Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Coran • INSIMILION

    Baldur's Gate » NPC


    Coran

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » NPC
    Autor: Oress
    Utworzono: 30.08.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Zapytany o przeszłość, Coran wyjawił, że pochodzi z lasu Tethyr. Ma wspaniałe wspomnienia z rodzinnych stron, ale nie przepadałl za toczącym się tam spokojnym życiem. Wyruszył więc do Wrót Baldura, w poszukiwaniu bogactwa, potęgi i szacunku. Mając tylko miedziaka przy duszy, zajął się złodziejstwem, okradał jednak tylko tych, których uważał za wystarczająco bogatych, by mogli się podzielić. Obiecywał sobie, że rzuci tę robotę, kiedy tylko zdobędzie wystarczająco dużo złota do rozkręcenia własnego interesu. Niestety szybko polubił nowy styl życia i z podnieceniem czekał na każdą nową mrożącą krew w żyłach ucieczkę, niebezpieczne włamanie czy piękną kobietę. Co pewien czas musiał opuszczać miasto "na chwilę", znikać w dzikich ostępach i czekać aż sprawa przycichnie, a jego imię zostanie choć trochę zapomniane. Jego ostatni ucieczka to najwyraźniej wynik związku z czarodziejką Brielbarą. Jak ostatni głupiec dań się złapać na uwodzeniu członkini Rycerzy Jednorożca i musiał zniknąć, unikając gniewu zazdrosnych magów.

    Statystyki :

    • Płeć - Mężczyzna
    • Rasa - Elf
    • Klasa - Wojownik/Złodziej
    • Charakter - Chaotyczny Dobry

    Cechy :

    • Siła - 14
    • Zręczność - 20
    • Kondycja - 12
    • Inteligencja - 14
    • Mądrość - 9
    • Charyzma - 16

    Miejsce :
    Lokacja nr 2200, Knieja Otulisko I (Corana znajdziemy na moście w północnej części lokacji).

    Opinia :
    Świetny złodziej i wojownik. Trochę słaby w zwarciu, natomiast jeżeli ma łuk w rękach jest zabójczo niebezpieczny. Obowiązkowa pozycja dla mocnej drużyny!

    Zalety :

    • Wysoka zręczność (aż 20!)
    • Najlepszy łucznik po Kivanie

    Wady :

    • Niska siła i kondycja
    • Słaby w zwarciu
    Ocena ogólna :     8+ / 10




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 34 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: SpasticInk
    Dodany: 20.11.2009 o 10:42  

    Cienka postać.

    20 zrc to chwyt marketingowy, bo takie same bonusy jak przy 19, a 19 to może mieć postać 18+Grimuar, więc nie podniecajcie się tak.
    Wieloklasowiec = wolniej awansuje.
    Zdecydowanie wolę Shar-Tel. Zrc i Siła wysoka. Zdualowana na złodzieja jest najlepszym npcem w grze !
    A Kivan to miażdży Corana. Łowca jest doskonały w zwarciu jak i na dystans.
    20 zręczności mydli ludziom oczy :P Co innego takie 20 kondycji u Kagaina - to już jest bajer jak jesteśmy przy dwudziestkach ;)

    Mroova
     

    Wędrowiec
    Temat: No i trzeba iść z nim od ra...
    Dodany: 09.01.2010 o 18:39  

    No i trzeba iść z nim od razy na te wywerny, bo inaczej sobie idzie;/ Teraz właśnie staram się jakąś wywernę znaleźć zanim mi ucieknie

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: Przy Shar-Teel faktycznie j...
    Dodany: 24.01.2010 o 12:31  

    Przy Shar-Teel faktycznie jest cienki.

    Zręczność 20 daje jeszcze dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności złodziejskich.

    Jak założysz puklerz kiela, lub użyjesz grimuaru zręczności to będzie miał 21 (a nawet 22).

    A zręczność 21 oznacza kolejny punkt kp i +1 do trako dystansowymi.

    Z rękawicami siły będzie miał mocny cios w plecy , z bransoletami mistrzostwa/łucznictwa będzie wymiatał na odległość.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Coran jak dla mnie jest świ...
    Dodany: 28.01.2010 o 20:05  

    Coran jak dla mnie jest świetny, super mi się nim grało ostatnim razem, jego zręczność + rękawice siły ogra = reźnik jakich mało. Pałaszem Drizta który daje dodatkową KP całkiem nieźle nawala. Miałem nim Kp -10 więc mało kto z nim w zwarciu wygrywał. Jak dla mnie to dorównać mu może Ajantis kiedy ma rękawice zręczności ale tylko dlatego że ma większą kondycję.

    Tec
     

    Wędrowiec
    Temat: No właśnie ja nie wiem co r...
    Dodany: 04.07.2010 o 14:59  

    No właśnie ja nie wiem co robić bo.. Przeszedłem już kopalnie żelaznego tronu, po drodze łojąc wiwerny i wręczając głowy burmistrzowi Beregostu. Ale Coran co jakiś czas gada (dokładnie w oknie rozmowy jego tekst pada) żeNie ma czasu tu gnić i chce iść upolować kilka wiern. Może odejść czy tylko tak gada?

    mk
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim zdaniem świetny npc. N...
    Dodany: 15.09.2010 o 18:25  

    Moim zdaniem świetny npc. Najlepszy łucznik w grze (ma niższe trak0 niż Kivan) a do tego bdb złodziej. Absolutny 'must have' dla idealnej drużyny. Dzięki zręczności ma świetne trak0, kp i premie do zdolności złodziejskich, cud miód i orzeszki. Chyba najlepszy wieloksasowiec w grze. Dajemy mu zbroję z ankegów czy jaką tam mamy, dzięki czemu ma bdb kp. A gdy potrzebujemy zdolności złodziejskich to na chwilkę zdejmujemy. Moim zdaniem 10/10

    Sethius
     

    Wędrowiec
    Temat: Sprawdzona postać. organizo...
    Dodany: 24.11.2010 o 20:46  

    Sprawdzona postać. organizowałem strzelanki w drużynie wiele razy. Moim zdaniem biorąc pod uwagę grimuary i inne tego typu gadżety to coran jest najlepszym łucznikiem w grze i nie ma co do tego wątpliwości. Pod koniec gry najlepiej to sprawdzić na swoich itp. 21 zreczności z grimuarem. Trako około 0. zawsze trafia także jest nie do wyjebania.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Kivan to ciota Coran to kox...
    Dodany: 18.01.2011 o 19:52  

    Kivan to ciota Coran to kox !

    Coran byl u mnie jedynym wojem w jednej druzynie.Walczyl Zguba Pajaka i koxil.

    Ja - gnom mag iluzjonista
    Xan
    Dynaheir
    Faldorn
    Imoen
    Coran

    I jaka druzynka ? Sarevok dedl zanim podszedl :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: Może Kivan to nie taka ciot...
    Dodany: 09.08.2011 o 23:40  

    Może Kivan to nie taka ciota ;p ale Coran zdecydowanie od niego lepszy

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: Siła 14 - kiepska, ale od c...
    Dodany: 30.07.2012 o 14:28  

    Kivan jest lepszy od Corana.
    cytując corana :P

    kivan ma dużo więcej punktów życia-
    łowca dostaje 10/poziom=dla kivana wychodzi max 80 (8 lvl)
    woj/zlodz dostaje 8/poziom= dla corana wychodzi max bodajze 58 (7/8 lvl)
    do tego kivana spotykamy na początku gry, więc możemy wylosować te maks. hp, coran będzie miał je jeszcze niższe
    jeśli użyjemy grimuaru kondycji na kivanie, to będzie miał dodatkowe 8 punktów życia

    20 punktów zręczności daje taki sam bonus jak 19, czyli +3 trako i 4 kp
    17 punktów daje +2 trako i 3 kp
    wojownik złodziej na max. poziomie ma trako o 1 gorsze niż łowca (nie licząc punktów biegłości)
    coran może wydać 3 pkty biegłości (a nie 2 jak kivan), co zwiększa o 1 trako
    kivan może na siebie (i całą drużynę) rzucić np. błogosławieństwo (+1 trako)

    w zwarciu kivan jest DUŻO lepszy od corana, do tego ma 2 razy więcej hp
    bez rękawic siły ogra (18/00), coranem nie ma sensu walczyć wręcz, ani zadawać ciosu w plecy... a kivan w tym czasie może używać bransolet łucznictwa/mistrzostwa

    coran ma otwieranie zamków, kivan najlepszego w bg1 wroga klasowego

    coran zapewne będzie chodził w mithrilowej kolczudze, a kivan w pełnej zbroji płytowej+np pierścień ochrony+2 (albo płaszcz+2), co daje dodatkowe 2 punkty kp, i rzutów obronnych które ma i tak dużo lepsze niż coran

    czyli słaby cios w plecy (x3, siła 14), i otwieranie zamków,
    w zamian za +40 hp, lepsze trako w zwarciu, dużo lepsze rzuty obronne, najprzydatniejszego wroga klasowego i 2kp (właściwie 1, ale płn. zbroja płytowa daje większą ochronę niż kolczuga drizzta-wychodzi jeszcze więcej)

    jeśli damy coranowi rękawice siły, to będzie dużo gorszy w walce na dystans niż kivan
    wniosek, kivan jest dużo lepszy, wbrew pozorom^^

    mk
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie zgadzam się, prosta mat...
    Dodany: 02.08.2013 o 14:38  

    Nie zgadzam się, prosta matematyka nie zawsze działa - no bo co jest lepsze: więcej zdrowia czy posiadanie umiejętności złodziejskich? Ponadto z Twoich wyliczeń wychodzi że Kivan powinien mieć Trak0 o jedno mniejsze i choć nie kwestionuję słuszności owych rachunków z czysto technicznego punktu widzenia... to już w samej grze wygląda to inaczej. To Coran ma Trak0 niższe i to aż o 2! Oto dowód http://img441.imageshack.us/img441/6207/u5s2.jpg obaj na max levelu wyposażeni w Długi Łuk Celności i zwykłe strzały, bez żadnych wspomagaczy typu Rękawice Celności. (Nawiasem mówiąc mam nadzieję że w czasie gdy ktokolwiek będzie to czytał link nie wygaśnie.).
    Dlatego Coran >> Kivan. Ponadto Coran jest bdb złodziejem, może i ciosów w plecy nie ma nadzwyczajnych, ale po co mu je? To zwyczajna głupota wysyłać do zwarcia gościa który z dystansu sieje takie zniszczenie! A że ma mniej punktów zdrowia? Znowu - po co mu one skoro walczy z dystansu? No i ten cały wróg rasowy, przeszedłem BG1 (na najwyższym poziomie trudności) nie raz i szczerze mówiąc jakoś nie zapadły mi w pamięć zacięte boje z ogrami, szczerze mówiąc (choć pewien nie jestem) wydaje mi się że w całej grze jest ich zaledwie kilka...

    Arcanuss
     

    Wędrowiec
    Temat: Zastanawiam się nad jednym....
    Dodany: 04.03.2014 o 23:35  

    Zastanawiam się nad jednym. Czy na atak dystansowy ma wpływ tylko Trak 0, czy również siła? Prawdą jest, że instrukcja BG1 mówi, iż siła ma wpływ na obrażenia fizyczne w walce wręcz. Niemniej jednak jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie ma nic wspólnego z obrażeniami broni dystansowych. Na jednej stronie znalazłem informację, że w BG2 siła doliczana jest do rzutów za pociski broni dystansowych. Ale nie znalazłem tej informacji w instrukcji. Byłbym wdzięczny za wypowiedzenie się w tej kwestii, zwłaszcza w kontekście BG1.
    Jeżeli powyższe stwierdzenie jest prawdziwe, to bonusy Kivana do obrażeń znacznie przewyższają Corana.

    Irydion
     

    Wędrowiec
    Temat: Pierwszy raz wziąłem Cora...
    Dodany: 16.08.2021 o 0:57  

    Pierwszy raz wziąłem Corana do drużyny przechodząc grę za n-tym razem po latach i.. odkryłem jak świetnym jest wyborem. Mam w drużynie i jego i Kivana, obaj prują z łuku aż miło, do tego Coran jest najlepszym złodziejem, na początku zraziło mnie dużo punktów rozdanych w krycie się w cieniu, ale dzięki temu i wsparciu butów ukrycia może ukryć się w cieniu i zadać cios w plecy z niczego, bez mikstury niewidki. Z pułapkami i zamkami też radzi sobie dobrze (wyższa zręczność daje mu bonusy do umiejętności złodziejskich), w dodatku może używać złodziejstwa w kolczudze Drizzta. Dużo bardziej przydatny od Imoen w mojej opinii.

    Hanzea
     

    Wędrowiec
    Temat: Coran? Słabo czaruje.
    Dodany: 20.09.2021 o 22:36  

    Coran? Słabo czaruje.



    Ten artykuł skomentowano 34 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw