Baldur's Gate 2
Rasy
Ludzie
Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom.
Premie do cech : - Brak premii
Elfy
Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i także same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, jednak kosztem Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Kondycja
Pół-elfy
Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.
Premie do cech : - Brak premii
Gnomy
Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskują premię do Inteligencji, jednak kosztem Mądrości.
Premie do cech : - +1 Inteligencja
- -1 Mądrość
Niziołki
Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odmiany niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Siła
Krasnoludy
Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, jednak kosztem Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.
Premie do cech : - +1 Kondycja
- -1 Zręczność
- -1 Charyzma
Pół-Orki
Pół-orki rodzą się ze związku orka i człowieka. Mają wzrost ludzi, ale są masywniejsze. Zielonkawa skóra, cofnięte czoło, szeroka szczęka, pokaźne zęby i szorstkie owłosienie nie pozwalają im ukryć swojego pochodzenia. W Amn toleruje się Pół-orków, ponieważ w Amn nie prowadzono długotrwałych wojen z orkami tak jak w północnych krainach. Pół-orki są znane z dużej siły.
Premie do cech : - +1 Siła
- +1 Kondycja
- -1 Inteligencja
- -1 Charyzma
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ludzie, jak myślicie, która rasa jest najlepsza?^^ Bo u mnie to tak:
pierwsze miejsce i złoty puchar: elfy
drugie miejsce i srebrny puchar: niziołki
trzecie miejsce i brązowy puchar: gnomy :> Jan Jansen (te teksty, TE TESKTY :> )
Ludzie, jak myślicie, która rasa jest najlepsza?^^ Bo u mnie to tak:
pierwsze miejsce i złoty puchar: elfy
drugie miejsce i srebrny puchar: niziołki
trzecie miejsce i brązowy puchar: gnomy :> Jan Jansen (te teksty, TE TESKTY :> )
Ja tam bezapelacyjnie wolę ludzi. I nie ma to zadnego związku z jakimis uprzedzeniami. Lubie tez inne rasy, kazda jest pod jakims wzgledem oryginalna. W kazdym rpgu przy tworzeniu postaci wybieram rase człowieka. Zadnych specjalnych bonusów ale tez zadnych specjalnych minusów. Ludzie rulez.
Ja tam bezapelacyjnie wolę ludzi. I nie ma to zadnego związku z jakimis uprzedzeniami. Lubie tez inne rasy, kazda jest pod jakims wzgledem oryginalna. W kazdym rpgu przy tworzeniu postaci wybieram rase człowieka. Zadnych specjalnych bonusów ale tez zadnych specjalnych minusów. Ludzie rulez.
Twórcy gry zapomnieli o drowach a to moja ulubiona rasa i jak tu być
zadowolonym...
Twórcy gry zapomnieli o drowach a to moja ulubiona rasa i jak tu być
zadowolonym...
Viconio, możesz zainstalować moda subrace, który dodaje podrasy.
Viconio, możesz zainstalować moda subrace, który dodaje podrasy.
wg. mnie ludzie są dobrzy dla początkujących. Bonusów początkujący nie wykorzysta, więc człowiek będzie dla niego odpowiedni. Ja od zawsze gram człowiekiem, po prostu bardzo ich lubię :>
wg. mnie ludzie są dobrzy dla początkujących. Bonusów początkujący nie wykorzysta, więc człowiek będzie dla niego odpowiedni. Ja od zawsze gram człowiekiem, po prostu bardzo ich lubię :>
Elfy to mój numer jeden zwłaszcza jeśli gram złodziejem (prawie zawsze gram złodziejem:) ) bo są premie do zręczności. Ale jako czarodzieje też pasuje :)
Elfy to mój numer jeden zwłaszcza jeśli gram złodziejem (prawie zawsze gram złodziejem:) ) bo są premie do zręczności. Ale jako czarodzieje też pasuje :)
Od biedy mogą być i krasnoludy. W sumie to lubię, tych małych kolesi, którzy z kolei lubią rąbanie toporem i balangi zakrapiane piwskiem. Słowem - kupa energii skondensowana w małym poręcznym opakowaniu... ;-)
Od biedy mogą być i krasnoludy. W sumie to lubię, tych małych kolesi, którzy z kolei lubią rąbanie toporem i balangi zakrapiane piwskiem. Słowem - kupa energii skondensowana w małym poręcznym opakowaniu... ;-)
Ja zwykle wybieram ludzi, ale to głównie zależy od profesji.
Ja zwykle wybieram ludzi, ale to głównie zależy od profesji.
ja lubie polelfy bo zawsze (prawie) gram wojem-magiem-zlodziejem :P
ja lubie polelfy bo zawsze (prawie) gram wojem-magiem-zlodziejem :P
"Elfy interesuje taniec zabawa i spiew..." W takim razie dlaczego elf nie moze byc bardem??
"Elfy interesuje taniec zabawa i spiew..." W takim razie dlaczego elf nie moze byc bardem??
"Są rzeczy o jakich nie śniło się waszym filozofom" jak mawia Szekspir :) Może dlatego elf nie może być bardem??? :)
"Są rzeczy o jakich nie śniło się waszym filozofom" jak mawia Szekspir :) Może dlatego elf nie może być bardem??? :)
zgadzam się z tymi którzy wybierają elfy to zdecydowanie moja ulubiona rasa a co do tego czemu elf nie moze być bardem...dobre pytanie jak spotkam jakiegoś elfa to go zapytam
zgadzam się z tymi którzy wybierają elfy to zdecydowanie moja ulubiona rasa a co do tego czemu elf nie moze być bardem...dobre pytanie jak spotkam jakiegoś elfa to go zapytam
Szkoda, bo lubie rase elfow i klase bardow... Ale swoja drog Haer'dalis to diabelstwo(chyba odmiana elfa, ale nie jestem pewna) i jest bardem.
Buuu.. Ja tez chce byc elfim bardem.
Szkoda, bo lubie rase elfow i klase bardow... Ale swoja drog Haer'dalis to diabelstwo(chyba odmiana elfa, ale nie jestem pewna) i jest bardem.
Buuu.. Ja tez chce byc elfim bardem.
Diabelstwo, to pół krwi demon, a pół krwi człowiek, wiec to nie odmiana elfa tylko człowieka.
Diabelstwo, to pół krwi demon, a pół krwi człowiek, wiec to nie odmiana elfa tylko człowieka.
W Planescape Torment jest dokładnie opisane w bestiariuszu skąd się biorą diabelstwa. To dziecko człowieka i mieszkańca niższych sfer czyli demona. Ogółem PT i BG mają ze sobą dużo wspólnego i wiele spraw można (dogłębniej) zrozumieć grając w PT. PS. Do Justineczy ja ciebie przypadkim nie znam? :P pozdrowienia dla Wszystkich
W Planescape Torment jest dokładnie opisane w bestiariuszu skąd się biorą diabelstwa. To dziecko człowieka i mieszkańca niższych sfer czyli demona. Ogółem PT i BG mają ze sobą dużo wspólnego i wiele spraw można (dogłębniej) zrozumieć grając w PT. PS. Do Justineczy ja ciebie przypadkim nie znam? :P pozdrowienia dla Wszystkich
To mi sie cos pokrecilo... Zdarza sie :D:D:D:D
Chyba musze czytac wiecej literatury fachowej :)
To mi sie cos pokrecilo... Zdarza sie :D:D:D:D
Chyba musze czytac wiecej literatury fachowej :)
No cóż... moją ulubioną rasą są elfy, a po zmodowaniu to drow oraz diabelstwo. Aasimary jakoś mnie nie kręcą.
No cóż... moją ulubioną rasą są elfy, a po zmodowaniu to drow oraz diabelstwo. Aasimary jakoś mnie nie kręcą.
A jakie mają plusy?
A jakie mają plusy?
moim zdaniem najlepsi sa ludzie - moga byc dwuklsowcmi
moim zdaniem najlepsi sa ludzie - moga byc dwuklsowcmi
Szkoda, że nie można grać dhampirem ^^ ale z ras to polecam elfy oraz półelfy, tylko szkoda, że mają ograniczenia klasowe... po modzie subrace to oczywiście diabling, aasimar oraz słoneczny elf i drow ;]
Szkoda, że nie można grać dhampirem ^^ ale z ras to polecam elfy oraz półelfy, tylko szkoda, że mają ograniczenia klasowe... po modzie subrace to oczywiście diabling, aasimar oraz słoneczny elf i drow ;]
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.