonusy, ale także pewne ograniczenia - wypiszę je wszystkie.

    Specjalne zdolności:

    • O 2 zwiększony ruch
    • Odporność na sztyletowanie
    • Raz dziennie na 4 poziomy (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) barbarzyńca może wpaść w szał. Uzyskuje dzięki temu +4 do Kondycji i Siły na 5 rund. Pogarsza Klasę pancerza o 2, ale polepsza o 2 rzuty obronne przeciw magii (na 5 rund). Szał ponadto daje odporność na strach, uroki, unieruchomienia, labirynty, zamęt i czary wysysające poziomy
    • Na 11 poziomie barbarzyńca zyskuje 10% odporności na bronie sieczne, kłujące, obuchowe i pociski. Później odporność ta zwiększa się o 5% co 4 poziomy
    • Punkty życia Barbarzyńcy określa się rzucając K12, zamiast K10

    Ograniczenia:

    • Barbarzyńca nie może nosić żadnych zbroi płytowych
    • Barbarzyńca może uzyskać tylko normalną specjalizację w broni

    Jak widać, barbarzyńca to całkiem ciekawa postać. Byłby świetny, gdyby mógł używać zbroi płytowych, ale i to da się przeboleć. Może wpaść w szał, co bardzo przydaje się w walce z demi-liszem (jest odporny na czar Uwięzienie) i nie tylko. Niegroźni nam zabójcy, ponieważ posiadamy odporność na sztyletowanie. Zalety barbarzyńcy są rzeczywiście dobre i przydatne, a ograniczenia nie mają tak wielkiego wpływu na grę.

    Cechy

    Siła: Max punktów. Zwiększa obrażenia i celność naszej postaci.
    Kondycja: Max punktów. W połączeniu z wielką ilością PŻ barbarzyńcy będziemy posiadać ich bardzo dużo.
    Zręczność: Max punktów. Nie możemy nosić zbroi płytowych, więc każdy bonus do KP jest ważny.
    Inteligencja: Teoretycznie nieważna dla nas cecha. Jednak ze względu na postacie, jakimi są Łupieżcy Umysłu (wysysają inteligencję, gdy ta cecha wynosi 0 - umieramy), na dodatek wymagana do używania zwojów. Trzeba dać 14 punktów.
    Mądrość: Dla nas absolutnie nie potrzebna. Minimalna ilość punktów.
    Charyzma: Właściwie również nieprzydatna cecha. Jednak jest to nasza główna postać, więc warto podbić nieco tę cechę. Około 12 punktów.

    Biegłości

    Barbarzyńca może przeznaczyć dwie gwiazdki na każdą broń. Opcji wykorzystania jest bardzo wiele. Postaram się wybrać te najbardziej sensowne (a jest ich rzeczywiście sporo).

    Bronie:
    1. Katany - są dwie dobre w grze. Już na początku do zdobycia jest Furia Niebios. Są szybkie, zadają dużo obrażeń i nie zajmują drugiej ręki.
    2. Miecze:
    a) półtoraręczne - są to niezłe miecze, podczas podróży znajdziemy wiele ciekawych rodzajów, ale dopiero pod koniec gry.
    b) oburęczne - bardzo dobre bronie. Zajmują obie ręce, jednak zadają spore obrażenia i jest dużo ciekawych mieczy w grze.
    c) długie - chyba najbardziej popularne miecze ze wszystkich. Jest ich całe mnóstwo. Zadają przyzwoite obrażenia i nie zajmują drugiej ręki. W grze można znaleźć wiele umagicznionych broni tego typu.
    3. Sejmitary - mało popularne, jednak w grze znajduje się parę ciekawych okazów. Niezłe obrażenia przy sporej szybkości.
    4. Morgenszterny - całkiem przyzwoite obrażenia, a przy tym jest parę ciekawych odmian tej broni w grze.
    5. Cepy bojowe - możemy inwestować tu punkty głównie ze względu na Cep Bojowy Wieków, bo innych broni tego rodzaju o tak dużej sile nie ma.
    6. Młoty bojowe - Zwykły młot nie jest potężną bronią, jednakże jego umagicznione wersje, takie jak Crom Faeyr i Młot Runów, naprawdę mogą przydać się w walce.
    7. Topory - obrażenia takie, jak u długich mieczy. Mało jest toporów w BG 2, jednak jeden w ToB jest naprawdę świetny.
    8. Halabardy - w grze możemy znaleźć trzy ciekawe okazy tej broni. Dwuręczny oręż z takimi samymi obrażeniami, jak miecz oburęczny.

    Style walki:
    Gwiazdki, które przeznaczymy na style walki, będą zależały od tego, czym walczymy i jak walczymy. Barbarzyńca robi "masakrę" w szeregach przeciwnika, posługując się dwiema broniami, acz wówczas jego KP jest dosyć wysoka i łatwo go trafić. Warto rozważyć opcję - Styl walki mieczem i tarczą. Wtedy dajemy naszej postaci najlepszą broń, jaką mamy, inwestujemy punkty biegłości w styl i ów oręż. Można też spróbować walki bronią dwuręczną, np. mieczem oburęcznym czy halabardą. Wybór należy do Was. Mimo wszystko, polecam styl walki dwiema broniami. Jeżeli na taki się decydujemy, to najpierw inwestujemy gwiazdki w oręż, którym się posługujemy, a potem w Styl walki dwiema broniami. Tak samo postępujemy, gdy chcemy walczyć np. halabardą. Wówczas inwestujemy punkty w halabardę, a potem w Styl walki bronią dwuręczną. Warto odnotować, że Styl walki jedną bronią nie ma sensu dla barbarzyńcy.

    Ciekawe okazy broni:
    1. Furia Niebios, Zagłada Hindo, bądź umagicznione +2
    2.
    a) Postrach Wrogów, Oczyszczacz bądź umagicznione +2
    b) Miecz Chaosu, Lilarcor, Srebrne Ostrze
    c) Dzienna Gwiazda, Namarra, Wyrównywacz, Anguruvadal
    3. Sejmitary Drizzta, Widmowy Rodzaj, Belm
    4. Ogon Wiwerny, Lodowa Gwiazda
    5. Cep Bojowy Wieków, bądź umagicznione +2
    6. Crom Faeyr, Młot Runów
    7. Topór Nieuległości, bądź umagicznione +2
    8. Oddech Smoka, Fala, Pustoszyciel

    Arsenał jest bardzo spory. Warto odnotować, że nie dodałem żadnych broni miotanych, ponieważ moim zdaniem barbarzyńca, który posługuje się łukiem lub kuszą, to stracona postać. Ma najwięcej PŻ spośród wszystkich klas, więc musi walczyć w zwarciu. Wracając do zestawu broni - polecam dla barbarzyńcy katanę w jedną rękę, a w drugą Cep Bojowy Wieków czy Crom Fayer. Naprawdę mamy z czego wybierać. W dalszych częściach warto pomyśleć nad toporem, ze względu na Topór Nieuległości, który jest jednym z najlepszych. Jeżeli chcemy używać broni dwuręcznej, to wybieramy między halabardą a mieczem oburęcznym. W grze znajduje się wiele ciekawych okazów obu z broni. Gdybym robił najlepszego barbarzyńcę, zainwestowałbym gwiazdki w biegłości: Cep Bojowy, Katana, Styl walki dwiema broniami. Wtedy do prawej ręki dałbym mu Cep Bojowy Wieków, a do lewej Zagładę Hindo. Jeśli broń oburęczna - stawiałbym na Pustoszyciela, czyli na halabardy. Szkoda, że tak późno go polepszamy (dopiero w ToB).

    Drużyna

    Nasz barbarzyńca może mieć dowolny charakter. Podam opcję drużyny dobrej, jak i również tej złej.

    Zła drużyna:

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin
    • Viconia
    • Sarevok

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin
    • Viconia
    • Haer'Dalis
    • Sarevok

    Dobra drużyna:

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc/Valygar

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc
    • Valygar/Mazzy
    • Aerie/Anomen

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc
    • Valygar/Mazzy
    • Aerie/Anomen
    • Nalia/Imoen

    Neutralna drużyna (tu pojawią się postacie o charakterze dobrym, jak i również złym):

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Korgan/Sarevok

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan/Sarevok, Valygar/Minsc
    • Anomen/Aerie/Viconia
    • Edwin/Imoen/Nalia

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan/Sarevok
    • Valygar/Minsc
    • Keldorn/Mazzy
    • Anomen/Aerie/Viconia
    • Edwin/Imoen/Nalia

    Taktyki

    Dla barbarzyńcy taktyka jest bardzo prosta. Idziemy i zabijamy. Tak - dosłownie. Jest to zbrojny, który ma najwięcej PŻ spośród wszystkich, więc nie ma sensu używać go jako łucznika, ponieważ wówczas stracimy dobre możliwości naszej postaci. Nie można napisać taktyki dla barbarzyńcy, tak, jak dla innych postaci. Mogę jedynie wypisać, co warto zrobić, czym ma się zajmować w walce itp. Nie ma wielu rad - jedynie przed trudniejszą walką warto rzucić szał bojowy, który daje spore plusy. Zwłaszcza podczas bitwy z demi-liszami, ponieważ kiedy jesteśmy w trakcie szału, ich główny czar Uwięzienie, nie działa na nas. Barbarzyńca to również postać, która przyjmuje na siebie najwięcej ciosów, gdyż ma bardzo dużo PŻ. Jest niewiele szybsza od reszty drużyny, ale nie przejmujemy się tym - nawet, jeśli wleci w zastępy wrogów, powinna przeżyć. Przed walką warto rzucić na niego parę czarów zmniejszających KP, np. Jedność obronna, Eteralny pancerz. To chyba wszystko.

    Ekwipunek

    Świetny oręż; Zbroja z łusek białego smoka lub inna, równie dobra; Hełm Baldurana, Hełm skały, albo Hełm Vhailora; Pierścień Gaxxa i Pierścień ochrony; Pas bezwładnej bariery; rękawice mistrzostwa lub inne, dające premie w walce; Buty szybkości.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 23 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    ghoatron
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.06.2008 o 15:53  

    szał barbarzyńcy NIE chroni przed uwięzeiniem... Tylko szał bereserka przed nim chroni

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: nieśmiertelność?
    Dodany: 04.01.2009 o 23:14  

    Mówiłem już wcześniej, ale co tam, kupujemy na początku (tuż po wyjściu od Irenicusa) cep bojowy Obrońca Eastheaven, eksport postaci, kupujemy drugi, na 20 lvlu ze skillem wytrzymałość mamy 100% odp. na obrażenia fizyczne.
    Z pasem bezwładnej bariery 50% odp. na obrażenia od zaklęć.

    Odporność na żywioły jak kto chce.
    Ludzka skóra+5, 2x pierścień gaxxa i amulet kaliguna>seldarine... świetne rzuty obronne i 50% odp. na magię.
    Na berserku nie będzie aż tak przydatna, można pozamieniać przedmioty żeby podbić kp.

    Krasnolud jest chyba lepszym barbarzyńcą, z siłą 18.00 traci 1 pkt obrażeń, ale ma dużo lepsze rzuty obronne.
    Odporność na obrażenia chyba rekompensuje brak zbroji płytowej. :]



    Kupujemy hełm Vhailora, zwój ochrony przed magią, rzucamy mamidło(hełm)>wytrzymałość>zwój
    = 100% odporności na wszystko ^^
    (nie wiem czy da się to rozwalić)
    chyba nawet kensei 39-mag ileśtam z item upgrade i sanchuudoku tego nie rozwali

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: No ja też mogę eksportować ...
    Dodany: 05.01.2009 o 15:28  

    No ja też mogę eksportować postać i zrobić jej 100% immu to all. Co to za problem? Cały sens w tym, żeby stworzyć coś bez czitów.

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: To jest raczej ciekawostka ...
    Dodany: 05.01.2009 o 20:38  

    To jest raczej ciekawostka (na każdą inną postać JAKIŚ sposób się znajdzie), jak ktoś chce grać 100% fair to tego nie użyje.

    Baldur jest tak niezbalansowany/niedopracowany, że stworzenie 'imba' postaci jest baardzo łatwe...

    Dla mnie taki barbarzyńca jest ciekawszy od kensei-maga, zabójczej chmury albo kolczastych pułapek, zatrzymania czasu z akcelaracją, pakowania cech postaci w bg1 do 25 itd. ^^
    Wiem że dla 'profesjonalnych' graczy to nic nowego, ale beginnerom może się przydać.

    W sumie ciekawe, że łowca-kapłan z dwoma Obrońcami Eastheaven, wytrzymałością i zbroją wiary powinien mieć 105% odp. na obrażenia fizyczne, więc ataki powinny go leczyć (ale tak nie jest).

    Każdy sensowny komentarz może wywołać jakąś dyskusje> ożywić dział BG

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: Kensai/mag, Kensai/złodziej...
    Dodany: 05.01.2009 o 21:32  

    Kensai/mag, Kensai/złodziej > wszystkie inne czyste postacie :) I tak zawsze pozostanie. Są opcje kapłan/mag, ale raczej z kensaiem nie ma nikt szans.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: W sumie jeden cep wystarczy...
    Dodany: 10.04.2009 o 10:42  

    W sumie jeden cep wystarczy. "Wytrzymałości' się sumują. Po prostu jak barbarzyńca straci trochę hp, zarzuca drugą wytrzmałość, i patrzy jak mu się hp odnawia.^^

    Zbroje wiary też się sumują.

    Wojownik-mag-złodziej też jest dość mocny.^^
    10 ataków+zabójstwo. :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: szal chroni przed uwiezieni...
    Dodany: 23.08.2009 o 17:03  

    szal chroni przed uwiezieniem. gdyby nie chronil , nie mialbym wczoraj szans z demi liszem

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat:
    Dodany: 18.02.2010 o 22:15  

    barbarzyńca to moja ulubiona klasa, zaraz po wojowniku kensai

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: A to on może używać Hełmu S...
    Dodany: 22.03.2010 o 17:32  

    A to on może używać Hełmu Skały? Myślałem, że tylko wojownik go założy...

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: wedle kodu gry barbażyn to ...
    Dodany: 22.03.2010 o 21:06  

    wedle kodu gry barbażyn to podklasa wojownika

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: No w sumie też prawda, bo p...
    Dodany: 23.03.2010 o 11:02  

    No w sumie też prawda, bo przecież może mieć Twierdzę D'Arnise, czyli tak jak wojownik.

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak to jest z tymi odpornoś...
    Dodany: 27.03.2010 o 15:13  

    Jak to jest z tymi odpornościami na obrażenia fizyczne? Na pewno na 11 poziomie jest 10%, potem na 15 jest 15% i na 19 jest 20%. Ale dalej chyba już nie rośnie? Robiłem test i nie osiągam więcej...

    Trq
     

    Wędrowiec
    Temat: Jondalar, masz rację, maksy...
    Dodany: 07.07.2010 o 1:42  

    Jondalar, masz rację, maksymalnie masz 20% odporności.
    Da się jednak zrobić postać posiadającą >100% odporność na obrażenia fizyczne bez eksportowania postaci:
    - 20% od klasy barbarzyńcy
    - 20% od obrońcy Easthaven
    - 40% od wysokopoziomowej wytrzymałości
    - 25% od ubrania Jansena
    Żeby założyć jednak ubranko Jana, trza postać zdualować na złodzieja i poczekać na UAI. No i oczywiście grać człowiekiem

    Trq
     

    Wędrowiec
    Temat: Dodatkowo, panie autorze, k...
    Dodany: 07.07.2010 o 13:15  

    Dodatkowo, panie autorze, kompletnie nie rozumiem niektórych elementów tego poradnika:
    0. Najlepszym wyborem rasy jest krasnolud a nie półork, z racji rzutów obronnych. Silę (a tym sie różnią jesli chodzi o statystyki) jest chyba najlatwiej podniesc ze wszystkich statystyk.
    1. po co 14 inteligencji? do używania zwojów? Jeśli umiesz używać zwojów barbarzyńcą, to jesteś moim nowym mistrzem (pomijając już to ze do uzywania zwojów wystarczy 10). Łupieżcy też nie są takim problemem, żeby wtapiać tu tyle punktów.
    2. Mądrość jest ważniejsza od inteligencji, bo podnosi rzuty obronne ma magię.
    3. Przy charyzmie mozna wspomniec o pierscieniu wplywu na ludzi i braku koniecznosci ladowania tu punktow.
    4. Jeśli chodzi o bronie to przede wszystkim: Crom Faeyr nie Fayer. Drugie primo to style walki; mieczem i tarcza oraz jedna bronia to kompletna pomyłka. Walka dwoma broniami (a jest to najlepszy wybór) daje mnóstwo zalet nie dających się zastąpić żadna tarczą.
    5. Dodałbym jeszcze, że jeśli chodzi o helmy to dla kadego woja najlepszy jest bladozielony kamień Ioun (zwłaszcze ze dodaje 10% hp, co w przypadku barbarzyncy moze oznaczac okolo 30 dodatkowych pkt zycia)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Trq jest sposób na używanie...
    Dodany: 11.10.2010 o 18:20  

    Trq jest sposób na używanie zwojów barbarzyńcą. Dajemy pauzę, pijemy miksture, zamieniamy miejsca zwoju z miksturą, wyłączamy pauze, i zaklęcie rzucone.

    coran.
     

    Wędrowiec
    Temat: Trq:-barbarzyńcy nie można ...
    Dodany: 08.02.2011 o 18:36  

    Trq:
    -barbarzyńcy nie można zdwuklasować na złodzieja (a więc nie założy stroju jansena). Jego w ogóle nie mozna dwuklasować.

    -mądrość nie podnosi rzutów obronnych.

    -na cholerę Crom Faeyr? Podniesiesz siłę do 21 (karty/piekło/maszyna luma), to z szałem masz siłę 25... Furia/CBW z Obrońcą, a potem Postrach Wrogów z Obrońcą są lepsze.

    -hełm Vhailora jest 1000 razy lepszy.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: @coran.1. Racja. Usunąłem o...
    Dodany: 19.08.2011 o 12:13  

    @coran.
    1. Racja. Usunąłem ograniczenie dwuklasowania barbarzyńcy, dlatego się pomyliłem.
    2. Nie podnosi rzutów, ale wpływa na premie do rzutów obronnych zaklęć ze szkoły uroków.
    3. Nie napisałem, żeby go używać, tylko, że źle napisał nazwę -_- (z resztą nie tylko tutaj). Czytać ze zrozumieniem. Mówiąc Obrońca masz na myśli pałasz(sejmitar) Drizzta? Nie wiem co takiego widzisz w tej broni, ale nie ma ona jakichś niedoścignionych właściwości (broń +3, +2 do KP i tyle). Na offhand lepiej użyć broni z właściwościami defensywnymi jak Zagłada Hindo lub Angurvadal.
    4. Widzę, że nikt nie nauczył cię argumentacji wypowiedzi. Jesteś jedynakiem? Vhailor jest spoko, do czasu użycia mamidła; potem lepiej użyć czegoś innego (np. wspomnianego przeze mnie kamienia). Spokojnie.
    @fillif
    Znam ten sposób, ale nie zaliczam go do specjalnie uczciwych. Poza tym, rzucając czary tym sposobem nie potrzeba ci inteligencji wcale (a już na pewno nie 14).

    Atomos
     

    Wędrowiec
    Temat: A po co barbarzyńcy lepsze ...
    Dodany: 18.03.2012 o 19:57  

    A po co barbarzyńcy lepsze rzuty przeciw urokom, jeśli w szale jest na nie odporny?

    Co do zwojów pewnie chodziło o te ochronne np. ochrony przed magią. Wystarczy 10 inteligencji, ale jako że łupieżcy wysysają jednym ciosem 5 punktów, to warto dać 11, byśmy nie padali po dwóch ciosach(ja i tak daję 16, bo barbarzyńca nie ma wysokiej KP).

    Destro
     

    Wędrowiec
    Temat: A potraficie rozwiązać spec...
    Dodany: 01.08.2012 o 14:50  

    A potraficie rozwiązać specjalny quest dla barbarzyńscy z figlarną pastereczką i jej mocarnym koziołkiem?

    Teyeris
     

    Wędrowiec
    Temat: Osobiście uważam, że najpie...
    Dodany: 03.10.2012 o 16:26  

    Osobiście uważam, że najpierw powinno się inwestować jak najwięcej punktów w dwie bronie, a dopiero potem w samą broń. Dlaczego? Dlatego, że na korzystaniu z dwóch broni bez punktów już na głównej ręce tracimy dużo więcej niżbyśmy zyskali ładując 2 punkty w broń, o drugiej ręce nie wspominając.



    Ten artykuł skomentowano 23 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw