Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Knieja Otulisko 3 [1600] • INSIMILION

Baldur's Gate » Solucja

Knieja Otulisko 3 [1600]

Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 08.05.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

W kolejnej części Kniei Otulisko natkniemy się na siedzibę Druidów Cienia, niebezpiecznej i agresywnej sekty odszczepieńców prawdziwych obrońców natury.

Mapa lokacji

Przeciwnicy: Niedźwiedzie, Straszne wilki, Pająki, Tasloi.

Miejsca godne uwagi

Opis miejsc

• Eldoth - bard, który zaproponuje łyczek brandy. Spocznijmy na chwilę i posłuchajmy, co ma nam do powiedzenia. Eldoth proponuje nam, abyśmy pomogli uwolnić mu jego kochankę Skie. Kłopot w tym, że jest ona córką Entara Srebrnej Tarczy i znajduje się w jego rezydencji we Wrotach Baldura. Jeśli przystaniemy na jego żądanie, Eldoth zaproponuje nam pomoc w naszej misji dopóki nie dotrzemy do Wrót Baldura.

• Laskal - Spotkanie z nim oznacza, że wkroczyliśmy na terytorium Druidów Cienia. Zapyta nas, czy nie jesteśmy z Żelaznego Tronu. Jeśli powiemy prawdę, poinformuje nas o ich siedzibie i wręczy Miksturę niewrażliwości. Jeśli skłamiemy, zostaniemy zaatakowani. Walka jest banalna, za zwycięstwo otrzymamy 1.000 PD i przy ciele zabitego znajdziemy wspomnianą miksturkę, przypłacimy to jednak spadkiem reputacji.

• Jaskinia - W środku niejaki Peter z Północy trenuje swoje "zwierzątka". Niczego sobie te misiaczki, zwłaszcza, że są to małe wywerny, a Peter, który należy do Czarnych Szponów, tresuje je na strażników. Za pokonanie wywern otrzymamy po 450 PD, a za Petera 240 PD i znajdziemy w jego plecaku m.in. Długi łuk, 10 strzał +1 oraz 6 strzał lodowych. Skrzynia znajdująca się w jaskini niestety jest pusta.

• Izefia - kolejny z Druidów Cienia. Nie spodoba mu się, że idziemy sobie przez las i niszczymy rośliny. Od walki może nas uchronić jedynie wybór odpowiedzi #2, pozostałe kończą się zaatakowaniem. Walka nie jest trudna, trzeba tylko jak zwykle nie dopuścić przeciwnika do rzucania czarów (na dzień dobry rzuca unieruchomienie osoby). Jeśli mamy w swych szeregach Jaheirę, to zostaniemy zawsze zaatakowani. Jeśli zaś przyłączymy Faldorn [6], to uchronimy się przed atakiem. Za zwycięstwo otrzymamy 120 PD i Zbroję skórzaną ćwiekowaną.

• Takiyah - Sytuacja identyczna jak wcześniej z Izefią, walka ta sama, też 120 PD za zwycięstwo i Zbroja skórzana ćwiekowana.

• Faldorn - Druidka z sekty Druidów Cienia. Może nam pomóc w walce z Żelaznym Tronem, przyłączając się do drużyny. Jest to jedyny dostępny "czysty" druid w grze.

• Drzewo druidów [1601] - Na parterze w zamkniętej skrzyni schowane są Mikstura wolności, Mikstura uzdrowienia oraz Antidotum. Na piętrze spotkamy Amarande - Arcydruida i przywódcę tej idiotycznej sekty Druidów Cienia. Pozwoli nam odejść wolno, jeśli powiemy mu, że szukamy bandytów. W innym przypadku zostaniemy zaatakowani. Dwa razy spróbuje rzucić czar unieruchomienie osoby i przystąpi do walki wręcz. Sześciu na jednego to niezbyt fair, ale z szaleńcami tak właśnie trzeba postępować. Po przyjemnej potyczce otrzymamy 120 PD i Zbroję skórzaną ćwiekowaną. W szafkach znajdziemy natomiast Miksturę wzmocnienia i 10 pocisków +1.

Dużo tutaj niedźwiedzi spotkamy, szczególnie jaskiniowych, przydatny więc będzie Pierścień Druida, możemy jednego zauroczyć i atakować nim pozostałe, wspomagając go z dystansu.