Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Bitwy o wyzwolenie miast Myrtany • INSIMILION

    Gothic 3


    Bitwy o wyzwolenie miast Myrtany

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki
    Autor: Orish
    Utworzono: 24.12.2006
    Aktualizacja: 03.11.2008

    Niewątpliwie jednymi z najciekawszych bitew, jakie przyjdzie nam stoczyć (o ile współpracujemy z Buntownikami) są walki o odzyskanie miast Myrtany. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ przewaga wrogów jest ogromna i nawet, jeśli skombinujemy sobie pomoc ze strony rebeliantów, to wcale dużo łatwiej nie będzie.

    Jednakże zanim przystąpimy do akcji, wypełnijmy wszystkie zadania, chyba że będą godzić one w naszych ludzkich sojuszników. Teraz podchodzimy do jakiegokolwiek orka i rozpoczynamy rzeź... nie, nie, żartuję oczywiście. Najpierw powinniśmy lepiej poznać teren, na jakim przyjdzie nam walczyć i poszczególnych przeciwników. Zwrócić należy uwagę na następujące elementy:

    • przybliżona liczebność wrogów (ile orków, ile najemników, ile asasynów)
    • osoby z bronią dystansową
    • obecność szamanów (ważne!)
    • tzw. punkty strategiczne - miejsca, w których dostęp wrogów do nas jest ograniczony
    • wszelkie inne ciekawe miejsca, które można w jakiś sposób wykorzystać.

    Wszystko jedno, czy jesteś wojownikiem, magiem czy trochę tym, trochę tym, ważna jest umiejętność machania jakąś bronią (najlepiej w stopniu mistrzowskim) i strzelania z broni dystansowej, a ponad wszystko najważniejsza jest właściwa taktyka, i to głównie o niej będę pisał. Tak więc sprawdzamy, czy mamy obie bronie, wystarczający zapas amunicji oraz trochę mikstur leczenia i idziemy spać do rana (to ważne, ponieważ zmagania mogą trwać dość długo, a w nocy niefajnie się walczy).

    Teraz musimy wybrać miejsce, z którego będziemy zaczynali. Najlepiej upatrzyć sobie jakiegoś w miarę samotnego szamana, ponieważ zaskoczony nie będzie w stanie skorzystać ze swojej magii. Jako że jest on jest naszym pierwszym przeciwnikiem, po powaleniu musimy go jeszcze dobić. Następnych wrogów będziemy już zabijali "automatycznie". Po dokonaniu mordu jak najszybciej udajemy się w jakiś strategiczny punkt. Najlepsze posiadają Montera i Faring - są to dwie bardzo wysokie wieże, do których jest bardzo ograniczony dostęp. Będzie więc możliwość sukcesywnego wywabiania tam okupantów i tam tradycyjnymi metodami kończenia ich życia. Łucznicy i kusznicy bardzo lubią wyczekiwać na nas na schodach, dzięki czemu stojąc na przeciwległym wyżej położonym podeście, ich bełty będą trafiać w drewno, a my celując nieco ponad nim będziemy trafiać. Z szamanami jest już gorsza sprawa, jeśli również się tam znajdą. Wtedy najlepszym wyjściem z tej opresji jest, już po wybiciu reszty z bronią strzelecką, wykonanie "skoku desperacji" na przeciwległą stronę schodów wprost na niego/nich i wykończenie go mieczem. Przy odrobinie szczęścia nie zostaniemy ani razu trafieni jego pociskiem.
    Kiedy napływ wrogów do wieży już się skończy, trzeba poszukać niedobitków. Jeśli jest ich niewielu, nie będziemy mieli już z nimi większych problemów i możemy nawet pozwolić sobie na walkę na otwartym polu. Może się jednak okazać, że jest ich jeszcze całkiem sporo, dlatego musimy poszukać sobie innego punktu strategicznego. Powinno znajdować się ono również na pewnej wysokości oraz mieć zasłonę taką, aby strzały i bełty do nas nie docierały. Tu także staramy się maksymalnie wykorzystać broń dystansową, a gdyby nie pomagało wybiegnąć na otwartą przestrzeń zataczając coraz mniejsze kręgi wokół nich (nie zatrzymuj się tylko, bo cię trafią!). Tym sposobem zmusisz strzelców do wyciągnięcia broni białej, a dalej już pójdzie prosto. Gorzej, jeśli jest wśród nich szaman - wtedy jak najszybciej poszukaj sobie innego punktu strategicznego, aż zostanie tylko magusek i ewentualnie jeden czy dwóch innych przeciwników. Wtedy postaraj się maksymalnie zmniejszyć dystans, pilnując, aby nie wystawiać się na ataki magiczne. Jeśli dasz radę znaleźć się o nie więcej niż 5m od szamana, możesz spróbować wyskoczyć, tak jak na schodach, a jeśli nie to obiegnij go naokoło zataczając coraz mniejsze kręgi, ale sprintem. Miasto zostało odbite.

    Wyzwalając Cape Dun dobrze wykorzystajmy latarnię morską. Ogólnie sytuacja taktyczna wygląda tu gorzej niż w Monterze i Faring, ale na szczęście przeciwników jest niewielu. Najpierw na schody na szczyt wywab maksymalnie dużo walczących wręcz, a później wykorzystaj podest do wykończenia strzelców. Szamanów nie ma, więc wyjdź na otwarte pole i zabij resztę. Tak oto kończy się panowanie orków na wybrzeżu.
    Z innymi miastami nie pójdzie nam już tak łatwo. Wszystko to z winy szamanów, którzy są zdecydowanie najtrudniejszymi przeciwnikami na terenach Myrtany. W Vengardzie postaraj się dobrze wykorzystać dachy domów do wybicia z dystansu "zwykłych" orków i wszelkie ściany, by zmniejszyć odległość do szamanów. Okupanci podzieleni są tutaj na 5 grup (i lepiej żeby tak zostało), z których w każdej jest jeden dowódca i jeden szaman. Po wielu podchodach w końcu pokonasz wszystkie i stolica zostanie uwolniona od obecności i zapachu orków.
    W Trelis na szczęście jest tylko jeden wróg w białych szatach i to nie w mieście, a na wykopaliskach w świątyni. Dlatego najpierw zajmij się nim i resztą hałastry pilnującej wydobycia, a następnie drugą grupą orków, którzy przesiadują na zniszczonej farmie. Być może w tym miejscu będziesz już miał zbroję paladyna - jeśli tak, to możesz trochę zaszaleć i po prostu zacząć od sali tronowej. Zadanie trudne, lecz jeśli będziesz szybko zabijał jednego po drugim przeciwniku i trzymał się ściany, przy której stoi tron, to pokonasz wszystkich poza kilkoma strzelcami i innymi niedobitkami. Jeśli jednak nie masz tak dobrego pancerza, wykorzystaj jako strategiczny punkt pomieszczenie, którym kończą się mury.
    Najgorsza sytuacja jest w Geldern. Szamanów jest kilku, a ciężko znaleźć jakieś naprawdę dobre punkty strategiczne. Przy odrobinie szczęścia, w końcu może uda ci się ustrzelić ich z łuku/kuszy zanim zdążą się uleczyć, ale trzeba będzie się trochę pomęczyć. Możesz spróbować też jakoś zwabić ich do kopalni i tam zaskoczyć, ale tak czy inaczej będzie to trudna przeprawa.
    W Silden zacznij od jedynego szamana. Dalej nie powinno być większych problemów, bo miasteczko to ma dość dużą powierzchnię w stosunku do ilości orków, co utrudni okupantom zorganizowanie skoncentrowanej obrony. Wykorzystaj też wodę - okazuje się, że orkowie i najemnicy nie potrafią pływać i topią się, a my dostajemy za nich doświadczenie.

    Tak oto wyzwoliłeś Myrtanę i możesz przeteleportować się do króla, by powiedzieć mu o tym. Czeka nas tu jednak niemiłe zaskoczenie, ponieważ ten stary piernik nie daje nam ani złamanego grosza, ani kilofa z pękniętym trzonkiem - a może po prostu za bardzo przyzwyczaiłem się do tego, że po wykonaniu zadania zostajemy obsypani złotem.
    Na zakończenie jeszcze taka uwaga. Ponieważ bardzo lubię robić wszystko "nie tak, jak powinno być", w tym wypadku po wyzwoleniu Faring (zostały mi jeszcze Geldern, Silden i Trelis) zamiast pójść szukać Xardasa, jak fabuła nas prowadzi, postanowiłem już teraz uwolnić resztę miast. Niestety okazało się, że po uwolnieniu Trelis, Geldern i Silden były do mnie wrogo nastawione, przez co straciłem wszystkie zadania stamtąd. Innym razem zaatakowałem orków w pobliżu Gothy, jednak jakimś cudem dowiedzieli się o tym okupanci Faring... i wyzwoliłem tą twierdzę będąc ok. kilometra od niej (i oczywiście straciłem wszystkie questy). Tak więc nie radzę ci być nadgorliwym w swoich działaniach, wędrowcze.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 97 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · .. · 5 · Nowsze »

    Smaki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.04.2008 o 13:43  

    E JEST TARCZA RUNICZNA?Wiem że pod cap dun gdzie są 2 smoki ale nie mogę jej znależć . Z gory dziekuje

    Cwaniak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.05.2008 o 11:55  

    Znalazłem w gothicu 3 aż 4 smoki.2 w cape dun,1 na wysokiej górze w pobliżu Geldern,1 w kanionie, gdy zejdzie się z drogi prowadzącej z Bakareshu do Mora sul:)Znalezliście jeszcze jakieś?

    ven
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.05.2008 o 3:14  

    Ni wiem po co tak sobie komplikować sprawę - ja sobie wziąłem włócznie, szedłem do 'punktu centralnego' (gdzie dowódca był ten cały) i zaczynałem wybijanie - zazwyczaj jest to w małych pomieszczeniach, więc można po kolei orków do ścian przytłaczać i wybijać, przy czym zazwyczaj oni czekają aż skończysz się z jednym bawić :P. Przy szamanach trudniejsza sprawa, ale wówczas trzeba jak najszybciej do nich podbiec i zacząć tłuc - reszta poczeka... :P

    J.R.R.Omir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.05.2008 o 9:31  

    co myślicie o gothic 4

    Bezimienny
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.06.2008 o 19:10  

    Gdzie jest Biały rozpruwacz

    Oceansoul :)
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.06.2008 o 18:02  

    Biały rozpruwacz => sprawdź w dziale Gothic 3, bestiariusz, hasło 'Biały cieniostwór' ;)

    Bezelus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.06.2008 o 22:19  

    witam. c do taktyk wzwalania miast to ja mam inny sposob mianowicie po wykonaniu wszystkich misji w monterze wszedłem na wieze tam gdzie siedzi dwoch orków i pobiłem ich kiedy lezeli to dobiłem jednego i drogiego. potem po prostu zagadywałem jakiegoś orka który oczywiście mnie oskarzył o morderstwo powiedziałem zeby się wypchał i wywabiłem go pod schody prowadzące do wiezy iwykończyłem itd.... w ten sposub wykończyłem wszystkih orków w zamku.

    Agrael
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.06.2008 o 13:12  

    Według mnie w G3 za łatwo sie walczy, wystarczy tylko szybko klikac. W poprzednich częściach system walki był dużo lepszy.

    eredrin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.07.2008 o 16:37  

    jeśli chodzi o Geldern: można spróbować zaatakować w nocy, strzelić do pojedynczego orka, wywabić go poza mury i tam wykończyć... ja w ten sposób wybiłem większość orków w mieście, zanim zaatakowałem otwarcie ;) nie jest trudno, o ile nie skończą nam się strzały (300-400 sztuk wskazane)

    mati5555
     

    Wędrowiec
    Temat: Eh ja zawsze rzeźnię robię....
    Dodany: 03.11.2008 o 19:16  

    Eh ja zawsze rzeźnię robię. w monterze zabiłem część orków poza miastem a potem poszłem do zamku po drodzę zabijając wszystkich

    Dziq17
     

    Wędrowiec
    Temat: Pomoc
    Dodany: 05.12.2008 o 15:03  

    Panowie jak czegoś nie wiecie chętnie udzielę odpowiedzi :D Ostrzegam ze wszechwiedzący nie jestem ;D

    Powiem
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli chcesz wykończyć smo...
    Dodany: 22.12.2008 o 16:51  

    Jeżeli chcesz wykończyć smoki pod Cape Dun, to musisz zejść na plażę obok latarni i tam zobaczysz jaskinię pilnowaną przez topielce. Schodzisz na sam dół i tam są dwa. Jeżeli szukasz innych smoków to jeszcze jeden jest w ruinach gdzieś koło Geldern. Wydaje mi się, że w Myrtanie jest jescze jeden smok ale nie na 100%

    Fireassasin
     

    Wędrowiec
    Temat: jest jeszcze jak pójdziesz ...
    Dodany: 16.01.2009 o 19:13  

    jest jeszcze jak pójdziesz do groty za ,,ZŁODZIEJAMI ZBOŻA" zadanie w monterze

    arcio
     

    Wędrowiec
    Temat: biały rozprówacz
    Dodany: 01.02.2009 o 9:03  

    znajdziesz go na płunocy niedaleko wieży xardasa

    misiek
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie jest Xardas?
    Dodany: 01.02.2009 o 14:36  

    koledzy pomóżcie mi gdzie mogę znaleźć Hansona. Xardasa znalazłem ale chce ukończyć grę tak jak trzeba. piszcie na maila rycho666@o2.pl z góry dzięki:)

    Zdenerwowany
     

    Wędrowiec
    Temat: Kurde!!
    Dodany: 10.02.2009 o 16:27  

    szukam hansona i xardasa juz z 45min i nie moge znaleść!! Prosze niech ktoś mi napisze gdzie któryś z nich jest Proszę!!! z góry dziekuję!!PISZCIE NA GG NA NR 4432755

    ciny1
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy!!!
    Dodany: 19.02.2009 o 19:26  

    witaqm szukam wilkow ktore grasuja kolo montery nie mam pojecia gdzie je znalesc a to ostatnie zadanie jakie zostało mi do wykonania przed wejsciem do zamku prosze o pomoc

    ciny1
     

    Wędrowiec
    Temat: szukasz xardasa
    Dodany: 19.02.2009 o 20:23  

    ksardasa wierze widac przy najlepszej grafice z obozu klanu młota albo wilka juz nie pamietam albo z pierwszej leprzej gory znajduje sie ona mniej wiecej na pułnocnym wschodzie jak juz ja zobaczycie to wystarczy isc prosto jak w morde strzelił i od tej strony jakos tak ja trafiłem :) HEHE bo chyba innego sposobu nie ma na mapie artefaktow pradawnych widac po prawej stronie sciezke i trzeba mniej wiecej jej konca szukac nie wiem czy komus pomoze ten kometarz nie pamietam dokładnie tej czesci gry :)

    JOJO
     

    Wędrowiec
    Temat: :/
    Dodany: 01.03.2009 o 20:28  

    Kurde ja wyzwoliłem Cape Dun Montere Trelis i Geldern i teraz wszyscy orkowie mbneie atakują i questy poszły sie walić :/

    Bombi
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie gniew innosa
    Dodany: 17.03.2009 o 20:46  

    gdzie jest gniew innosa



    Ten artykuł skomentowano 97 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · .. · 5 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw