Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Poradnik gry paladynem • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Poradniki gry klasami


    Poradnik gry paladynem

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Poradniki gry klasami
    Autor: caGe
    Utworzono: 21.06.2008
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Tworzenie postaci

    Rasa

    Niestety, paladynem zostać może jedynie człowiek. Wybieramy właśnie tę rasę.

    Charakter

    Następne ograniczenie. Musimy wybrać charakter praworządny dobry. (Uwaga, podczas gry istnieją momenty, w których możemy dobrowolnie zmienić charakter. Przy jakiejkolwiek zmianie staniemy się upadłym paladynem, pozbawionym wielu zalet, rozwijającym się jak zwykły wojownik.)

    Cechy

    Siła: Ze względu na to, że paladyn jest jednym z naszych zbrojnych, musi mieć siłę do walki. Max punktów.
    Kondycja: Bardzo często nasz obrońca sprawiedliwości walczy wręcz. Potrzebuje więc dużej ilości życia, dlatego polecam dać 18 punktów.
    Zręczność: Bonusy do KP i nie tylko te, będą nam bardzo potrzebne. Przynajmniej 16 punktów.
    Inteligencja: Nie inwestujemy tutaj punktów, dla naszej klasy inteligencja jest zbędna.
    Mądrość: Potrzebna do rzucania czarów na wyższych poziomach. 13 punktów.
    Charyzma: Podstawa paladyna. Max punktów.

    Statystyki odpowiednio winny wyglądać tak: 18,18,18,3,13,18. Trudno jest wylosować taką ilość punktów, jednak jest to możliwe. Być może będziecie musieli losować dwieście razy, ale warto, ponieważ takie statystyki przydadzą się w dalszej części gry.
    Uwaga! Podczas dodawania siły pojawia nam się np. 18/43. Jest to tzw. narzut na siłę. Wygląda on następująco

    NarzutTrafienieObrażeniaUdźwig
    18/01-50+1+3220
    18/51-75+2+3250
    18/76-90+2+4280
    18/91-99+2+5320
    18/00+3+6400

    Ciężko jest wylosować dobry narzut, a przy tym dużo punktów do reszty cech, więc można założyć pas bądź rękawice zwiększające ją. Jest to druga opcja. Jeśli ktoś nie ma cierpliwości, może podarować sobie losowanie i założyć przedmiot. Dla bardziej wytrwałych polecam losowanie. Wówczas w miejscu pasa lub rękawic mamy wolne miejsce i możemy nosić inne przydatne rzeczy. Odnośnie charyzmy - kiedy brakuje nam jednego punktu, aby osiągnąć takie statystyki możemy ustawić tę cechę na poziomie 17. Ponadto na początku gry do zdobycia jest Pierścień wpływu na ludzi, który podnosi charyzmę na 18.

    Podklasy

    Istnieją trzy podklasy paladyna: Kawaler, Inkwizytor i Łowca Nieumarłych. Wypiszę ich zalety i wady, a także dokonam ogólnej oceny postaci.

    Kawaler

    Zalety:

    • +3 do trafienia i obrażeń przeciwko wszystkim demonom i smokom
    • Raz dziennie na poziom może rzucić zaklęcie Przełamanie strachu
    • Odporność na strach i załamane morale
    • Odporność na trucizny
    • 20% odporności na ogień
    • 20% odporności na kwas

    Wady:

    • Nie może posługiwać się bronią pociskową

    Ocena: Bardzo dobra podklasa. Posiada wiele plusów przydatnych w grze. Moim zdaniem ta postać ma tylko dobre strony, ponieważ paladyn w większości przypadków nie używa broni miotanej. Polecam

    Inkwizytor

    Zalety:

    • Raz dziennie na 4 poziomy (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może użyć Rozproszenia magii: zdolność ta ma szybkość 1 i działa z siłą równą podwojonemu poziomowi Inkwizytora
    • Raz dziennie na 4 poziomy (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może użyć Prawdziwego widzenia
    • Odporność na zaklęcia unieruchamiające i uroki

    Wady:

    • Nie może korzystać ze zdolności Nakładanie rąk
    • Nie może rzucać czarów kapłańskich
    • Nie może odpędzać nieumarłych
    • Nie może leczyć chorób

    Ocena: Ciekawa podklasa, głównie przysposobiona do walki z magami. Ma w zaletach dobry czar (Prawdziwe Widzenie), jak i również przydatną odporność na unieruchomienie i uroki. Jego wady nie są uciążliwe. Rzadko stosujemy paladyna jako leczniczego, ponieważ drużynowy kapłan jest głównym "znachorem" w naszych szeregach; on także odpędza nieumarłych. Szkoda tylko czarów kapłańskich, których nigdy dosyć.

    Łowca Nieumarłych

    Zalety:

    • § +3 do trafienia i obrażeń przeciwko nieumarłym
    • Niepodatny na unieruchomienie
    • Niepodatny na utratę poziomu

    Wady:

    • Nie może posługiwać się umiejętnością Nakładania Rąk

    Ocena: Również dobra podklasa. W grze jest mnóstwo nieumarłych, z którymi ta postać nie będzie mieć problemów. Ma przydatne plusy, natomiast jego wada nie stanowi dużego problemu, bo zwykle kapłan zajmuje się leczeniem towarzyszy.

    Trzeba przyznać, że podklasy paladyna są bardzo silne. Ważne odporności w grze kosztem zbędnych umiejętności. Reasumując, stwierdzam, że nie warto wybierać standardowego paladyna, a zdecydować się na jakąś podklasę. Którą? Zależne jest to od czynności, jaką będzie sprawować nasz bohater. Ja jednak polecam kawalera, który moim zdaniem spisuje się tutaj najlepiej. Jeśli zdecydujemy się na walkę bronią miotaną wybieramy pomiędzy dwoma pozostałymi. Sądzę jednak, że Łowca Nieumarłych to najgorsza podklasa paladyna, mimo że posiada ona plusy przydatne podczas gry.

    Biegłości

    Zależnie od waszych upodobań. Paladyn może przeznaczyć maksymalnie dwie gwiazdki w biegłościach. To od was zależy, czym będzie walczyć. Jest wiele opcji. Paladyn może używać broni miotanej (z wyjątkiem podklasy kawalera). Posługuje się nią tak samo jak wojownik, jednak nie ma tak dużej ilości punktów do przeznaczenia na broń pociskową. Mimo wszystko, nasza postać rzadko używa tych broni. W związku z powyższym przedstawię tylko opcje wykorzystania biegłości w broniach do walki w zwarciu.

    1. Katany - jest wiele dobrych w grze. Już na początku do zdobycia jest Furia Niebios. Są szybkie, zadają dużo obrażeń i nie zajmują drugiej ręki.
    2. Miecze
    a) półtoraręczne - są to niezłe miecze, podczas podróży znajdziemy wiele ciekawych rodzajów, ale dopiero pod koniec gry.
    b) oburęczne - bardzo dobre bronie. Zajmują obie ręce, jednak zadają spore obrażenia, a w grze znajdziemy dużo ich egzemplarzy. Osobiście polecam, głównie ze względu na Karsomira.
    c) długie - chyba najbardziej popularne miecze ze wszystkich. Jest ich całe mnóstwo. Zadają przyzwoite obrażenia i nie zajmują drugiej ręki. W grze można znaleźć wiele umagicznionych broni tego typu.
    3. Sejmitary - mało popularne, jednak w grze znajduje się parę ciekawych okazów. Niezłe obrażenia przy sporej szybkości.
    4. Morgenszterny - całkiem przyzwoite obrażenia, a przy tym jest parę ciekawych odmian tej broni w grze.
    5. Cepy bojowe - możemy inwestować tu punkty głównie ze względu na Cep Bojowy Wieków, bo innych broni tego rodzaju o tak dużej sile nie ma.
    6. Młoty bojowe - Zwykły młot nie jest potężną bronią, jednakże jego umagicznione wersje, takie jak Crom Fayer i Młot Runów, naprawdę mogą przydać się w walce.
    7. Topory - obrażenia takie, jak u długich mieczy. Mało jest toporów w BG 2, jednak jeden w ToB jest naprawdę świetny.
    8. Halabardy - w grze możemy znaleźć trzy ciekawe okazy tej broni. Dwuręczny oręż z takimi samymi obrażeniami, jak miecz oburęczny.

    Jak wybierać? Ważne, aby dobrze się przed wyborem zastanowić, a przede wszystkim spojrzeć czym najlepiej posługują się nasi towarzysze. Myślę, że wybieramy jedną z broni opisanych powyżej. Punkty inwestujemy odpowiednio: maksymalną ilość gwiazdek w broń, którą chcemy się posługiwać i (zależnie od tego, czy jest to broń oburęczna, czy będziemy walczyć z tarczą, albo używając dwóch broni) w jeden ze stylów. W wypadku dwóch broni inwestujemy biegłości w bronie, a potem w owy styl walki. Osobiście polecam bronie dwuręczne, tj. miecz oburęczny, halabarda. Myślę, że tak najczęściej wykorzystywany jest paladyn. Inwestujemy w styl walki broniami dwuręcznymi i trenujemy się w walce mieczem oburęcznym bądź halabardą (w dalszej części gry możemy w obu).

    Poniżej wypiszę przyzwoite okazy broni wymienionych wcześniej.

    1. Furia Niebios, Zagłada Hindo, bądź umagicznione +2
    2.
    a) Postrach Wrogów, Oczyszczacz bądź umagicznione +2
    b) Miecz Chaosu, Lilarcor, Karsomir, Srebrne Ostrze
    c) Dzienna Gwiazda, Namarra, Wyrównywacz, Angurvadal
    3. Sejmitary Drizzta, Widmowy Rodzaj, Belm
    4. Ogon Wiwerny, Lodowa Gwiazda
    5. Cep Bojowy Wieków, bądź umagicznione +2
    6. Crom Faeyr, Młot Runów
    7. Topór Nieuległości, bądź umagicznione +2
    8. Oddech Smoka, Fala, Pustoszyciel

    Część z wypisanych broni można dostać już na początku gry. Ważne, aby pamiętać, żeby inwestować punkty w bronie, których jest dużo, bądź w takie, których nie używają nasi towarzysze. Wydaję mi się, że dla paladyna najodpowiedniejsze są miecze oburęczne, bądź długie. Najlepszych broni - katan jest mało, a zwykle są one przeznaczone dla kensaia bądź złodzieja.

    Drużyna

    W związku z tym, że nasz główny bohater to paladyn musimy mieć praworządny charakter. Przedstawię trzy drużyny o dobrym charakterze:

    Mała drużyna:

    • nasz paladyn
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen
    • Keldorn/Minsc/Valygar

    Średnia drużyna:

    • nasz paladyn
    • Sarevok/Valygar
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen
    • Anomen/Jaheira/Aerie
    • Keldorn/Minsc

    Duża drużyna:

    • nasz paladyn
    • Sarevok
    • Valygar/Mazzy
    • Minsc/Keldorn
    • Anomen/Jaheira/Aerie
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen

    Uwaga! Dodałem Sarevoka, który ma standardowy charakter zły, jednak duża ilość reputacji, czy drużyna o charakterze dobrym nie będą mu przeszkadzać. Poza tym jego charakter podczas gry można zmienić.

    Wybór czarów

    Paladyn z wysokim poziomem doświadczenia posiada w księdze czarów zaklęcia kapłana do poziomu czwartego włącznie. Nie będę się rozpisywać. W skrócie napiszę, co zapamiętać: Leczenia ran (lekkich i średnich), Przełamanie strachu, Zbroja wiary, Przywołanie boskiej mocy, Rozproszenie magii, Zagłada, Mniejsze przywrócenie, Święte uderzenie, Ochrona przed złem.

    Taktyki

    Dla paladyna nie ma jednoznacznej taktyki, bo jest to zbrojny, który zajmuje się unicestwianiem przeciwnika, rzadziej używając czarów. Napiszę jednak podstawowe porady, jak grać paladynem. Otóż nasz paladyn podczas walki staje się wojownikiem. Jego wysoka ilość PŻ pozwala mu przyjmować dużą ilości ciosów. Nasz bohater bardzo dobrze włada bronią, więc nie wahamy się wystawić go w walce z trudnym przeciwnikiem na wprost niego. Jeśli mamy inkwizytora, a walczymy z wysokiej klasy magami, dobrze jest rzucić Prawdziwe Widzenie, które bardzo ułatwi walkę z nimi. Gdy ktoś jest ranny, możemy użyć paladyna jako leczącego, rzucając szybki czar leczniczy - Nakładanie Rąk (z wyjątkiem Inkwizytora i Łowcy Nieumarłych). Czasami warto wypróbować proste czary ofensywne, np. Święte Uderzenie. Kiedy walczymy z duża ilością nieumarłych, odpędzamy ich (Inkwizytor nie posiada tej umiejętności). Przed walką rzucamy Przywołanie Boskiej Mocy, aby zwiększyć swoje cechy i przełamanie strachu na całą drużynę. To by było na tyle.

    Ekwipunek

    Silnie umagiczniony oręż; porządna zbroja płytowa; może być Hełm Baldurana; Amulet Seldarine; na palcach Pierścień Gaxxa i jeden pierścień ochrony; Pas siły lub bezwładnej bariery; Rękawice mistrzostwa bądź inne dające premię w walce; mile widziane Buty szybkości.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 49 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: Tactics jest w downloadzie ...
    Dodany: 09.04.2009 o 23:36  

    Tactics jest w downloadzie w dziale Zadania, utrudnienia, zmiany. Jeżeli nie chce ci się szukać to tu masz link do strony z modami: http://weidu.org/tactics.html

    Co do wojownika/maga to nikt nie zaprzeczy, że jest niesamowicie potężny, ale to nie paladyn więc imo nie powinien się znajdować w dyskusji. 2 Oczyszczacze do dla mnie cheat.

    "A co do zdolności specjalnych to kapłan, druid, mag itp mają za zadanie czarować, więc(moim zdaniem) co to jest za zdolność specjalna "rozproszenie" jeżeli oni się tym zajmują?"
    Oczywiście masz rację, ale jak już mówiłem w inkwizytorze kluczowy jest czynnik czasu. Powtórze jeszcze raz - inkwizytor wchodząc do walki rzuca rozproszenie (prawdziwe widzenie w przypadku potężniejszych wrogów, na których rozproszenie może nie zadziałać), trwa to pół sekundy i wrodzy magowie są wystawieni jak na tacy i magowie/kapłani zamiast bawić się w niszczenie osłon mogą im pojechać palcem śmierci. Wyłączenie wszystkich magów zaraz na początku potyczki znacznie ułatwia sprawę (żebyś mi nie podniósł argumentu, że Karsomirem można zrobić to samo to od razu mówię: tak, ale tylko do momentu wyjścia z podmroku. Potem jego rozproszenie jest po prostu za słabe)

    Tak, żeby już podsumować i kończyć powoli dyskusję: podklasy paladyna są chyba najtrudniejszymi do wybrania. Każda ma niezbyt uciążliwe wady, i każda (oprócz Kawalera, który śmierdzi :P) sprawdza się niesamowicie dobrze w jakimś aspekcie gry (ehhh do tej pory się uśmiecham na wspomnienie jak wbiłem moim łowcą nieumarłych do kryjówki Bodhi i te wszystkie wredne wampiry mogły mi skoczyć :D). Chodzi o to, że wg mnie umiejętności inkwizytora przydają się po prostu najczęściej.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Dobra każda klasa paladyna ...
    Dodany: 10.04.2009 o 7:54  

    Dobra każda klasa paladyna jest dobra i nikt nie zaprzeczy(oprócz inkwizytora bo to on śmierdzi) i każdą podklasą się spoko gra. A 2 Oczyszczacze to nie cheat tylko "przemyślane rozwiązanie"

    Bard
     

    Wędrowiec
    Temat: Moja ulubiona podklasa pala...
    Dodany: 03.05.2009 o 18:37  

    Moja ulubiona podklasa paladyna to Łowca nieumarłych . Dlaczego ? ponieważ posiada 2 najciekawsze dla tej klasy atuty: niepodatny na unieruchomienie i niepodatny na utratę poziomu. W walce z wampirami jest po prostu niesamowity :P. Ogólnie paladyn jest dość problematyczną postacią ponieważ potrzebuje dobrze rozwiniętej siły , zręczności , wytrzymałości , mądrości i charyzmy. To trochę dużo współczynników jak na 1 postać :/ i trudno jest sensownie rozdać punkty . Ratują go za to iteny dodające do tych współczynników : pas siły wzgórzowego giganta , bransolety zręczności , pierścień wpływu na ludzi ale na początku trzeba wycierpieć swoje :/

    marcepanik
     

    Wędrowiec
    Temat: Paladyn . . .
    Dodany: 18.05.2009 o 9:57  

    Ja wybrałem kawalera . . . Trochę załuje bo inkwizytor jest chyba bardziej przydatny - to rozproszenie magii . . . Łowca nieumarłych - niepraktyczny, fakt, w grze występuje masa nieumarłych ale bonus jest dośc mały i można dość szybko zdobyć wiekierę zniszczeń, która daje niepodatność na wyssanie poziomów . . .
    Co do współczynników - wszystkie mam na poziomie 18 (kosztem inteligencji 5) za 17stym losowaniem się udało :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Inkwizytor
    Dodany: 06.06.2009 o 16:10  

    Diabeł, mój inkwizytor na 20 poziomie nie rozproszył czarów ochronnych jakiegoś lisza, a ty piszesz jaką on to ma "niby" moc(lisz miał na sobie odporność na magiczne bronie). Po co komuś paladyn który nie potrafi rozproszyć czarów???

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: \"Jakiegoś lisza\" - mógłby...
    Dodany: 06.06.2009 o 18:14  

    "Jakiegoś lisza" - mógłbyś być troszkę bardziej dokładny?

    Mechanika rozproszenia magii działa tak:
    Bazowo jest 50% szansy na rozproszenie + 5% za każdy level, którym rozpraszający przewysza "obiekt, który rzucił czar rozpraszany" i -10% szansy za każdy lvl, którym "obiekt..." przewyższa rozpraszającego. Na dodatek zawsze musi zostać co najmniej 1% szansy na nierozproszenie czaru.

    Wniosek - miałeś pecha lub zadziałały inne czynniki: miał na sobie pułapkę na czary/odchylenie czaru ALBO zadziałała odporność na magię.
    Mnie się zdarzało, że 11 poziomowy Keldorn rozpraszał ochrony liszy pilnujących części Kangaxxa, więc zapewniam cię, że potrafi rozpraszać czary.
    A jeżeli istnieje wątpliwość, czy inkwizytor zdoła skutecznie rzucić rozproszenie to rzuca się prawdziwe widzenie + wyłom magiem i już mamy przeciwnika na talerzu.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: To był lisz z bram miasta z...
    Dodany: 11.06.2009 o 9:02  

    To był lisz z bram miasta z gospody na lewo, a jak już mówiłem nie rzucił na siebie nic prócz odporności na mb. A zasad nie musisz mnie przypominać bo lisz z bram miasta raczej nie "przewyższa rozpraszającego" i nie jest raczej jakimś super silnym przeciwnikiem. Wczytałem sobie jeszcze raz ten save i znów się nie udało(pewnie cheat:))

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: Faktycznie lisz z bram mias...
    Dodany: 11.06.2009 o 14:18  

    Faktycznie lisz z bram miasta nie jest zbyt wymagający...nigdy nie rzucałem na niego rozproszenia wole się pobawić odpornością na ogień+ochrona przed złem, ale w bestiariuszu pisze, że lisz ma 25 poziom - więc dopiero na 13 inkwizytor ma ponad 50% szans na rozproszenie (ja go ubijam zwykle w przedziale 9-11). BTW dałeś mi pretekst żeby jeszcze raz przejść BG2 i sprawdzić tego lisza ;P dzięki :)

    Edy
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy rozproszenie magii inkw...
    Dodany: 26.07.2009 o 15:01  

    Czy rozproszenie magii inkwizytora jest silniejsze od tego samego zaklęcia kapłana oraz maga ??.

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 86
    Temat: [cytat]Raz dziennie na 4 po...
    Dodany: 27.07.2009 o 2:41  

    Cytat:
    Raz dziennie na 4 poziomy (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może użyć Rozproszenia magii: zdolność ta ma szybkość 1 i działa z siłą równą podwojonemu poziomowi Inkwizytora


    Gdy to kapłana ma moc równąjego poziomowi. Prosta odpowiedź. ;)

    miracidium
     

    Wędrowiec
    Temat: upadły paladyn
    Dodany: 24.09.2009 o 19:06  

    Witam, wie ktoś może czy da się jakoś naprawić upadlego paladyna? Od razu mówię, że wykonanie zadań dla zakonu promiennego serca nie pomaga;/

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: upadły paladyn
    Dodany: 24.09.2009 o 20:38  

    Niestety upadłego paladyna nie da się już naprawić. Nie wiem, czy nawet nie było to jakoś napisane w instrukcji, że upadły paladyn raz na zawsze traci swoje właściwości klasowe.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: paladyn
    Dodany: 18.02.2010 o 22:45  

    Upadły paladyn jest denny i naprawic się go nie da :( A wogóle to nie znosze paladyna z jednego powodu: musi mieć minimum 17 charyzmy i tu pytanie "po cholerę tyle charyzmy dawać skoro na promenadzie weaukeen, na samym początku gry, możemy dostać pierścień który podnosi charyzmę do 18?". Ale to jedyna wada. Jeśli chodzi o podklasy, to wybór faktycznie strasznie ciężki, wady prawie wogóle nie dają się we znaki, a zalety wszystkie profesje mają dobre. ja jednak, tak jak Diabeł, wolę Inkwizytora. Kawaler to chyba najmniej przydatny jest. A Łowca Nieumarłych też wymiata, bo umarlaków w grze spotyka się sporo. jak łatwo się nim rozwala Bodhi...

    Kagarin
     

    Wędrowiec
    Temat: Rozproszenie u Inkwizytora ...
    Dodany: 10.08.2010 o 14:24  

    Rozproszenie u Inkwizytora działa w obie strony rozpraszając czary przeciwników jak i czary wspomagające drużyny... W ten sposób można sobie walnąć niezłego samobója podczas trudniejszych walk...

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Moim zdaniem najlepsza mała...
    Dodany: 10.10.2010 o 20:48  

    Moim zdaniem najlepsza mała drużyna to
    paladyn-Heardalis-sarevok(Korgan SoA)

    LaoczekTan
     

    Wędrowiec
    Temat: fillif a gdzie czarodziej?...
    Dodany: 28.10.2010 o 14:31  

    fillif a gdzie czarodziej? Harry(Haer'dalis) nie zastąpi czarodzieja. Po drugie Korgar odpada bo odłącza się przy 17 reputacji, a paladynem łatwo jest dobić do 20, po trzecie poco 2 zbrojnych i jeszcze fechtmistrz? za Korgara\Saveroka lepiej wziąć pedałka Anomena i jako czwartego Janka\Nalie\Imoen

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Przeszedłem tak grę z inkwi...
    Dodany: 06.11.2010 o 11:26  

    Przeszedłem tak grę z inkwizytorem. Leczyłem się w świątyni(i tak mamy za dużo kasy), a na podmrok ukradłem mikstury leczenia. Reputacje łatwo obniżyć. Harry zastąpi czarodzieja jak kupisz(ukradniesz) dobre zwoje. Tylko oszukałem raz, żeby mięć wiele tub na zwoje. Magowie nie przeszkadzali, bo miałem wielką odporność na magie i prawdziwe widzenie( dobre też dla złodziei)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: Zawsze miałem słabość do pa...
    Dodany: 25.01.2011 o 18:49  

    Zawsze miałem słabość do paladynów, co wynikało głównie z faktu, że ich charakter bardzo mi odpowiada. Oczywiście bynajmniej nie jestem bez skazy, ale przynajmniej chciałby być. Poza tym uważam, że to chyba najlepsi przywódcy dla drużyny, chyba tylko bardowie mogą z nimi realnie konkurować. Wysoka charyzma zawsze jest przydatna. Ja grałem kawalerem i spośród wszystkich zbrojnych to najbardziej uniwersalna profesja. Chciałbym też podkreślić, że tylko ci co nigdy nie przeszli BG II mogą wypisywać bzdety, że paladyn może przewodzić drużynie złożonej tylko z dobrych postaci. Ja miałem Korgana, Minsca, Viconię, Edwina i Yoshimo ( zamienionego potem na Imoen ) i nie było z nimi problemu. Trzeba tylko trochę pomyśleć.

    Rycerz
     

    Wędrowiec
    Temat: IMO nie opłaca się grać pal...
    Dodany: 18.02.2011 o 2:48  

    IMO nie opłaca się grać paladynem z Karsomirem. nie mam nic przeciwko temu ostrzu, świetna broń, ale w kontekście ToB traci sporo na wartości. wiadomo że w Baldursie najmocniejszy jest mix 2 broni, i to właśnie z tym stylem walki mają prawo bytu najefektywniejsi zbrojni. warto już od SoA tworzyć paladyna pod dwie bronie, szczególnie że wybór np. mieczy długich czy młotów jest spory i na dodatek bardzo, a to bardzo konkretny. bękarty są też ciekawe, ale to opcja bardziej na ToB (szczególnie że oczyszczacz typowo pod paladyna). Karsomir jest mocny tylko w SoA i tam stanowi jakąś alternatywę dla 2 broni. wiem że była dyskusja na temat porównywania 1 broni z 2, ale ja piszę tu o tworzeniu najmocniejszego wariantu paladyna, choć część i tak decyduje się na Karsia.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Karsomir byłby równie potęż...
    Dodany: 23.03.2011 o 15:23  

    Karsomir byłby równie potężną bronią w ToB (mimo, że wciąż jest mocny, ale już nie tak jak w SoA), gdyby jego doładowanie Okiem Tyra było takie jak u innych broni. Właściwie każda broń dostaje jakieś super ulepszenie, lepsze staty, dodatkowe umiejętności, itp. Tylko Karsomir dostaje jakieś "dupne" +1 do wszystkiego... i nawet nie podniosło odporności na magie... twórcy (za) nisko ustawili ulepszenia. BG2 jest najlepszym RPG wszech czasów, ale zarazem najgorzej zbalansowaną grą w jaką kiedykolwiek grałem. Mimo wszystko ja bardzo lubię i cenię sobie Karsomira i łaże z nim mimo, że jest gorszy (z reszta tak jak każda inna pojedyńcza broń) od mixu 2 broni.



    Ten artykuł skomentowano 49 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw