Warto zrobić teraz porządek w swoich rzeczach, sprzedać to, co można. Book of Fables, TX Coder, Spool Handle można wyrzucić. Kierujemy się do Mariny i wypytujemy o plotki, a potem o Brombadeg. Idziemy do muzeum. Tam podchodzimy do ściany, gdzie znajduje się łamigłówka. Prawidłowa kolejność to: scared imp, angry demon, laughing devil, silent devil, surprised imp, happy demon. W ten sposób oczom naszym ukaże się ukryta przystań ze specjalną łodzią. Przy pomocy Wikium’s Power Glob doprowadzamy ją do używalności i ruszamy w morze.
Nie spotkałam się jeszcze w żadnej grze RPG z tak naszpikowanym wrogami morzem jak w „Wizardry VII”. Niekiedy walki zdarzają się co dwa-trzy pola. Na dodatek morze jest dość duże i łatwo na nim się zgubić. Opiszę zatem najkrótszy kurs na interesujący nas obszar. Wypływamy z New City i płyniemy prosto na południe do nowej lokacji. W jej centralno-zachodniej części są trzy, położone tuż koło siebie wyspy. Przepływamy między nimi. Od zachodniego brzegu tej południowo-zachodniej kierujemy się dalej na zachód, aż dotrzemy do następnej mapki. Tu płyniemy na południe, a potem wzdłuż brzegu na zachód. Ujrzymy ścianę mgły. Zapisujemy grę i wpływamy w nią, trzymając kurs na wprost. Przy odrobinie szczęścia unikniemy raf. Po dotarciu do ściany używamy Coil of the Serpent, a wrota przed nami stają otworem. Znowu zapisujemy grę i wpływamy do środka.
Nie spotkałam się jeszcze w żadnej grze RPG z tak naszpikowanym wrogami morzem jak w „Wizardry VII”. Niekiedy walki zdarzają się co dwa-trzy pola. Na dodatek morze jest dość duże i łatwo na nim się zgubić. Opiszę zatem najkrótszy kurs na interesujący nas obszar. Wypływamy z New City i płyniemy prosto na południe do nowej lokacji. W jej centralno-zachodniej części są trzy, położone tuż koło siebie wyspy. Przepływamy między nimi. Od zachodniego brzegu tej południowo-zachodniej kierujemy się dalej na zachód, aż dotrzemy do następnej mapki. Tu płyniemy na południe, a potem wzdłuż brzegu na zachód. Ujrzymy ścianę mgły. Zapisujemy grę i wpływamy w nią, trzymając kurs na wprost. Przy odrobinie szczęścia unikniemy raf. Po dotarciu do ściany używamy Coil of the Serpent, a wrota przed nami stają otworem. Znowu zapisujemy grę i wpływamy do środka.