Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Wojownik • INSIMILION

    Gry RPG » Klasy


    Wojownik

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons » Klasy
    Autor: Harbull
    Utworzono: 06.04.2006
    Aktualizacja: 22.05.2011

    Wojownicy są poszukiwaczami przygód. Klasa ta jest bardzo zróżnicowana, wojownik może być szlachetnym rycerzem ratującym z opresji damy i broniącym sierot jak i złym do szpiku kości żądnym krwi zabójcą bez skrupułów. To czyni wojownika powszechnie znaną postacią i dobrą dla każdego początkującego gracza. Profesja ta wywodzi się zwykle (choć nie zawsze) od zwykłych mieszczan, chłopów którzy za wszelką cenę chcą pokazać że potrafią walczyć. Tak właśnie powstają przeróżne grupy wojowników walczących dla narodu o chwałę i bogactwa. Drużyny owe często walczą ze sobą, bo nim więcej drużyn tym większa konkuręcja. Jednymi z bardziej znanych drużyn są Pogromcy, Niszczyciele światów, Zimne Młoty. Jednak nie każdy wojownik należy do drużyny, często zdarzają się samotnicy, wojownicy zwykle potężni potrafiący walczyć w pojedynkę i wygrywać.

    Charakter, Religia, Pochodzenie

    Wojownicy, jak już mówiłem, są bardzo zróżnicowani: jedni dobrzy inni źli, więc wojownik może wybrać każdy charakter od praworządnego dobrego przez neutralny aż po chaotyczny zły. Jeśli chodzi o religię, wojownicy wierzą zwykle w bogów, którzy mają domenę "siła", "walka", "męstwo", "rzeź". Do tych bogów należą: Kord - bóg siły, Św. Cuthbert - bóg kary, Heironeous - bóg męstwa, Hextor - bóg tyranii, Ertyhnula - bóg rzezi.
    Wojownicy mogą pochodzić prawie z każdej krainy, wszystko zależy od rasy bohatera. Profesję wojownika zdobywają w akademiach wojennych, uczą się sami, a nawet są szkoleni w armiach na żołnierzy.

    Oręż

    Wojownicy potrafią walczyć każdą bronią oprócz magii. Czyni ich to często uniwersalnymi. Przeciętny wojownik ma przy sobie broń ręczna (np. miecz), broń strzelecką (zwykle krótki łuk) i tarczę (średnią, puklerz itp.).

    Zestawy początkowe

    Początkowy zestaw wojownika krasnoluda:

    • Rasa: krasnolud
    • Pancerz: zbroja łuskowa (+4KP), duża drewniana tarcza (+2KP), kara za test pancerza -6, szybkość 5m, waga 20 kg
    • Broń: krasnoludzki topór bojowy (obrażenia 1k10, krytyk x3, waga 7,5kg, rozmiar średni, typ cięte), krótki łuk (obrażenia 1k6, x3 krytyk, zasięg 18m, waga 1kg, rozmiar średni, typ kłute)
    • Złoto: 4k4 sz.

    Alternatywny zestaw początkowy wojownika człowieka, elfa, pół elfa, pół orka:

    • Rasa: człowiek, elf, półelf, półork
    • Pancerz: zbroja łuskowa (+4KP), duża drewniana tarcza (+2KP), kara za test pancerza -6, szybkość 6m, 20 kg
    • Broń: miecz półtoręczny (obrażenia 1k10, krytyk 19-20/x2, waga 5kg, rozmiar średni, typ cięte), krótki łuk (obrażenia 1k6, x3 krytyk, zasięg 18m, waga 1kg, rozmiar średni, typ kłute)
    • Złoto: 2k4 sz.

    Początkowy zestaw wojownika gnoma, niziołka:

    • Rasa: gnom lub niziołek
    • Pancerz: zbroja łuskowa (+4KP), duża drewniana tarcza (+2KP), kara za test pancerza -6, szybkość 5m, 20 kg
    • Broń: miecz krótki (1k6, krytyk 19-20/x2, waga 1,5kg, rozmiar mały, typ kłute), krótki łuk (obrażenia 1k6, x3 krytyk, zasięg 18m, waga 1kg, rozmiar średni, typ kłute)
    • Złoto: 2k4 x 5sz.

    Ekwipunek dodatkowy:
    Plecak z bukłakiem, racja podróżna na 1 dzień, zwijane posłanie, worek, hubka i krzesiwo, kołczan z 20 strzałami.

    Umiejętności i atuty

    Umiejętności:

    • Wspinaczka
    • Skakanie
    • Jeździectwo
    • Pływanie
    • Nasłuchiwanie (mk)
    • Przeszukiwanie (mk)
    • Zauważanie (mk)

    Atuty:
    Krasnolud - biegłość w broni egzotycznej (krasnoludzki topór bojowy).
    Człowiek, elf, półelf, półork - biegłość w broni egzotycznej (półtoręczny miecz).
    Niziołek, gnom - zogniskowanie broni (krótki miecz).

    Atuty premiowe:
    Krasnolud - zogniskowanie broni.
    Człowiek, elf, półelf, półork - zogniskowanie broni, chyba że postać jest człowiekiem. Wtedy atutem jest Poprawiona inicjatywa.
    Niziołek, gnom - jeżeli zręczność wynosi 13 lub więcej atutem są Uniki, jeżeli zręczność wynosi 12 lub mniej atutem jest Bezpośredni strzał.

    Poziom Do ataku Wytrwałość Refleks Wola Specjalne
    1 +1 +2 +0 +0 Atut Premiowy
    2 +2 +3 +0 +0 Atut Premiowy
    3 +3 +3 +1 +1  
    4 +4 +4 +1 +1 Atut Premiowy
    5 +5 +4 +1 +1  
    6 +6/+1 +5 +2 +2 Atut Premiowy
    7 +7/+2 +5 +2 +2  
    8 +8/+3 +6 +2 +2 Atut Premiowy
    9 +9/+4 +6 +3 +3  
    10 +10/+5 +7 +3 +3 Atut Premiowy
    11 +11/+6/+1 +7 +3 +3  
    12 +12/+7/+2 +8 +4 +4 Atut Premiowy
    13 +13/+8/+3 +8 +4 +4  
    14 +14/+9/+4 +9 +4 +4 Atut Premiowy
    15 +15/+10/+5 +9 +5 +5  
    16 +16/+11/+6/+1 +10 +5 +5 Atut Premiowy
    17 +17/+12/+7/+2 +10 +5 +5  
    18 +18/+13/+8/+3 +11 +6 +6 Atut Premiowy
    19 +19/+14/+9/+4 +11 +6 +6  
    20 +20/+15/+10/+5 +12 +6 +6 Atut Premiowy

    Porady

    Jak już mówiłem, klasa wojownika jest klasą bardzo zróżnicowaną. Twój wojownik powinien mieć lepiej dopasowany charakter, a raczej "własny charakter", na przykład wojownik miły, serdeczny dla ludzi. Jednak zły jak diabeł dla elfów, miły dla kobiet, straszny dla mężczyzn. Mistrzowie podziemi bardzo lubią, gdy postacie graczy są "oryginalne" , a nie tandetne. Polecam szkolić się w jednym rodzaju/typie broni, na przykład młoty. Złym rozwiązaniem jest szkolenie w trzech lub więcej rodzajach/typach broni, bo bardzo trudno utworzyć "uniwersalnego wojownika" czyli takiego który umie walczyć dosłownie wszystkim. Wojownicy często są dobrymi dowódcami, więc walczą o względy drużyny. Uznają twoje zwierzchnictwo, a to się przydaje. Rzucając się do walki, dajesz świadectwo swojej odwagi. Jest to ryzyko jednak czasem się bardzo opłaca.

    Wojownik jest postacią dobrą dla osób chcących grać profesją walczącą. Polecam wojownika szczególnie początkującym graczom, ponieważ łatwo się go prowadzi.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Anerion
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.04.2006 o 0:13  

    Artykuł fajny, tak jak Karczmy w RPG fajnie sie go czyta. Są przydatne informacje. Ocena 5 :]

    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.04.2006 o 7:15  

    Tekst ciekawy, szkoda że nie ma więcej porad. "Złym rozwiązaniem jest szkolenie w trzech lub więcej rodzajach/typach broni, bo bardzo trudno utworzyć "uniwersalnego wojownika" czyli takiego który umie walczyć dosłownie wszystkim." - to mi pachnie hipokryzją:). Miło się czytało całość.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw