Umiejętność klasowa
Mściciel
Podstawowy: Łowca może wybrać 1 ulubionego przeciwnika w Gildii mścicieli, o ile pokonał co najmniej tyle takich stworzeń, ile wynosi ich podstawowy przyrost pomnożony przez 2. Wszystkie jednostki w armii bohatera mają 40% szans na zadanie tej istocie podwójnych obrażeń.Lepszy: Łowca może wybrać 2 ulubionych przeciwników w Gildii mścicieli, o ile pokonał co najmniej tyle takich stworzeń, ile wynosi ich podstawowy przyrost pomnożony przez 2. Wszystkie jednostki w armii bohatera mają 40% szans na zadanie tej istocie podwójnych obrażeń.
Ekspercki: Łowca może wybrać 3 ulubionych przeciwników w Gildii mścicieli, o ile pokonał co najmniej tyle takich stworzeń, ile wynosi ich podstawowy przyrost pomnożony przez 2. Wszystkie jednostki w armii bohatera mają 40% szans na zadanie tej istocie podwójnych obrażeń.
Mistrz zemsty (dostępne dzięki Wisiorowi mistrzostwa): Łowca może wybrać 4 ulubionych przeciwników w Gildii mścicieli, o ile pokonał co najmniej tyle takich stworzeń, ile wynosi ich podstawowy przyrost pomnożony przez 2. Wszystkie jednostki w armii bohatera mają 40% szans na zadanie tej istocie podwójnych obrażeń.
W poprzednich (przed Dzikimi Hordami) wersjach gry był to zdecydowanie najsłabszy talent rasowy w grze. Na szczęście później nieco go wzmocniono, choć nie powiedziałbym, by teraz mógł walczyć z nekromancją czy bramą. Największą zaletą tej biegłości są duże szanse na krytyka, wadą – konieczność wybudowania i odwiedzenia dość wysoko poziomowego (9.) budynku. Najlepiej wybierać stworzenia z rasy naszego przeciwnika, choć niestety na mapie można je spotkać dużo rzadziej. Dobrze chociaż, że nie musimy deklarować istoty podstawowej i/lub ulepszonej (jak w podstawce i Kuźni Przeznaczenia), tylko dostajemy je „w pakiecie”.
Zdolności podstawowe
Bezbłędny strzałDziałanie: Każdy normalny atak Łowcy zadaje takie obrażenia, jakby jego poziom był o 3 wyższy niż w rzeczywistości. Jeśli cel znajduje się na liście ulubionych przeciwników bohatera, odniesione rany są podwajane i ginie co najmniej jedna istota.
Wymagane do: cichy prześladowca (logistyka)
Bardzo dobra zdolność. Łowca zadaje największe obrażenia w grze, co sprawia, że jest naprawdę wielkim wsparciem dla swoich oddziałów. Jeśli na dodatek spotkamy ulubionego przeciwnika, to koniecznie trzeba go wziąć na cel.
Deszcz strzał
Działanie: Zdolność aktywowana. Łowca atakuje wszystkie wrogie jednostki na polu bitwy znajdujące się na liście ulubionych przeciwników bohatera, zadając każdej z nich takie obrażenia, jakby jego poziom był o 3 wyższy niż w rzeczywistości.
Wymagane do: kara boska (atak), szczęście elfów* (szczęście)
Dobra zdolność, kiedy natrafimy na armię, w której znajduje się parę jednostek z listy naszych ulubionych celów. Jeśli jednak nie posiadamy zdolności bezbłędny strzał, można jej używać w zastępstwie do atakowania preferowanych wrogów, nawet gdy zadziała tylko na jedną istotę.
Impregnowana strzała
Działanie: Zdolność aktywowana. Łowca zaklina strzały dowolnym czarem raniącym lub osłabiającym. Każdy atak bohatera (włączając w to użycie zdolności deszcz strzał) nakłada na swój cel wspomniane zaklęcie. Czary rzucane w ten sposób normalnie pochłaniają punkty magii.
Wymagane do: impregnowana balista* (machiny wojenne), ulepszona mana (magia światła), egzorcyzm (magia przywołania)
Ciekawa zdolność. Łowca posiada spore zapasy many, tak więc spokojnie może jej używać. Gdy szybko chcemy się pozbyć jakiegoś wroga, lepiej nałożyć na strzały czary raniące, ale jeśli wolimy osłabić więcej jednostek, to taka opcja też jest warta wyboru.
Zdolność ostateczna
Szczęście naturyDziałanie: Ataki jednostek w armii Łowcy zawsze będą szczęśliwe (podwójne obrażenia).
Wymagania:
szczęście -> pomysłowość, szczęście żołnierza -> (deszcz strzał) szczęście elfów
logistyka -> znajdowanie drogi, (bezbłędny strzał) cichy prześladowca -> znajomy teren
magia światła -> mistrz gniewu -> wichura -> (impregnowana strzała) ulepszona mana
Najlepsza (obok absolutnej ochrony Kapłana run) zdolność ostateczna w grze. Dzięki niej armia Sylwanu zadaje największe obrażenia ze wszystkich nacji i jest w stanie wygrać każdą bitwę. Moim zdaniem dążenie do szczęścia natury powinno być głównym celem rozwoju każdego Łowcy.logistyka -> znajdowanie drogi, (bezbłędny strzał) cichy prześladowca -> znajomy teren
magia światła -> mistrz gniewu -> wichura -> (impregnowana strzała) ulepszona mana
Zdolności specyficzne
Gniew naturyTalent nadrzędny: atak
Działanie: Jednostki Sylwanu w armii Łowcy otrzymują premię +1 do maksymalnych obrażeń.
Wymagania: szał bitewny
Dobra zdolność. Dzięki niej i szałowi bitewnemu nasze jednostki będą zadawać średnio 1,5 punktu obrażeń więcej.
Głównodowodzący
Talent nadrzędny: dowodzenie
Działanie: Obrona Łowcy zwiększa się o +1. Do jego armii dołączają Tancerze ostrzy w liczbie równej 10 plus 10 za każde dwa tygodnie czasu gry.
Wymagania: werbunek
Słaba zdolność. Dodatkowe jednostki co prawda się przydadzą, ale Łowca i tak posiada bardzo wysoką obronę, więc nie trzeba jej wzmacniać.
Szczęście elfów
Talent nadrzędny: szczęście
Działanie: Szczęśliwy atak zadaje 25% obrażeń więcej.
Wymagania: szczęście żołnierza, pomysłowość, deszcz strzał* (mściciel)
Jedna ze zdolności wymaganych do umiejętności ostatecznej – i dobrze, bo świetnie ze sobą współgrają. Nawet bez tego jest warta wyboru, zwłaszcza jeśli posiadamy artefakty zwiększające nasze szczęście.
Impregnowana balista
Talent nadrzędny: machiny wojenne
Działanie: Zdolność impregnowana strzała działa także na Balistę.
Wymagania: balista, impregnowana strzała* (mściciel)
Dobra zdolność. Co prawda impregnowana strzała pożera wtedy naprawdę mnóstwo many, ale pozwoli także znacznie szybko wykończyć nasz główny cel lub przekląć całą armię przeciwnika.
Poznaj wroga swego
Talent nadrzędny: oświecenie
Działanie: Szanse powodzenie talentu mściciel wzrastają o 10%.
Wymagania: wyjątkowa intuicja
Dość słaba zdolność. Przy tak wysokich wartościach (40%/50%) 10% jest małą premią.
Proponowany rozwój umiejętności
W poniższym fragmencie przedstawiam proponowany rozwój wszystkich umiejętności w grze. Nie biorę pod uwagę talentów wymaganych do zdolności ostatecznej, gdyż je powinien poznawać każdy. Z poniższych dla naszych postaci możemy wybrać jeden dodatkowy (teoretycznie dwa, ale na to nie wystarcza poziomów).Atak -> łucznictwo, szał bitewny -> gniew natury
Obrona -> witalność -> utrzymanie pozycji, moc wytrzymałości
Dowodzenie -> werbunek -> aura szybkości, głównodowodzący
Machiny wojenne -> balista -> trójstrzałowa balista, (impregnowana strzała) impregnowana balista
Magia mroku -> mistrz umysłu -> pieczęć ciemności, rozproszenie mroku
Magia zniszczenia -> mistrz ognia -> tajemnice zniszczenia -> zapłon
Magia przywołania -> mistrz przywołania -> równowaga żywiołów, wygnanie
Talent magiczny -> regeneracja many, tajemny trening -> odbicie zaklęcia
Oświecenie -> inteligencja -> absolwent, nagroda czarodzieja