Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Gildie • INSIMILION

    Gothic 3


    Gildie

    Działy gier » Gothic 3 » Przedpremierowe
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 11.09.2006
    Aktualizacja: 25.10.2009

    Pamiętasz zapewne, że na wyspie Khorinis działały różne ugrupowania? Jeśli tak to dobrze, a jeśli nie to na początek je przybliżę. W Gothicu jeden byli to kolejno mieszkańcy Starego Obozu (cienie, strażnicy, magowie ognia), Nowego Obozu (szkodniki, najemnicy, magowie wody) oraz Obozu na Bagnie (nowicjusze, straż świątynna, guru). W drugim Gothicu mieszkańcy miasta (straż miejska, paladyni), klasztoru (nowicjusze, magowie ognia) i okolicznych farm (najemnicy, łowcy smoków). Wszystkie te organizacje były zupełnie odmienne. Jedni byli specjalistami od walki, drudzy od magii, a trzeci czymś między tymi pierwszymi, a drugimi. Mimo to wszyscy jak jeden mąż stawali po stronie dobra, dzięki czemu dołączenie do organizacji - wymagane przy fabule - nie było niczym dziwnym. Jednak Gothic 3 wszystko zmienia. Cały system gildyjny uległ gruntownej przebudowie, a to, co z niego zostało opiszę w tym artykule.

    Najważniejsza sprawa: mimo iż są różne zakończenia fabuły, gildie zostały z niej usunięte. Znaczy to mniej więcej tyle, że aby przejść grę, nie będziesz musiał się do nikogo zaciągać. Mało tego dostęp do gildii zostanie umożliwiony dopiero w około 2/3 rozgrywki! Tak więc gildie są częścią wielu zadań pobocznych. Podobnie jak w serii The Elder Scrolls, po dołączeniu do gildii będziesz mógł piąć się w jej szeregach, a także objąć nad daną organizacją przywództwo. Oczywiście nie dane ci będzie za jednym razem dołączyć do wszystkich gildii, gdyż niekiedy ich cele się nawzajem wykluczają. W świecie trzeciej części Gothica istnieją także organizacje, które nie prowadza rekrutacji i nie będą chciały oficjalnie przyjąć cię w swoje szeregi. Czyli możesz wykonywać dla nich zadania, ale oficjalnym członkiem i tak nie zostaniesz. Zaciągnąć możesz się do sześciu organizacji, oto ich krótkie przedstawienie:

    Królewscy Rebelianci - nazwa jest dosyć myląca. Szczególnie, że rebeliant to raczej ktoś występujący przeciw władzy. Dużo lepiej opisuje to stowarzyszenie pierwszy człon "królewscy" - bo służą królowi. Czemu zatem to rebelianci? Bo władzę sprawują obecnie orkowie i to przeciw nim się buntują. Innymi słowy KR to wszyscy ci ludzie, którzy pozostali wierni królowi. Znajdzie się tu miejsce dla byłego strażnika miejskiego, maga ognia, rycerza czy nawet paladyna. Oni wszyscy pragną tylko jednego, obalić rządy orków, a na tron posadzić prawowitego władcę, Rhobara. Nie tolerują działalności przestępczego półświatka oraz otwarcie występują przeciwko orkom

    Łowcy Orków - jak sama nazwa wskazuje to ludzie, którzy tępią orków. Najbliżej im do Najemników, tyle, że mają z góry ustalony cel - zniszczyć wszystkich zielonoskórych. Stąd w działaniu stali się do tych bestii podobni. Kochają walczyć i nie znają nic poza sztuką wojenną. Tępią orków wszędzie tam, gdzie się pojawią. Podłoża tej gildii należy szukać pośród ziem Nordmaru, gdzie walka z orkami jest codziennością. Pochodzący z tej mroźnej krainy kowale potrafili wykuwać prawdziwe magiczne miecze z rudy (nie tracące właściwości) stąd właśnie takiej broni należy się pośród łowców spodziewać.

    Ludzie Pustyni - czyli Beduini, mieszkańcy Varantu. Są specjalistami od przetrwania w tych trudnych pustynny warunkach. To bardziej frakcja niż konkretna gildia, gdyż każdy mieszkaniec pustyń jest właściwie beduinem. Stanowią oni gildię neutralną, nie mieszającą się w tę całą wojnę. Orkowie z północy im nie zagrażają ze względu na wyjątkowo ciężki klimat, znowu przez wojska królewskie zostali podbici i siłą wcieleni do państwa, zatem nie pałają miłością do poczciwego Rhobara. Tylko od nich możesz dostać szaty ułatwiające poruszanie się po pustyni.

    Leśne Bractwo - ludzie, którzy przez panującą wojnę zostali zmuszeni do skrycia się w lesie, pośród drzew. To gildia całkowicie neutralna, tak jak przyroda, którą czczą. Zajmują się myślistwem, rybołóstwem, zielarstwem oraz niekiedy magią. Ciężko wiele o nich napisać, bo to bardzo skryta organizacja, ale wygląda na coś na kształt Bractwa Śniącego z pierwszego Gothica.

    Handlarze Niewolników/Zabójcy - najmroczniejsza z wszystkich gildii. Reprezentują oni cały przestępczy świat kontynentu. Od skromnych kradzieży czy handlu niewolnikami po śmiałe morderstwa w imię Beliara. Stowarzyszenie zdecydowanie negatywne. Czczą pana ciemności, a on w zamian obdarza ich specjalnymi mocami. Posiadają nawet specjalne kapliczki, w których mogą składać prośby i modły do boga chaosu. Inwazja orków jest im zdecydowanie na rękę, bo nie ma wtedy króla, starającego się zmniejszyć ich wpływy. Stąd nawiązują sojusze z orkami, ale nie tolerują Królewskich Rebeliantów.

    Orkowie - ostatnią gildią są oczywiście i sami orkowie. Praca dla nich może wydawać się dalece nieetyczna i nieludzka, ale możliwość oczywiście jest. Dołączając do orków będziesz pomagał im dusić chłopskie bunty, tępić Łowców Orków oraz podbijać niezajęte jeszcze tereny. Zdobędziesz także szacunek pośród ich lokalnych władz oraz dostęp do miejsc ich kultu - kapliczek Beliara. Będziesz mógł poznać także arkana szamańskiej magii oraz drogę wiodącą w głąb Nordmaru. Orkowie są obecnie władcami kontynentu i nie tolerują żadnych wystąpień przeciw ich władzy. Zatem są zaciekłymi wrogami Królewskich Rebeliantów oraz Łowców Orków. Nie pałają także miłością do mieszkańców pustyni, beduinów, z uwagi na to, że nie mogą ich podbić oraz Leśnego Bractwa, gdyż się przed nimi ukrywają. Szacunkiem darzą wyłącznie sługusów pana ciemności - zabójców oraz niekiedy wpływowych złodziei.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    annonymous
     

    Wędrowiec
    Temat: paladyn
    Dodany: 28.07.2009 o 17:15  

    Do kogo trzeba się przyłączyć żeby zostać paladynem?

    fafafa
     

    Wędrowiec
    Temat: re:paladyn
    Dodany: 06.08.2009 o 17:31  

    Do rebeliantów

    Xav
     

    Wędrowiec
    Temat: Leśne Bractwo
    Dodany: 20.09.2009 o 12:43  

    To wcale nie jest tak, że Gońcy Leśni zostali ZMUSZENI do życia wśród drzew. To ich religia - czczą Adanosa i jego dzieło stworzenia, dlatego starają się być jak najbliżej natury, jednocześnie stroniąc od miast.

    Nordmarczyk
     

    Wędrowiec
    Temat: Racja
    Dodany: 25.10.2009 o 18:20  

    Xav masz racje. Np: jak się idzie do Montery, dłuższą droga, spotykamy gońców leśnych i druida. Jeden Gońców tłumaczy, że orkowie zniszczyli wioskę, znajdującą się w przełęczy. Gońcy Leśni to spokojny lud, który czci Adanosa i ochrania druidów ale tylko z własnej nieprzymuszonej woli !

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: pytanie
    Dodany: 12.12.2009 o 18:07  

    nie grałem w gothic3 ale po świętach kupie i mam pytanie czy na początku gry można zostać buntownikiem

    robar3
     

    Wędrowiec
    Temat: pytanie odpowiedzi
    Dodany: 26.12.2009 o 14:46  

    chyba ale trzeba sie napracować przy ty. ale troche głupio jest bo w gothicu 3 trzeba zdobyć artewakty a w gothicu3 zmierzch bogów znajdujemy je a zostały znirzczone

    Gorn221
     

    Wędrowiec
    Temat: Królewscy Rebelianci = Bunt...
    Dodany: 12.03.2010 o 15:03  

    Królewscy Rebelianci = Buntownicy
    Łowcy Orków = Nordmarczycy

    Gorn221
     

    Wędrowiec
    Temat: Królewscy Rebelianci = Bunt...
    Dodany: 12.03.2010 o 15:06  

    Królewscy Rebelianci = Buntownicy
    Łowcy Orków = Nordmarczycy
    Ludzie Pustyni = Koczownicy
    Leśne Bractwo = Gońcy Leśni
    Handlarze Niewolników/Zabójcy = Asasyni
    Orkowie = Orkowie

    beluu
     

    Wędrowiec
    Temat: fajne opracowanie dla począ...
    Dodany: 02.11.2010 o 14:57  

    fajne opracowanie dla początkujących

    Pomocy
     

    Wędrowiec
    Temat: A jak dołączyć do królewski...
    Dodany: 21.11.2010 o 19:31  

    A jak dołączyć do królewskich rebeliantów?

    Agor
     

    Wędrowiec
    Temat: Uwalniaj miast,dostarczaj b...
    Dodany: 28.11.2010 o 21:49  

    Uwalniaj miast,dostarczaj broń...ogólnie tęp orków :)

    Clauia
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem. uwolniłam arde...
    Dodany: 30.01.2011 o 15:14  

    mam problem. uwolniłam ardeę potem carpedun i mam tyle samo pktów u buntownikow i orków i tych i tych mam zielonych. mam 4 puchary i misje porobione ale prócz jednej.. uwolnic montere. ale ja nie mam zbroi ani dwoch mieczy i nic ... gdzie teraz mam isc i jak zdobyc broń? gralam w gothic 1 i byl fajniejszy bo tu za dużo misji i duża mapa ... gubie sie :(

    Wybranek Bogow
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja na poczatku pracowalem d...
    Dodany: 30.01.2011 o 16:23  

    Ja na poczatku pracowalem dla bunownikow i poem dla lowcow orkow , przynajmniej nabilem sobie lvl u buntownikow. Radze ci zrob tak samo , potem przejdz sie na pustynie :p . Pozdro !

    Druid Pazura
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak zostać leśnym gońcem ? ...
    Dodany: 13.03.2012 o 17:29  

    Jak zostać leśnym gońcem ? Chciałbym zakupić grę gothic 3. Da się nimi zostać ?

    Fidel
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie można być gońcem, ale m...
    Dodany: 21.07.2012 o 1:41  

    Nie można być gońcem, ale można dla nich pracować i kupić od nich pancerze-druida i gońca.

    Zarrok
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja gram walcząc za buntowni...
    Dodany: 08.06.2014 o 0:05  

    Ja gram walcząc za buntowników pomyśl jak by się na żywo działa historia gothica z kim byś trzymał i z nimi się trzymaj gra odrazu robi się ciekawsza bo kto by chciał walczyć za orków którzy wogule nie mają szacunku dla ludzi no i jeszcze to że w poprzednich częściach walczyłeś przeciw orkom to czemu teraz miało by być inaczej jak dla mnie opcji rozgrywki dla orków wogule nie powinno być no i te odbijanie miast jest najlepsze idzie się wyżyc najlepsze są wjazdy na hardcore wogule fabuła jest zaje * * * ta a dzięki dialogom wczuwasz się jak byś tam był i najważniejsze długa fabuła a nie jak inne nowe gry na 2godziny to nawet nie warto kupować czy nawet ściągać i tyle w temacie

    Król Kan Ork
     

    Wędrowiec
    Temat: Najlepiej pracować dla orkó...
    Dodany: 11.03.2015 o 17:39  

    Najlepiej pracować dla orków są fajne Questy. Orkowie są najsilniejsi i do tego Rhobar 2 jest cienki . Tylko gupie jest to że w Vengardzie orkowie nas atakują . PS. Mam gothica po Niemiecku i może Vengard źle napisałem

    Andreido
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim zdaniem nie dołącza ...
    Dodany: 11.10.2015 o 18:00  

    Moim zdaniem nie dołącza się do gildii jak w poprzednich G. Wystarczy zbudować reputację i kupić pancerz i ot gotowe. Można tym samym być w kilku gildiach i działać jak agent szpieg :)

    Fangothica
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest Inos i mozemy dla nieg...
    Dodany: 29.07.2016 o 19:01  

    Jest Inos i mozemy dla niego wlaczyć czyli robić misja dla buntowników/paladynów
    Dla Beliara to najemnicy i orkowie (gramy przeciwko inosowi )
    Dla Beliara czyli asasyni są z orkami przeciwko inosowi.
    TO 3 najmocnejsze "gildie"
    Druidzi i leśni gońcy - neutrali
    Koocznicy walczą dla Adanosa przeciwko asasynom
    Nordmarczycy czyli wojownicy z nordmaru przeciwko orkom
    takie są gildie a nie jacys łowcy orków,handlarze niewolników itd co ty ćpiesz koleś auteor tego teamatu ? grałęś gothica w ogóle ? czy czytałeś na onecie o nim ? piszesz złe nazwy tych "gildi"



    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw