Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Droga Innosa • INSIMILION

    Gothic 3 » Solucja


    Droga Innosa

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki » Solucja
    Autor: Orish
    Utworzono: 16.02.2008
    Aktualizacja: 06.08.2008

    Informacja

    Pierwszy etap solucji, do wyzwolenia Cape Dun, został opisany w "Pierwszych krokach". Nie opisuję tu też szczegółowych zadań dla poszczególnych lokacji. Zostały one opisane w sekcjach dotyczących poszczególnych krain. Dlatego też sugeruję przechodzenie gry w "naturalny" sposób, tzn. wykonując zadania w poszczególnych, kolejno odwiedzanych miastach, bo wtedy gra sama cię poprowadzi po sznurku fabularnym.

    Etap pierwszy: znajdź Xardasa

    Po wyzwoleniu Cape Dun kierujemy się do Montery. Możemy iść do niej krótszą lub dłuższą drogą, jednak wybierając krótszą czeka nas trudna przeprawa z bandytami. W Monterze polecam zabawić na dłużej i wykonać trochę questów, zanim zabierzemy się za jej wyzwalanie. Przede wszystkim warto uzyskać pomoc Sanforda, który jest szpiegiem buntowników w mieście. W tym celu wykonujemy zadanie dla Masona (trzeba zabić krowy), który kieruje nas do najemnika. Kiedy już wypędzimy orków z Montery, za kolejny cel podróży obieramy sobie Okarę - ukryty głęboko w dziczy obóz rojalistów. Tam Roland powie ci o kamieniu teleportacyjnym do Vengardu, który był w posiadaniu paladynów z Gothy. Niestety podczas wojny twierdza ta została obłożona klątwą i teraz pełno w niej nieumarłych z demonem na czele. Musimy więc oczyścić Gothę z tego plugastwa i zdobyć kamień. W jej pobliżu natkniemy się na obóz orków skupiony wokół wieży obserwacyjnej. Jest w niej więziony Gorn. Jeśli go uwolnimy, pomoże nam w walce. Od Potrasa dowiadujemy się również, że Xardas zaszył się daleko na północy.

    Pokonując demona zdobywamy pierwszy artefakt Adanosa. Nic nam na razie na jego temat nie wiadomo poza tym, że tych atrefaktów poszukują orkowie. Kamień natomiast znajdujemy w jaskini pełnej ożywieńców. Za jego pomocą przenosimy się do stolicy Myrtany.

    Lądujemy w świątyni Innosa. Sytuacja w Vengardzie jest beznadziejna. Orkowie okupują prawie całe miasto. Musimy utorować sobie drogę do zamku i porozmawiać z królem. Rhobar chce, żebyśmy dowiedzieli się dla niego, co planuje Xardas. Powierzy nam też runę teleportacyjną, która pozwoli nam na opuszczenie miasta. Trafiamy na drogę do Faring, twierdzy na granicy z Nordmarem. Aby przekroczyć przełęcz, możemy przyłączyć się do myśliwych albo wyzwolić miasto, albo też poszukać innej przełęczy bardziej na zachód. Niezależnie od tego w jaki sposób sobie poradzimy, w końcu będziemy mieli otwartą drogę do poszukiwanego nekromanty. Jego wieżę znajdziemy daleko na północnym wschodzie. Możemy też odnaleźć Hansona, którego wilk, Szaroskóry, jest w stanie wskazać nam drogę.

    Etap drugi: znajdź pięć artefaktów Adanosa

    Xardas naświetli ci nieco sprawę artefaktów Adanosa. Mamy znaleźć ich w sumie pięć. Jeden powinien być już w naszym posiadaniu. Wracamy do Rhobara i mówimy mu o planach maga. Chce, abyśmy podjęli się tego zadania. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak kontynuować poszukiwania. Drugi artefakt znajdziemy w grobowcu Akaschy w Nordmarze - tym najbardziej wysuniętym na północny wschód na mapie, którą otrzymasz od Kertha z Klanu Ognia. Trzeci jest w posiadaniu Vaka, wodza orków w Trelis. Możesz mu go wydrzeć albo drogą pokojową - najpierw uzyskując do niego dostęp, a następnie płacąc mu 50000 sztuk złota - albo po prostu zabijając wszystkich orków w mieście.

    Pozostałych dwóch artefaktów należy szukać na pustyniach Varantu. A dokładniej w dwóch świątyniach: Al Shedim i Mora Sul. Do każdej z nich potrzebujesz po pięć kluczy. Zdobycie ich do świątyni Al Shedim nie będzie trudne - jeden ma Saturas, drugi Lester, pozostałe trzy są w skrzyniach na terenie okolicznych ruin.

    Pozyskanie kluczy do świątyni Mora Sul jest o wiele trudniejsze. Trzy z nich znajdziesz w mieście o tej samej nazwie - są w posiadaniu Ilji, Kirka i Gonzalesa. W przypadku Gonzalesa będziesz musiał najpierw zdobyć odpowiednio wysoką reputację, żeby się do niego dostać... oczywiście jedyną alternatywą jest zabicie wszystkich w Mora Sul (uważając, aby pozostali posiadacze kluczy nie uciekli). Czwarty ma zbiegły niewolnik Yussuf, a ostatni ork Kalesch, którego znajdziesz tuż przed wrotami świątyni. Szczegółowe opisy zadań, w wyniku których uzyskujemy klucze, znajdziesz w solucji dla miasta Mora Sul. Wewnątrz świątyni czeka nas dość trudna przeprawa. W końcu jednak zdobywamy piąty, i ostatni, artefakt Adanosa.

    Etap trzeci: wypełnij wolę Innosa

    Teleportujemy się do Vengardu, by zgłosić królowi wykonanie zadania. Ten daje nam Berło Varantu. Udajemy się teraz do Nordmaru, do klasztoru magów ognia, i zakładamy wszystkie artefakty, berło bierzemy do ręki. Pomódl się w kaplicy przed posągiem Innosa, a otrzymasz od niego zadanie.

    Po pierwsze musisz zabić Zubena, przywódcę Asasynów. W tym celu znów przenosimy się na drugi koniec świata, do Ishtar. Jeśli nie mamy wystarczająco wysokiej reputacji, musimy poradzić sobie z całym miastem. Zabicie Zubena to formalność.

    Po drugie należy wypędzić orków z Myrtany - czyli oczyścić z nich poszczególne miasta, a także zewnętrzny pierścień oblężenia Vengardu. Porady taktyczne znajdziesz w tym tekście.

    Wracamy zameldować Innosowi wypełnienie jego woli. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 40 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Fan Gothica
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.03.2008 o 14:31  

    Bardzo dobra solucja, aczkolwiek nie miałem okazji z niej korzystać bo:
    1. Gram bez żadnych pomocy typu kody czy poradniki.
    2. Przechodzę grę stroną Xardasa (Innos zbyt dobry mi się wydaje a Beliar zbyt zły)

    stanley3322
     

    Wędrowiec
    Temat: gra
    Dodany: 17.11.2008 o 18:27  

    ta gra jest zajebiozka mam o niej dobre zdanie grałem w gothic2 noc kruka 2 lata dopuki niewszedł na rynek gothic 3

    zintek
     

    Wędrowiec
    Temat: ja przeszedlem gothic 2 noc...
    Dodany: 02.01.2009 o 5:01  

    ja przeszedlem gothic 2 noc kruka 14 razy i nie znudzilo mi sie

    Rita
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja nie gralam w G3 - za sla...
    Dodany: 07.01.2009 o 7:00  

    Ja nie gralam w G3 - za slaby komputer, niestety. Ale jak tylko wezme nowy, gram sciezka Beliara - zUo xD

    lolmen
     

    Wędrowiec
    Temat: kurde wyzwoliłem wszystkie ...
    Dodany: 10.04.2009 o 11:21  

    kurde wyzwoliłem wszystkie miasta oraz wybiłem orków kolo vengardu i nie zaliczyło mi misji wyzwól myrtane... mam chyba błąd w trelis bo jak tam wchodzę to się włącza muzyczka jak do walki ale nie ma z kim walczyć...

    kokokoko
     

    Wędrowiec
    Temat: no bo..
    Dodany: 24.04.2009 o 11:39  

    lolmen sluchaj musisz obejsc wszystkie domki i okolice trelis (naokolo murów) bo moze tam ktos zostal. Ja mialem tak w monterze bo mi sie ze 15 orkow w gospodzie schowalo i nie moglem zaliczyc montery. xD

    bolek
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam to samo co lolmen i obs...
    Dodany: 25.04.2009 o 19:26  

    Mam to samo co lolmen i obszedłem wszystko co w okolicy i nic. za pierwszym razem jak przechodziłem grę to było w porządku

    Markus
     

    Wędrowiec
    Temat: ...
    Dodany: 30.04.2009 o 19:17  

    ta Strona w ogóle jest Dobra :p

    a co do tego poradnika to Super :]
    zacznę grać ścieżką Beliara jak "Rita"
    wolę zUo xD

    Timex
     

    Wędrowiec
    Temat: Innos
    Dodany: 28.06.2009 o 13:41  

    No to ja nieźle się wkurzyłem. Grałem magiem ognia, zdobyłem wszystkie artef. adanosa i idę do Vengardu. A tam króla nie ma:), przeszukałem calutki zamek, nie ma, zdesperowany zabiłem wszystkich w vengardzie, też go nigdzie nie było... żal jak nic:/ teraz zagram od nowa, taki barbarzyńcą z 500 pkt. siły:)

    duiyxtorux
     

    Wędrowiec
    Temat: orkowie
    Dodany: 17.07.2009 o 18:54  

    Mam takie pytanie jesli przechodzisz droge innosa to trzeba zabić wszystkich orków w nordmarze

    WoJo
     

    Wędrowiec
    Temat: ???
    Dodany: 17.07.2009 o 20:55  

    gra fajna przeszedłem kilka razy ....

    "No to ja nieźle się wkurzyłem. Grałem magiem ognia, zdobyłem wszystkie artef. adanosa i idę do Vengardu. A tam króla nie ma:)"

    mi znikną kowal :)

    barni
     

    Wędrowiec
    Temat: NIE MA KRÓLA
    Dodany: 18.07.2009 o 11:26  

    mam problem wlazlem do vengardu wybilem orkow reputacji mam 75 w tym miescie ale dalej nie pojawia mi sie krol ;/ zalamka co robic teraz ? od nowa zaczynac to bez sensu ...HELP

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Miałem taki sam problem. Ta...
    Dodany: 18.07.2009 o 16:44  

    Miałem taki sam problem. Tak jest w Gothicu 3, że niektórzy NPC znikają. Stań w sali tronowej, otwórz konsolę i wpisz "spawn Rhobar". Innego wyjścia nie ma.

    duiyxtorux
     

    Wędrowiec
    Temat: A wam w którym momęcie król...
    Dodany: 19.07.2009 o 11:08  

    A wam w którym momęcie król znikną i jeszcze mam tą sprawe z orkami noerdmarze którą napisałem wyżej

    Kudłaty
     

    Wędrowiec
    Temat: Nordmar i Rhobar II
    Dodany: 16.09.2009 o 1:47  

    nie musisz bić orków w Nordmarze, grając jako sługa Innosa najważniejsza jest Myrtana, chociaż na dobrą sprawę warto wybić orków w Nordmarze i Assasyn'ów w Vrancie (masa exp'a)

    a co do Rhobar'a to jak już ktoś zauważył jedyna opcja to przyzwać go przez konsolę, tylko wtedy może pojawić się taki problem że Rhobar nie będzie chciał gadać za bardzo

    Termii
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja mam taki Problem w dro...
    Dodany: 30.09.2009 o 22:18  

    A ja mam taki Problem w drodze Innosa i nie wiem czy to tak ma byc czy nie mianowicie..
    Ide do innosa oddaje questa ...pokazuje sie filmik koncowy i gra sie wylancza .. wtf?
    Czy to normalne?

    ROBINER
     

    Wędrowiec
    Temat: Problem z Varekiem
    Dodany: 16.10.2009 o 20:33  

    Elo. Gram już ze szósty raz w G3 bo to moja ulubiona gra :D i mam problem. Gram drogą Innosa. Otóż właśnie dobiłem do Montery, zdobyłem 90 parę punktów reputacji i trzeba iść do Vareka na pogawędkę xD , aby Sanford przygotował rewolucję. A Vareka nie ma. Szukałem w całym zamku, nic. Czy da się z tym coś zrobić nie używając kodów (nie jestem kodziarzem). ?? Z góry dzięki.

    patrykopl1
     

    Wędrowiec
    Temat: Wolność
    Dodany: 25.10.2009 o 18:53  

    Ja już w monterze umiałem posługiwać się dwoma ostrzami po mistrzowsku bo nie znosze tarczy ja też miałem problem w Trelis bo 6 orkó zchoawło mi się tam gdzie się złoto trzyma

    patrykopl1
     

    Wędrowiec
    Temat: Pomoc
    Dodany: 25.10.2009 o 18:55  

    ROBINER wpisz w konsolę spawn Varek o ile masz aktywowaną

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Pomoc
    Dodany: 01.02.2010 o 21:21  

    ROBINER tak jak mówił patrykopl1 tylko kodem. Gothic 3 (a szczególnie dodatek Zmierzch Bogów) ma to do siebie że się buguje i albo wyzwalasz miasta i nie zalicza (miałem to samo co lolmen - Trelis wybite co do jednego orka szukam wszędzie i nic... próbowałem nawet kodem do najbliższego orka się przenieść ale wywalało mnie gdzieś w te okoliczne laasy do orków) albo w czasie rozmowy koleś się zacina i też kodem trzeba jakoś to przywrócić albo po prostu takie postacie jak Xardas czy Rhobar znikają i kapa... Bez kodów nie da rady. I uwierz mi że nie będzie to plama na honorze użycie kodu żeby go przywołać skoro wszystkie misje zrobiłeś bez kodów. To tylko po to żeby nie zaczynać od nowa (ja też nie lubię kodów). Chociaż są takie sytuacje kiedy trzeba zacząć od nowa. Kuzyn miał tak że podczas wyprawy ze świątyni w Vengardzie do Rhobara zbugował mu się Vengard i... Bariera zniknęła i zanim doszedł do sali tronowej zamiast ludzi stali tam orkowie a Rhobar martwy obok tronu. Wtedy trzeba zaczynać jeszcze raz :/



    Ten artykuł skomentowano 40 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw