Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Porady ogólne • INSIMILION

    Gothic » Porady


    Porady ogólne

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Porady
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 16.08.2005
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Jako nowy w kolonii jesteś całkowitym żółtodziobem. Więc napij się piwa, zapal ziele i posłuchaj, co powinieneś wiedzieć, żeby nie wpakować się w duże kłopoty.

    • Jeżeli ktoś posiada imię, to z nim porozmawiaj, może mieć dla Ciebie zadanie, udzielić Ci informacji, wyszkolić w jakichś umiejętnościach, albo mieć różne przydatne towary na wymianę.
    • Wymieniaj u handlarzy niepotrzebne przedmioty (jak np. talerz, fajka, zardzewiały miecz, czy pazury) na rudę. A to dlatego, że potem będziesz jej potrzebował, żeby zapłacić za trening, za zbroje, za ochronę w Starym Obozie. Każdy z kupców ma ograniczony zapas rudy i przedmiotów (uzupełniany z początkiem nowego rozdziału), a po co biegać po całej kolonii, i szukać handlarzy, bo musisz zapłacić za zbroję.
    • Nie sprzedawaj natomiast run (chyba, że wiesz na pewno, że nie chcesz używać magii), zwojów, najlepszej broni dystansowej, jaką się możesz posługiwać i amunicji do niej (na wszelki wypadek zostaw sobie trochę strzał i trochę bełtów), dlatego, że nigdy nie wiesz, w jakiej sytuacji się znajdziesz. Niektórych potężnych przeciwników, zwłaszcza początkowo nie dasz rady pokonać mieczem. Ale np. Mordrag padł po jednej kuli ognia, a w starej kopalni jest jeden szyb z trzema pełzaczami, które trudno zabić mieczem, bo trzeba do nich zejść, ale dość łatwo łukiem, bo Cię nie dosięgną. Nie pozbywaj się też wytrychów (a raczej je kupuj, jak tylko możesz), piwa i ryżówki - zawsze możesz za nie uzyskać jakieś informacje, więc noś kilka butelek, żywności i napojów - wszystko, co regeneruje życie lub manę zostawiaj w sakwie.
    • W przeciwieństwie do wielu innych gier, w Gothicu bohater ma nieskończenie pojemną sakwę (czy może raczej kieszenie), a przedmioty zerowy ciężar. Czyli warto zbierać broń przeciwników, nawet jeśli jest to kij z gwoździem, albo zardzewiały miecz, a potem wymienić u kupca.
    • Nie jedz surowego mięsa. Chyba, że już naprawdę nie masz nic innego. Po prostu jest to marnotrawstwo, gdyż jeśli w jakimś obozie znajdziesz patelnię i upieczesz mięso, przywraca ono o 5 PŻ więcej.
    • Nigdy nie próbuj wychodzić za barierę. Pierwszą oznaką, że w nią wchodzisz są fioletowawe iskierki wokół bohatera - wtedy natychmiast się wycofaj! Bariera jest zaznaczona przerywaną kreską na mapie kolonii.
    • Mapa jest dostępna pod klawiszem M, ale tylko jeśli ją sobie kupisz. Kosztuje 30 bryłek u Grahama w Starym Obozie (niedaleko północnej bramy) i nazywa się mapa kolonii. Żadnej innej nie możesz wywołać klawiszem M.
    • Bardzo często zapisuj grę. Zwłaszcza zanim się nie obeznasz ze światem. Zapisuj przed walką, przed rozmową, przed skokiem ze skały... Najczęściej się zapomina przed rozmową, a nie zawsze poprowadzisz dialog z najlepszym dla Ciebie skutkiem.
    • Uważaj skąd skaczesz, bo po co marnować zdrowie. Jak masz zbędne 10 pktów umiejętności, to naucz się akrobatyki u Bustera w Nowym Obozie.
    • Pamiętaj, że walka z dwoma przeciwnikami jest dużo trudniejsza niż z jednym. Gdy atakują Cię naraz, jeden odpiera Twoje ataki, ale drugi spokojnie Cię podgryza. Więc staraj się wywabiać przeciwników po jednym - gdy podejdziesz za blisko zwierzę się zacznie denerwować, a potem zaatakuje, więc możesz odciągnąć tylko jedno na bezpieczną odległość i pokonać.
    • Dopóki uważasz, że 10 bryłek rudy to majątek, możesz się łatwo ich dorobić. Idź do kowala (najlepiej do Darriona na Bagnach) i kup stal. Na ile Cię stać - kosztuje 40 bryłek za sztukę. Następnie rozgrzej ją w palenisku, wykuj z niej na kowadle ostrze, ostudź je w wodzie, a następnie naostrz na kole szlifierskim. Otrzymujesz niewykończony miecz, który możesz sprzedać za 50 bryłek rudy.
    • Nie wchodź do domu, gdy jego właściciel jest w pobliżu. Nawet, jeśli chcesz z nim porozmawiać, to krzycz przez drzwi. Inaczej, po ostrzeżeniu, rzuci się na Ciebie z mieczem i będzie miał całkowitą rację. Jeżeli potrzebujesz się przespać znajdź wolną chatę (w Starym Obozie niedaleko kowala zapytaj kopacza imieniem Guy, to Ci pokaże, gdzie możesz spać). Pamiętaj, że podczas snu regenerujesz PŻ i manę.
    • Jak tylko będziesz miał dość pieniędzy, naucz się oprawiania zwierzyny, gdyż jak mówił Drax - każde zabite zwierze się marnuje, jeśli nie umiesz zeń ściągnąć skóry, wyjąć kłów czy pazurów. Kup sobie również książkę o krwiopijcach u Baala Oruna (Obóz Sekty) lub Wilka (Nowy Obóz) - uczy wyciągać żądła krwiopijców.
    • Najbezpieczniej jest poruszać się po drogach przetartych przez Baala Parveza i Mordraga. Gdzie indziej biegaj po ścieżkach, ale nie radzę wchodzić do lasu. Chyba nie chcesz się spotkać z cieniostworem? Ze starej kopalni bardzo szybko wraca się, płynąc środkiem rzeki. Tylko uważaj na topielce, bo mogą Cię gonić.
    • Jeżeli wdasz się w bójkę, nie dobijaj przeciwnika, chyba że jest Twoim wrogiem. Po powaleniu kogoś na ziemię i tak możesz zabrać jego broń i ekwipunek i otrzymujesz PD. Dobijaj tylko tych, którzy jak wstaną będą Cię atakować jeszcze raz.
    • Zanim zdecydujesz się, do którego obozu dołączysz, przyjmuj i wykonuj wszystkie zadania. Dostaniesz za nie doświadczenie, a czasem złoto lub magiczny zwój, a tego nigdy za mało.
    • Początkowo możesz kupić zbroje, które dają małą ochronę, a kosztują dużo bryłek, więc najlepiej poprzestań na spodniach kopacza od Swineya (Nowy Obóz - Kopalnia). Po przyłączeniu do obozu dostaniesz lepszą zbroję za darmo.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 11 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Semaj
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.04.2006 o 13:42  

    jakie złoto?

    nigdy za mało?-chyba nigdy za wiele.

    miejsce w ekwipunku nie jest nieograniczone można tam trzymać do 1000rzeczy. (1000strzal liczy sie jako jedna)

    Vrenth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.05.2006 o 23:56  

    masz rację ze złotem. przyznaję bez bicia, tekst pisałam po długim graniu w g2 i to z pamięci pewnie późno w nocy, więc stąd złoto. oczywiście powinna być ruda. W ogóle ten punkt jest jakiś dziwny. chyba korekta przysnęła ;-)
    a miejsca nie testowałam, zawsze było go dosyć (nawet jak ostatnio zabierałam większości osobników ich dobytek).

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2006 o 0:55  

    No ja jestem wielkim miłośnikiem kolekcjonowania przedmiotów wszelkiej maści, ale mi nigdy miejsca nie brakło. Da się w ogóle mieć tego tyle? Bo książek, zwojów i zbroi nie ma jakiejś kosmicznej ilości, a te wszystkie mikstury, monety i inne drobiazgi się łączą. No chyba że ktoś jest na tyle leniwy, żeby nie sprzedawać pałek goblinów czy orczych toporów...

    Neithan
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.02.2008 o 19:39  

    Ja zawszę sprzedaję runy i magiczne artefakty, ponieważ według mnie one są zbędne. Pokładam wszystkie punkty w szlifowanie siły, zręczności i umiejętności bojowe. A za bryłki rudy z artefaktów kupuję lepsze zbroje i broń:-)

    Luki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.03.2008 o 18:44  

    Instalowałem już Gothic'a wiele razy i działał. Teraz chcę go zainstalować i mam problem. Mianowicie- gra instaluje się do końca, bez żadnego problemu, ale gdy ją chcę uruchomić nigdzie jej na dysku nie ma. Proszę o pomoc!!!

    jamal 4
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2008 o 12:13  

    Jeszcze jednym sposobem na zdobycie duuuużego bogactwa jest obijanie kupców. Należy jednak uważać. Jeśli w Obozie będziemy atakować kogokolwiek, to rzucą się na nas strażnicy. Proponuję tak: dopóki nie będziemy mieli wprawy i siły (i dobrego oręża), to radzę spróbować szczęścia z Cavalornem. Jest dosyć odosobniony, a wojownik z niego marny. W ten sposób, można zdobyć naprawdę dużo rzeczy a jak mówiono wcześniej - z nowym rozdziałem, nowe przedmioty.

    jamal 4
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2008 o 12:16  

    Jeszcze jedno - warto otwierać skrzynki, gdyż w Gothicu jest ich dużo. Srzynki koło kowali są przepełnione stalą i po zrobieniu z nich mieczy, można uzyskać przedmioty o dużej wartości łącznej.

    misiekkk
     

    Wędrowiec
    Temat: ja pierdziele
    Dodany: 25.12.2008 o 9:41  

    mam problem
    jak chce cos kupic np stal u tego kowala, to nie moge wybrac 1 stali tylko musze wziac od razu 5. o co chodzi? albo jesli kupuje mape ktora kosztuje 50 musze dac handlarzowi cale 100 ktore mam??

    kuykykyky
     

    Wędrowiec
    Temat: misiek-kiedy kupujesz są 2 ...
    Dodany: 27.12.2008 o 16:53  

    misiek-
    kiedy kupujesz są 2 okienka nad którymi jest zsumowana wartość wymienianych przedmiotów (musisz mieć taką samą jak gościu z którym handlujesz albo dajesz mu z nadwyżką )
    A co do twojego problemu:
    klikasz lpm na przedmiot i strzałka w góre/bok nie pamietam dawno grałem w gothic'a :D

    dreja
     

    Wędrowiec
    Temat: misiek sprawdz w ustawienia...
    Dodany: 12.09.2009 o 14:39  

    misiek sprawdz w ustawieniach. jezeli masz pod A kok w lewo a pod D krok w prawo to bedziesz handlowal 10 przedmiotami naraz. ustaw sobie pod A obrot w lewo a pod D obrot w prawo i wtedy bedziesz dawal 1 przedmit zamiast 10.

    melitele
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli ktoś ma wystarczająco...
    Dodany: 10.05.2014 o 20:35  

    Jeśli ktoś ma wystarczająco dużo cierpliwości, może splądrować wieżę na zamku Gomeza. Mnóstwo mikstur, amuletów, trofeów. Nawet jednym wytrychem, jeśli się skorzysta z dobrodziejstw zapisywania/wczytywania gry. Dlatego nie trzeba kupować nie wiem jak dużo tych wytrychów, po prostu szkoda kasy. Można wykorzystać przecież tę łatwą sztuczkę, taki "naturalny" kod.



    Ten artykuł skomentowano 11 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw