Baldur's Gate 2 » Profesje
Złodziej
Złodziej to zręczny łotrzyk, który stara się osiągnąć własne cele - dobre lub złe. Jego znakami rozpoznawczymi są spryt, zwinność i ciągłe krycie się w cieniu. Tylko od złodzieja zależy, czy wykorzysta swe talenty przeciw niewinnym wędrowcom, bogatym kupcom, potworom lub gnębiącej biedaków władzy.
Zabójca
Jest to morderca, który opanował sztukę szybkiego i dyskretnego zabijania. Aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki, działa anonimowo i przez zaskoczenie.
Zalety : - Raz dziennie na 4 poziomy może pokryć swoją broń trucizną. Następny cios zadany taką bronią wprowadza truciznę do organizmu zaatakowanego i zadaje 1 punkt obrażeń na sekundę przez 24 (3 punkty obrażeń w ciągu pierwszych 6 sekund). Rzut obronny przeciwko truciźnie ogranicza obrażenia do 12.
- Premia +1 do trafienia i obrażeń.
Wady : - Co poziom dostaje tylko 15% do wykorzystania na umiejętności złodziejskie.
Łowca nagród
To łowca ludzi, wyszkolony w tropieniu zwierzyny i sprowadzaniu jej żywcem... wszystko jedno, czy dla przedstawicieli prawa czy władców podziemi. Łowcy Nagród są szczególnie wymagającymi przeciwnikami. Ich umiejętności zastawiania specjalnych pułapek przewyższają umiejętności zwykłego złodzieja.
Zalety : - +15% do zastawiania pułapek.
- Umiejętność zakładania specjalnych pułapek. Są one znacznie skuteczniejsze od pułapek zwykłego złodzieja, a ich efekt zależy od poziomu Łowcy Nagród. Poniżej znajduje się lista efektów:
- 1 poziom: pułapka zadaje obrażenia i spowalnia ofiarę
- 11 poziom: pułapka unieruchamia ofiarę, jeśli nie wykona ona rzutu obronnego
- 16 poziom: pułapka wyzwala wokół ofiary Nienaruszalną sferę Otuliska (jeśli nie wykona rzutu obronnego)
- 21 poziom: pułapka tworzy Labirynt wokół ofiary
Wady : - Co poziom otrzymuje jedynie 20% na umiejętności złodziejskie.
Zawadiaka
Ten łotrzyk to akrobata, szermierz i dowcipniś: wcielenie uroku i elegancji.
Zalety : - Premia +1 do KP
- Co 5 poziomów uzyskuje kolejne +1 do KP.
- Co 5 poziomów uzyskuje +1 do trafienia i obrażeń.
- Może specjalizować się w każdej ręcznej broni, z jakiej może korzystać złodziej.
- Może wydać 3 punkty na biegłość "styl walki dwiema broniami"
Wady : - Brak zwiększonych obrażeń przy sztyletowaniu.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 32 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Jak się robi cios w plecy ?
Jak się robi cios w plecy ?
Jak sama nazwa wskazuje cios w plecy zadaje sie w ... plecy. Nalezy ukryc sie w cieniu (zdolnosc złodziejska) i podejsc przeciwnika od tyłu, a następnie zaatakowac. Im wyzszy poziom zlodzieja tym wieksze obrazenia on takim ciosem zada. Na karcie postaci złodzieja widnieje informacja o tym ile razy zostaną pomnozone standardowe obrazenia jesli zostaną zadane po ciosie w plecy. Oczywiscie ciosu w plecy nie wykonamy zadną bronią dystansową. Nadaje sie do tego mała broń - sztylet krótki miecz ale i o dziwo - katana. Byc moze mozna wykonac cios w plecy (zwany tez sztyletowaniem) inną bronią ale tego nie potwierdzę bo nie próbowałem. Wydaje mi się z w Baldursie II najlepsza bedzie do tego katana bo zadaje duze obrazenia i w ogóle jest git.
Jak sama nazwa wskazuje cios w plecy zadaje sie w ... plecy. Nalezy ukryc sie w cieniu (zdolnosc złodziejska) i podejsc przeciwnika od tyłu, a następnie zaatakowac. Im wyzszy poziom zlodzieja tym wieksze obrazenia on takim ciosem zada. Na karcie postaci złodzieja widnieje informacja o tym ile razy zostaną pomnozone standardowe obrazenia jesli zostaną zadane po ciosie w plecy. Oczywiscie ciosu w plecy nie wykonamy zadną bronią dystansową. Nadaje sie do tego mała broń - sztylet krótki miecz ale i o dziwo - katana. Byc moze mozna wykonac cios w plecy (zwany tez sztyletowaniem) inną bronią ale tego nie potwierdzę bo nie próbowałem. Wydaje mi się z w Baldursie II najlepsza bedzie do tego katana bo zadaje duze obrazenia i w ogóle jest git.
Zabójca może mieć sztyletowanie nawet x7. Normalnie kosmos.
Zabójca może mieć sztyletowanie nawet x7. Normalnie kosmos.
Jest też taka sprawa, że każda postać atakująca z ciena (tropiciel, złodziej) ma ulepszone TraKO o 4.
Jest też taka sprawa, że każda postać atakująca z ciena (tropiciel, złodziej) ma ulepszone TraKO o 4.
obuchowymi napewno nie zasztyletujesz ale powinno bec cos takiego jak szansa na ogluszenie (trudno nie oglusic jak ktos cie zada cos w potylice np maczuga)
obuchowymi napewno nie zasztyletujesz ale powinno bec cos takiego jak szansa na ogluszenie (trudno nie oglusic jak ktos cie zada cos w potylice np maczuga)
tylko i wyłącznie zabójca!! pułapki i zdolności złodziejskie niby słabe, ale i tak pozniej wszyscy zastawiają kolczaste ew. czasową. a 7x obrażenia piechotą nie chodzą... Furia w jednej ręce, speedbuty na nogach, eliksiry niewidzialności w plecaku i płaszcz niewykrywalności na grzbiecie - w pojedynke tłucze całe kongregacje magów.
tylko i wyłącznie zabójca!! pułapki i zdolności złodziejskie niby słabe, ale i tak pozniej wszyscy zastawiają kolczaste ew. czasową. a 7x obrażenia piechotą nie chodzą... Furia w jednej ręce, speedbuty na nogach, eliksiry niewidzialności w plecaku i płaszcz niewykrywalności na grzbiecie - w pojedynke tłucze całe kongregacje magów.
zabójca wymiata nie ma to jak rozwalić na częśći maga który nas nie widzi cisem w plecy. Zwłaszcza ze taki mag naszych wojów jednym czarem rozwala.
zabójca wymiata nie ma to jak rozwalić na częśći maga który nas nie widzi cisem w plecy. Zwłaszcza ze taki mag naszych wojów jednym czarem rozwala.
Zawadiaka jest cool. Na wysokim poziomie zadaje większe obrażenia od większości wojowników. Poza tym +1 do KP...
Zawadiaka jest cool. Na wysokim poziomie zadaje większe obrażenia od większości wojowników. Poza tym +1 do KP...
Najlepsza klasa po kawalerze i bersekerze.wojownik i złodziej w jednym.
Najlepsza klasa po kawalerze i bersekerze.wojownik i złodziej w jednym.
kilka umiejetnosci nie potrafie rozkminic. jak sie uzywa np ciche chodzenie i do czego sluzy, jak uzyc wykrycie iluzji. jak ktos zna na to odpowiedzi to niech napisze
kilka umiejetnosci nie potrafie rozkminic. jak sie uzywa np ciche chodzenie i do czego sluzy, jak uzyc wykrycie iluzji. jak ktos zna na to odpowiedzi to niech napisze
wykrycie iluzji uzywa sie samo. im iwecej punktow tym wieksza szansa ze np zobaczysz ukryteo wroga, dziala podobnie do czaru, a ciche chodzenie to porpostu ciche chodzenie, mniejsza szansa na wykrycie gdy jeses niewidzialny
wykrycie iluzji uzywa sie samo. im iwecej punktow tym wieksza szansa ze np zobaczysz ukryteo wroga, dziala podobnie do czaru, a ciche chodzenie to porpostu ciche chodzenie, mniejsza szansa na wykrycie gdy jeses niewidzialny
no mam straszny dylemat czy grac lowca nagrod czy zabojca... z jednej strony kusza mnie pulapki z drugiej 7x :)
no mam straszny dylemat czy grac lowca nagrod czy zabojca... z jednej strony kusza mnie pulapki z drugiej 7x :)
ja tam wole zabujce. na koniec i tak wszyscy uzywaja tylko kolczastych pulapek. wyobrazmy sobie ze jest se jakis ziomek i mamy zabujce albo l. nagrod. lowca moze podlozysz jakas pulapke no ta od 21 ale ona robi tylko labirynt i trzeba czekac az powroci a tak to zabujca zabije odrazu bez cackania ciosem w plery
ja tam wole zabujce. na koniec i tak wszyscy uzywaja tylko kolczastych pulapek. wyobrazmy sobie ze jest se jakis ziomek i mamy zabujce albo l. nagrod. lowca moze podlozysz jakas pulapke no ta od 21 ale ona robi tylko labirynt i trzeba czekac az powroci a tak to zabujca zabije odrazu bez cackania ciosem w plery
i tak zawadiaka najlepszy :P walka bezpośrednia nie jakieś tchórzowskie ciosy w plecy :P
i tak zawadiaka najlepszy :P walka bezpośrednia nie jakieś tchórzowskie ciosy w plecy :P
...dobrze że mnie nie ciągnie by być złodziejem i zawsze biorę Kawalera :) albowiem nie ma to jak stanąć oko w oko ze smokiem i zabić go świętym mieczem :) ale jedno muszę przyznać, jakbym już miał grać złodziejem to miałbym WIELKI kłopot którą podklasę wybrać :)
...dobrze że mnie nie ciągnie by być złodziejem i zawsze biorę Kawalera :) albowiem nie ma to jak stanąć oko w oko ze smokiem i zabić go świętym mieczem :) ale jedno muszę przyznać, jakbym już miał grać złodziejem to miałbym WIELKI kłopot którą podklasę wybrać :)
oczywiście zabójca, może nie najlepszy w zwarciu ale nie powiem radzi sobie :D wyrżnąłem nim cały tabun golemów w twierdzy Nalii, jedynie kłopot był z glinianym ale załatwił go Yoshimo pułapkami. Mag + cios w plecy = śmierć ]:->
oczywiście zabójca, może nie najlepszy w zwarciu ale nie powiem radzi sobie :D wyrżnąłem nim cały tabun golemów w twierdzy Nalii, jedynie kłopot był z glinianym ale załatwił go Yoshimo pułapkami. Mag + cios w plecy = śmierć ]:->
Dziwi mnie, że wszyscy się napalili na zabójcę. Ja wybrałem "zawadiakę", bo i tak byłem odzwyczajony od zadawania ciosu w plecy, bo i tak zabicie jednego kolesia wśród 10.000 nie zbawiło by świata. A tak, przynajmniej giną szybko i śmiesznie :).
Poza tym, zawadiaka ma najlepszą KP w całym Baldursie. Mój złodziejaszek z Tronu Balla wyciągał każdorazowo -24 :). A gdy dawałem mu tarczę +4(atut używania wszystkiego) miał już ograniczenie do nieprzekraczania -25. Ale na czarach mogłem jeszcze siebie dopicować xD.
A pułpaki nie są warte łowcy nagród... od 24 poziomu i tak każdy złodziej może sobie wybrać najlepsze pułapki w grze: eksplodujące, czasowe i inne. Nie trzeba być łowcą nagród, by zabić pułapkami Demogorgona, hehe ;]
Zawadiaki rulez!!! Łączmy się! :)
Dziwi mnie, że wszyscy się napalili na zabójcę. Ja wybrałem "zawadiakę", bo i tak byłem odzwyczajony od zadawania ciosu w plecy, bo i tak zabicie jednego kolesia wśród 10.000 nie zbawiło by świata. A tak, przynajmniej giną szybko i śmiesznie :).
Poza tym, zawadiaka ma najlepszą KP w całym Baldursie. Mój złodziejaszek z Tronu Balla wyciągał każdorazowo -24 :). A gdy dawałem mu tarczę +4(atut używania wszystkiego) miał już ograniczenie do nieprzekraczania -25. Ale na czarach mogłem jeszcze siebie dopicować xD.
A pułpaki nie są warte łowcy nagród... od 24 poziomu i tak każdy złodziej może sobie wybrać najlepsze pułapki w grze: eksplodujące, czasowe i inne. Nie trzeba być łowcą nagród, by zabić pułapkami Demogorgona, hehe ;]
Zawadiaki rulez!!! Łączmy się! :)
Dziwi Cię? Nie wiem czemu :P Najlepiej zrobić wieloklasowca wojownik/złodziej. Szczególnie z Ease-of-Use, gdzie wieloklasowcy moga mieć 5 gwiazdek w bronie (5 w katany ;]). Wtedy tylko Furia Niebios/Senchudokuu/Zagłada Hindo, sztyletowanie i... i koniec :D Mi Valen ostatnio wyciągnęła 110 dmg - zrobiła to w cyrku u Aerie, więc prawie na początku, jak była słaba, do tego ze swoim sztyletem (pazurami właściwie...) co nie jest zbyt dobre do sztyletowania. Wolę sobie nie wyobrażać co by zrobił Zabójca (x7) z Zagładą Hindo :D
Dziwi Cię? Nie wiem czemu :P Najlepiej zrobić wieloklasowca wojownik/złodziej. Szczególnie z Ease-of-Use, gdzie wieloklasowcy moga mieć 5 gwiazdek w bronie (5 w katany ;]). Wtedy tylko Furia Niebios/Senchudokuu/Zagłada Hindo, sztyletowanie i... i koniec :D Mi Valen ostatnio wyciągnęła 110 dmg - zrobiła to w cyrku u Aerie, więc prawie na początku, jak była słaba, do tego ze swoim sztyletem (pazurami właściwie...) co nie jest zbyt dobre do sztyletowania. Wolę sobie nie wyobrażać co by zrobił Zabójca (x7) z Zagładą Hindo :D
Łowcą nagród powalałem w pojedynkę każdego smoka, czy potężniejszych wrogów.
Rozstawia się normalne pułapki (kto by tracił atuty na pułapki, gdy ma się do wyboru genialne atuty) jedną specjalną z labiryntem, atakuje smoka, on dostaje X obrażeń i znika, rozstawia się labirynt i śpi. My się wysypiamy i mamy odnowione pułapki, a smok się dopiero pojawia, nie na długo, bo milisekundę później już go nie ma. I tak w kółko.
Łowcą nagród powalałem w pojedynkę każdego smoka, czy potężniejszych wrogów.
Rozstawia się normalne pułapki (kto by tracił atuty na pułapki, gdy ma się do wyboru genialne atuty) jedną specjalną z labiryntem, atakuje smoka, on dostaje X obrażeń i znika, rozstawia się labirynt i śpi. My się wysypiamy i mamy odnowione pułapki, a smok się dopiero pojawia, nie na długo, bo milisekundę później już go nie ma. I tak w kółko.
Jeżeli ktoś nie lubi atakować z zaskoczenia lub też zakładać tu i ówdzie pułapki, zamiast tego woli stawać twarzą w twarz z wrogiem, to zawadiaka jest do tego stworzony. Bonusy do ataku, obrażeń, zwiększająca się wraz z poziomem KP, możliwość specjalizacji w broni, możliwość dodania 3 punktów do walki dwiema broniami, to mówi samo za siebie, poza tym dostaje wszystkie punkty do umiejętności złodziejskich a nie tylko część :) Dla mnie to taki odpowiednik kensaia albowiem żaden inny złodziej nie sprawdza się tak dobrze w walce bezpośredniej :P mogę się mylić ale takie odnoszę wrażenie :)
Jeżeli ktoś nie lubi atakować z zaskoczenia lub też zakładać tu i ówdzie pułapki, zamiast tego woli stawać twarzą w twarz z wrogiem, to zawadiaka jest do tego stworzony. Bonusy do ataku, obrażeń, zwiększająca się wraz z poziomem KP, możliwość specjalizacji w broni, możliwość dodania 3 punktów do walki dwiema broniami, to mówi samo za siebie, poza tym dostaje wszystkie punkty do umiejętności złodziejskich a nie tylko część :) Dla mnie to taki odpowiednik kensaia albowiem żaden inny złodziej nie sprawdza się tak dobrze w walce bezpośredniej :P mogę się mylić ale takie odnoszę wrażenie :)
Ten artykuł skomentowano 32 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.