Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Czarnystaw • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Solucja


    Czarnystaw

    Działy gier » Neverwinter Nights » Poradniki » Solucja
    Autor: Insha
    Utworzono: 17.08.2009
    Aktualizacja: 31.07.2011

    By dostać się do dzielnicy, musisz minąć tereny nazywane ziemią niczyją, będące zrujnowanymi pozostałościami po domach, w których w lepszych czasach zamieszkiwała służba szlachciców z Czarnystawu. Przy wejściu na nie spotkasz Cendrana, który poprosi cię o zrobienie choć małego kroku w stronę polepszenia tutejszej sytuacji – zabicie bossa, półorka Loxara. Znajdziesz go, idąc główną i właściwie jedyną ulicą, w zniszczonej wieży. Jego głowę dostarcz zleceniodawcy, a otrzymasz 100 PD i + 3 pkt do dobrego charakteru.

    1. Formosa
    2. „Pod pustą ławą”
    3. Posiadłość Rumbottoma
    4. Posiadłość Hodgego
    5. Zoo
    6. Dom Milly
    7. Posiadłość Meldanena

    Zadania poboczne

    Zawody w karczmie „Pod pustą ławą”

    W czarnystawowej gospodzie organizowane są bijatyki. Aby móc wziąć w nich udział, należy mieć przepustkę od Graxxa z Targowiska Awanturników. Jeśli jesteś wojownikiem, dostajesz ją bez przymusu przekonywania go, że się nadajesz. Porozmawiaj z barmanem karczmy, a da ci klucz do piwnicy, gdzie znajduje się owy klub. Zwróć się do organizatorki Kellisai, by poznać zasady i rozpocząć swą pierwszą walkę. Przed każdą z nich możesz też popytać ludzi o swoich przeciwników, by lepiej się przygotować. Pierwszy pojedynek stoczysz z krasnoludem Hruskiem. Następnie przyjdzie ci zmierzyć się z mnichem z rasy niziołków, Fashim. Trzecią walkę stoczysz z półorkiem Agarem. Pokonanie całej trójki nie będzie niczym trudnym, bo na arenie można korzystać z pomocy towarzysza, eliksirów i magii. Jesteś o krok od przejęcia karczmy, zostało ci pokonanie jej właściciela, Klaudiusza. Nikomu dotąd się to nie udało, bowiem nie gra on czysto – należy przekupić lub też przekonać przed walką organizatorkę, by choć raz była uczciwa i również na niego rzuciła rozproszenie magii. Inaczej pojedynek może być trudny. Po wszystkim gospoda „Pod pustą ławą” należy do ciebie i możesz co tydzień pobierać od barmana zyski płynące z jej działalności (co prawda nie są to duże kwoty, ale zawsze coś).

    Odnalezienie Samuela

    W karczmie „Pod pustą ławą” przebywa Thurin, kapitan straży miejskiej. Wytłumaczy ci, że zaginął jeden z jego podwładnych i poprosi o znalezienie go. Niziołek jest przetrzymywany u Meldanena w więzieniu. Twoją nagrodą będzie 300 sztuk złota i 75 PD.

    Zoo

    Druid Nyatar z centrum miasta zleca ci uwolnienie zwierząt z zoo w Czarnystawie. Za wejście do budynku musisz zapłacić niewielką kwotę. Gdy będziesz już w środku, skieruj się korytarzem na prawo i przejdź przez drzwi. Podążaj prosto, potem skręć w lewo i idź na sam koniec korytarza, wyjdź. Znajdziesz się w ogrodzie, gdzie musisz kliknąć na drzewo, aby zamienić je w portal zwojem od elfa. Teraz wróć do budynku. Możesz zignorować wszystkie pomieszczenia oprócz tego na prawo, ale zawsze warto je odwiedzić dla dodatkowego doświadczenia, tym bardziej, że w jednym znajduje właściciel zoo warty najwięcej. W każdym razie to w tym na prawo, gdzie przebywa dozorca zwierząt, umiejscowiona jest dźwignia otwierająca klatki i bezpośrednie przejście do nich. Porozmawiaj z każdym z czterech zwierząt i każ im biec do ogrodu. Potem sam tam idź i powiedz im, by przeszły przez portal. Teraz pozostaje ci tylko wrócić do Nyatara.

    Kradzież dzieł sztuki

    Ofala z „Księżycowej Maski” zleca kradzież trzech dzieł sztuki z posiadłości szlachciców. W Czarnystawie znajdziesz aż dwa z nich: obraz w rezydencji Rumbottoma i urnę u Hodgego, którego dom naszpikowany jest pułapkami, więc uważaj. Tego pierwszego natomiast zastaniesz w swojej posiadłości, ale nie podniesie alarmu. Portret jest w tym samym pokoju, co szlachcic.

    Główne zadanie

    Na placu możesz spotkać Formosę. Walczy ona o dostęp do magazynu z żywnością Meldanena, tutejszego czarownika. Możesz zgodzić się dla niej zdobyć klucz do niego. Przy okazji namawia cię także do unicestwienia maga, na dowód masz przynieść jego srebrny ząb.

    Masz dwa sposoby na dostanie się do domu czarownika. Na placu przed zoo kręci się Milly, sprzątaczka. Porozmawiaj z nią i wypytaj o Meldanena. Wyzna ci, że kiedyś coś ją z nim łączyło i w jej mieszkaniu znajduje się portal prowadzący do jego posiadłości. Innym wyjściem jest udanie się pod główną bramę jego domu i zabicie/przekonanie do wpuszczenia (postrasz go Aribeth) strażnika. Niezależnie od drogi w końcu trafisz na półorka Grommina. Wkręć mu, że jesteś przyjacielem jego pana, a otworzy ci pewne drzwi. Ogólnie trzeba rzec, żebyś zaglądał do każdego z pomieszczeń, jednym z nich na przykład jest więzienie, gdzie przetrzymywany jest członek straży z innego zadania. Odszukaj schody na dół, są w centrum mapy, a dojdziesz tam z zachodniego skrzydła. Nieważne którym korytarzem pójdziesz, znajdziesz się w pokoju, gdzie więziona jest zbiegła z akademii driada. Gdy tylko się do niej zbliżysz, pojawi się Meldanen i stoczysz z nim walkę, po której się podda. Masz całkiem sporo do wyboru, co z nim zrobić. Ja proponuję zmusić go do oddania 500 sztuk złota, swojego zęba, klucza do magazynu oraz do celi. Tym ostatnim uwolnij driadę i weź od niej pukiel jej włosów, zaniesiesz go Aribeth.

    Teraz możesz wrócić do Formosy i odebrać nagrodę w postaci 500 sztuk złota i naszyjnika mądrości +1 za rzekome zabicie czarownika i zabranie mu klucza do magazynu.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    nike
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo ladny artykul:)
    Dodany: 17.01.2012 o 21:59  

    Bardzo ladny artykul:)



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw