Artefakty
Nazwa: Kościany pierścień
Opis: Takie pierścienie są dziełem kapłanów Myrkula. Wykonywane są z kamienia, kości słoniowej lub kości, ale nigdy z metalu. Zapewniają posiadaczom niewrażliwość na wyssanie poziomu i ataki wysysające cechy.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: Wyssanie poziomu/cechy
Wymagania:
Poziom 4
Wiedza 11
Komentarz: Słabszy artefakt, jednak dość użyteczny. Jeżeli żaden z twoich przedmiotów nie daje ci tej odporności, wstrzymaj się ze sprzedażą. Nigdy nie wiadomo, kiedy natkniesz się np. na wampiry, a wtedy włożenie tego pierścienia może uratować ci życie.
Nazwa: Mniejszy pierścień mocy
Opis: Mynseril Lostbone był potężnym kapłanem Malara, który uwielbiał krwawe walki i bitwy, ale czuł, że takie starcia za szybko się kończą. Studiując zdolność regeneracji trolli, doszedł do wniosku, że grupa wojowników posiadających taką zdolność zapewniłaby mu coś więcej niż tylko rozrywkę. Zlecił więc wykonanie pewnej liczby takich potężnych pierścieni. Kiedy zostały ukończone, przekazał je najbardziej zażartym wojownikom, którzy na polu bitwy nierzadko byli przeciwnikami.
Opis statystyk:
Odporność na obrażenia: Elektryczność Odporność 5 / -
Odporność na obrażenia: Ogień Odporność 5 / -
Odporność na obrażenia: Zimno Odporność 5 / -
Regeneracja 1
Wymagania:
Poziom 8
Wiedza 15
Komentarz: Całkiem przyjemna zabawka dla klas walczących. Oczywiście z czasem znajduje się znacznie potężniejsze przedmioty, ale w okolicach 8-10 poziomu stanowi dość użyteczny element wyposażenia.
Nazwa: Pierścień Aribeth
Opis: Kiedyś była to pamiątka rodowa elfickiego paladyna Tyra. Pierścień ten zaginął, gdy jego właściciel padł w walce.
Opis statystyk:
Odporność na zaklęcia 18
Wymagania:
Poziom 14
wiedza 19
Komentarz: Daje całkiem przyzwoitą ochronę przed magią. Zalecany dla postaci na poziomie 14-16 cierpiących na "zbyt niską ochronę przed magią".
Nazwa: Pierścień bitwy czarów
Opis: Takie potężne pierścienie z Netherilu były najczęściej wykonywane ze złota, z dodatkiem kilku niewielkich kul srebra. Pierścień ułatwia identyfikację zaklęć, które są rzucane w pobliżu jego posiadacza. W przypadku niepożądanych efektów zaklęć pozwala także rzucić raz dziennie zaklęcie Rozproszenia Magii.
Opis statystyk:
Premia do umiejętności: Czaroznawstwo 10
Rzucanie zaklęcia: Rozproszenie Magii (10) 1 użycie/dzień
Wymagania:
Poziom 10
Wiedza 17
Komentarz: Ze względu na zmagazynowane zaklęcie Rozproszenia, warto go mieć w ekwipunku, tak na wszelki wypadek.
Nazwa: Pierścień dowódcy
Opis: Bitewni Czarodzieje z Cormyru wykuwają takie pierścienie na potrzeby wojska. Gdy jego posiadacz zna odpowiednie słowo mocy, za pomocą Pierścienia Dowodzenia można rzucać użyteczne zaklęcia Otwarcia i Światła.
Opis statystyk:
Premia do KP 2
Premia do Rzutu Obronnego: Uniwersalny 2
Rzucanie zaklęcia: Kołatka (3) 1 użycie/dzień
Światło Normalne (15m) Żółty
Wymagania:
Poziom 12
Wiedza 18
Komentarz: Dość praktyczny przedmiot. Postać na poziomach 12-15 może go mieć w zestawie podstawowym, tzn. cały czas na sobie. Jeżeli w drużynie nie ma bohaterów mających dużą praktykę w otwieraniu zamków, kołatka okazuje nad wyraz użyteczna.
Nazwa: Pierścień drżenia
Opis: Pierścień jest ciepły w dotyku. Jeśli się go założy, przyśpiesza proces naturalnego ogrzewania ciała. Postać staje się troszkę niezgrabna, a poza tym ma gorszą kondycję. Jednakże pierścień chroni przed niemal każdym zimnem, więc czasem warto go nosić pomimo efektów ubocznych.
Opis statystyk:
Obniżenie współczynnika: Kondycja -1
Obniżenie współczynnika: Zręczność -1
Odporność na obrażenia: Zimno Odporność 40 / -
Wymagania:
Poziom 12
Wiedza 18
Komentarz: Kolejny przedmiot, który warto mieć przy sobie, jeśli nasze odzienie nie należy do najcieplejszych. Raz, że jest parę istot zadających obrażenia od zimna, a dwa, że w czasie podróży możemy trafić do lokacji, gdzie samo przebywanie bez odpowiedniej ochrony będzie zadawało obrażenia naszej postaci.
Nazwa: Pierścień dziewięciu żywotów
Opis: Ten starożytny pierścień z Netherilu został wykonany z kości słoniowej i ukształtowany na podobieństwo pyska syczącego kota. Jego posiadasz może dziewięć razy rzucić zaklęcie Uzdrowienia.
Opis statystyk:
Rzucanie zaklęcia: Leczenie (11) 1 ładunek/użycie
Wymagania:
Poziom 16
Wiedza 22
Komentarz: Najnowsze starożytne osiągnięcie w dziedzinie miniaturyzacji. 9 apteczek w jednym pierścieniu, w dodatku z możliwością doładowania w autoryzowanym Netherilskim serwisie (choć inne metody też działają).
Nazwa: Pierścień fioletowego smoka
Opis: Takie pierścienie wykonano z mosiądzu, a na ich powierzchni wyryto fioletowego smoka - symbol rodziny królewskiej Obarskyr. Fioletowe Smoki wykorzystywały takie pierścienie do ochrony członków rodziny królewskiej przed zakusami trucicieli. Wykonano ponad 4,000 egzemplarzy. W obiegu znajduje się wiele podobnych przedmiotów: są one używane głównie przez szlachtę i kupców, którzy obawiają się trucizn.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: różne: Trucizna
Rzucanie zaklęcia: Światło (5) Nieograniczone użycia/dzień
Wymagania:
Poziom 7
Wiedza 14
Komentarz: Jeśli w czasie swoich podróży jesteś zmuszony czasem spożywać posiłek w podejrzanych lokalach, powinieneś mieć przy sobie ten pierścień. Raz, że delikatne światło pomoże ci rozpoznać, co leży na twoim talerzu, a dwa, że niewrażliwość na trucizny pozwoli ci zachować pełnię zdrowia po posiłku. Niestety pierścień ten nie ma wpływu na straty moralne poniesione w czasie takiej wieczerzy.
Nazwa: Pierścień leśnych elfów
Opis: Lady Aribeth de Tylmarande, jako dziecko, dzięki mocy takiego pierścienia, pomogła w uratowaniu rodzinnego Burzowego Lasu przed zaklęciami żądnego mocy czarodzieja z Luksanu. Pierścień został wykonany przez elfy z Kniei Neverwinter i podarowany jej przez łowcę Ansala Krwawe Ramię. Kiedyś był jedną z jej ulubionych rzeczy... ale już nie jest. Zanim stała się Paladynką Tyra był taki okres, kiedy czuła, że musi zerwać z przeszłością - zrezygnować z części samej siebie, tak by Sprawiedliwy Bóg widział, że nic na niej nie ciąży. W każdym bądź razie Lady Aribeth nie traktuje tego pierścienia jako swoją własność i przekazała go w ręce innych. Podobnie jak jego poprzednia właścicielka, ten srebrny pierścień jest zgrabny i wytrzymały, elegancki, ale drzemie w nim ukryta siła.
Opis statystyk:
Odporność na zaklęcia 16
Wymagania:
Poziom 8
wiedza 15
Komentarz: Całkiem przyjemny pierścień jeśli ktoś chce wzmocnić swoją ochronę przed magią.
Nazwa: Pierścień magicznej ochrony
Opis: Na takie potężne magiczne pierścienie jest spore zapotrzebowanie w miastach, gdzie pojedynki pomiędzy współzawodniczącymi czarodziejami są aż za częste. Nawet niedoświadczony czarodziej posiadając taki pierścień, może wytrzymać atak arcymaga - oczywiście przez krótki czas.
Opis statystyk:
Odporność na zaklęcia 14
Premia do umiejętności: Czaroznawstwo 2
Rzucanie zaklęcia: Rozproszenie Magii (5) 1 użycie/dzień
Wymagania:
Poziom 9
Wiedza 16
Komentarz: Opis podstawowy sugeruję traktować raczej jako żart dla młodych, naiwnych adeptów magii. Chociaż pierścień zapewnia niezłą odporność na zaklęcia to jednak jest przeznaczony dla postaci ok. 10 poziomu, a tym samym wobec potężniejszych przeciwników staje się, jeśli nie bezużyteczny, to przynajmniej niewystarczający.
Nazwa: Pierścień mocy
Opis: Mynseril Lostbone był potężnym kapłanem Malara, który uwielbiał krwawe walki i bitwy, ale czuł, że takie starcia za szybko się kończą. Studiując zdolność regeneracji trolli, doszedł do wniosku, że grupa wojowników posiadających taką zdolność zapewniłaby mu coś więcej niż tylko rozrywkę. Zlecił więc wykonanie pewnej liczby takich potężnych pierścieni. Kiedy zostały ukończone, przekazał je najbardziej zażartym wojownikom, którzy na polu bitwy nierzadko byli przeciwnikami.
Opis statystyk:
Odporność na obrażenia: Elektryczność Odporność 15 / -
Odporność na obrażenia: Ogień Odporność 15 / -
Odporność na obrażenia: Zimno Odporność 15 / -
Regeneracja 1
Swoboda Ruchu
Wymagania:
Poziom 19
wiedza 23
Komentarz: Starszy brat "Mniejszego pierścienia mocy", choć dający lepszą ochronę, to jednak w przeciwieństwie do niego nie wytrzymuje konkurencji ze strony innych pierścieni dostępnych na tym poziomie postaci. Odporności na żywioły są mniej niż przeciętne jak na poziom 19. Regeneracja 1, o ile użyteczna przy stosunkowo niewielkiej liczbie HP, to w czasie walki bohaterów na granicy epickości przestaje być praktycznie zauważalna. Swoboda ruchu, choć z pewnością użyteczna przy polowaniach na pająki, to na tym poziomie też przestaje być raczej potrzebna. Podsumowując, za wysokie wymagania i za niskie współczynniki sprawiają, że ten pierścień jest raczej mało przydatny dla każdego szanującego się bohatera.
Nazwa: Pierścień niewidzialności
Opis: Istnieje wiele takich pierścieni, ale ten pochodzi chyba z zestawu, należącego niegdyś do mistrza złodziejskiego, który w biały dzień pracował na zatłoczonych ulicach Waterdeep, zastępując sakiewki woreczkami z piaskiem. Kiedy ten "Piaskowy Złodziej" zdecydował się zakończyć karierę zawodową został podobno zabity za odmowę wstąpienia do miejscowej gildii złodziei. Jego pierścienie wpadły w ręce grupy, której członkowie pracowali zgodnie z opracowaną przez niego metodą.
Opis statystyk:
Rzucanie zaklęcia: Niewidzialność (3) 3 użycia/dzień
Wymagania:
Poziom 6
Wiedza 13
Komentarz: Zdecydowanie użyteczny przedmiot, nie tylko dla złodziei. Na cóż nosić mikstury niewidzialności, kiedy ta zabawka doskonale je zastępuje, mniej waży i zajmuje mniej miejsca w ekwipunku?
Nazwa: Pierścień Nomada
Opis: Kolejnym dobrze sprzedającym się thayviańskim produktem jest przedmiot, który pozwala rzucać więcej zaklęć, co bardzo przydaje się podróżującym czarodziejom. Kiedy młody i bardzo zdolny Czerwony Czarodziej, Johan Kist, stworzył ten przedmiot, jego uczeń próbował mu go ukraść, by sprzedać jako własny wynalazek. Kist złapał złodzieja i natychmiast wymyślił nowy czar, który powoli zdzierał z nieszczęśnika skórę małymi paskami. Kist jeszcze nie podzielił się z nikim tajnikami tego nowego czaru.
Opis statystyk:
Dodatkowe miejsce na zaklęcie poziomu: Czarownik Poziom 1
Dodatkowe miejsce na zaklęcie poziomu: Czarownik Poziom 2
Dodatkowe miejsce na zaklęcie poziomu: Czarownik Poziom 3
Dodatkowe miejsce na zaklęcie poziomu: Czarownik Poziom 4
Światło Jasne (20m) Niebieski
Wymagania:
Poziom 10
Wiedza 16
Komentarz: Na poziomach 10-12 jest to całkiem użyteczna zabawka. Oczywiście później dodatkowe zaklęcia poziomów 1-4 nie zrobią na nikim wrażenia, ale póki co jest to dość silny sojusznik rodem z Thay.
Nazwa: Pierścień błyskotliwej myśli
Opis: Takie pierścienie są obiektem pożądania zarówno uczonych jak i bardów. Niejeden otępiały profesor zawdzięcza swą uniwersytecką reputację jednemu z tych "przyjaciół badacza". Mają one swoją wartość także w kręgach poszukiwaczy przygód, którzy korzystają z nich do identyfikacji magicznych przedmiotów.
Opis statystyk:
Premia do umiejętności: Wiedza 5
Wymagania:
Wiedza 8
Komentarz: Element niezbędnika poszukiwacza przygód. Nigdy nie wiadomo kiedy trzeba będzie rozszyfrować starożytne runy. Co prawda poszkodowanym na umyśle klasom np. barbarzyńcy niewiele pomoże, nie zmienia to jednak faktu, że jest to szalenie użyteczny przedmiot.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.