Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Porady • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Porady


    Porady

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Porady
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 05.04.2012

    Jeśli piwo ci nie pomogło to ten zbiór porad zrobi to na pewno. Siadaj chłopie przy stoliku i słuchaj uważnie, bo nie będę powtarzał. Na wstępie dodam także, że porady te zostały zapisane na podstawie własnych spostrzeżeń oraz porad Damiena Foletto.

    • Często używaj pauzy (spacja), ponieważ jest ona główną cechą różniącą gry na silniku Infinity od innych cRPG-ów. Podczas pauzy można wydawać drużynie rozkazy, które po powrocie do gry zostaną przez nią wykonane.
       
    • W Icewind Dale II istnieje takie coś jak podświetlanie skrytek i drzwi. Wciskając klawisz "Alt", podświetlisz wszystko, co można otworzyć.
       
    • Szybkie zapisywanie (Quick-Save), przypisane do klawisza "Q", może często ocalić ci życie. Często zapisuj grę, a będziesz pewny, że nie zatniesz się w jakimś momencie gry.
       
    • Jeżeli nie zrobiłeś Quick-Save'a a zabito cię, to wiedz, że zawsze możesz wczytać Auto-Save, który jest automatycznie zapisywany przy przechodzeniu między lokacjami lub ważnych momentach.
       
    • Staraj się także zapisywać grę na osobnym Savie po przejściu do kolejnego etapu gry.
       
    • Pamiętaj, aby wykorzystywać umiejętności oraz czary bohaterów. Dzięki nim każda walka będzie o wiele prostsza.
       
    • Bardzo pożyteczną rzeczą jest Dziennik. Dzięki niemu możesz wybrnąć nawet z najgorszego Questu.
       
    • Jeśli posiadasz złodzieja w drużynie, to wykorzystuj jego umiejętność kradzieży gdzie tylko można. Pamiętaj także, aby przed tym czynem zapisać grę, bo wiele ludzi źle zareaguje na próbę rabunku.
       
    • Jeżeli walczysz z dużą grupą słabych wrogów to staraj się razić ich czarami grupowymi, typu kula ognia lub łańcuch piorunów.
       
    • Podczas walki z grupą, która ma w składzie maga, postaraj się, by twoi łucznicy jak najszybciej go unieszkodliwili. Warto używać bełtów lub strzał ukąszeń, które nie pozwalają magowi rzucać czarów.
       
    • Jeżeli napotkasz grupę silniejszą od siebie, nieraz nie warto pokazywać się wszystkim naraz. Można powolutku podchodzić, aż zobaczy cię jeden z nich i gdy zacznie cię gonić, ty trochę się wróć, a twoja drużyna poradzi sobie z jednym przeciwnikiem. Można tak zrobić z całą ekipą wroga.
       
    • Jeśli chcesz coś kupić, ze sprzedawcą rozmawiaj zawszę postacią z największą charyzmą. Wtedy ceny będą niższe, a ty będziesz mógł sprzedać swoje towary drożej.
       
    • Przy walce z potężnym wrogiem warto przyzwać sobie dużo potworów jako mięso armatnie.
       
    • Jeśli zamierzasz przywoływać zarówno żywiołaki/demony jak i potwory/zwierzęta najpierw przywołaj te drugie, zgromadź je wokół twojego maga a następnie rzuć na wszystkich Magiczny Okrąg Przeciwko Złu. Nie ma nic gorszego niż atakowanie ich przez przywołanego właśnie przez ciebie demona/żywiołaka.
       
    • Żywiołaki i demony atakują tylko najbliższą postać bez Ochrony Przed Złem. To oznacza, że nawet jeśli skończy ci się OPZ, upewnij się że jest stoisz dalej od żywiołaka niż najbliższy wróg i wszystko skończy się pomyślnie.
       
    • W IwD II inteligencja jest o wiele ważniejsza niż w poprzedniej części gry. Od niej zależy ilość umiejętności, więc lepiej dawać do niej punkty niż do charyzmy.
       
    • Staraj się jeden przedział w przedmiotach podręcznych zarezerwować na mikstury leczące, które podczas ciężkiej walki mogą uratować nam rzycie.
       
    • Wiele mikstur nigdy nie wykorzystujemy, więc lepiej je sprzedawać. Można dużo zarobić !
       
    • Tak jak i w Baldur's Gate 2, tak i w Icewind Dale 2 znajdziemy takie przedmioty jak sakwy, skrzynki na mikstury i zwoje oraz torby przechowywania. Dzięki nim możemy zachować porządek w naszym ekwipunku.
       
    • Walcząc zwracaj uwagę na okienko dialogowe. Wszelkie ważne komunikaty jak na przykład na jakie obrażenia jest podatna dana bestia pojawiają się właśnie tam.
       
    • Odpędzanie nieumarłych przydaje się podczas walki z istotami nieumarłymi. Na wyższym poziomie, dzięki tej umiejętności można nawet zabijać co słabsze jednostki.
       
    • Szukaj wskazówek. Wiele z zagadek i zadań ma kilka rozwiązań. Czasami najbardziej oczywista (ZABIĆ ICH WSZYSTKICH!) droga przejścia nie jest najlepszym rozwiązaniem. (To chyba najlepiej świadczy o ewolucji serii - fanatycy Hack & Slash wybiorą drogę podobną do jedynki, natomiast reszta - bardziej dyplomatyczne rozwiązanie.
       
    • Grając łowcą lub druidem upewnijcie się, że przed wejściem do budynków zmieniliście zestaw czarów. Nie możecie użyć oplątania i kilku innych wewnątrz budowli.
       
    • Kapłan na wyższych poziomach rzucając czar Animacja Umarłego potrafi przyzwać naprawdę potężnego kostka. Może nim być nawet Apokaliptyczny Kościany Strażnik. Dobrze jest mieć kilka tych czarów pod ręką.
       

     




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 15:22  

    Wszystkie plusy nie działają?W umiejętnościach to by oznaczało osiągnięcie maksymalnej dostępnej rangi,w cechach nie wiem.

    Zielak89
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 15:37  

    chodzi oto ze na poczatku przy tworzeniu druzyny moge rozdysponowac plusy gdzie chce. Ale jak juz gram misje i przechodze poziomy to nie moge sobie zwiekszyc ani sily, ani charyzmy. Jedyne co moge zwiekaszac to czaroznastwo, blef itd.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 16:18  

    A na jakich poziomach masz bohaterów?Może po prostu jeszcze nie nadszedł czas na zwiększenie cech?To się odbywa co 4 poziomy o ile dobrze pamiętam.

    Zielak89
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 21:11  

    ja mam ich wlasnie albo na 3 albo na 4.

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 21:39  

    Cechy mozna zwiekszac tylko na poziomach: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28.

    Zielak89
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 22:09  

    nom ,wlasnie zauwazylem na 4 poziomie. szkoda ze zwieksza sie je tak malo razy.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 8:37  

    Icewind Dale to nie Neverwinter Nights :)

    Gabriel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.10.2007 o 19:11  

    icewind dale II to nie diablo!

    Rodrian
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.02.2008 o 14:49  

    Zgodzę się z przedmówcami. Icewind Dale II to nie Diablo ani żaden Dungeon Siege żeby wyrzynać wszystkich naokoło. Ja się potrafię wczuć w jakąś grę i szkoda mi np. zabijać jakichś miłych kolesi ;)

    Neithan Uchiha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.02.2008 o 21:01  

    Nie chodzi tylko o zabijanie wszystkich dookoła!! Dobrze, że w Icewind II mamy od razu wrogów z zabicie jakiegoś praworządnego dobrego. Przynajmniej wiadomo kogo można likwidować, a kogo nie;-)

    Ricko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.03.2008 o 18:23  

    Po co w ogóle zabijać fajnych ludziów? Ja zawsze gram praworządnie dobrze i prawie wszystkie postacie kochają moich najemników. Jeżeli im pomagam to niekiedy fajne prezenciki dostaję i szafa gra!!!

    K0v3r1S
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.04.2008 o 15:07  

    Moim zdaniem szkoda że w Icewind Dale II nie ma reputacji tak jak W BG 1 czy BG2. Reputacja dużo dawała. Przynajmniej nie każdy by zabijał osoby dobre tylko dla PD. Powinni dać jakąś Świętą Inkwizycję która się składa z 6 paladynów, maga i kapłana oraz żeby byli silni wręcz nie do zabicia. Wtedy część graczy musiała by obejść się bez fajnych przedmiotów i dodatkowego EXP'a bo zaatakowała by ich ŚI :).

    4mat4
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.07.2008 o 10:33  

    Ja jak gralem w ta gre stosowalem taka taktyke ze podchodzilem lotrzykiem w srodek wroga, rzucalem na niego nienaruszalna sfere outilouka (czy jakos tam) i nawalalem obszarowkami :) bardzo latwo i szybko szlo, do tego kazda postac miala bron dystansowa i siekala wroga na odleglosc, podczas gdy wrog atakowal lotrzyka.

    Kruk
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2008 o 12:23  

    Atak na wszystkich szturmem, lub krzyżowy ogień obszarówkami. I szafa gra...

    RFD
     

    Wędrowiec
    Temat: punkt 17
    Dodany: 07.01.2009 o 14:19  

    RZYCIE !$@#$#@%!!!!!!! ARGH pisze się przez Ż

      
     

    Radny | Komentarzy: 353
    Temat: Ja myślę, że rzycie też :P
    Dodany: 07.01.2009 o 14:25  

    Ja myślę, że rzycie też :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Myslę Orish, że masz rację....
    Dodany: 26.04.2009 o 17:36  

    Myslę Orish, że masz rację. W pkt. 3 jest "życie", w pkt. 17 chodzi o "rzycie". Autor tekstu chciał być kulturalny... :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Racja rzyć jest bardzo ważn...
    Dodany: 22.08.2009 o 16:15  

    Racja rzyć jest bardzo ważna.Jak dla posłańca tak samo i dla poszukiwacza przygód!

    Biały NIedźwiedź
     

    Wędrowiec
    Temat: Te porady trochę mi się prz...
    Dodany: 21.01.2012 o 15:30  

    Te porady trochę mi się przydadzą, bo właśnie za niedługo zamierzam pograć w tą gierkę :) stron

    mm
     

    Wędrowiec
    Temat: jak już to są dwie rzyci ni...
    Dodany: 05.04.2012 o 16:40  

    jak już to są dwie rzyci nie "rzycie" mądrale:D



    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw