Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Wojownik • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Profesje


    Wojownik

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Profesje
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 16.09.2003
    Aktualizacja: 23.02.2009

    Wojownik to rycerz, fechmistrz, żołnierz i miłośnik bójek. Jego życie wypełnia poznawanie broni i taktyki. Można go spotkać nie tylko na polu bitwy, ale również walczącego twarz w twarz z potworami. Dobry wojownik musi być silny i zdrowy - inaczej ma nikłe szanse na przetrwanie.

    Berserker

    Tego wojownika może ogarnąć w trakcie walki ekstaza umysłowa, dzięki której walczy dłużej, z większą zaciętością i dzikością niż jakikolwiek inny człowiek. Berserkerzy z reguły są barbarzyńcami, ale nie jest to regułą. Czasami jest to świadomy wybór, dokonany w czasie szkolenia wojownika. Niezależnie od tego, widok szalejącego na polu bitwy berserkera często działa deprymująco na wroga. Ta klasa jest często spotykana wśród krasnoludów.

        Zalety :
    • Raz dziennie na 4 poziomy może skorzystać z umiejętności "szał". Stan ten trwa przez 60 sekund.
    • W czasie trwania szału otrzymuje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, -2 do KP.
    • W czasie trwania szału jest odporny na zaklęcia uroków, unieruchomienia, strachu, uwięzienia, ogłuszenia oraz snu.
    • W czasie szału zyskuje 15 punktów życia. Są one czasowe i znikają po wyjściu z szału, co czasami może grozić śmiercią berserkera.
        Wady :
    • Po skończeniu szału jest wyczerpany. W tym stanie otrzymuje -2 do trafienia, -2 do obrażeń, oraz +2 do KP.
    • Nie może specjalizować się w broniach dystansowych.

    Zabójca magów

    Ten wojownik przeszedł specjalne szkolenie w swojej sekcie, aby być jak najlepiej przygotowany do ścigania i walki ze wszelkiego rodzaju magami.

        Zalety :
    • Za każde udane trafienie, przeciwnik otrzymuje 10% szans na nieudane rzucenie czaru.
    • 1% odporności na magię na poziom.
        Wady :
    • Nie może posługiwać się żadnymi przedmiotami magicznymi, z wyjątkiem mieczy i zbroi.

    Kensai

    Ta klasa bywa także nazywana "Świętymi Miecza". Należą do niej wojownicy, którzy zostali specjalnie wytrenowani tak, by stać się jednością ze swoim mieczem. Są śmiertelnie szybcy i skuteczni. Szkoleni są do walki bez obciążenia.

        Zalety :
    • Premia +1 do trafienia i +1 do obrażeń na każde 3 poziomy.
    • Premia -2 do KP.
    • Premia -1 do opóźnienia na każde 4 poziomy.
    • Możliwość użycia raz dziennie na 4 poziomy zdolności "kai" (zaczynając od 1 poziomu z możliwością jednego użycia). Zdolność ta trwa 10 sekund i powoduje, że wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia.
        Wady :
    • Nie może używać broni dystansowych.
    • Nie może używać zbroi.
    • Nie może używać rękawic ani bransolet.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    O Gwiezdny Siepacz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2005 o 10:49  

    Kensai ma coś takiego jeszcze jak mistrzostwo w walce jeden na jednego wie ktośjak to dokładnie działa?? T.z.n. modyfikatory i.t.p.

    Eryk
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 20:04  

    Osobiście polecam - wymiata, a do tego jeszcze magowie nie mają przy nim szans. Trzeba tylko pamiętać o minusie i pożegnać się z magicznymi pierścieniami itd. Ogólnie plusy przeważają nad minusami. Przy tworzeniu postaci trza uwzględnić charyzmę, której nie wzmocnimy pierścieniem... Cep ++++ Miecz i tarcza ++ wspaniał klasa pancerza Polecam Cep +2 i do tego pawęż + 2

    Cranmer
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.09.2007 o 18:14  

    Kensai to jest maszynka do zabijania :D wyposaż takiego w Srebrną Klinge (25% szans zadanie śmiertelnego ciosu), lub Pustoszyciela (halabarda z TOB), włącz młyniec to zobaczysz efekt zbliżony do karabinu maszynowego :D

    Hrogothaurus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.01.2008 o 18:46  

    Berserker - czołg i terminator w jednrj osobie.I to najlepiej jeszcze krasnolud z biegłością w toporkach lub młotach siłą na 18 zręcznością 17 kondychą 19.A jak sie go dopoakuje to w pojedynke rozwali samego Firrkaaga

    komarrek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.05.2008 o 19:43  

    Krasnolud - wojownik berserker. Specjalizacja w młotach na maksa, specjalizacja w walce dwiema broniami (na razie jedna gwiazdka), a z czasem zrobię tez specjalizacje w cepach a następnie wyposażę go w młot runów oraz cep bojowy wieków. Czy taki wojak to dobry wybor?

    MarchewkowyWojownik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.05.2008 o 20:06  

    Człowiek. Wojownik. Berserker. Na imię Dostojewski ale to chyba mało istotne. Siła dziewiętnaście, zręczność dziewiętnaście, kondycja dwadzieścia pięć. Moja duma. Jak Firrkaaga pokonywał to nawet się nie spocił. Stare czasy. Zaimportowałem z BG I gdzie co tu dużo mówić dopuściłem się małego oszustwa. Między 85 a 90% zabójstw w drużynie. Miałem ubaw.

    grzesioo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.06.2008 o 18:03  

    ja gralem polorkiem kensai ;d furia niebios w jednej raczce a w drugiej co kto woli ;d umiejetnosc kai i nikt nie ma szans ;]

    Qualentar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.07.2008 o 21:07  

    Kensai na samym początku zdualowany i rozwijany dalej jako złodziej będzie później zadawać największe obrażenia ze wszystkich klas. Krytyczny cios Kai w plecy może przekroczyć 200 punktów i każdy przeciwnik nieodporny na cios w plecy natychmiast eksploduje.

    Noskill
     

    Wędrowiec
    Temat: Kensai/mag to robi zadyme d...
    Dodany: 01.01.2009 o 21:01  

    Kensai/mag to robi zadyme dopiero jako mag może użyć szat maga bransolet oraz rzucać żelażna skórę na siebie i inne wspomagacze lub nawalać jak mag z czarów ofensywnych

    boonty
     

    Wędrowiec
    Temat: zabojca magow zdualowany na...
    Dodany: 01.01.2009 o 23:24  

    zabojca magow zdualowany na zlodzieja
    az troche za silna postac, bo wszelkie lisze i magowie nie moga juz uzyc czarow:)

    saber
     

    Wędrowiec
    Temat: kensai
    Dodany: 03.09.2009 o 0:43  

    kensai na 12-stym poziomie zdualowany na maga... dobre trako, duzo hp, mozliwosc rzucania czarow (skora, lustrzane, niewr, itd.) w jedna reke replikant, w druga postrach wrogow i oczywiscie vekna na klate... chyba zaczne grac kims innym z braku przeciwnikow... BG2 forever

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Każdy woj na 13 poziomie do...
    Dodany: 03.09.2009 o 7:31  

    Każdy woj na 13 poziomie dostaje lepsze (niż na 12) rzuty o 2 , a też dostaje pół ataku więcej, więc 13.

    Avenger
     

    Wędrowiec
    Temat: Kensai/mag
    Dodany: 02.10.2009 o 13:35  

    czy lepiej opłaca sie stworzyć wieloklasowca wojownik(kensai)/mag czy lepiej dwuklasowca do Kensai dorzucić maga, jestem amatorem w Baldura ale bardzo doswiadczonym w cRPG, i gram poraz pierwszy w Baldura

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Wieloklasowiec nie może mie...
    Dodany: 02.10.2009 o 15:47  

    Wieloklasowiec nie może mieć podklasy. Więc logicznie wynika że możesz tylko dwuklasowca.
    Choć dzięki programikowi Shadowkeeper, można stworzyć wieloklasa z podlasami, ale to oszustwo. Wtedy wieloklas oczywiście lepszy.

    Avenger
     

    Wędrowiec
    Temat: Kensai/mag
    Dodany: 02.10.2009 o 16:19  

    nie dbam o to czy to oszustwo czy nie, jeśli niemoge czerpać z gry frajdy to poprostu niegram, jeśli gra mi niedaje takiej możliwości, to sam ją zdobywam, i zawsze zaczynam gre na najwyższym poziomie trudności, więc wychodzi na jedno

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Też tak gram. Teraz dla prz...
    Dodany: 02.10.2009 o 17:02  


    Też tak gram. Teraz dla przykładu półorkiem barbem- druidem, oszustwo(choć to zbyt mocne słowo), ale gra na tym zyskuje. Przynajmniej półork jest w czymś nalepszy (bo na nic tutaj rz. ob. krasnala jak i tak odpowiednie odporności się ma).

    Jim
     

    Wędrowiec
    Temat: Dwuklasowiec zabójca magów...
    Dodany: 07.10.2009 o 11:44  

    Dwuklasowiec zabójca magów 13 lvl zdualizowany na kapłana ten to wymiata :) . Może nosić pierścień kapłański , amulet seldarin , hełm baldurana, zbroje. W ręku crom i CBW . Żaden mag czy licz nie ma szans a do tego czary leczące i wzmacniające kapłana :P. Totalny kiler :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Mam pytanie. Czy Kensai/Mag...
    Dodany: 08.11.2009 o 13:15  

    Mam pytanie. Czy Kensai/Mag może nosić kolczugę Aslyferunda? Zamierzam pograć tą klasą i szczerze mówiąc nie wiem, na którym poziomie go złamać. Myślałem nad 20, ale to strasznie ciężka sprawa. Chyba wezmę do drużyny Viconię i Korgana.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Ja uwielbiam być berserkere...
    Dodany: 11.02.2010 o 17:27  

    Ja uwielbiam być kensai. Jak jakiś trudny przeciwnik to włączam młyniec i jazda na maxa. Wróg nie ma najmniejszych szans. Nawet Demogorgon może się schować :D Poza tym wogóle kensai na polu bitwy sprawdza się nadzwyczaj dobrze: sieka wrogów na kawałeczki w expresowym tempie. Tylko to KP trochę daje się we znaki, ale da się przeżyć. A jak sie włączy naraz "większy młyniec" i "kai", to nawet Amelissana nie ma szans!!!!!
    Kensai wymiata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Alkor
     

    Wędrowiec
    Temat: Kensai jest świetny w samyc...
    Dodany: 04.07.2010 o 23:57  

    Kensai jest świetny w samych "cieniach Amn" w dodatku był nieprzydatny kompletnie. Teraz mam Zabójcę Magów, i polecam mocno. Pomimo tego co tu jest napisane hełmy i buty magiczne może nosić. Miksturek część też do użytku



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw