Umiejętność klasowa
Kontratak
Podstawowy: 1. Wszystkie jednostki w armii Rycerza zadają podczas kontrataku obrażenia większe o 5%. 2. Pozwala szkolić ludzkie jednostki Przystani (Chłop, Łucznik, Zbrojny, Kapłan i Kawalerzysta oraz ich ulepszenia) i podnosić ich poziom o 1 na tydzień.Lepszy: 1. Wszystkie jednostki w armii Rycerza zadają podczas kontrataku obrażenia większe o 20%. 2. Pozwala szkolić ludzkie jednostki Przystani (Chłop, Łucznik, Zbrojny, Kapłan i Kawalerzysta oraz ich ulepszenia) i podnosić ich poziom o 1 na tydzień. Koszt tej operacji zmniejsza się o 15%.
Ekspercki: 1. Wszystkie jednostki w armii Rycerza zadają podczas kontrataku obrażenia większe o 20%. 2. Pozwala szkolić ludzkie jednostki Przystani (Chłop, Łucznik, Zbrojny, Kapłan i Kawalerzysta oraz ich ulepszenia) i podnosić ich poziom o 1 na tydzień. Koszt tej operacji zmniejsza się o 30%.
Kontratak doskonały (dostępne dzięki Wisiorowi mistrzostwa): 1. Wszystkie jednostki w armii Rycerza zadają podczas kontrataku obrażenia większe o 25%. 2. Pozwala szkolić ludzkie jednostki Przystani (Chłop, Łucznik, Zbrojny, Kapłan i Kawalerzysta oraz ich ulepszenia) i podnosić ich poziom o 1 na tydzień. Koszt tej operacji zmniejsza się o 45%.
Średnio użyteczny talent. Podwyższone obrażenia podczas kontrataku są przydatne, ale biorąc pod uwagę fakt, że przeciwnik woli atakować nasze jednostki jedną po drugiej większością armii, będzie to rzadko używane. Trening potrafi przynieść duże korzyści, ale raczej go nie przeprowadzałem – głównie z zapominalstwa. Należy także pamiętać, że jego koszt jest raczej niemały (3x większy niż jednostki, na którą trenujemy).
Zdolności podstawowe
Eksperckie szkolenieDziałanie: Zmniejsza koszt treningu o 35%.
Wymagane do: kara boska (atak), ostatni bastion (obrona), ognisty gniew (magia zniszczenia)
Jeśli często szkolisz stworzenia, koniecznie musisz posiadać tę zdolność – pozwala ona zaoszczędzić sporo złota. Należy zaznaczyć, że nawet z nią nie spadnie on poniżej dwukrotnego kosztu jednostki, na którą trenujemy.
Łaska
Działanie: Zdolność aktywowana. Wszystkie jednostki w armii Rycerza otrzymują premię +1 do ataku, obrony i morale oraz +10% do inicjatywy. Czas działania tej zdolności wynosi 2 + 0,25 * poziom_bohatera rund.
Wymagane do: anioł stróż* (magia światła)
Takie sobie małe błogosławieństwo. Jeśli straciliśmy całą manę lub bitwa jest niewymagająca, to możemy go użyć. W innym wypadku nie warto, gdyż nie przynosi wielkich korzyści.
Święta szarża
Działanie: Zdolność aktywowana. Rycerz łączy się z wybraną jednostką sojuszniczą. Za każdym razem, gdy wspomniane stworzenie zostaje zaatakowane, bohater bierze na cel napastnika i zadaje mu takie obrażenia, jakby jego poziom był o 3 wyższy niż w rzeczywistości. Aktywacja świętej szarży zajmuje herosowi połowę tury.
Wymagane do: boskie przewodnictwo (dowodzenie), upadły rycerz* (magia mroku)
Moim zdaniem najsłabsza zdolność tego typu. Aktywuj ją tylko wtedy, gdy masz pewność, że dana jednostka będzie celem co najmniej jednego przeciwnika – inaczej tylko stracisz czas, a szkoda zmarnować podwyższone obrażenia.
Zdolność ostateczna
Niepowstrzymana szarżaDziałanie: Zdolność święta szarża zadaje potrójne obrażenia.
Wymagania:
obrona -> witalność -> utrzymanie pozycji -> (eksperckie szkolenie) ostatni bastion
dowodzenie -> werbunek -> (święta szarża) boskie przewodnictwo -> empatia
magia światła -> mistrz łask, mistrz odwołania -> (łaska) anioł stróż
Jedna ze słabszych zdolności ostatecznych. Jak możesz przeczytać wyżej, świętej szarży nie uważam za użyteczną zdolność, tak więc jej wzmacnianie jest niezbyt przydatne. Trzykrotnie większe obrażenia to jednak olbrzymia ilość, która skutecznie zniechęci wroga do ataku na wybraną jednostkę. No i umiejętności do niej wymagane należą do najużyteczniejszych dla Rycerza.dowodzenie -> werbunek -> (święta szarża) boskie przewodnictwo -> empatia
magia światła -> mistrz łask, mistrz odwołania -> (łaska) anioł stróż
Zdolności specyficzne
Anioł stróżTalent nadrzędny: magia światła
Działanie: Gdy wszystkie jednostki w armii Rycerza zginą w walce, na polu bitwy pojawia się Archanioł, który rzuca czar wskrzeszenie na losowo wybrany oddział.
Wymagania: mistrz łask, mistrz odwołania, łaska* (kontratak)
Moim zdaniem nieprzydatna umiejętność. Jeśli wszystkie nasze jednostki zginą w walce, to wskrzeszone stworzenia raczej nam bohatera nie uratują.
Upadły rycerz
Talent nadrzędny: magia mroku
Działanie: Wszystkie jednostki w armii Rycerz otrzymują karę -1 do morale, ale jego siła czarów rośnie o +5 podczas rzucania czarów magii mroku.
Wymagania: święta szarża* (kontratak)
Przydatna zdolność. Biorąc pod uwagę łatwość uczenia się dowodzenia przez Rycerzy, kara do morale jest pomijalna, a premia do efektywnej siły czarów dość wysoka. Niektórym wybór upadłego rycerza może jednak nie pasować ze względów fabularnych.
Proponowany rozwój umiejętności
W poniższym fragmencie przedstawiam proponowany rozwój wszystkich umiejętności w grze. Nie biorę pod uwagę talentów wymaganych do zdolności ostatecznej, gdyż je powinien poznawać każdy. Z poniższych dla naszych postaci możemy wybrać jeden dodatkowy (teoretycznie dwa, ale na to nie wystarcza poziomów).Atak -> szał bitewny -> moc prędkości, (eksperckie szkolenie) kara boska
Szczęście -> odporność na magię, szczęście żołnierza -> klątwa umarlaka
Machiny wojenne -> katapulta, balista -> trójstrzałowa balista
Logistyka -> znajdowanie drogi -> pochód śmierci, znajomy teren
Magia mroku -> mistrz klątw, (święta szarża) upadły rycerz -> cios cierpienia
Magia zniszczenia -> mistrz ognia -> wybuch many, (eksperckie szkolenie) ognisty gniew
Magia przywołania -> mistrz przywołania -> równowaga żywiołów, wygnanie
Talent magiczny -> magiczna intuicja -> tajemny talent -> odwrócenie uwagi
Oświecenie -> inteligencja -> absolwent, nagroda czarodzieja