Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bohater • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Bohater

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki
    Autor: Orish
    Utworzono: 12.02.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Stworzenie postaci to pierwsze, co musisz zrobić, aby rozpocząć swą wielką przygodę. Po włączeniu gry wystarczy przycisnąć "Jeden gracz", a następnie "Nowa gra". Wówczas pojawi się ekran tworzenia postaci. Gra sama ci podpowiada, co powinieneś zrobić: albo wziąć się za kreacji własnej postaci, albo pójść po najmniejszej linii oporu i zdecydować się na zaimportowanie gotowego bohatera. Ponieważ najlepiej każdy czuje się we własnej skórze, lepiej wybrać tą pierwszą opcję. A za przewodnika posłużę ci ja.

    Najpierw musisz wybrać płeć. Nie wpływa ona na nic, ale dla czerpania większej przyjemności z gry, powinieneś wybrać tą, którą sam reprezentujesz. Następnie czeka cię wybór portretu. To, na jaki się zdecydujesz, zależy od ciebie. Niestety twórcy nie wysilili się w tym miejscu i właścicielami większości wizerunków są NPC (postacie, które możesz przyłączyć później do drużyny). Dlatego polecam poszukać internet w poszukiwaniu nowych portretów do gry, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku Read Me.

    Rasa ma już dość duże znaczenie oraz ściśle wiąże się z profesją, którą wybierzesz w następnej kolejności.
    Człowiek jest odmianą "uniwersalną", tzn. może trudnić się dowolną profesją oraz w przyszłości zmienić zawód. Nie może natomiast zajmować się kilkoma naraz.
    Elfy mają premię do zręczności, która jest ważna dla złodziei, ale minus do kondycji - najważniejszej cechy w grze. Poza tym czasem przydaje się ich odporność na zauroczenia i uśpienia.
    Półelfy są prawie jak ludzie - żadnych minusów, żadnych plusów, chyba żeby liczyć niewielką odporność na zauroczenia i uśpienia. Idealni na wieloklasowców.
    Gnomy z technicznego punktu widzenia (w końcu mają one bardzo techniczny punkt...) nie prezentują sobą nic ciekawego. Premia do inteligencji nie przydaje się na wiele - poprawia się jedynie szansa nauczenia czaru.
    Rasa niziołków została wręcz stworzona do bycia znakomitymi łotrzykami. Premia do zręczności kosztem siły jest lepsza niż kosztem kondycji (u elfów). Poza tym niziołki dostają duże premie do umiejętności złodziejskich.
    Krasnolud to typowy wojownik. Plus do kondycji przekłada się na liczbę PŻ, natomiast odpowiednie wyekwipowanie bohatera sprawia, że jego niezdarność nie gra dużej roli.
    Jeśli się mnie pytasz o radę, kim grać najlepiej, to najodpowiedniejszą odpowiedzią jest to, że każdemu inna klasa bardziej leży. Pamiętaj również, że jest to gra drużynowa, zatem w dużej mierze będzie to zależało od tego, kim z kim będziesz podróżował. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że nie wybrałeś źle, stwórz wojownika - on się zawsze przyda.


    Następnie musisz się zdecydować, jaki jest twój stosunek do świata - czy chcesz być postacią dobrą, czy złą. A może coś pośrodku?
    Sam charakter nie wpływa znacząco na rozgrywkę (prócz profesji takich, jak paladyn). Definiuje jedynie początkową reputację, więc jeśli zamierzasz czynić dobro (lub zło), to lepiej zacząć od razu, nieprawdaż?
    Cechy są najnudniejszym i zarazem najbardziej denerwującym etapem tworzenia postaci. Problem tkwi w tym, że chcąc wyrzucić jak największą liczbę naciskamy raz po raz na "Powtórz rzuty", aż wypadnie zadawalający wynik (ja za taki uważam sumę cech co najmniej 90). Jakby tego było mało, zbrojni mogą dla siły osiągnąć wynik wyższy niż "zwykłe" 18. Po więcej informacji na ten temat odsyłam do tabel w instrukcji.
    Kiedy wreszcie zadowolisz się tym wynikiem, poodejmuj sobie ile się da od każdej z cech (dla uzyskania klarownej sytuacji), a następnie porozdzielaj punkty według potrzeb. Każda postać, niezależnie od klasy/ powinna mieć max kondycji oraz własnej cechy klasowej.
    Siła - dla zbrojnych na maxa, dla innych nie powinna być mniejsza od 10.
    Zręczność - na maxa dla złodzieja oraz w miarę możliwości dla każdej innej profesji.
    Inteligencja - TYLKO dla magów (na maxa), dla innych powinna być jak najniższa.
    Mądrość - dla kapłanów i druidów na maxa, dla innych nie mniejsza niż 10.
    Charyzma - jeśli pragniesz być przywódcą drużyny, miej jej przynajmniej 10. Ja jednak proponuję dać tu minimum, a na przywódcę jakiegoś charyzmatycznego NPC.

    Teraz czeka cię wybór umiejętności. Dla każdej klasy wybierasz określoną ilość biegłości w broniach. Od ciebie zależy to, w jakich broniach będziesz się specjalizował. Jedyna moja sugestia jest taka, żeby jedną z nich była któraś z broni dystansowych (łuki lub bronie strzeleckie).
    Poza tym jeśli tworzysz złodzieja, musisz rozdzielić umiejętności złodziejskie. Pamiętaj, żebyś nie zaniedbał tu pułapek i włamań, poza tym bardzo ważne jest krycie się. Kradzieże można sobie odpuścić.
    Łowca wybiera rasowego wroga. Ciężko mi jednak cokolwiek tutaj poradzić - każdemu kto inny sprawia największy problem.
    Mag wybiera 2 (3 w przypadku maga specjalisty) czary, które od początku ma w księdze. Polecam identyfikację i zauroczenie - to dobre zaklęcia w pierwszych etapach gry.
    Na koniec klasy czarujące wybierają zaklęcia, które mają na starcie przygotowane do rzucenia. Nie ma to jednak większego znaczenia.


    Na koniec czeka cię wybór koloru stroju, skóry, włosów, dobór głosu, a tworzenie postaci zwieńcza wpisanie imienia bohatera. Teraz wystarczy nacisnąć "Akceptacja" i trafiamy prosto do świata Zapomnianych Krain, do cytadeli Candlekeep...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    J.R.R.Omir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.05.2008 o 13:27  

    czarodiejowi nic.
    kapłanowi chyba coś daje.
    nie pamiętam co

    Anidortos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.06.2008 o 17:18  

    Napiszcie tu jakie umiejętości powinien mieć palladyn i w jakich broniach powinien się spacjalizować. Bo ja tylko tam moge doć dwie gwiazdki dlaczego.

    jamal 4
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2008 o 11:22  

    Ponieważ tylko wojownik może posiadać więcej niż 2 gwiazdki do wybranej umiejętności. Ja proponuję mu dać do DUŻYCH MIECZY (to podstawa). Reszta według uznania.

    civ
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.06.2008 o 11:45  

    Muszę spróbować dać magowi najniższą możliwą inteligencję. Z tego co zrozumiałem, wpływa ona wyłącznie na umiejętność nauczenia się czaru ze zwoju. Czemu by więc nie robić quicksave - load w momencie "przepisywania" czaru? Straszna patologia, ale wydaje się być skuteczna. Co o tym myślicie? :)

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2008 o 22:24  

    to nie jest dobre bo int wplywa na ilosc czarow jakie mag moze znac w ksiazce ;]

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: char
    Dodany: 24.08.2008 o 12:44  

    Po dlugich mysleniach zrobilem postac,paladyna ktora ma wszystko po 18 tylko int 17...zrobilem to tak ze dalem mu 3zr i poszedlem po rekawice zrecznosci.Potem zaimportowalem i gram taka postacia

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: nie wiem czemu ale jak gram...
    Dodany: 20.09.2008 o 21:51  

    nie wiem czemu ale jak gram magiem albo inna "slabsza" postacia to prawie zawsze kobieta gram

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: ...chłopie, do zręczności d...
    Dodany: 28.11.2008 o 21:33  

    ...chłopie, do zręczności daj 18 i obniż inteligencję, wtedy zamiast rękawic zręczności będziesz mógł założyć rękawice dodające do obrażeń i Traco :) ale co kto lubi :P

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: MOJA SUPER POSTAĆ NIE DO POBICIA !!!
    Dodany: 04.01.2009 o 19:44  

    Ja gram jedną z najleprzych postaci , jakie można zrobić .
    Nie obyło się bez wpisywania kilku kodów , ale chodzi o efekt .

    RASA: Półelf .
    PŁEĆ: Męszczyzna .
    KLASA: Wojownik .
    CECHY: Wszystkie na poziomie 25 , dzięki kodom z woluminami .
    CHARAKTER: 20 (Heros).
    BIEGŁOŚCI:
    +++ ciężkie miecze
    ++ broń miotana
    IMI: Xaravald

    A teraz mój ekwipunek .
    BROŃ:
    Pałasz +5 Obrońca ,
    Lekka kusza szybkości i kwasowe bełty ,
    Miecz Długi +1, Płomienny Jęzor .
    POD RKĄ:
    5 eliksirów zdrowia ,
    15 olej wściekłego płomienia ,
    5 różdzka magicznych pocisków .
    ZBROJA :
    Pełna Zbroja Płytowa +1: Pancerz Mroku ,
    Hełm Ochrony: Dar Pokoju ,
    Płaszcz Baldurana ,
    Pas Tłumienia: Niszczyciel Wzgórzowców ,
    Buty Szybkości: Łapy Geparda ,

    Klasa Pancerza: -7
    Życie: 176
    Złoto: 34 tysiące .

    Jeśli ktoś ma leprzą postać (i to nawet bez kodów) to niech napisze tu w komentarzach :-)

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: Ech, śmieszna postać. Nie w...
    Dodany: 05.01.2009 o 15:25  

    Ech, śmieszna postać. Nie wiem, gdzie masz Hełm Baldurana i skąd wziąłeś 176 życia, skoro nie widzę itemów podwyższających PŻ, a max z 25 kondycją wynosi 141 przy blokadzie XP. Bawiąc się kodami można zrobić duuuuuużo lepszą postać. No i KP tylko -7.

    Helyanwe
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja jak rzuce rozmycie to ba...
    Dodany: 08.01.2009 o 9:31  

    Ja jak rzuce rozmycie to bardem mam kp-9
    mam juz chyba 10lev(lub 9)chaotyczny-neutralny.
    S-15
    ZR-19
    K-16
    M-11
    INT-19
    CH-19
    Gra sie bardzo fajnie,palasz +3,lub sztylet jadu i ciezka kusza celonosci.Mithirola kolczuga lub mikstura ochrony i czaruje,wtedy mam kp-7,8.Dodam ze moglbym uzywac miecza +5 ale nie mam dobrego charakteru(bo wzialem swoj realny wlasny)to mialbym kp-10

    Helyanwe
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeszcze 2ksiazki madrosci m...
    Dodany: 08.01.2009 o 9:36  

    Jeszcze 2ksiazki madrosci musze odnales i siły ;) mam hp72.Z kuszy praktycznie zawsze trafia,mam rekawice celnosci,troche szkoda ze malo czarow.3 z pierwszego poziomu,3 z drugiego i 2 z trzeciego jak narazie ale przenosze do BG II.A w druzynie mialem kazdego ale pozostali Brandwen,Vicona,Coran,Qualle??,i krasnal z kopalni

    Helyanwe
     

    Wędrowiec
    Temat: NAJLEPIEJ wylosowac Łowce,b...
    Dodany: 27.01.2009 o 12:22  

    NAJLEPIEJ wylosowac Łowce,bo sile,kondycje,zr ma zawyzana do 13 a madrosc do 14.
    Zaczalem grac Łowca elfem,w BG 2 zrobie do na lucznika
    S;13 (podniose rekawicami ogra pozniej)
    ZR:19
    K;17
    Int:14
    M;16
    CH:18
    To bez ulepszania ksiegami.Trafia w 90% wszystko,ale jestem przed beregostem dopiero bo gram od wczoraj:)

    NAJLEPIEJ wylosowac Łowce,bo sile,kondycje,zr ma zawyzana do 13 a madrosc do 14. Zaczalem grac Łowca elfem,w BG 2 zrobie do na lucznika S;13 (podniose rekawicami ogra pozniej) ZR:19 K;17 Int:14 M;16 CH:18 To bez ulepszania ksiegami.Trafia w 90% wszystko,ale jestem przed beregostem dopiero bo gram od wczoraj:)

    zolnik
     

    Wędrowiec
    Temat: najlepiej jest zrobic woja:...
    Dodany: 28.01.2009 o 16:15  

    najlepiej jest zrobic woja:
    siła 18
    kon 18
    zrecz 18
    int 18
    mdr 10
    char 10

    pozniej go do bg 2 przeniesc i przerobic na woj/mag
    warto inwestowac w dlugie miecze i katany i walka 2 bronmi

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: człowiek dwuklasowiec,wojow...
    Dodany: 14.02.2009 o 1:24  

    człowiek dwuklasowiec,
    wojownik-lvl7/mag przywołań lvl8

    z czarem eteralny pancerz kp -12
    do tego z 5-6 ochron przed złem, rozmycie, ulepszona niewidzialność, przyśpieszenie, szczęście, lustrzane odbicia (kp będzie miał ok. -31, do tego 7 iluzji, które będzie sobie non stop odnawiał)
    a to ktoś przebije? ;)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 66
    Temat: rpg
    Dodany: 15.02.2009 o 13:26  

    A ja znam kolesia, który przeszedł obie części samemu, a w dwójce postacią Kensai(41lvl)/mag(35lvl) pokonał w pojedynkę Kangaxx'a, Adalon czy Demogorgona;];];]
    Szkoda, że ja tak nie zrobiłem;]

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 86
    Temat: E tam, nic takiego. :P Kins...
    Dodany: 15.02.2009 o 14:42  

    E tam, nic takiego. :P Kinski przeszedł Błaznem BG2 na Tacticsie - przy takim wyczynie kensai/mag (de facto najpotężniejsza klasa chyba) może się kryć. :P

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: kensei-mag to najpotężniejs...
    Dodany: 16.02.2009 o 1:04  

    kensei-mag to najpotężniejsza postać w bg2... co w tym trudnego? i do tego widzę że ten koleś używał modów, skoro zdobył taki poziom

    Ja tam przeszedłem bg1 w pojedynkę, bardem. :P (ale to już daaaawno)
    Oczywiście bez bgtrilogy, żadnych modów, tricków z mgłą i bez płaszcza algernona. I wcale nie było tak trudno.

    Do kinskiego mi daleko. :P
    Ale z drugiej strony, błazen to taki fechtmistrz bez offensive spina i ze słabszym trako. A z odpowiednimi zaklęciami, jak się zna na pamięć wszystkich przeciwników, to pewnie nie jest AŻ tak trudne. :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: cechy maga
    Dodany: 10.03.2009 o 1:55  

    Przy dobrym rzucie moge władować w maga 5 cech po 18 i jedną na 3. To przywódca drużyny - lepiej zrezygnować z charyzmy, czy z mądrości? Chyba przydatniejsza jest charyzma - zamiast wiedzy można czaru użyć. A wy jak myślicie?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: cechy maga
    Dodany: 10.03.2009 o 11:22  

    Tak naprawdę trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Właściwie lepszym wyborem byłaby charyzma, skoro to przywódca. Jednak mądrość obniżona do minimum może dość mocno pogorszyć rzuty obronne przeciwko zaklęciom oddziaływującym na umysł (aczkolwiek niektórzy mają wątpliwości, czy w tej grze faktycznie został uwzględniony wpływ mądrości na te rzuty obronne). Jest też jedna bardzo ważna kwestia: nie opłaca się ustawiać kondycji u maga na poziom wyższy niż 16. Tylko zbrojni otrzymują dodatkowe punkty życia za kondycję powyżej 16, u maga nie zrobi to żadnej różnicy, więc ustawienie mu tej wartości na 18 to zmarnowanie dwóch punktów. Wyjątkiem może być gnom, który za kondycję otrzymuje premie do rzutów obronnych. Jest jeszcze kwestia, czy mag na pewno potrzebuje 18 pkt. siły - ale to już Twoja decyzja.



    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw