Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rozdział 1 • INSIMILION

    Gothic » Solucja


    Rozdział 1

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 15.11.2005
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Jedynym zadaniem, które musisz wykonać w tym rozdziale, to przyłączenie się do któregoś z obozów. Żeby tego dokonać, należy wykonać większość z zadań wymaganych przez dany obóz, a także osiągnąć 5 poziom doświadczenia. Najlepiej jednak najpierw wykonać wszystkie zlecone zadania dla wszystkich obozów, a następnie wybrać obóz. Część z tych zadań można wykonać także w późniejszych rozdziałach. Gdy się dostaniesz do zamku Gomeza, zanieś list Magom Ognia (pogadaj z Miltenem przed wejściem). Potem udaj się do obozu na bagnie i porozmawiaj z Lesterem.

    Przyjęcie do Starego Obozu

    Szczegóły zadania poznasz u Diego. Ogólnie chodzi o to, żeby zyskać sobie przychylność najważniejszych osób w Obozie. Szybko się zorientujesz, że chodzi o Rączkę, Świstaka, Złego, Dextera, Scatty'ego i Thorusa. Potrzebujesz poparcia przynajmniej czterech z nich. Dodatkowo musisz przejść Test zaufania zlecony przez Diego.
    Rączka poprze Cię wtedy, gdy wyuczysz się jakiejś umiejętności złodziejskiej - otwierania zamków, kradzieży (u Rączki), czy skradania (u Cavalorna). Osobiście polecam otwieranie zamków, bo gdy zostaniesz wpuszczony do zamku Gomeza, możesz się nieźle obłowić, przeszukując skrzynie w wieży.
    Świstak prosi Cię żebyś kupił mu miecz u Fiska. Bierzesz rudę, idziesz do Fiska, pytasz o zdobiony miecz i nie wspominasz o Świstaku, wracasz do Świstaka po 10 bryłek, kupujesz miecz, oddajesz Świstakowi i masz jego poparcie. Jeżeli przyjmiesz to zadanie i zwiejesz z rudą, Świstak zaatakuje Cię najpóźniej w 2 rozdziale, jak będziesz przechodzić koło niego. Możesz mieć przez to problemy ze strażnikami (jeśli ich nie opłaciłeś, mogą zacząć strzelać do Ciebie).
    Zły zleci Ci zadanie Zaginiony strażnik, polegające na odnalezieniu Neka. Musisz wyjść południową bramą i skręcić lekko w lewo ze ścieżki. Zobaczysz kilka kretoszczurów przed wejściem do jaskini. Wewnątrz znajdziesz strażnika z amuletem podpisanym Nek, który musisz dostarczyć Złemu. Po drodze możesz wykonać dodatkowe zadanie Przepis Snafa, otrzymane od kucharza. Potrzebujesz mięsa 3 chrząszczy - dwa są niedaleko miejsca wymian, trzy spacerują po zawalonej chatce w Starym Obozie pomiędzy południową bramoą a areną, kolejne znajdziesz koło chaty Cavalorna. Natomiast 5 piekielników zbierzesz po drodze do jaskini, gdzie znalazłeś Neka.
    Dexterowi potrzebna jest Receptura Bractwa. Gdy zapytasz o nią Cor Kaloma, odpowie, że nie jest na sprzedaż, ale guru jest bardzo zajęty, więc zapomniał zamknąć swoją skrzynię. Więc po prostu poczekaj aż nowicjusz Caine wyjdzie, otwórz ją i wróć z recepturą do Dextera.
    Scatty poprze Cię, jeśli wygrasz walkę z Kirgo, z Gotem Harisem i wyzwiesz Kharima. Podchodzisz do jednego z nich i po krótkiej rozmowie wchodzicie na arenę.
    Zadanie Thorusa polega na usunięciu Mordraga ze Starego Obozu. Możesz go, oczywiście, zabić, ale jeśli jesteś słabym wojownikiem, możesz poprosić go o pokazanie drogi do Nowego Obozu (i oczyszczenie jej z wrogów), po czym dostaniesz pierścień, umożliwiający wejście do Laresa.
    Test zaufania zleca Ci Diego. Po rozmowie z nim idź do Grahama i pogadaj o mapie. Jak go przyciśniesz, to dostaniesz ją za darmo. Następnie udaj się do Starej Kopalni. Jeśli szedłeś z Mordragiem do Nowego Obozu, to znasz drogę - za mostem nie skręcaj w lewo do obozu, tylko idź prosto drogą, zgodnie z mapą. W kopalni idź na dół i poszukaj Iana. Dostaniesz mapę bez problemu. Teraz możesz zanieść ją Diego. Jeśli chcesz dołączyć do Nowego Obozu (lub po prostu zdobyć doświadczenie) zanieś listę najpierw do Laresa, a po dopisaniu kilku rzeczy do Diego (a potem wróć do Laresa po pochwały). Będąc w Kopalni możesz się podjąć jeszcze dwóch zadań: Skrzynia Aarona i Szopa Ulberta. Skrzynia Aarona - kopacz Snipes prosi Cię o odciągnięcie Aarona od skrzyni (najlepiej mu powiedz, że Ian czegoś od niego chce, ale nie wiesz czego). Wróć do Snipesa i kup klucz do skrzyni, opróżnij ją, a klucz sprzedaj Aaronowi, którego spotkasz niedaleko Iana. Szopa Ulberta - po poczęstowaniu piwem Ulbert opowie Ci, że w skrzyniach są różne dobra, ale klucz się zapodział i to chyba sprawka Alepha. Idź go poszukać (jest w jednym z najwyżej położonych bocznych szybów) i wypytaj o klucz, który możesz odkupić za minimum 30 bryłek, ale najlepiej za 50 bryłek, bo dodatkowo dostaniesz pierścień (cenniejszy niż 20 bryłek). Teraz wróć do Ulberta i go odciągnij, mówiąc, że Ian i reszta wcina pieczone mięso, po czym przeszukaj magazyn.
    Jeśli masz poparcie przynajmniej czterech osób i wykonałeś Test zaufania, pogadaj z Diego i idź do zamku. Tam Kruk zaprowadzi Cię do Gomeza, któremu powiedz, że znasz się ze wszystkimi możliwymi osobami, oprócz Y?Beriona, to zostaniesz Cieniem.

    Przyjęcie do Obozu Bractwa

    Szczegóły wyjaśni Ci Lester i nowicjusz Joru (za oddanie działki ziela otrzymanej od Fortuno). Nie wolno Ci porozmawiać z żadnym Guru, zanim on nie odezwie się pierwszy. Potrzebujesz poparcia przynajmniej czterech z Baalów, mogą to być Baal Namib, Baal Orun, Baal Cadar, Baal Tyon, Baal Tondral.
    Baal Namib chętnie Cię poprze. Wystarczy, że poprosisz Lestera o pokazanie drogi i poza zasięgiem słuchu Baala poprosisz go o pomoc w przekonaniu guru. Przy następnym spotkaniu koło Baala możesz porozmawiać z Lesterem o Twoim objawieniu, a guru się odezwie do Ciebie.
    Baal Orun poprze Cię, jeśli wykonasz zadania Zastępstwo Ghorima i Zbiory bagiennego ziela. Zastępstwo Ghorima polega na przekonaniu Harloka, żeby zastąpił przemęczonego kolegę. Więc po rozmowie z Ghorimem idź do chaty koło Fortuno. Będziesz musiał użyć argumentów siłowych, ale Harlok wypalił zbyt wiele, by dobrze walczyć. Każ mu zastąpić kolegę i idź do Baala Oruna - przemówi do Ciebie i zleci Ci Zbiory bagiennego ziela. Idź więc na bagna (uwaga na węże błotne!) i pogadaj z Balorem. Dostaniesz porcję ziela, ale możesz dowiedzieć się też za drobną opłatą o sprzedaży ziela w Nowym Obozie. Idź poszukać grupy Viriana. Najlepiej podążaj wąskim pasem stałego lądu. Virian zleca Ci oczyszczenie najbliższej okolicy z krwiopijców. Gdy to zrobisz, otrzymasz drugą część ładunku ziela. Zanieś je Cor Kalomowi i wróć do Baala Oruna. Otrzymasz od niego zwój snu. Dodatkowo możesz wracać codziennie do Viriana po nową dostawę ziela, z którą zrobisz co chcesz.
    Baal Cadar ucieszy się, gdy zobaczy, że władasz magią Śniącego. Musisz więc uśpić jednego z nowicjuszy, siedzących koło niego. Wykorzystaj w tym celu zwój od Baala Oruna.
    Baal Tyon przeżyje dzięki Tobie wizję, jeśli dostarczysz mu specjalnie przygotowany Zew Nocy otrzymany od Baala Kagana w Nowym Obozie za wykonanie zadania Pozyskiwanie klientów.
    Baal Tondral zagadnie Cię, jak będziesz przechodził i zleci Ci zadanie Nowi wyznawcy dla Bractwa. Koło Joru znajdziesz Melvina - byłego kopacza. Pogadaj z nim, po czym wróć do Starego Obozu poszukać jego kumpla Dusty'ego (niedaleko Fiska, na górze). Pogadaj z nim i zaoferuj odprowadzenie do Baala Tondrala. W tym celu musisz przekupić strażników. Prowadząc Dusty'ego uważaj na wszelkie przeszkody i często patrz, czy Ci się nie zgubił.
    Po zdobyciu poparcia guru porozmawiaj z Cor Kalomem. Zostaniesz przyjęty i dostaniesz dwa zadania: Dostawa ziela dla Gomeza i Wytwórnia ziela. Dostawa ziela dla Gomeza - po prostu pobiegnij do zamku, powiedz strażnikom, że masz dostawę, pogadaj z Krukiem, który odeśle Cię do Bartholo, od niego dostaniesz rudę, którą odniesiesz Cor Kalomowi. Wytwórnia ziela znajduje się w jaskini koło Nowego Obozu. Przed pierwszą bramą skręć w lewo i idź prawie do samego jeziora. Tam znajdziesz Jacko i jego dwóch kumpli. Pogadaj z nim. Jeśli się nie czujesz na siłach walczyć, możesz postraszyć ich Strażnikami Świątynnymi, albo wyciągnąć od nich trochę rudy za informacje. Niezależnie od wybranej drogi, zadanie zostanie wykonane pomyślnie, o czym zamelduj Cor Kalomowi.

    Przyjęcie do Nowego Obozu

    Tutaj musisz tylko zaimponować Laresowi. Gdy Mordrag zaprowadzi Cię do Nowego Obozu, otrzymasz od niego pierścień. Zanieś go Laresowi. Przyjmij od Diego zadanie Test zaufania i odnieś z dopiskami Laresa. Dodatkowo Lares poprosi Cię o sprzedaż ziela Baala Isidro i przyniesienie mu zysku. Aby dostać się do zamku Gomeza pogadaj z magiem Cronosem - dostaniesz list do Magów Ognia i amulet kuriera magów. W Nowym Obozie możesz wykonać jeszcze kilka różnych zadń. Pozyskiwanie klientów zleci Ci Baal Kagan. Będziesz musiał tylko pogadać z dziesięcioma najemnikami lub szkodnikami i zaoferować skręta. Zarobisz 100 bryłek, a Baal Kagan może dać w nagrodę rudę, zwoje, lub specjalny Zew Nocy dla Baala Tyona. Potem możesz codziennie sprzedawać każdemu z najemników i szkodników po skręcie z ziela. Handlarz zielem - Baala Isidro znajdziesz w karczmie na jeziorze. Wejdziesz tam za 100 bryłek rudy albo jeśli posiadasz spodnie kopacza. Po poczęstowaniu go ryżówką, Baal zgodzi się na spółkę. Szkodnicy i najemnicy chętnie zapłacą po 10 bryłek za skręta, a Zewy Nocy możesz od razu sprzedać kupcowi (są warte 20 bryłek, więc dostaniesz 10). Nosiwoda w służbie Lewusa - gdy będziesz przechodził przez pola ryżowe zaczepi Cię Lewus i każe roznosić wodę. Weź ją od Ryżowego Księcia (dostaniesz jej więcej jak go jeszcze raz poprosisz) i zanieś każdemu zbieraczowi po butelce. Niestety po wykonaniu zadania dostaniesz stałą pracę u Lewusa, a niedługo potem Lewus spróbuje Cię pobić. Do walki włączy się też Ryżowy Książę. Po pobiciu obu każ Lewusowi samemu roznosić wodę. Chata Krzykacza może być Twoja, jak się możesz dowiedzieć od Gorna, pytając o miejsce na nocleg. Musisz tylko pogadać z jej lokatorem, pobić go i przepędzić. Gorn złoży Ci gratulacje i chatka należy do Ciebie. Topielec pod tamą sprawia problemy Homerowi, poprosi Cię więc o zabicie paskudnego stwora. Idź więc prawą stroną na drugą stronę jeziora i rozpraw się ze stworzeniem. Zbieracz Horacy od Jeremiasza w karczmie dowiesz się, że Horacy nie przepada za Ryżowym Księciem. Pogadaj więc z Horacym i poproś o poradę jak lepiej wykorzystać swą siłę, obiecując zająć się Ryżowym Księciem, a Twoja siła wzrośnie.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    sebu
     

    Wędrowiec
    Temat: fajna gra.polecam grać bez ...
    Dodany: 24.06.2010 o 19:05  

    fajna gra.polecam grać bez kodów bo w tedy się gra wg mnie fajniej.

    SmallChild
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pewien problem... otóż ...
    Dodany: 11.07.2010 o 21:19  

    Mam pewien problem... otóż chcę dostać się do Nowego Obozu. Mam 10 poziom, zrobiłem wszystkie zadania zlecone przez Laresa, a gdy do niego idę i pytam czy mogę do nich dołączyć pokazuje mi się informacja: "wymagany warunek: Poziom 5", a sam Lares mówi, że mam nad sobą popracować.
    Proszę o pomoc i szybką odpowiedź ;)

    Bezi
     

    Wędrowiec
    Temat: Trzeba jeszcze wykonać test...
    Dodany: 26.07.2010 o 17:46  

    Trzeba jeszcze wykonać test zaufania. Nawet jeśli masz 5 level Lares nie przyjmie cie jeśli nie wykonasz testu.

    Pawlos
     

    Wędrowiec
    Temat: Musisz iść do Diego i dać z...
    Dodany: 05.08.2010 o 13:10  

    Musisz iść do Diego i dać zadanie do testu zaufania idziesz do kopalni i do Jana odbierasz listę i idziesz do Laresa i idziesz oddać ją Diego i możesz dołączyć :)

    Tencolubigraćwgothica
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam taki problem. Dostałem ...
    Dodany: 08.08.2010 o 17:07  

    Mam taki problem. Dostałem od Laresa zadanie żeby przynieść mu ziele Baala Isidro. Idę do karczmy na jeziorze, ale te wikidajła nie chcą mnie wpuścić i rządają 100 bryłek rudy, a ja aż tyle nie mam. Czy jest jakiś inny sposób żeby tam wejść?

    Rafalinho
     

    Wędrowiec
    Temat: Tencolubigraćwgothica możes...
    Dodany: 23.08.2010 o 15:59  

    Tencolubigraćwgothica możesz ich powalić na Ziemię :D

    Xeinau
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja im nic nie płaciłem, n...
    Dodany: 26.04.2011 o 19:51  

    A ja im nic nie płaciłem, nauczyłem się wcześniej akrobatyki i staję sobie przed wejściem, skaczę i jestem, nic mi nie robią. :)

    nekromanta2012
     

    Wędrowiec
    Temat: wpisz se kod xp_map to dost...
    Dodany: 10.01.2012 o 10:44  

    wpisz se kod xp_map to dostaniesz mape przeczytaj ją a dostaniesz 1000 bryłek rudy

    Sagaramathax
     

    Wędrowiec
    Temat: wystarczy iść do wolnej k...
    Dodany: 10.06.2016 o 19:24  

    wystarczy iść do wolnej kopalni i odebrać ubranie kreta



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw