Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Poradnik gry magiem • INSIMILION

    Gothic 3


    Poradnik gry magiem

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki
    Autor: Gamling
    Utworzono: 05.07.2010
    Aktualizacja: 05.07.2010

    W wyniku manipulacji Xardasa runy straciły swoją magiczną moc, przez co paladyni i magowie nie mogą rzucać czarów. Bez wsparcia magii, tereny Myrtany szybko zostają podbite przez napierających orków. Korzystanie z czarów przez czarodziei ograniczyło się do czytania magicznych zwojów. Niestety, wpisana w nie magia była jednorazowego użytku, a po wyczytaniu zaklęcia pergamin ulegał nieodwracalnemu zniszczeniu. Dlatego też zwojów było coraz mniej, przez co ich cena wzrastała. Ludzie wiedzieli, że bez wsparcia magii koniec ich rasy będzie nieunikniony. Jednakże zanim nauczyli się wplatać zaklęcia w runy, tylko nielicznym dane było korzystać z magii. Warunkiem opanowania tej umiejętności jest nieustanne studiowanie Pism Pradawnych. Magowie zauważyli, że im więcej się uczyli, tym potężniejsze zaklęcia mogli opanowywać. Czciciele Innosa i Beliara pozyskują zaklęcia poprzez modlitwę przy chramach poświęconych im bóstwom. Moc Adanosa natomiast można poznać dzięki dobrej woli jednego z Magów.

    Gra magiem na początku jest dość trudna i pracochłonna. Wszystkim graczom, którzy zdecydowali się na ścieżkę magii, radzę uzbroić się w cierpliwość. Nie można wymagać od maga-amatora zbyt wiele. Postaram się Wam wyjaśnić jak najlepiej wykreować postać maga w Gothic 3.

    Na samym początku gry należy likwidować wszystkie słabsze zwierzęta i wykonywać wszelkie możliwe do wykonania zadania poboczne, aby zaopatrzyć się w sporą ilość punktów nauki, które należy rozdzielić pomiędzy manę, prastarą wiedzę i punkty życia.

    Pierwsze zaklęcie, jakie warto poznać, to stara, sprawdzona Kula Ognia, która pozwala na wyeliminowanie przeciwnika z dystansu. Jednakże nie oznacza to, że będziemy palić wszystko dookoła. Warto więc uzbroić się w jakąś broń i zaopatrzyć w odpowiednią ilość mikstur leczniczych (tak na wszelki wypadek). Marnowanie punktów doświadczenia na naukę walki mieczem i tym podobnymi przedmiotami jest mało opłacalne, ponieważ można to zastąpić umiejętnością władania kosturem, co w przypadku maga jest bardziej efektywne. Łuki i kusze także okażą się zbędne, ponieważ istnieje dużo zaklęć, których można używać z pewnej odległości. Najważniejszymi dla maga umiejętnościami są:

    • Regeneracja Many - pozwala na odzyskiwanie utraconej many bez użycia mikstur czy konieczności odpoczynku,
    • Szybka Nauka - po awansie na kolejny poziom bohater otrzyma dodatkowe punkty nauki,
    • Ulepszenie Szat - wartość ochronna wszystkich szat wzrasta,
    • Kostury Magiczne - zdolność posługiwania się kosturami. Broń ta pozwala także na blokowanie wrogich zaklęć, lecących w naszą stronę.

    W tym przypadku należy uaktywnić czar i kliknąć PPM (prawy przycisk myszy). Z kostura zacznie wyłaniać się delikatna bariera, która odbija zaklęcia. Niestety manewr ten skutkuje utratą energii magicznej, ale nie ma powodów do zmartwień, ponieważ zabiera tylko niewielką jej ilość.

    Jak już wspomniałem wcześniej, pierwszym zaklęciem powinna być Kula Ognia, lecz w trakcie gry, kiedy Bezimienny staje się coraz silniejszy, należałoby opanowywać znacznie potężniejsze czary. Bardzo przydatne są zaklęcia uzdrawiające, więc nie żałujcie sobie punktów nauki. Magię światła też wypadałoby poznać, ponieważ podczas nocnej potyczki bohater, mając zajęte obie ręce, i tak będzie musiał zrezygnować z pochodni, w wyniku czego ograniczy to Waszą widoczność, a to może skutkować przykrymi konsekwencjami. Warto także zainwestować w Przywołanie Zwierząt, Amnezję, Sen, a pod koniec Przywołanie Golema, Ognisty Deszcz, Otwieranie Zamków.

    Z takim zestawem zaklęć żaden wróg nie będzie straszny. Oczywiście jedynym problemem w tym wszystkim jest energia magiczna. Mimo iż opanowaliście umiejętność regeneracji many, niewątpliwie, że podczas częstego używania zaklęć, zacznie jej po prostu brakować. Należy więc też inwestować w międzyczasie w alchemię i wyuczyć się umiejętności warzenia mikstur leczniczych i many. Ze składnikami problemów większych nie będzie, ponieważ wystarczy tylko pobiegać trochę po świecie i pozbierać niezbędne produkty.

    Kiedy Bezimienny opanuje już wszystkie podstawowe zaklęcia i umiejętności, należy się zastanowić nad dodatkowymi atutami maga, jakimi są: Druid, Mag Ognia, Mag Wody czy Czarny Mag. Pozwalają one na ulepszenie czarów z tej ścieżki, którą wybierzecie. Można też wyuczyć się ich wszystkich, ale to wymaga sporo czasu i nauki, co jest trudne do osiągnięcia.

    Jak wiadomo wszystkich umiejętności nie da rady nauczyć się od razu. Na kreowanie postaci maga potrzeba bardzo dużo czasu i trzeba włożyć w to sporo wysiłku, ale nie znaczy to, iż należy od razu się poddać. Pamiętajcie, że wiedza to najpotężniejszy oręż człowieka.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 32 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Michael Jackson
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy wiecie gdzie można grać...
    Dodany: 15.07.2011 o 20:42  

    Czy wiecie gdzie można grać w Gothic 3 w internecie?

    ...?
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie można zdobyć magiczny...
    Dodany: 15.09.2011 o 20:53  

    Gdzie można zdobyć magiczny kostur?

    SeBo
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam, co prawda ten poradn...
    Dodany: 15.02.2012 o 21:49  

    Witam, co prawda ten poradnik troche mi pomogl, ale mam troche wskazowek (tak na przyszlosc :) ) A wiec :
    1. na poczatku gry najlepiej NIE UCZYC SIE niczego az uzbieramy ok. 100 pkt nauki, wtedy mozemy rozdac duzo pkt w mane badz prastara wiedze (od razu)

    2.Na poczatek warto wyuczyc sie 3 skilli : Kula Ognia, Leczenie oraz Fala Ognia, ktora jest przydatna w grupie przeciwnikow

    3. Jesli wybieramy postac maga NIE POWINNISMY wydawac pkt nauki w zbedne w dalszej grze pierdoly takie jak: Kusza, luki, miecze, bronie dwureczne itp. Jednak warto wyuczyc sie walczyc po mistrzowsku kosturen i magiczny kostur (moze napisalem podobnie jak w poradniku)

    4. Najwazniejsze w walce magiem jest utrzymanie sie na dystans, jednak przy walce w zwarciu NIUE OPLACA SIE uzywac czarow, poniewac zużyjemy mane a czar nie zostanie rzucony

    5. warto jest czar rzucac " do konca " czyli trzymac LLP az do czasu rzucenia zaklecia, zwieksza to jego moc, tzw " radar" dzieki ktoremu trafia prosto w cel, przy czym oczywiscie wzrasta troche zuzycie many.

    Mysle ze nie jednemu te porady sie przydadza. Dziekuje za przeczytanie i MILEJ GRY : )

    Bezi Król Gothica
     

    Wędrowiec
    Temat: @Michael JacksonTy chyba gł...
    Dodany: 02.04.2012 o 12:20  

    @Michael Jackson
    Ty chyba głupi jesteś... Zrób sobie sam Gothica 3 i wstaw sobie na Internet :)
    Takie gry nie wejdą na Interent...
    Odpowiedź jest taka : NIGDZIE.

    ______________________________
    Zasada życia nr. 1.
    NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!

    Znawca
     

    Wędrowiec
    Temat: Warto dodać, że na początku...
    Dodany: 07.06.2012 o 13:13  

    Warto dodać, że na początku gry powinno się zainwestować w lodową lancę (zamraża przeciwników, a dzięki temu możemy się uleczyć, bądź oddalić). Aha, no i jeszcze jedna ważna sprawa, radzę wam czytać pulpity i kupować tabliczki z prastarą wiedzą). Ja na swoim paladynie ani jednego punktu nie wydałem na prastarą wiedzę, a posiadam równe 196, to była tylko kwestia pulpitów i tabliczek. :)

    Vodobododu
     

    Wędrowiec
    Temat: Warto na początek się naucz...
    Dodany: 13.07.2012 o 21:40  

    Warto na początek się nauczyć parowania tarczą bo na początku będzie trochę ciężko, no i oprawiania z szponów,rogów skór itd..

    Vodobododu
     

    Wędrowiec
    Temat: Lodowej lancy idzie się dop...
    Dodany: 13.07.2012 o 21:42  

    Lodowej lancy idzie się dopiero nauczyć u Magów Wody. Przynajmniej ja tak mam :d
    A jeśli chodzi o tabliczki to warto się rozejrzeć po ruinach bo sporo tego szajsu leży ;D oprócz tego jakieś amulety, itd...

    mamlas
     

    Wędrowiec
    Temat: u kogo sie uczy magii np. g...
    Dodany: 25.08.2012 o 16:09  

    u kogo sie uczy magii np. grad , slowo dominacji, jestem po stronie innosa i u nikogo nie moge sie tego nauczyc :(

    debil11
     

    Wędrowiec
    Temat: Przywołanie demona można si...
    Dodany: 20.01.2013 o 23:28  

    Przywołanie demona można się nauczyć w kapliczce beliara armii ciemności z tego co wiem nie można (ale zwoje istnieją) polecam nauczenie się czaru eksplozja lodu u jednego z magów wody po wypełnieniu jego żądań z grobowcem

    RRobinSkateboard
     

    Wędrowiec
    Temat: Dla mnie obojętne jest to c...
    Dodany: 27.02.2013 o 7:58  

    Dla mnie obojętne jest to czy to wojownik czy to mag. To zależy jak kto woli, bo ja wole maga i jednocześnie wojownika.

    RHOBAR I ZUBEN TO GNOJE
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli chcecie się nauczyć ...
    Dodany: 06.03.2013 o 19:33  

    Jeżeli chcecie się nauczyć zaklęcia "ARMIA CIEMNOŚCI" to trzeba przyłączyć się do beliara .A Przywołania demona możesz przy prawie każdej kapliczce beliara (np. obok cape dun )

    xSaoBladex
     

    Wędrowiec
    Temat: Ej a gdzie można nauczyć si...
    Dodany: 25.12.2013 o 16:39  

    Ej a gdzie można nauczyć się Deszczu ognia, Bo mam maga 68 lv, Eq Adanosa (5 artefaktów) 302 Prastarej wiedzy.



    Ten artykuł skomentowano 32 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw