Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Knieja Otulisko 4 [1700] • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Knieja Otulisko 4 [1700]

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 08.05.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Krótki filmik poinformuje nas, że oto dotarliśmy na obszar, gdzie wywerny powinny mieć swoje gniazdo. Szwenda się tu wiele ich młodych i wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć, a zapewne gdzieś w jaskini znajdziemy ich gniazdo.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Pająki, Tasloi. Gwardziści, Worgi, Małe wywerny, Wywerny.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Hamadriada - Walka z tą istotą należy do bardzo nieprzyjemnych i kłopotliwych. Przywita nas ona okropnym zauroczeniem, co może pokrzyżować trochę szyki obronne, a następnie teleportuje się kilkakrotnie (Drzwi przez wymiary) w międzyczasie dalej rzucając zauroczenia i unieruchomienie osoby. Dość denerwujący przeciwnik. Najlepiej przygotować zawczasu złodzieja ukrytego w cieniu i zaatakować ciosem w plecy i natychmiast dobić ją z dystansu (uwaga: jest odporna na zimno!). Jeśli mamy kapłanem zapamiętany czar animacja martwego, to warto puścić do przodu szkielety odporne na zauroczenie, a samemu prowadzić jedynie ostrzał. Za zwycięstwo otrzymamy tylko 650 PD oraz zdobędziemy Sztylet.

    • Gniazdo wywern - W tej jaskini swoje legowisko urządziły sobie wywerny. W środku są dwie Wywerny (1.400 PD) i trzy Małe Wywerny (450 PD). Dorosłe osobniki potrafią zatruwać swoimi ogonami i są w pewnym stopniu odporne na magię. Oczywiście jak zwykle przed wejściem przygotowujemy się do walki. Wojownicy łykają mikstury wolności oraz niewrażliwości, kapłan zaś wspomaga takimi czarami jak psalm, błogosławieństwo, pomoc. Przyda się oczywiście przyspieszenie ruchów, jeśli mamy je zapamiętane. Jeżeli zaś nie dysponujemy miksturą wolności, to musimy mieć przynajmniej Zgubę Pająka, która zapewni nam swobodę działania. Zaraz po wejściu do środka natychmiast rzucamy dwa razy czar pajęczyna oraz kapłanem oplątanie - to powinno uwięzić wszystkich przeciwników. Do akcji ruszają wojownicy - dzięki miksturze wolności bez problemu radzą sobie z pajęczyna i atakują z bliska Wywerny. Reszta zasypuje je gradem najlepszych pocisków oraz magią. Nie możemy przegrać tej walki, nawet jeśli nie jesteśmy zbyt mocni. Po wygranej trzeba zabrać przynajmniej jedna głowę wywerny, aby odebrać nagrodę od burmistrza Beregostu. W jaskini przy zwłokach znajdziemy ponadto: złoto, Zbroję płytową, Pierścień z jadeitem, Granat, Wodny opal oraz Różdżkę strachu.

    Poza tym w tej okolicy napotkamy znaczną ilość małych wywern, które raczej nie sprawią większego kłopotu, choć walka z kilkoma naraz może stanowić pewną niedogodność. Uważajmy także na grupy Gwardzistów (120 PD), są wyposażeni w zbroje paskowe i dość odporni na ciosy. Poza tym przemy dalej do przodu w kierunku Kopalni, nasz cel jest już coraz bliżej...






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 30 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Ciz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2006 o 3:48  

    walka z hamadriada jest duzo latwiejsza esli mamy plaszcz algernona, wtedy jego posiadacz musi wypic mikstore niewrazliwosci i zucac zauroczenie na tych ktorych zauroczyla hamadriada. Neguje to zauroczenia wysylane przez wrogow

    asthariel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.05.2007 o 12:36  

    Jest tez inny sposob. Ustawiamy sie ukrytym z tylu zlodziejem i kiedy driada zaczyna rzucac czar uderzamy w plecy. Jezeli jakims cudem uda sie jej rzucic drugie zaklecie to tak jak powiedzial poprzednik ... uzywamy plaszcza algernona lub rzucamy oplatanie/pajeczynie/unieruchomienie osoby. Rozwiazuje to wszystkie klopoty.

    Amadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2007 o 15:25  

    ..jest banalna. Wystarczy odpornosc na strach na cala druzyne i tyle - nic wiecej.
    Niepotrzebnie nawet uzywalem psalmu, czy wezwania szkieletow, nie wspominajac juz o lustrzanym odbiciu i kloszu mniejszosci Dynaheir, czy Korowej skorze dla wojownika.
    Chociaz ognista kula na sam poczatek dala efekt :D

    Gracz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.06.2007 o 13:02  

    Ja po walce z Wywernami znalazłem przy nich tylko smocze głowy, o złocie i o różdżce mogłem zapomnieć. :(

    Ildefar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 0:02  

    Lepiej zabrać wszystkie łby i opchnąć je Keldathowi bądź Thalantyrowi. (500 złota za sztukę o ile dobrze pamiętam)

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.07.2007 o 10:52  

    gdzie mozna kupic kule ognia Amadi??

    Ildefar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 16:10  

    Hamadriada jest banalna. Ja mając w drużynie Minsca, Dynaheir, Khalida, Jaheirę, Imoen i moją postać - łowcę rozwalałem na 3-cim levelu po 2-3 siriny, a hamadriada jest od nich zdecydowanie łatwiejsza.

    Ishta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.08.2007 o 22:04  

    na Hamadriadę wystarczy parę strzał ukąszeń i leży trupem :P

    kazujaman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.10.2007 o 14:54  

    Jaskinia z wywernami to źródło nieskończonej ilości złota i EP ;) wystarczy położyć się spać,a na 90% obudzi nas atak wywerny. Sam potwór jest wart 1400 EP,a jego łeb aż 1000 sztuk złota w Beregoście,u Officer Vai (skupuje skalpy bandytów,ale nie pogardzi wywernim łbem). Ważne jest,żeby nie pozwolić pani oficer odejść z karczmy (Jovial Juggler-Wesoły Żongler)na wcześniejszym etapie gry:stanie się tak,jeżeli zagadniemy ją nie mając żadnych skalpów ani łbów do sprzedania - wtedy powie nam,że ma nowe rozkazy,musi iść i już więcej jej nie zobaczymy. Generalnie miejscówka jest lepsza niż jaskinia z Flesh Golemami przy latarni morskiej (to miejsce też podano jako lokacje na nabijanie EP),bo nie dość,że dostajemy EP to jeszcze zarabiamy tysiące ;) Jedna głowa waży 30 lbs,więc trzeba mądrze rozłożyć sprzęt między członków drużyny,tak żeby łbów zabrać jak najwięcej na raz ;D

    Wormsek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.10.2007 o 2:12  

    Officer Vai nie chciała kupić tych głów. Cena była 1000, ale nie mogłem zaznaczyć :/. Skupuje je przed czy po kopalni Żelaznego Tronu?

    Zawisza
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.07.2008 o 14:09  

    bogactwa znajduja sie pod glowa tej wielkiej martwej wiewrny w ciele zabitego tam czlowieka :D

    Kristofio
     

    Wędrowiec
    Temat: Wieża Durlaga
    Dodany: 27.01.2009 o 0:10  

    A ja w 3 rozdziale będac szczysciłem wieżę Durlaga i robiąc obecne questy czuję się jak prawdziwy niezrównany bohater, bo mam postaciami poziom 7-8, kiedy tutaj normalnie się ma... 4-5 ?
    HA HA HA!

    Futrzak
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie moge znalezc w Berego...
    Dodany: 13.04.2009 o 1:12  

    Gdzie moge znalezc w Beregoscie tego burmistrza zeby mu opchnac glowy wiwern ?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Burmistrz znajduje się w Św...
    Dodany: 13.04.2009 o 1:23  

    Burmistrz znajduje się w Świątyni na wschód od Beregostu, ponieważ oprócz bycia burmistrzem ma też drugą fuchę - jest kapłanem :)
    Niestety kupi od Ciebie tylko jedną głowę wywerny, pozostałe będziesz mógł opchnąć po niższej cenie np. Feldpostowi w Beregoście.

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja bez zwiedzenia wierzy Du...
    Dodany: 15.04.2009 o 14:16  

    Ja bez zwiedzenia wierzy Durlaga w tym etapie gry miałem 7 poziom więc się tym tak nie szczyć

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak ktoś może to niech mi o...
    Dodany: 15.04.2009 o 14:18  

    Jak ktoś może to niech mi odpowie na jedno zasadnicze pytanie, bo nie chce mi się szukać po solucjach: no więc nie mam zielonego pojęcia gdzie można znaleźć Yeslicka??? Proszę o jak najszybszą odpowiedź xDDDDDDD

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: Dobra,już nie odpisujcie w ...
    Dodany: 15.04.2009 o 14:30  

    Dobra,już nie odpisujcie w końcu wiem gdzie znaleźć tego sqrwiela xD

    Qba xD
     

    Wędrowiec
    Temat: Ta \"hamska driada\"^^ jest...
    Dodany: 18.04.2009 o 19:25  

    Ta "hamska driada"^^ jest bardzo prosta do pokonania: rzucamy na nią rozkaz,uciszenis i ewenualnie ognistą strzałą żeby przerwało jej zaklęcie, a jak po rozkazie będzie nieprzytomna to już po niej

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: gdy zabiję wywernę to gra m...
    Dodany: 16.08.2009 o 17:48  

    gdy zabiję wywernę to gra mi się zacina i wyskakuje komunikat, że jest błąd. Co jest nie tak? x__X

    Farq
     

    Wędrowiec
    Temat: ja mam to samozabije wywern...
    Dodany: 19.08.2009 o 9:23  

    ja mam to samo
    zabije wywerne i mi gre wywala



    Ten artykuł skomentowano 30 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw