Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Varia • Słownik Gracza • INSIMILION

    Varia


    Słownik Gracza

    Fantastyka » Varia » Varia
    Artykułów w subdziale: 0
    Utworzono: 31.07.2008
    Aktualizacja: 17.06.2015

     

    A

     
    AD&D - Skrót od Advenced Dungeons & Dragons. Jest to zbiór zasad i wytycznych, według których gra się w "papierowe" RPG. Został on zaimplementowany w kilku grach komputerowych, m.in seria Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment.
    Annał - Inaczej księga, wielkie, zakurzone tomisko.
    Arcymag - Każdy kto potrafi używać magii jest nazywany magiem, lecz gdy taki ktoś zacznie studiować wiedzę tajemną i gdy jego umiejętności władania magią będą ogromne, wtedy będzie można go nazwać arcymagiem.
    Artefakt - Jest to wielce magiczny przedmiot. Nie zawsze musi być to broń, ale zawsze jego moc przyćmiewa magiczne bronie lub inne przedmioty, o których można powiedzieć że zawierają moc magiczną. Bardzo trudno znaleźć artefakt, ale gdy ktoś ma takie cudo, to rzadko się do tego przyznaje. Jedyny przedmiot, jaki przebija swą mocą artefakt to relikty, które zazwyczaj są domenami bogów lub wielkich królów.
     

    B

     
    Bariaur - Pół człowiek, pół kozioł.
    Bełt - Bimber, wino lub piwo - zwykle tanie i praktycznie nie nadające się do picia. Nie mylić z nabojami wystrzeliwanymi z kusz.
     

    C

     
    CRPG - Computer RPG. Komputerowa wrsja gier RPG. Rożni się ona głównie tym że w fabułę wprowadza nas komputer, na którego to ekranie sterujemy naszym bohaterem lub bohaterami. Przykładem takiej gry jest Icewind Dale II.
    Czar - najczęściej jest to wiązka magicznej energii wyzwolona przez postać z odpowiednimi umiejętnościami. To czy wiązka ta stanie się magiczną tarczą, czy też śmiercionośną błyskawicą zależy tylko od treści danego zaklęcia zapisanej na zwoju lub zapamiętanej przez władającego magią. Oczywiście specjalistami od czarów są Czarodzieje.
     

    D

     
    Druid - Jest to osoba, której całym życiem jest pomaganie naturze. W zamian otrzymują oni możliwość rzucania niektórych czarów kapłańskich oraz wiele innych opartych na wykorzystaniu natury. Zazwyczaj są oni pomocni dla tych którzy szanują porządek w ostojach natury, lecz istnieje także odłam druidów zwany mrocznymi druidami, którzy dążą za wszelką cenę do zniszczenia cywilizacji i pozostawienia natury nietkniętej.
    Dwuklasowiec - to postać która w pewnym momencie życia zamiast doskonalić umiejętności swej klasy rozpoczęła edukacje w zupełnie innej. Np. prosty przykład: Pewien złodziej pewnego razu usłyszał o tym jacy to fajni są kapłani, od tego momentu zaczął on studiować księgi i inne tego typu rzeczy by stać się kapłanem. Dwuklasowcy różnią się od wieloklasowców tym że punkty doświadczenia przechodzą w całości na "konto" nowo wybranej 'kariery zawodowej', a zdolności starej klasy mogą wykożystać po osiągnięciu w nowej wyższego poziomu.
     

    H

     
    Halfing - Inaczej Niziołek
     

    I

     
    Infrawizja - jest to specjalna wrodzona lub nabyta zdolność widzenia w ciemnościach, polegająca na niczym innym jak na widzeniu w ciemnościach. Wrodzoną zdolność infrawizji posiadają elfy, półefy, gnomy i krasnale. Oczywiście na ludzi i półorków można rzucić czar "Infrawizja" o oczywistym działaniu.
     

    K

     
    Kostki - W grze często można się z nimi spodkać. Najczęściej występują one w formie przykładowego zapisu: 2k4, a znaczy to że jest to losowa liczba ustalona po dwuch rzutach czterościennymi kośćmi, czyli w tym wypadku liczba od 2 do 8.
    KP - Klasa pancerza. Jest to współczynnik, obrazujący jakość opancerzenia bohatera. Im jest ona wyższa, tym lepszą obronę on posiada. Więcej informacji znajdziesz w dziale Trak0 i KP.
    Kurhan - Bogato zdobiona mogiła, kryjąca pod marmurowymi płytami ciała wielu ludzi. Miejsce to jest często nawiedzane przez umęczone duchy i zjawy.
     

    L

     
    Liczba Ataków - określa ile razy podczas jednej tury można próbować trafić przeciwnika. Liczba ta zależy od umiejętności bohatera i opóźnienia broni.
     

    M

     
    Mgła Wojny - czyli z angielskiego "fog of war" jest to, jak sama nazwa wskazuje, mgła która zakrywa tereny na których nie sięgają oczy członków Twojej drużyny. Nie widzisz przez nią ludzi którzy znajdują się na jej obszarze, oraz ci sami ludzie nie widzą ciebie.
    Mikstura - Zazwyczaj jest to flakonik zawierający magiczny płyn, zrobiony przez maga w swoim laboratorium. Mikstury są tworzone aby wspomóc maga podczas walki, przez magiczny wpływ na jego umiejętności, cechy, lub inne współczynniki. Mogą one także leczyć, lub wpływać negatywnie przez zatrucie organizmu lub dotknięcie innymi haniebnymi skutkami. Użycie mikstury jest bardzo proste, wystarczy tylko wypić zawartość i czekać na skutki, dzięki czemu nawet najgłupsi wojownicy mogą ich używać.
    Morale - to wartość wskazująca zaciekłość i oddanie w walce członków twojej lub wrogiej drużyny. Gdy członkowie drużyny umierają lub nie idzie im w walce wtedy spada morale, a co za tym idzie postacie lub potwory mogą być opętane przez zamęt i uciekać.
     

    N

     
    NPC - czyli "Non Player Character", a po polsku "Bohater Niezależny". Mianem tym określa się postacie nie będące w danej w chwili naszej drużynie. NPC to na przykład sklepikarze.
     

    O

     
    Obrażenia - to jedna z cech broni. Określa jak dużo pkt. życia odbiera broń po udanym trafieniu. Wartość 2k4 (lub 2d4) to dwa rzuty kością 4-ścienną, czyli od 2 do 8 utraconych pkt. życia.
     

    P

     
    Patch - Jest to drobny programik, który po zainstalowaniu naprawia błędy w grze, do jakiej został zrobiony. Dzieki niemu można wyeliminować wiele uciążliwych usterek.
    Piwo - Jest to trunek alkoholowy wytwarzany przez fermentację chmielu. Podaje się je głównie w karczmach, gdzie spotykają się przyjaciele i pijąc je, opowiadają różne historie. Jest ono również nazywane złotym trunkiem lub nektarem bogów.
    Punkty Doświadczenia - (PD / EXP) - to punkty uzyskiwane po jakimś czasie za przemierzanie terenów, zabijanie wrogów, wykonywanie zadań itp. Wiele punktów doświadczenia zamienianych jest na Poziomy. Podczas awansu na następny poziom postać staje się odporniejsza na czary i magię oraz może poprawić wartości biegłości i umiejętności.
     

    Q

     
    Quest - Jest to zadanie o którego wykonanie zostałeś poproszony.
     

    R

     
    Reputacja - To liczba, która mówi o tym czy twoja postać jest znanym w okolicy herosem (20 pkt. reputacji, idealnie dla praworządnych dobrych), czy też ściganym przez władze i unikanym przez ludzi czarnym charakterem (0, lub 1 reputacji, raj (a raczej piekło) dla chaotycznych złych) Im większa reputacja drużyny, tym drużyna ta jest bardziej znana i lubiana przez sklepikarzy, którzy obniżają jej ceny w swoich sklepach (nawet o 50%).
    RPG - Role Playing Game. W wolnym tłumaczeniu "gra we wcielanie się w role". Jest to rodzaj gier rozgrywanych między kilkoma uczestnikami i mistrzem gry (MG). MG opowiada pewną chistorię, a reszta decyduje o losach bohaterów. Przykładem takiej gry jest Cyberpunk lub Dungeons & Dragons.
     

    S

     
    Screen - (z ang. Ekran). Jest to zdjęcie, dokładnie odwzorowywujące aktualną sytuacje na ekranie monitora. Najczęściej zapisane w postci pliku graficznego, jest częścią różnego rodzaju galerii.
    Siwobrody - Mędrzec lub uczony. Można tak określić każdego wykształconego intelektualistę.
     

    T

     
    Trak0 - Trafienie przy klasie pancerza równej 0. Jest to współczynnik który mówi o celności bohatera. Więcej informacji znajdziesz w dziale Trak0 iKP.
    Typ Obrażeń - Określa jakiego typu obrażenia zadaje dana broń. Np. po znalezieniu postaci, która spotkała się z rozzłoszczonym Drizztem, można ją zacząć zbierać przygotowując do pochówku, zauważając przy okazji wiele ciętych ran (Pałasz +5 Drizzta zadaje sieczny typ obrażeń). Oprócz obrażeń siecznych są także: kłute (np. włócznia), obuchowe (spowodowane uderzeniem np. kija lub młota) oraz strzeleckie (strzały, bełty, pociski).
     

    W

     
    Wieloklasowiec - Jest to bohater, który przez całe swe życie szkolił się w dwóch lub nawet trzech klasach. Na przykład wojownik/złodziej w swej młodości oprócz nauki władania bronią czerpał nauki skradania się i sztyletowania. Można pomyśleć, że wybór takiej postaci to świetna rzecz. Trzeba jednak pamiętać, że nasza postać nigdy nie będzie świetna w jednej z klas.
     

    Z

     
    Zamtuz - Dawna nazwa domu publicznego, przez ludzi nieobyczajnych zwanego burdelem.
    Zmęczenie - po 24 "growych" godzinach ciągłego podróżowania twych bohaterów ogarnia zmęczenie. Jeśli twoi bohaterowie nie odpoczną na polanie lub w pobliskiej gospodzie wtedy otrzymują ujemny modyfikator do wszystkich rzutów (trafienie, obrażenia, rzuty obronne...). Podczas odpoczynku twa drużyna oprócz pozbycia się zmęczenia ponownie zapamiętuje czary oraz odzyskuje punkty życia.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw