Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Porady specjalistyczne • INSIMILION

    Gothic » Porady


    Porady specjalistyczne

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Porady
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 07.02.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    • Miej broń zarówno strzelecką jak i do walki w zwarciu zawsze w aktywnym ekwipunku, nigdy nie wiesz kiedy może ci się przydać.
    • W aktywnym "ekwipunku" miej zawsze tylko swoje ulubione i najbardziej przydatne czary.
    • Nie wyciągaj broni publicznie, to naprawdę nic nie da. Po trzecim ostrzeżeniu NPC w najbliższej odległości cię zaatakują, im więcej świadków tym mniejsza szansa na to że przeżyjesz.
    • Ufaj jedynie ludziom których znasz i często zdawaj się na własną intuicję, w końcu to TWOJA historia.
    • Staraj się być w miarę uniwersalny, oczywiście wybierz jedną najważniejszą cechę, ale nie zatracaj kompletnie innych, tj. jako woj. Przyda ci się czasami i mana i zręczność.
    • Nigdy nie sprzedawaj miksturek trwale zwiększających statystyki, najlepiej wypij je od razu bo mogą ci tylko pomóc. Innych napojów też nie sprzedawaj- kasy za nie jest stosunkowo mało, a naprawdę mogą ci się przydać.
    • Mimo, że dla fabuły ważne są tylko postacie z imionami to dobrze jest pogadać z każdym z innej organizacji, kiedy nawet nie ma imienia. Może on dać ci sporo ciekawych informacji jakich nie znajdziesz u typowej postaci niezależnej.
    • Nikt jeszcze nie zginął od dużej ilości zadań więc zawsze akceptuj zadanie do ci to doświadczenie, pieniądze i sojuszników. Do tego podczas zadań można znaleźć fajny ekwipunek, broń.
    • Pozbywaj się wszystkich rzeczy które są ci zbędne, ale nie są związane z żadnym zadaniem. Jeżeli nie jesteś pewien czy coś ci się przyda to zostaw. Ekwipunek masz przecież nieskończonej pojemności...
    • Zawsze bież co dają, nadmiar rudy nikomu jeszcze nie zaszkodził.
    • Nie ufaj komuś kto chce ci coś dać bezinteresownie, jeżeli tej osoby nie znasz. Jesteś w końcu wśród samych byłych więźniów, którzy zazwyczaj chcą jak najwięcej dla siebie.
    • Nie przyśpieszaj, ani nie przewijaj dialogów których jeszcze nie słyszałeś, bo to właśnie wtedy najłatwiej można utknąć w miejscu, nie mogąc wykonać danego zadania.
    • Nawet mag powinien umieć walczyć mieczem jednoręcznym wymaga stosunkowo mało punktów, a naprawdę się przydaje, gdy skończy ci się mana, a przeciwnicy zbliżą się na niebezpieczną odległość.
    • Pamiętaj o blokowaniu. Blok nie jest żadną hańbą, a może uratować życie. Nie wal ile wlezie w przeciwnika który blokuje, poczekaj na odpowiedni moment, kiedy się odsłoni. Następuje to najczęściej po jego ataku.
    • Zaczynaj od broni jednoręcznych, na początku będziesz mieć za mało siły i bardzo ciężko będzie znaleźć dobry dwuręczny egzemplarz, zaś potworki nie wymagają wielkich obrażeń oferowanych przez dwuręczniaki...
    • Orkowie to najniebezpieczniejsi z przeciwników, walczą bronią niemalże jak ludzie, trzymają broń dwuręczną w jednej z rąk, dzięki czemu atakują szybko i boleśnie.
    • Postaraj się odciągnąć jednego wybranego przeciwnika od reszty grupy. Walka z wieloma przeciwnikami to samobójstwo atakują oni wtedy ze wszystkich stron na raz. Standardowo potwór rzuci się na ciebie po 3-krotnym okrzyku.
    • Dobieraj zbroję, amulety i pierścienie dobre dla twojej klasy i sposobu gry (mag może nosić i czarować w zbroi, ale ciężko mu znaleźć jakąś porządną), czasami aby "podnieś" wymarzoną broń wystarczy tylko włożyć odpowiedni amulet.
    • Nie trzymaj się ciasno członków twojej gildii, osoby z innych stronnictw też mogą okazać się przyjaciółmi, jednak szkolenie jakie oni niekiedy oferują będzie sporo droższe.
    • Mimo, że stowarzyszenia znacząco różnią się od siebie to najważniejsze zadania (główny wątek) mają często wspólne z uwagi na to, że twoim przeznaczeniem kierujesz ty sam, a nie twoi przełożeni.
    • Dołączaj do tej gildii która najbardziej odpowiada twojemu stylowi gry. Czysta walka to cienie, strażnicy, szkodnicy, najemnicy, czysta magia magowie ognia, wody i nekromanci. A coś pomiędzy to nowicjusze i Straż świątynna.
    • Jako mag powinieneś "pakować" równomiernie w kręgi i manę, postać z 200 many i pierwszym kręgiem lub taka z 50 many i 6 kręgiem zawsze przegra z postacią prawidłowo wyważonym.. Nauka czyni mistrzem- wykorzystuj wszystkie posiadane punkty umiejętności. Jednak aby się uczyć potrzebujesz nauczyciela. Najlepszych i najtańszych znajdziesz w swoim stronnictwie.
    • Aby przejść grę, na samym początku trzeba się gdzieś zaciągnąć. Wszystkie stowarzyszenia mogą cię nauczyć potrzebnych rzeczy i dołączenie do jednego z nich może ci tylko pomóc. Jednak radzę się wpierw poważnie zastanowić, gdyż od tej decyzji będzie zależeć reszta gry.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.02.2006 o 7:08  

    Cytat:
    Pamiętaj o blokowaniu. Blok nie jest żadną hańbą, a może uratować życie. Nie wal ile wlezie w przeciwnika który blokuje, poczekaj na odpowiedni moment, kiedy się odsłoni. Następuje to najczęściej po jego ataku.


    Ja się z tym nie zgadzam :P Blok to strata czasu. Jeśli się wyprowadzi atak w chwili, gdy robi to przeciwnik (zanim zada cios), to przeciwnik nie kończy ataku.
    Może przy broni dwuręcznej trzeba czasem poblokować, ale przy jednoręcznej nie ma sensu :P

    Lee
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2006 o 21:38  

    Emm... moim zdaniem chyba dobra rada dla początkującego... nie zabijaj wszystkich postaci, to dosyć obniża poziom rozgrywki :D

    Łowca
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.08.2007 o 0:24  

    Ważne, bądź ciekawski, przeszukuj wszystkie skrzynie, mumie itp. naprawde niezłe cacka można tam znaleźć.

    Pakuj manę do 100 potem pij eliksiry dodające jej na stałe.

    Magiem trenuj jednynie bronie jednoręczne i łuk (ale łuk tylko na jeden poziom to wystarczy), dwureczniaki i kusze Ci się nie przydadzą w końcu jesteś magiem.

    Adalbertus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.08.2007 o 10:36  

    Miksturki zwiększające cechy lepiej zachować do momentu,kiedy u nikogo już nie możesz żadnej zwiększyć,lub gdy podpakowują niepotrzebną ci cechę. (np. wojownicy niech piją od razu mikstury dające bonus many,ale niech zachowają na później mikstury siły)

    Lukash:
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.03.2008 o 18:47  

    Gra instaluje mi się do końca, ale na dysku po instalowaniu jej nie ma. HELP!!!

    Sentenza
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.04.2008 o 23:20  

    Ta strona dotyczy rozgrywki, a nie instalacji

    J.R.R.Omir
     

    Wędrowiec
    Temat: NO chyba Lukash: ci sie co...
    Dodany: 16.11.2008 o 11:46  

    NO chyba Lukash: ci sie coś pomylilo :D

    Mag
     

    Wędrowiec
    Temat: Punkty maga
    Dodany: 02.01.2009 o 23:10  

    Mag z bronią dwuręczną (czy jak kto woli wojownik z magią) radzi sobie całkiem nieźle - dobijanie bronią dwuręczną po zamrożeniu jest bardzo skuteczne, przy takiej strategii bardzo mało many się zużywa.

    Nie wiem czy to bug ale burza ognia rzucona bez ładowania nie zużywa wcale many, więc można mieć jej bardzo mało i wybić np cały obóz orków

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Odpowiedź Lukash!!!
    Dodany: 06.01.2009 o 16:29  

    Może i mu się pomyliły działy, ale jeżeli ma problem to należy mu pomóc...

    Słuchaj, dostałeś odpowiedź bardzo późno, ale jeżeli będziesz miał z tym jeszcze jakieś problemy to wystarczy, że przeczyścisz dysk z niepotrzebnych folderów, zresetujesz komputer i ze spokojem zainstalujesz grę od nowa. Jeżeli problemy nie ustąpią upewnij się, że masz odpowiednie wymagania i płyty z grą...
    Miłej zabawy;)

    Bartholo
     

    Wędrowiec
    Temat: Co wy za bzdury piszecie ma...
    Dodany: 28.04.2009 o 16:57  

    Co wy za bzdury piszecie mag i broń??
    Jak nie można by było nauczyć się potężnego czaru, i kilku mniejszych i lać wszystko co się rusza :)
    Taka moja rada.

    niks110
     

    Wędrowiec
    Temat: ...
    Dodany: 28.04.2009 o 19:52  

    tez tak sądze :)
    mysle ze mag to mag a wojownik to wojownik...
    chociaz nie wiem co lepsze...
    ktos mi powie czym lepiej sie walczy???

    marcepanik
     

    Wędrowiec
    Temat: mag a wojownik
    Dodany: 03.06.2009 o 18:42  

    Ja zawsze wybierałem wojownika, może dlatego, że na początku bez względu na ścieżkę, którą chcemy obrać i tak trzeba poćwiczyć się w sile aby w ogóle przeżyć. Teraz gram z zamiarem zostania magiem i już z tego co zauważyłem to jest łatwiej (mimo, że czaruje tylko ze zwojów)

    Dreja
     

    Wędrowiec
    Temat: Tricki ułatwiające grę:
    Dodany: 12.09.2009 o 15:14  

    1. List do Magów Ognia można oddać w ciągu około 5 minut od rozpoczęcia gry(patrz dalej). Dojść do: Gomeza, Laresa, Saturasa, Y'beriona, i innych postaci któych pilnują strażnicy można dojść bez wykonywania żadnej misji: stańcie przed strażnikami wyciągnijcie broń i przejdźcie przez bramę/drzwi!
    4. Całą grę da się przejść używając jednego wytrycha: przed każdą skrzynią zapisujemy grę i metodą prób i błedów poznajemy kombinację zamka(zapamiętujemy lub zapisujemy), wczytujemy poprzedni stan gry i otwieramy skrzynię:) jest to metoda dość nudna i zajmująca dużo czasu ale jednak da się prześć grę z 1 wytrychem
    3. Na początku gry potrzebna kasa:
    - idźcie do kowala w starym obozie kupcie 1 kawałek stali i wykujcie niewykończony miecz (z 1 kawałka stali można wykuć od 1 do 4 mieczy co daje 50-200 bryłek rudy - zależy od szczęścia), za zarobioną kasę kupcie następną stal i wykuwajcie bronie do wykończenia zapasów kowala (osobiście wykułem dzisiaj sto jedenaście niewykończonych mieczy 36 kawałków stali:D).
    - sprzedajcie wszystko i kupcie jak najwięcej wytrychów(polecam rownież chociaż 1 poziom umiejętności otwierania zamków), wejdźcie sposobem podanym w 1 punkcie do zamku w starym obozie, mińcie Kruka, wejdźcie na góre prawą pochylnią i wejdźcie do komnaty po lewej. Tutaj zaczyna się zabawa: przeszukajcie skrzynie i otwórzcie wytrychem pierwsze i drugie drzwi. W skrzyniach w tej wieży znajdują się przedmioty o minimalnej wartości 15 000 bryłek rudy, i kilka przydatnych przedmitów które warto zachować(np. amulet +15 obrony przed bronią i +15 obrony przed ogniem, kilka mikstur trwale zwiększających sttystyki, oraz chyba 13 rogów cieniostwora - radzę zatrzymać 1 ponieważ bedzie potrzebny do zrobienia Ulu-mulu)
    Od tej pory nie musimy się martwić o koszt ekwipunku.

    Pamiętajcie są to tricki a nie kody! Ale również psują przyjemność z gry gdy na zerowym poziomie mamy ukończoną misję z listem i ekwipunek o wartości 15 000 bryłek rudy. Miałem nadzieję, że te moje tricki znlazł już ktoś inny ale na tej witrynie ich nie było:(
    Pozdrawiam
    Dreja

    Matti2o8
     

    Wędrowiec
    Temat: Dreja, trochę konsekwencji....
    Dodany: 30.01.2010 o 15:59  

    Dreja, trochę konsekwencji. Najpierw piszesz, że wystarczy jeden wytrych, a później każesz kupić jak najwięcej



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw