Baldur's Gate
NPC
Kobiety
» Alora
» Branwen
» Dynaheir
» Faldorn
» Imoen
» Jaheira
» Safana
» Shar-Teel
» Skie
» Viconia
Mężczyźni
» Ajantis
» Coran
» Edwin
» Eldoth
» Garrick
» Kagain
» Khalid
» Kivan
» Minsc
» Montaron
» Quayle
» Tiax
» Xan
» Xzar
» Yeslick
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 50 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
MilosnikBG
proponuje zamiast Kivana wziasc Corana.Zostaja 2 sloty.Viconia i Edwin,lub Branwen/Jaheira/Quale Dynaheir lub Xan (wg mnie najlepszy mag w grze
MilosnikBG
proponuje zamiast Kivana wziasc Corana.Zostaja 2 sloty.Viconia i Edwin,lub Branwen/Jaheira/Quale Dynaheir lub Xan (wg mnie najlepszy mag w grze
Ze specjalizacją w zauroczeniach, kiepsko go nazwać najlepszym magiem w grze. Zwłaszcza, że szkołą przeciwną są inwokacje, do których należą prawie wszystkie czary ofensywne. A na cholere mi mag z samymi czarami defensywnymi?
Ze specjalizacją w zauroczeniach, kiepsko go nazwać najlepszym magiem w grze. Zwłaszcza, że szkołą przeciwną są inwokacje, do których należą prawie wszystkie czary ofensywne. A na cholere mi mag z samymi czarami defensywnymi?
hmm... odnośnie Xana- moim skromnym zdaniem, jest od do kitu z tego względu, że ma mało PŻ, jest emo, nie umie walczyć, ma mało czarów. Wymieniać dalej? ma niby to swoje Księżycowe Ostrze, którym się wszyscy jarają, ale brać go do drużyny to strata czasu i pieniędzy. on całkowicie PSUJE dobrą, podkreślam, dobrą drużynę, co skreśla go z listy najlepszych magów w grze. popieram Trq w całej rozciągłości i szerokości. no bo po co mi takie nieudane emo w drużynie? ja zawsze biorę Dynaheir i jestem z tego niezwykle zadowolona. po pierwsze: jak ją mamy, Misc nie odejdzie, a to połowa sukcesu, bo jak mu damy dobrą zbroję i mieczyk, tudzież łuczek, to mamy dobrego zbrojnego. po drugie: umie dobrze czarować, a mag jest wręcz nieodzowny w każdym teamie. a taki Xan tylko psuje miano świetnego teamu. Odradzam! dziękuję Państwu za uwagę ;)
hmm... odnośnie Xana- moim skromnym zdaniem, jest od do kitu z tego względu, że ma mało PŻ, jest emo, nie umie walczyć, ma mało czarów. Wymieniać dalej? ma niby to swoje Księżycowe Ostrze, którym się wszyscy jarają, ale brać go do drużyny to strata czasu i pieniędzy. on całkowicie PSUJE dobrą, podkreślam, dobrą drużynę, co skreśla go z listy najlepszych magów w grze. popieram Trq w całej rozciągłości i szerokości. no bo po co mi takie nieudane emo w drużynie? ja zawsze biorę Dynaheir i jestem z tego niezwykle zadowolona. po pierwsze: jak ją mamy, Misc nie odejdzie, a to połowa sukcesu, bo jak mu damy dobrą zbroję i mieczyk, tudzież łuczek, to mamy dobrego zbrojnego. po drugie: umie dobrze czarować, a mag jest wręcz nieodzowny w każdym teamie. a taki Xan tylko psuje miano świetnego teamu. Odradzam! dziękuję Państwu za uwagę ;)
a Kto chce miec świetne teamy ?
jak chce mieć świetny team to ide Woj?mag?złodziej i jestem OneManArmy
Xan jest fajny szkoda ze niema wiecej dialogów z tym maruda bo mozna by sie pośmiac on jest dobrym wspaarciem ale słabym zabójca czyli racej bedzie pomagał naszej postaci wyzynac wrogów niz zrobi to sam.
Jak ja pamietam mój "dream team z któego najbardziej piałem (bo miałem same laski) to
moja bohaterka bard /Shar-Teel/Viconia/Imoen/Edwina(Edwin z pasem zmiany płci)/ i Dynaheir ( Minscowi gdzies po drodze sie padło)
było smiesznie ;p
a Kto chce miec świetne teamy ?
jak chce mieć świetny team to ide Woj?mag?złodziej i jestem OneManArmy
Xan jest fajny szkoda ze niema wiecej dialogów z tym maruda bo mozna by sie pośmiac on jest dobrym wspaarciem ale słabym zabójca czyli racej bedzie pomagał naszej postaci wyzynac wrogów niz zrobi to sam.
Jak ja pamietam mój "dream team z któego najbardziej piałem (bo miałem same laski) to
moja bohaterka bard /Shar-Teel/Viconia/Imoen/Edwina(Edwin z pasem zmiany płci)/ i Dynaheir ( Minscowi gdzies po drodze sie padło)
było smiesznie ;p
@tamtur, nie wątpię xdd
@tamtur, nie wątpię xdd
Xan jest drugim najlepszym npc w grze.
Wszycy piszą, że najgorszy, to może taka rada.
1- Imoen (dual na maga)
2 -Xan
3- Shar-teel
Bardzo fajny charakter połączony z wyśmienitymi tekstami ^^
To może teraz argumentacja.
Może taki wyjdzie z tego taki lekki poradnik do gry tym bohaterem
Szybko kupujemy mu Szatę Neutralnego Arcymaga (Thalantyr), idziemy po rękawice zręczności i już ma 0kp (z mieczem) ! Dajemy mu pierścień czarów to...
Rzuca przyśpieszenia (działa troche jak akceleracja w bg2, znacznie zmniejsza odstęp między rzucanymi zaklęciami oraz rozmycie (kp -3!), lustrzane odbicia (nietykalność przez kilka ataków), ochrony przed złem, tak około 11, sumują się. Ma z tym kp -25 ^^. Aby miał lepsze trak0 rzucamy czar wzmocnienie siły, koniecznie dwa razy, żeby miał siłę 18/00 (!) Miecz Xana jest najlepszy w grze. Parametry:
1k8+3
Trak0 +3
+1kp
+50 odporności na ogień (przydatne, bardzo przydatne)
Kiedy już wykorzysta wszystkie ochrony przed złem, zdejmujemy pierścień i zakładamy dwa pierścienie ochrony na ogień.
Ewentualnie szpon kazgoratha i pierścień czarów zmieniany z ochrony na ogień, ale do tego rzucamy czar odporność na ogień (czy coś w tym stylu), dodaje to +50 odporności więc mamy 140% odporności na ogień.
Kupujemy różdżkę (tą z kulą ognia) lub ją znajdujemy (jest ich od groma).
Walczymy wręcz. Trafiamy niemal wszystko sami będąc nietrafianymi!!! (kp-24) trak0 też niezłe ^^
Rzucamy na siebie kulę ognia, nas to leczy ^^, gdy ktoś to przeżyję, to i tak wykończenie ich jest kwestią wypowiedzenia słowa "zagłada hin-doooo"
Xan to taki woj/mag z najlepszym mieczem w grze. Niska kondycja nie wadzi, bo i tak nikt w nas nie trafi.
A nawet jak trafi to:
Szybko rzucamy czar wampiryczne dotknięcie, uderzamy tym kogoś, leczymy sobie hp ^^ a nawet mamy więcej niż powinniśmy mieć (ewentualnie rzucać to na początku walki)
Myślę, że to co napisałem przekona was (choć trochę) do przyjmowania tego bardzo niedocenianego bohatera z Everaski ;)
Moja ocena 9+/10
Xan jest drugim najlepszym npc w grze.
Wszycy piszą, że najgorszy, to może taka rada.
1- Imoen (dual na maga)
2 -Xan
3- Shar-teel
Bardzo fajny charakter połączony z wyśmienitymi tekstami ^^
To może teraz argumentacja.
Może taki wyjdzie z tego taki lekki poradnik do gry tym bohaterem
Szybko kupujemy mu Szatę Neutralnego Arcymaga (Thalantyr), idziemy po rękawice zręczności i już ma 0kp (z mieczem) ! Dajemy mu pierścień czarów to...
Rzuca przyśpieszenia (działa troche jak akceleracja w bg2, znacznie zmniejsza odstęp między rzucanymi zaklęciami oraz rozmycie (kp -3!), lustrzane odbicia (nietykalność przez kilka ataków), ochrony przed złem, tak około 11, sumują się. Ma z tym kp -25 ^^. Aby miał lepsze trak0 rzucamy czar wzmocnienie siły, koniecznie dwa razy, żeby miał siłę 18/00 (!) Miecz Xana jest najlepszy w grze. Parametry:
1k8+3
Trak0 +3
+1kp
+50 odporności na ogień (przydatne, bardzo przydatne)
Kiedy już wykorzysta wszystkie ochrony przed złem, zdejmujemy pierścień i zakładamy dwa pierścienie ochrony na ogień.
Ewentualnie szpon kazgoratha i pierścień czarów zmieniany z ochrony na ogień, ale do tego rzucamy czar odporność na ogień (czy coś w tym stylu), dodaje to +50 odporności więc mamy 140% odporności na ogień.
Kupujemy różdżkę (tą z kulą ognia) lub ją znajdujemy (jest ich od groma).
Walczymy wręcz. Trafiamy niemal wszystko sami będąc nietrafianymi!!! (kp-24) trak0 też niezłe ^^
Rzucamy na siebie kulę ognia, nas to leczy ^^, gdy ktoś to przeżyję, to i tak wykończenie ich jest kwestią wypowiedzenia słowa "zagłada hin-doooo"
Xan to taki woj/mag z najlepszym mieczem w grze. Niska kondycja nie wadzi, bo i tak nikt w nas nie trafi.
A nawet jak trafi to:
Szybko rzucamy czar wampiryczne dotknięcie, uderzamy tym kogoś, leczymy sobie hp ^^ a nawet mamy więcej niż powinniśmy mieć (ewentualnie rzucać to na początku walki)
Myślę, że to co napisałem przekona was (choć trochę) do przyjmowania tego bardzo niedocenianego bohatera z Everaski ;)
Moja ocena 9+/10
Edit: Zapomniałem dodać do poradnika, że Xan może jeszcze na siebie rzucać eteralny pancerz, duchowy pancerz, szczęście (bdb czar). Ewentualnie na przeciwnika rzucamy Nienaruszalną Sferę Otiluke'a i rzucamy na tego kogoś ogniste strzały ^^ itp.
Edit: Zapomniałem dodać do poradnika, że Xan może jeszcze na siebie rzucać eteralny pancerz, duchowy pancerz, szczęście (bdb czar). Ewentualnie na przeciwnika rzucamy Nienaruszalną Sferę Otiluke'a i rzucamy na tego kogoś ogniste strzały ^^ itp.
Czy zostaną opisane postacie z Enhanced Edition?
Czy zostaną opisane postacie z Enhanced Edition?
Co do NPC z EE to polecam zrobić, niewielkie moim zdaniem, oszustwo.
W podstawowej wersji BG1 nie było podklas... Czemu by tego nie wykorzystać? Pewnie każdy grający w EE przeszedł też podstawową wersję, co za tym idzie już nagrał się postaciami takimi jakie były? Czemu zatem nie ściągnąć EEKeepera(edytor save) i nie zrobić sobie Kivana łucznika, Kagaina krasnoludzkiego obrońcy czy Faldorn totemicznej druidki? Ja tak zrobiłem i grało mi się wybornie(oczywiście poziom trudności dajemy na full w takiej rozgrywce).
Ps. Jeśli ktoś psioczy na druida to dodam tylko, że z czystych druidów totemiczny jest zdecydowanie najmocniejszy w BG1 gdyż przywołuje potwory z liczbą kostek taką jaką ma. Dochodzi do 10 poziomu. Dla porównania ogr berserker ma 5 kostek. 10 kostek to ma chyba golem z ciała.
Co do NPC z EE to polecam zrobić, niewielkie moim zdaniem, oszustwo.
W podstawowej wersji BG1 nie było podklas... Czemu by tego nie wykorzystać? Pewnie każdy grający w EE przeszedł też podstawową wersję, co za tym idzie już nagrał się postaciami takimi jakie były? Czemu zatem nie ściągnąć EEKeepera(edytor save) i nie zrobić sobie Kivana łucznika, Kagaina krasnoludzkiego obrońcy czy Faldorn totemicznej druidki? Ja tak zrobiłem i grało mi się wybornie(oczywiście poziom trudności dajemy na full w takiej rozgrywce).
Ps. Jeśli ktoś psioczy na druida to dodam tylko, że z czystych druidów totemiczny jest zdecydowanie najmocniejszy w BG1 gdyż przywołuje potwory z liczbą kostek taką jaką ma. Dochodzi do 10 poziomu. Dla porównania ogr berserker ma 5 kostek. 10 kostek to ma chyba golem z ciała.
Jestem bardzo zadowolony z możliwości, jakie BG1 stwarza w dziedzinie NPC, wybór jest ogromny, dużo większy niż w BG2, nawet jeśli niektóre postacie są gorsze, zdublowane, albo ich osobowości mniej pogłębione. Dla przykładu, w BG2 mamy tylko jednego złodzieja, który awansuje w tej klasie i jest to Jan Jansen, co ogranicza znacząco wybór ekipy.
Ostatnio wróciłem do mojej ulubionej gry i wypróbowałem coś innego, wziąłem na główną postać paladyna jako głównego tanka (KP -12 z full bolidem, 120 PŻ z modem na max hp per lvl), dalej:
Kivan z łukien refleksyjnym +1
Coran z długim łukiem celności
Yeslick z młotem elektryczności
Imoen dwuklasowana na maga po 6 lvlu
Drużyna wydaje mi się jedną z najsilniejszych, jakimi grałem.
Yeslick jest znacznie lepszy w zwarciu, niż Branwen i do tego cieszy się z reputacji 20, brakuje mu tylko siły (zręczność poprawiają rękawice). Można go przełączyć na procę i też jest dobrze, w stosunku do "czystego" kapłana traci tylko jeden czar 3. i 4. poziomu, bo kapłan w BG1 i tak nie osiąga 5. poziomu czarów.
Kivan i Coran obaj są świetnymi łucznikami, Kivan w razie czego bierze do łapy Zgubę pająka, potem Miecz dwuręczny +3, Coran za to ma dość mało PŻ i potrzebuje rękawic siły ogra, ale ma lepsze od Kivana TrakO z łukiem i nieźle sztyletuje z Żagiewem Mrozu, do tego nosi kolczugę Drizzta, która nie ogranicza mu umiejętności złodziejskich.
Imoen z Łukiem orłów strzela solidnie i dwuklasowana na iluzjonistkę ma wszystkie najlepsze czary odblokowane, z dodatkiem OZWM jest w stanie odblokować 6 lvl złodzieja i 9 lvl maga, czyli taki sam, jaki "czysty" mag może osiągnąć. Jedyna głupota to fakt, że z chwilą odblokowania obu klas traci jeden slot na podręczną broń, więc nie może się przełączyć na miecz, gdy ktoś naruszy jej strefę osobistą.
Podsumowując, 3 łuczników i 2 tanków, mojego paladyna z KP -12 trafiają prawie tylko krytykami, a na butach szybkości skraca dystans błyskawicznie. Kłopoty mogą sprawić tylko potwory odporne na pociski, jak Większy Łakowilk, ale to chyba jedyny przeciwnik tego typu, bo galarety musztardowe są easy.
Jestem bardzo zadowolony z możliwości, jakie BG1 stwarza w dziedzinie NPC, wybór jest ogromny, dużo większy niż w BG2, nawet jeśli niektóre postacie są gorsze, zdublowane, albo ich osobowości mniej pogłębione. Dla przykładu, w BG2 mamy tylko jednego złodzieja, który awansuje w tej klasie i jest to Jan Jansen, co ogranicza znacząco wybór ekipy.
Ostatnio wróciłem do mojej ulubionej gry i wypróbowałem coś innego, wziąłem na główną postać paladyna jako głównego tanka (KP -12 z full bolidem, 120 PŻ z modem na max hp per lvl), dalej:
Kivan z łukien refleksyjnym +1
Coran z długim łukiem celności
Yeslick z młotem elektryczności
Imoen dwuklasowana na maga po 6 lvlu
Drużyna wydaje mi się jedną z najsilniejszych, jakimi grałem.
Yeslick jest znacznie lepszy w zwarciu, niż Branwen i do tego cieszy się z reputacji 20, brakuje mu tylko siły (zręczność poprawiają rękawice). Można go przełączyć na procę i też jest dobrze, w stosunku do "czystego" kapłana traci tylko jeden czar 3. i 4. poziomu, bo kapłan w BG1 i tak nie osiąga 5. poziomu czarów.
Kivan i Coran obaj są świetnymi łucznikami, Kivan w razie czego bierze do łapy Zgubę pająka, potem Miecz dwuręczny +3, Coran za to ma dość mało PŻ i potrzebuje rękawic siły ogra, ale ma lepsze od Kivana TrakO z łukiem i nieźle sztyletuje z Żagiewem Mrozu, do tego nosi kolczugę Drizzta, która nie ogranicza mu umiejętności złodziejskich.
Imoen z Łukiem orłów strzela solidnie i dwuklasowana na iluzjonistkę ma wszystkie najlepsze czary odblokowane, z dodatkiem OZWM jest w stanie odblokować 6 lvl złodzieja i 9 lvl maga, czyli taki sam, jaki "czysty" mag może osiągnąć. Jedyna głupota to fakt, że z chwilą odblokowania obu klas traci jeden slot na podręczną broń, więc nie może się przełączyć na miecz, gdy ktoś naruszy jej strefę osobistą.
Podsumowując, 3 łuczników i 2 tanków, mojego paladyna z KP -12 trafiają prawie tylko krytykami, a na butach szybkości skraca dystans błyskawicznie. Kłopoty mogą sprawić tylko potwory odporne na pociski, jak Większy Łakowilk, ale to chyba jedyny przeciwnik tego typu, bo galarety musztardowe są easy.
Ten artykuł skomentowano 50 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.