Baldur's Gate 2 » Profesje
Wojownik
Wojownik to rycerz, fechmistrz, żołnierz i miłośnik bójek. Jego życie wypełnia poznawanie broni i taktyki. Można go spotkać nie tylko na polu bitwy, ale również walczącego twarz w twarz z potworami. Dobry wojownik musi być silny i zdrowy - inaczej ma nikłe szanse na przetrwanie.
Berserker
Tego wojownika może ogarnąć w trakcie walki ekstaza umysłowa, dzięki której walczy dłużej, z większą zaciętością i dzikością niż jakikolwiek inny człowiek. Berserkerzy z reguły są barbarzyńcami, ale nie jest to regułą. Czasami jest to świadomy wybór, dokonany w czasie szkolenia wojownika. Niezależnie od tego, widok szalejącego na polu bitwy berserkera często działa deprymująco na wroga. Ta klasa jest często spotykana wśród krasnoludów.
Zalety : - Raz dziennie na 4 poziomy może skorzystać z umiejętności "szał". Stan ten trwa przez 60 sekund.
- W czasie trwania szału otrzymuje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, -2 do KP.
- W czasie trwania szału jest odporny na zaklęcia uroków, unieruchomienia, strachu, uwięzienia, ogłuszenia oraz snu.
- W czasie szału zyskuje 15 punktów życia. Są one czasowe i znikają po wyjściu z szału, co czasami może grozić śmiercią berserkera.
Wady : - Po skończeniu szału jest wyczerpany. W tym stanie otrzymuje -2 do trafienia, -2 do obrażeń, oraz +2 do KP.
- Nie może specjalizować się w broniach dystansowych.
Zabójca magów
Ten wojownik przeszedł specjalne szkolenie w swojej sekcie, aby być jak najlepiej przygotowany do ścigania i walki ze wszelkiego rodzaju magami.
Zalety : - Za każde udane trafienie, przeciwnik otrzymuje 10% szans na nieudane rzucenie czaru.
- 1% odporności na magię na poziom.
Wady : - Nie może posługiwać się żadnymi przedmiotami magicznymi, z wyjątkiem mieczy i zbroi.
Kensai
Ta klasa bywa także nazywana "Świętymi Miecza". Należą do niej wojownicy, którzy zostali specjalnie wytrenowani tak, by stać się jednością ze swoim mieczem. Są śmiertelnie szybcy i skuteczni. Szkoleni są do walki bez obciążenia.
Zalety : - Premia +1 do trafienia i +1 do obrażeń na każde 3 poziomy.
- Premia -2 do KP.
- Premia -1 do opóźnienia na każde 4 poziomy.
- Możliwość użycia raz dziennie na 4 poziomy zdolności "kai" (zaczynając od 1 poziomu z możliwością jednego użycia). Zdolność ta trwa 10 sekund i powoduje, że wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia.
Wady : - Nie może używać broni dystansowych.
- Nie może używać zbroi.
- Nie może używać rękawic ani bransolet.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Kensai ma coś takiego jeszcze jak mistrzostwo w walce jeden na jednego wie ktośjak to dokładnie działa?? T.z.n. modyfikatory i.t.p.
Kensai ma coś takiego jeszcze jak mistrzostwo w walce jeden na jednego wie ktośjak to dokładnie działa?? T.z.n. modyfikatory i.t.p.
Osobiście polecam - wymiata, a do tego jeszcze magowie nie mają przy nim szans. Trzeba tylko pamiętać o minusie i pożegnać się z magicznymi pierścieniami itd. Ogólnie plusy przeważają nad minusami. Przy tworzeniu postaci trza uwzględnić charyzmę, której nie wzmocnimy pierścieniem... Cep ++++ Miecz i tarcza ++ wspaniał klasa pancerza Polecam Cep +2 i do tego pawęż + 2
Osobiście polecam - wymiata, a do tego jeszcze magowie nie mają przy nim szans. Trzeba tylko pamiętać o minusie i pożegnać się z magicznymi pierścieniami itd. Ogólnie plusy przeważają nad minusami. Przy tworzeniu postaci trza uwzględnić charyzmę, której nie wzmocnimy pierścieniem... Cep ++++ Miecz i tarcza ++ wspaniał klasa pancerza Polecam Cep +2 i do tego pawęż + 2
Kensai to jest maszynka do zabijania :D wyposaż takiego w Srebrną Klinge (25% szans zadanie śmiertelnego ciosu), lub Pustoszyciela (halabarda z TOB), włącz młyniec to zobaczysz efekt zbliżony do karabinu maszynowego :D
Kensai to jest maszynka do zabijania :D wyposaż takiego w Srebrną Klinge (25% szans zadanie śmiertelnego ciosu), lub Pustoszyciela (halabarda z TOB), włącz młyniec to zobaczysz efekt zbliżony do karabinu maszynowego :D
Berserker - czołg i terminator w jednrj osobie.I to najlepiej jeszcze krasnolud z biegłością w toporkach lub młotach siłą na 18 zręcznością 17 kondychą 19.A jak sie go dopoakuje to w pojedynke rozwali samego Firrkaaga
Berserker - czołg i terminator w jednrj osobie.I to najlepiej jeszcze krasnolud z biegłością w toporkach lub młotach siłą na 18 zręcznością 17 kondychą 19.A jak sie go dopoakuje to w pojedynke rozwali samego Firrkaaga
Krasnolud - wojownik berserker. Specjalizacja w młotach na maksa, specjalizacja w walce dwiema broniami (na razie jedna gwiazdka), a z czasem zrobię tez specjalizacje w cepach a następnie wyposażę go w młot runów oraz cep bojowy wieków. Czy taki wojak to dobry wybor?
Krasnolud - wojownik berserker. Specjalizacja w młotach na maksa, specjalizacja w walce dwiema broniami (na razie jedna gwiazdka), a z czasem zrobię tez specjalizacje w cepach a następnie wyposażę go w młot runów oraz cep bojowy wieków. Czy taki wojak to dobry wybor?
Człowiek. Wojownik. Berserker. Na imię Dostojewski ale to chyba mało istotne. Siła dziewiętnaście, zręczność dziewiętnaście, kondycja dwadzieścia pięć. Moja duma. Jak Firrkaaga pokonywał to nawet się nie spocił. Stare czasy. Zaimportowałem z BG I gdzie co tu dużo mówić dopuściłem się małego oszustwa. Między 85 a 90% zabójstw w drużynie. Miałem ubaw.
Człowiek. Wojownik. Berserker. Na imię Dostojewski ale to chyba mało istotne. Siła dziewiętnaście, zręczność dziewiętnaście, kondycja dwadzieścia pięć. Moja duma. Jak Firrkaaga pokonywał to nawet się nie spocił. Stare czasy. Zaimportowałem z BG I gdzie co tu dużo mówić dopuściłem się małego oszustwa. Między 85 a 90% zabójstw w drużynie. Miałem ubaw.
ja gralem polorkiem kensai ;d furia niebios w jednej raczce a w drugiej co kto woli ;d umiejetnosc kai i nikt nie ma szans ;]
ja gralem polorkiem kensai ;d furia niebios w jednej raczce a w drugiej co kto woli ;d umiejetnosc kai i nikt nie ma szans ;]
Kensai na samym początku zdualowany i rozwijany dalej jako złodziej będzie później zadawać największe obrażenia ze wszystkich klas. Krytyczny cios Kai w plecy może przekroczyć 200 punktów i każdy przeciwnik nieodporny na cios w plecy natychmiast eksploduje.
Kensai na samym początku zdualowany i rozwijany dalej jako złodziej będzie później zadawać największe obrażenia ze wszystkich klas. Krytyczny cios Kai w plecy może przekroczyć 200 punktów i każdy przeciwnik nieodporny na cios w plecy natychmiast eksploduje.
Kensai/mag to robi zadyme dopiero jako mag może użyć szat maga bransolet oraz rzucać żelażna skórę na siebie i inne wspomagacze lub nawalać jak mag z czarów ofensywnych
Kensai/mag to robi zadyme dopiero jako mag może użyć szat maga bransolet oraz rzucać żelażna skórę na siebie i inne wspomagacze lub nawalać jak mag z czarów ofensywnych
zabojca magow zdualowany na zlodzieja
az troche za silna postac, bo wszelkie lisze i magowie nie moga juz uzyc czarow:)
zabojca magow zdualowany na zlodzieja
az troche za silna postac, bo wszelkie lisze i magowie nie moga juz uzyc czarow:)
kensai na 12-stym poziomie zdualowany na maga... dobre trako, duzo hp, mozliwosc rzucania czarow (skora, lustrzane, niewr, itd.) w jedna reke replikant, w druga postrach wrogow i oczywiscie vekna na klate... chyba zaczne grac kims innym z braku przeciwnikow... BG2 forever
kensai na 12-stym poziomie zdualowany na maga... dobre trako, duzo hp, mozliwosc rzucania czarow (skora, lustrzane, niewr, itd.) w jedna reke replikant, w druga postrach wrogow i oczywiscie vekna na klate... chyba zaczne grac kims innym z braku przeciwnikow... BG2 forever
Każdy woj na 13 poziomie dostaje lepsze (niż na 12) rzuty o 2 , a też dostaje pół ataku więcej, więc 13.
Każdy woj na 13 poziomie dostaje lepsze (niż na 12) rzuty o 2 , a też dostaje pół ataku więcej, więc 13.
czy lepiej opłaca sie stworzyć wieloklasowca wojownik(kensai)/mag czy lepiej dwuklasowca do Kensai dorzucić maga, jestem amatorem w Baldura ale bardzo doswiadczonym w cRPG, i gram poraz pierwszy w Baldura
czy lepiej opłaca sie stworzyć wieloklasowca wojownik(kensai)/mag czy lepiej dwuklasowca do Kensai dorzucić maga, jestem amatorem w Baldura ale bardzo doswiadczonym w cRPG, i gram poraz pierwszy w Baldura
Wieloklasowiec nie może mieć podklasy. Więc logicznie wynika że możesz tylko dwuklasowca.
Choć dzięki programikowi Shadowkeeper, można stworzyć wieloklasa z podlasami, ale to oszustwo. Wtedy wieloklas oczywiście lepszy.
Wieloklasowiec nie może mieć podklasy. Więc logicznie wynika że możesz tylko dwuklasowca.
Choć dzięki programikowi Shadowkeeper, można stworzyć wieloklasa z podlasami, ale to oszustwo. Wtedy wieloklas oczywiście lepszy.
nie dbam o to czy to oszustwo czy nie, jeśli niemoge czerpać z gry frajdy to poprostu niegram, jeśli gra mi niedaje takiej możliwości, to sam ją zdobywam, i zawsze zaczynam gre na najwyższym poziomie trudności, więc wychodzi na jedno
nie dbam o to czy to oszustwo czy nie, jeśli niemoge czerpać z gry frajdy to poprostu niegram, jeśli gra mi niedaje takiej możliwości, to sam ją zdobywam, i zawsze zaczynam gre na najwyższym poziomie trudności, więc wychodzi na jedno
Też tak gram. Teraz dla przykładu półorkiem barbem- druidem, oszustwo(choć to zbyt mocne słowo), ale gra na tym zyskuje. Przynajmniej półork jest w czymś nalepszy (bo na nic tutaj rz. ob. krasnala jak i tak odpowiednie odporności się ma).
Też tak gram. Teraz dla przykładu półorkiem barbem- druidem, oszustwo(choć to zbyt mocne słowo), ale gra na tym zyskuje. Przynajmniej półork jest w czymś nalepszy (bo na nic tutaj rz. ob. krasnala jak i tak odpowiednie odporności się ma).
Dwuklasowiec zabójca magów 13 lvl zdualizowany na kapłana ten to wymiata :) . Może nosić pierścień kapłański , amulet seldarin , hełm baldurana, zbroje. W ręku crom i CBW . Żaden mag czy licz nie ma szans a do tego czary leczące i wzmacniające kapłana :P. Totalny kiler :)
Dwuklasowiec zabójca magów 13 lvl zdualizowany na kapłana ten to wymiata :) . Może nosić pierścień kapłański , amulet seldarin , hełm baldurana, zbroje. W ręku crom i CBW . Żaden mag czy licz nie ma szans a do tego czary leczące i wzmacniające kapłana :P. Totalny kiler :)
Mam pytanie. Czy Kensai/Mag może nosić kolczugę Aslyferunda? Zamierzam pograć tą klasą i szczerze mówiąc nie wiem, na którym poziomie go złamać. Myślałem nad 20, ale to strasznie ciężka sprawa. Chyba wezmę do drużyny Viconię i Korgana.
Mam pytanie. Czy Kensai/Mag może nosić kolczugę Aslyferunda? Zamierzam pograć tą klasą i szczerze mówiąc nie wiem, na którym poziomie go złamać. Myślałem nad 20, ale to strasznie ciężka sprawa. Chyba wezmę do drużyny Viconię i Korgana.
Ja uwielbiam być kensai. Jak jakiś trudny przeciwnik to włączam młyniec i jazda na maxa. Wróg nie ma najmniejszych szans. Nawet Demogorgon może się schować :D Poza tym wogóle kensai na polu bitwy sprawdza się nadzwyczaj dobrze: sieka wrogów na kawałeczki w expresowym tempie. Tylko to KP trochę daje się we znaki, ale da się przeżyć. A jak sie włączy naraz "większy młyniec" i "kai", to nawet Amelissana nie ma szans!!!!!
Kensai wymiata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja uwielbiam być kensai. Jak jakiś trudny przeciwnik to włączam młyniec i jazda na maxa. Wróg nie ma najmniejszych szans. Nawet Demogorgon może się schować :D Poza tym wogóle kensai na polu bitwy sprawdza się nadzwyczaj dobrze: sieka wrogów na kawałeczki w expresowym tempie. Tylko to KP trochę daje się we znaki, ale da się przeżyć. A jak sie włączy naraz "większy młyniec" i "kai", to nawet Amelissana nie ma szans!!!!!
Kensai wymiata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kensai jest świetny w samych "cieniach Amn" w dodatku był nieprzydatny kompletnie. Teraz mam Zabójcę Magów, i polecam mocno. Pomimo tego co tu jest napisane hełmy i buty magiczne może nosić. Miksturek część też do użytku
Kensai jest świetny w samych "cieniach Amn" w dodatku był nieprzydatny kompletnie. Teraz mam Zabójcę Magów, i polecam mocno. Pomimo tego co tu jest napisane hełmy i buty magiczne może nosić. Miksturek część też do użytku
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.