Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bohater • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Bohater

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki
    Autor: Orish
    Utworzono: 12.02.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Stworzenie postaci to pierwsze, co musisz zrobić, aby rozpocząć swą wielką przygodę. Po włączeniu gry wystarczy przycisnąć "Jeden gracz", a następnie "Nowa gra". Wówczas pojawi się ekran tworzenia postaci. Gra sama ci podpowiada, co powinieneś zrobić: albo wziąć się za kreacji własnej postaci, albo pójść po najmniejszej linii oporu i zdecydować się na zaimportowanie gotowego bohatera. Ponieważ najlepiej każdy czuje się we własnej skórze, lepiej wybrać tą pierwszą opcję. A za przewodnika posłużę ci ja.

    Najpierw musisz wybrać płeć. Nie wpływa ona na nic, ale dla czerpania większej przyjemności z gry, powinieneś wybrać tą, którą sam reprezentujesz. Następnie czeka cię wybór portretu. To, na jaki się zdecydujesz, zależy od ciebie. Niestety twórcy nie wysilili się w tym miejscu i właścicielami większości wizerunków są NPC (postacie, które możesz przyłączyć później do drużyny). Dlatego polecam poszukać internet w poszukiwaniu nowych portretów do gry, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku Read Me.

    Rasa ma już dość duże znaczenie oraz ściśle wiąże się z profesją, którą wybierzesz w następnej kolejności.
    Człowiek jest odmianą "uniwersalną", tzn. może trudnić się dowolną profesją oraz w przyszłości zmienić zawód. Nie może natomiast zajmować się kilkoma naraz.
    Elfy mają premię do zręczności, która jest ważna dla złodziei, ale minus do kondycji - najważniejszej cechy w grze. Poza tym czasem przydaje się ich odporność na zauroczenia i uśpienia.
    Półelfy są prawie jak ludzie - żadnych minusów, żadnych plusów, chyba żeby liczyć niewielką odporność na zauroczenia i uśpienia. Idealni na wieloklasowców.
    Gnomy z technicznego punktu widzenia (w końcu mają one bardzo techniczny punkt...) nie prezentują sobą nic ciekawego. Premia do inteligencji nie przydaje się na wiele - poprawia się jedynie szansa nauczenia czaru.
    Rasa niziołków została wręcz stworzona do bycia znakomitymi łotrzykami. Premia do zręczności kosztem siły jest lepsza niż kosztem kondycji (u elfów). Poza tym niziołki dostają duże premie do umiejętności złodziejskich.
    Krasnolud to typowy wojownik. Plus do kondycji przekłada się na liczbę PŻ, natomiast odpowiednie wyekwipowanie bohatera sprawia, że jego niezdarność nie gra dużej roli.
    Jeśli się mnie pytasz o radę, kim grać najlepiej, to najodpowiedniejszą odpowiedzią jest to, że każdemu inna klasa bardziej leży. Pamiętaj również, że jest to gra drużynowa, zatem w dużej mierze będzie to zależało od tego, kim z kim będziesz podróżował. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że nie wybrałeś źle, stwórz wojownika - on się zawsze przyda.


    Następnie musisz się zdecydować, jaki jest twój stosunek do świata - czy chcesz być postacią dobrą, czy złą. A może coś pośrodku?
    Sam charakter nie wpływa znacząco na rozgrywkę (prócz profesji takich, jak paladyn). Definiuje jedynie początkową reputację, więc jeśli zamierzasz czynić dobro (lub zło), to lepiej zacząć od razu, nieprawdaż?
    Cechy są najnudniejszym i zarazem najbardziej denerwującym etapem tworzenia postaci. Problem tkwi w tym, że chcąc wyrzucić jak największą liczbę naciskamy raz po raz na "Powtórz rzuty", aż wypadnie zadawalający wynik (ja za taki uważam sumę cech co najmniej 90). Jakby tego było mało, zbrojni mogą dla siły osiągnąć wynik wyższy niż "zwykłe" 18. Po więcej informacji na ten temat odsyłam do tabel w instrukcji.
    Kiedy wreszcie zadowolisz się tym wynikiem, poodejmuj sobie ile się da od każdej z cech (dla uzyskania klarownej sytuacji), a następnie porozdzielaj punkty według potrzeb. Każda postać, niezależnie od klasy/ powinna mieć max kondycji oraz własnej cechy klasowej.
    Siła - dla zbrojnych na maxa, dla innych nie powinna być mniejsza od 10.
    Zręczność - na maxa dla złodzieja oraz w miarę możliwości dla każdej innej profesji.
    Inteligencja - TYLKO dla magów (na maxa), dla innych powinna być jak najniższa.
    Mądrość - dla kapłanów i druidów na maxa, dla innych nie mniejsza niż 10.
    Charyzma - jeśli pragniesz być przywódcą drużyny, miej jej przynajmniej 10. Ja jednak proponuję dać tu minimum, a na przywódcę jakiegoś charyzmatycznego NPC.

    Teraz czeka cię wybór umiejętności. Dla każdej klasy wybierasz określoną ilość biegłości w broniach. Od ciebie zależy to, w jakich broniach będziesz się specjalizował. Jedyna moja sugestia jest taka, żeby jedną z nich była któraś z broni dystansowych (łuki lub bronie strzeleckie).
    Poza tym jeśli tworzysz złodzieja, musisz rozdzielić umiejętności złodziejskie. Pamiętaj, żebyś nie zaniedbał tu pułapek i włamań, poza tym bardzo ważne jest krycie się. Kradzieże można sobie odpuścić.
    Łowca wybiera rasowego wroga. Ciężko mi jednak cokolwiek tutaj poradzić - każdemu kto inny sprawia największy problem.
    Mag wybiera 2 (3 w przypadku maga specjalisty) czary, które od początku ma w księdze. Polecam identyfikację i zauroczenie - to dobre zaklęcia w pierwszych etapach gry.
    Na koniec klasy czarujące wybierają zaklęcia, które mają na starcie przygotowane do rzucenia. Nie ma to jednak większego znaczenia.


    Na koniec czeka cię wybór koloru stroju, skóry, włosów, dobór głosu, a tworzenie postaci zwieńcza wpisanie imienia bohatera. Teraz wystarczy nacisnąć "Akceptacja" i trafiamy prosto do świata Zapomnianych Krain, do cytadeli Candlekeep...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Jeśli chodzi o magów, ja na...
    Dodany: 10.03.2009 o 11:35  

    Jeśli chodzi o magów, ja najbardziej lubię Mistrza Przywołań. Jako specjalista może mieć zapamiętanych więcej czarów, a traci dostęp do najmniej przydatnych czarów Szkoły Poznania, z której najbardziej przydatna jest Identyfikacja i ewentualnie Wykrycie Niewidzialnego. Do identyfikacji zawsze można sobie wziąć do drużyny barda lub drugiego maga, a niewidzialnych może wykrywać kapłan lub druid.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: wojownik/mag/złodziej
    Dodany: 25.06.2009 o 14:47  

    Mam pytanie: czy waszym zdaniem ma sens gra solo wieloklasowcem wojownikiem/magiem/złodziejem, jeśli nie zdjęło się limitu doświadczenia? Czy będzie to zbyt trudne, ze względu na niskie maksymalne poziomy jakie będzie mógł osiągnąć (6/6/7 w BG1 z OzWM i 18/17/22 w BG2 z TB)?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: re
    Dodany: 25.06.2009 o 19:02  

    gorąco polecam!
    w bg1 nie ma po co zdejmować limitu, bo będzie za łatwo. w bg2 polecam dorzucenie jakichś modów utrudniających grę i wtedy limitu zdjęcie (można oczywiście i bez utrudniaczy, ale nie wiem czy gra nie będzie wtedy zbyt prosta też).

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: A jeśli chciałbym zagrać so...
    Dodany: 25.06.2009 o 21:25  

    A jeśli chciałbym zagrać solo w BG2 bez utrudniaczy, ale jednocześnie też bez zdejmowania limitu doświadczenia, to czy byłby to dobry pomysł? Obawiam się, że wtedy przy mocniejszych przeciwnikach w Tronie Bhaala mógłbym odczuć, że te poziomy, które W/M/Z może osiągnąć przy limicie doświadczenia są jednak trochę za niskie. Pytam tak na przyszłość, bo na razie to raczej tylko BG1 zdecyduję się może przejść solo.

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: Luuuudzie ale Wy kombinujec...
    Dodany: 10.09.2009 o 21:46  

    Luuuudzie ale Wy kombinujecie... Ja w BG stworzyłem paladyna. Udało mi się wylosować takie staty: si 18, zr 18, wy 18, in 10, mą 15, ch 18. Grimuarami podniosłem staty do 19/19/19/11/17/19. Teoretycznie mądrość mogłaby wynosić 18 bo grimuary podnoszące mądrość są aż trzy ale tego nie zrobiłem (powody zatrzymam dla siebie). Postać ta to cud, miód i orzeszki, idealna by wyeksportować ją do BG 2 :)

    Velshar
     

    Wędrowiec
    Temat: Postac
    Dodany: 17.12.2009 o 11:01  

    A ja zachęcam do robienia mniej idealnych postaci. Zróbcie sobie postac z jakąś wadą, np. niska zreczność, czy z jedną 17-stką i innymi gorszymi statystykami.
    To nieco utrudni rozgrywkę, ale jednocześnie ją ubarwi. ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Grając kobietą-człowiekiem ...
    Dodany: 23.01.2010 o 10:53  

    Grając kobietą-człowiekiem kondycja może być maksymalnie 17, ostatnio grając złodziejką stworzyłem postać o kondycji 16 czyli przyzwoitej bo premie z kondycji 16+ są raczej uwzględniane dla wojownikó bardziej. Dałem jej też wysoką charyzmę i siłę,zręczność sama w sobie miała już wysoką będąc złodziejem. Inteligencja i mądrość przeciętne bo na co mi to xP

    Grając magiem można stworzyć naprawdę mocną postać bo wiele cech jest nieużywanych, najbardziej opłacalne to zręczność,inteligencja i kondycja, reszta mało potrzebna.

    Jednak gra złodziejem najbardziej mnie fascynuje, dzięki swojej specjalizacji i metodzie zabijania często jest skazany tylko na siebie co daje duże pole do popisu pod wzgędem strategii i rozegrania walk. Wojownikami też grałem ale jakoś średnio mi spasował taki tryb gry"ubrać w zbroję,dać broń +3 i huura na wroga"

    Magiem w jedynce super się gra, kiedy się człowiek cieszy że ma ognistą kulę czy ognistą strzałę,albo AŻ 4 magiczne pociski naraz!!! :) W BG2 magowie jak dla mnie stracili na sile, dużo jest wrogów którzy ich mogą mieć gdzieś i nic sobie z nich nie robić a zabijają ich bez większych problemów, w BG2 są takie momenty przełomowe w grze magiem. Najpierw się gra jako wsparcie dla wojownikó, póżniej mając plugawy uwiąd jest wielki powrót,póżniej znowu klapa, a kiedy mamy akcelerację to znowu powrót. W BG1 magiem gra się owiele przyjemniej i milej ogląda się jego rozwój.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Moja postać
    Dodany: 28.02.2010 o 19:49  

    Ja gram półelfem (łowca/kapłan).
    Statystyki mam takie
    siła- 18/00
    kondycja- 18
    zręczność- 18
    inteligencja-10
    mądrość-18
    charyzma-10
    Taką postacią fajnie się gra
    (nie którzy pomyślą że to robiłem w shadow keeperze ale nie)

    Sikorsky
     

    Wędrowiec
    Temat: 93 w cechach szał i nikt ni...
    Dodany: 16.03.2010 o 11:19  

    93 w cechach szał i nikt nie pomysli że zrobiłeś to w shadow keeperze. 93 to minimum na jakie zawsze czekam. Grając Paladynem wylosowałem 96, kolega z paru postów wyżej 97. Na jednym forum gość wylosował 99(!). Jeżeli będziesz miał szczęście wylosujesz nawet same 18 ;P

    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: heh jeśli siedział całą noc...
    Dodany: 03.06.2010 o 16:23  

    heh jeśli siedział całą noc to może i wylosował takie staty , ale w to mało prawdopodobne
    a po 2 to po co losować 18/00??? jak podwyższysz Grimuarem do 19 to wychodzi na to samo ;p

    Gnom K/Z wymiata !!!

    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: sorka żeby się nikt nie cze...
    Dodany: 03.06.2010 o 16:27  

    sorka żeby się nikt nie czepiał poprawiam

    jak podniesiesz z 18/10 do 19 to wychodzi na to samo co z 18/00 do

    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: ... 19 ^^
    Dodany: 03.06.2010 o 16:29  

    ... 19 ^^

    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja już przeszełem Gnomem-Ka...
    Dodany: 19.06.2010 o 17:44  

    Ja już przeszełem
    Gnomem-Kapłanem-złodziejem
    GB 1/2 solo Bez większych problemów naget Gaxxa


    Teraz biorę się za Pół-Elfa-Kapłana-Łowce
    Moim to będzie bardzo mocna postać xD
    a no dzięki :
    1 Pladze owadów -na Magów
    2 Święte uderzenie - na cienie ,Złe postacie
    szkielety itp xD
    3Kula ostrzy - pod koniec cieni amn zakładasz eq pod max KP puszczasz kule i wszyscy do o koła padają
    z Gaxxem może być problem, bo nie wiem czy przy pomocy kuli można będzie obrywał ;/ Jak cos to na ta 1 walke Keldorna przyłącze Puszcze mu zwoja odporności na magie;p i sam ubije xDD

    Ogólnie postać zapowiada się ciekawie
    Połączenie umiejętności Woja-Kapłana-Druida zapowiadają się ciekawie ^^







    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: Sorka za literówki nie GB ...
    Dodany: 19.06.2010 o 17:46  

    Sorka za literówki nie GB tylko BG miało być
    żeby się nikt nie czepiam poprawiam się;p

    samangelaf
     

    Wędrowiec
    Temat: ja przechodziłem br wielokr...
    Dodany: 20.09.2010 o 0:26  

    ja przechodziłem br wielokrotnie... najlepsza postac jaką stworzyłem to wieloklasowiec w pierwszej czesci wojownik w 2 mag razem woj/mag (z zamiłowania do magii) - człowiek do 9 poz woj poźniej 2 klasa - Nekromanta!!!!! lepszy od mistrza przywołan - prawdziwe widzenie i tak rozbraja każdą iluzje a backstaaba nikt mu w plecy nie wsadzi - mistrzowi przywolan owszem :)

    2 postac i moim zdaniem najlepsza w serii br to dwuklasowiec elf woj/złodziej... niekt mi nie uwierzy ale max obrazenia nim zadane to krytyk z ciosu w plecy - 273 PKT - jednym ciosem powaliłem ognistego olbrzyma z tronu baala... specjalizacji - oczywiście katany - obr 1k10!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Zaciekawiła mnie gra palady...
    Dodany: 18.01.2011 o 19:29  

    Zaciekawiła mnie gra paladynem.Sikorsky
    napisał że mogą być same 18-stki i mi wyszły.Teraz Paladyn wyglada tak :
    S 19
    Zr 19
    Kon 19
    Int 19
    M 21 ! Odporność taka że japier...
    Charyzma 21 18 poczatek grimuar i plaszcz

    aha
     

    Wędrowiec
    Temat: \"pójść po najmniejszej lin...
    Dodany: 12.02.2011 o 22:07  

    "pójść po najmniejszej linii oporu"

    Ja tam wolę chodzić po linii najmniejszego oporu ;]

    koles
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja mam problem. Kiedy Khali...
    Dodany: 05.03.2011 o 12:49  

    Ja mam problem. Kiedy Khalid awansuje na 3 poziom do z 13 hp robi mu się 18,23,26 mimo że ma +2 hp na poziom mogę coś zrobić aby poprawić ten błąd

    johnny
     

    Wędrowiec
    Temat: witam. czy ktoś próbował ed...
    Dodany: 03.05.2011 o 1:29  

    witam. czy ktoś próbował edytować pliki za pomocą chyba phyton'a ? wiem, że w kodzie binarnym można edytować postacie tak, aby ich cechy wynosiły po 255 (nie jest to pomyłka- 255). widziałem na własne oczy lata temu, kiedy 15 poziomowy mag o In 255 rzucając magiczny pocisk wypełniał nimi cały ekran. przy nim moja postaś z gatekeepera z cechami po 25 była jak z jaskini. jeśli ktoś znajdzie sposób, to pisać!

    Synoptic
     

    Wędrowiec
    Temat: Można popróbować w Cheat En...
    Dodany: 15.05.2011 o 8:41  

    Można popróbować w Cheat Engine :P



    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw