Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Poradnik gry barbarzyńcą • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Poradniki gry klasami


    Poradnik gry barbarzyńcą

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Poradniki gry klasami
    Autor: caGe
    Utworzono: 21.06.2008
    Aktualizacja: 08.02.2011

    Tworzenie postaci

    Rasa

    Każdy może zostać barbarzyńcą. Jednak najlepiej jest wybrać Pół-orka. Ma on bonusy do siły i kondycji.

    Charakter

    Wszystkie charaktery dozwolone, to od Was zależy, czym będzie się posługiwać. Teoretycznie najlepiej wybrać praworządny dobry, ze względu na wysoką reputację początkową.

    Profesja

    Barbarzyńca nie ma podklas. Ma za to własne umiejętności, dodatkowe bonusy, ale także pewne ograniczenia - wypiszę je wszystkie.

    Specjalne zdolności:

    • O 2 zwiększony ruch
    • Odporność na sztyletowanie
    • Raz dziennie na 4 poziomy (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) barbarzyńca może wpaść w szał. Uzyskuje dzięki temu +4 do Kondycji i Siły na 5 rund. Pogarsza Klasę pancerza o 2, ale polepsza o 2 rzuty obronne przeciw magii (na 5 rund). Szał ponadto daje odporność na strach, uroki, unieruchomienia, labirynty, zamęt i czary wysysające poziomy
    • Na 11 poziomie barbarzyńca zyskuje 10% odporności na bronie sieczne, kłujące, obuchowe i pociski. Później odporność ta zwiększa się o 5% co 4 poziomy
    • Punkty życia Barbarzyńcy określa się rzucając K12, zamiast K10

    Ograniczenia:

    • Barbarzyńca nie może nosić żadnych zbroi płytowych
    • Barbarzyńca może uzyskać tylko normalną specjalizację w broni

    Jak widać, barbarzyńca to całkiem ciekawa postać. Byłby świetny, gdyby mógł używać zbroi płytowych, ale i to da się przeboleć. Może wpaść w szał, co bardzo przydaje się w walce z demi-liszem (jest odporny na czar Uwięzienie) i nie tylko. Niegroźni nam zabójcy, ponieważ posiadamy odporność na sztyletowanie. Zalety barbarzyńcy są rzeczywiście dobre i przydatne, a ograniczenia nie mają tak wielkiego wpływu na grę.

    Cechy

    Siła: Max punktów. Zwiększa obrażenia i celność naszej postaci.
    Kondycja: Max punktów. W połączeniu z wielką ilością PŻ barbarzyńcy będziemy posiadać ich bardzo dużo.
    Zręczność: Max punktów. Nie możemy nosić zbroi płytowych, więc każdy bonus do KP jest ważny.
    Inteligencja: Teoretycznie nieważna dla nas cecha. Jednak ze względu na postacie, jakimi są Łupieżcy Umysłu (wysysają inteligencję, gdy ta cecha wynosi 0 - umieramy), na dodatek wymagana do używania zwojów. Trzeba dać 14 punktów.
    Mądrość: Dla nas absolutnie nie potrzebna. Minimalna ilość punktów.
    Charyzma: Właściwie również nieprzydatna cecha. Jednak jest to nasza główna postać, więc warto podbić nieco tę cechę. Około 12 punktów.

    Biegłości

    Barbarzyńca może przeznaczyć dwie gwiazdki na każdą broń. Opcji wykorzystania jest bardzo wiele. Postaram się wybrać te najbardziej sensowne (a jest ich rzeczywiście sporo).

    Bronie:
    1. Katany - są dwie dobre w grze. Już na początku do zdobycia jest Furia Niebios. Są szybkie, zadają dużo obrażeń i nie zajmują drugiej ręki.
    2. Miecze:
    a) półtoraręczne - są to niezłe miecze, podczas podróży znajdziemy wiele ciekawych rodzajów, ale dopiero pod koniec gry.
    b) oburęczne - bardzo dobre bronie. Zajmują obie ręce, jednak zadają spore obrażenia i jest dużo ciekawych mieczy w grze.
    c) długie - chyba najbardziej popularne miecze ze wszystkich. Jest ich całe mnóstwo. Zadają przyzwoite obrażenia i nie zajmują drugiej ręki. W grze można znaleźć wiele umagicznionych broni tego typu.
    3. Sejmitary - mało popularne, jednak w grze znajduje się parę ciekawych okazów. Niezłe obrażenia przy sporej szybkości.
    4. Morgenszterny - całkiem przyzwoite obrażenia, a przy tym jest parę ciekawych odmian tej broni w grze.
    5. Cepy bojowe - możemy inwestować tu punkty głównie ze względu na Cep Bojowy Wieków, bo innych broni tego rodzaju o tak dużej sile nie ma.
    6. Młoty bojowe - Zwykły młot nie jest potężną bronią, jednakże jego umagicznione wersje, takie jak Crom Faeyr i Młot Runów, naprawdę mogą przydać się w walce.
    7. Topory - obrażenia takie, jak u długich mieczy. Mało jest toporów w BG 2, jednak jeden w ToB jest naprawdę świetny.
    8. Halabardy - w grze możemy znaleźć trzy ciekawe okazy tej broni. Dwuręczny oręż z takimi samymi obrażeniami, jak miecz oburęczny.

    Style walki:
    Gwiazdki, które przeznaczymy na style walki, będą zależały od tego, czym walczymy i jak walczymy. Barbarzyńca robi "masakrę" w szeregach przeciwnika, posługując się dwiema broniami, acz wówczas jego KP jest dosyć wysoka i łatwo go trafić. Warto rozważyć opcję - Styl walki mieczem i tarczą. Wtedy dajemy naszej postaci najlepszą broń, jaką mamy, inwestujemy punkty biegłości w styl i ów oręż. Można też spróbować walki bronią dwuręczną, np. mieczem oburęcznym czy halabardą. Wybór należy do Was. Mimo wszystko, polecam styl walki dwiema broniami. Jeżeli na taki się decydujemy, to najpierw inwestujemy gwiazdki w oręż, którym się posługujemy, a potem w Styl walki dwiema broniami. Tak samo postępujemy, gdy chcemy walczyć np. halabardą. Wówczas inwestujemy punkty w halabardę, a potem w Styl walki bronią dwuręczną. Warto odnotować, że Styl walki jedną bronią nie ma sensu dla barbarzyńcy.

    Ciekawe okazy broni:
    1. Furia Niebios, Zagłada Hindo, bądź umagicznione +2
    2.
    a) Postrach Wrogów, Oczyszczacz bądź umagicznione +2
    b) Miecz Chaosu, Lilarcor, Srebrne Ostrze
    c) Dzienna Gwiazda, Namarra, Wyrównywacz, Anguruvadal
    3. Sejmitary Drizzta, Widmowy Rodzaj, Belm
    4. Ogon Wiwerny, Lodowa Gwiazda
    5. Cep Bojowy Wieków, bądź umagicznione +2
    6. Crom Faeyr, Młot Runów
    7. Topór Nieuległości, bądź umagicznione +2
    8. Oddech Smoka, Fala, Pustoszyciel

    Arsenał jest bardzo spory. Warto odnotować, że nie dodałem żadnych broni miotanych, ponieważ moim zdaniem barbarzyńca, który posługuje się łukiem lub kuszą, to stracona postać. Ma najwięcej PŻ spośród wszystkich klas, więc musi walczyć w zwarciu. Wracając do zestawu broni - polecam dla barbarzyńcy katanę w jedną rękę, a w drugą Cep Bojowy Wieków czy Crom Fayer. Naprawdę mamy z czego wybierać. W dalszych częściach warto pomyśleć nad toporem, ze względu na Topór Nieuległości, który jest jednym z najlepszych. Jeżeli chcemy używać broni dwuręcznej, to wybieramy między halabardą a mieczem oburęcznym. W grze znajduje się wiele ciekawych okazów obu z broni. Gdybym robił najlepszego barbarzyńcę, zainwestowałbym gwiazdki w biegłości: Cep Bojowy, Katana, Styl walki dwiema broniami. Wtedy do prawej ręki dałbym mu Cep Bojowy Wieków, a do lewej Zagładę Hindo. Jeśli broń oburęczna - stawiałbym na Pustoszyciela, czyli na halabardy. Szkoda, że tak późno go polepszamy (dopiero w ToB).

    Drużyna

    Nasz barbarzyńca może mieć dowolny charakter. Podam opcję drużyny dobrej, jak i również tej złej.

    Zła drużyna:

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin
    • Viconia
    • Sarevok

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan
    • Edwin
    • Viconia
    • Haer'Dalis
    • Sarevok

    Dobra drużyna:

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc/Valygar

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc
    • Valygar/Mazzy
    • Aerie/Anomen

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Keldorn/Minsc
    • Valygar/Mazzy
    • Aerie/Anomen
    • Nalia/Imoen

    Neutralna drużyna (tu pojawią się postacie o charakterze dobrym, jak i również złym):

    a) mała drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Jan Jansen
    • Korgan/Sarevok

    b) średnia drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan/Sarevok, Valygar/Minsc
    • Anomen/Aerie/Viconia
    • Edwin/Imoen/Nalia

    c) duża drużyna:

    • nasz barbarzyńca
    • Korgan/Sarevok
    • Valygar/Minsc
    • Keldorn/Mazzy
    • Anomen/Aerie/Viconia
    • Edwin/Imoen/Nalia

    Taktyki

    Dla barbarzyńcy taktyka jest bardzo prosta. Idziemy i zabijamy. Tak - dosłownie. Jest to zbrojny, który ma najwięcej PŻ spośród wszystkich, więc nie ma sensu używać go jako łucznika, ponieważ wówczas stracimy dobre możliwości naszej postaci. Nie można napisać taktyki dla barbarzyńcy, tak, jak dla innych postaci. Mogę jedynie wypisać, co warto zrobić, czym ma się zajmować w walce itp. Nie ma wielu rad - jedynie przed trudniejszą walką warto rzucić szał bojowy, który daje spore plusy. Zwłaszcza podczas bitwy z demi-liszami, ponieważ kiedy jesteśmy w trakcie szału, ich główny czar Uwięzienie, nie działa na nas. Barbarzyńca to również postać, która przyjmuje na siebie najwięcej ciosów, gdyż ma bardzo dużo PŻ. Jest niewiele szybsza od reszty drużyny, ale nie przejmujemy się tym - nawet, jeśli wleci w zastępy wrogów, powinna przeżyć. Przed walką warto rzucić na niego parę czarów zmniejszających KP, np. Jedność obronna, Eteralny pancerz. To chyba wszystko.

    Ekwipunek

    Świetny oręż; Zbroja z łusek białego smoka lub inna, równie dobra; Hełm Baldurana, Hełm skały, albo Hełm Vhailora; Pierścień Gaxxa i Pierścień ochrony; Pas bezwładnej bariery; rękawice mistrzostwa lub inne, dające premie w walce; Buty szybkości.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 23 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Czy jeżeli BG1 ukończę w...
    Dodany: 08.11.2016 o 0:06  

    Czy jeżeli BG1 ukończę wojownikiem, to czy podczas importu postaci do BG2 będę mógł wybrać tylko podklasę woja? Czy będę mógł np. zrobić zmianę na barbarzyńcę? Ktoś się orientuje, jak to wygląda z importem do barbarzyńcy, aby przenieść postać ze wzmocnionymi cechami z "jedynki" a w "dwójce" grać barbem?

    gnom
     

    Wędrowiec
    Temat: Tak, po zaimportowaniu post...
    Dodany: 11.11.2016 o 2:49  

    Tak, po zaimportowaniu postaci będziesz mógł wybrać tylko podklasy woja. Nie da się woja przerobić na barbarzynce w grze, ani dwuklasowac,
    chyba że pobawisz się Shadow Keeperem ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Dzięki! ;)
    Dodany: 14.11.2016 o 23:19  

    Dzięki! ;)



    Ten artykuł skomentowano 23 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw