Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Pierścienie • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Zbrojownia


    Pierścienie

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Seldon
    Utworzono: 06.03.2007
    Aktualizacja: 28.12.2009

    Pierścienie to dość popularna biżuteria noszona na palcach. Niektóre z nich są jednak potężnymi magicznymi przedmiotami.

    Pierścienie w NWN są spotykane na każdym kroku, w wielu odmianach. Od odpustowych miedzianych świecidełek, aż po potężne starożytne artefakty. Ze względu na "stopień użyteczności" można wydzielić kilka grup pierścieni:

    Błyskotki
    Przedmioty spotykane praktycznie wszędzie. Noszą je zarówno kobiety jak i mężczyźni. Z racji tego, że nie posiadają większych magicznych właściwości dla poszukiwacza przygód (wyłączając kolekcjonerów) są praktycznie bezużyteczne. Należy jednak pamiętać, że każdy kupiec z chęcią oczyści z nich Twój plecak, równocześnie znacznie zwiększając ciężar Twojej sakiewki.

    Stymulanty
    Pierścienie, których jedyną (ale jakże użyteczną) cechą jest to, że podnoszą jedną ze statystyk naszej postaci. Nie mają one osobnej historii, swojego imienia ani żadnych innych znaków szczególnych, nie zmienia to jednak faktu, że dla większości poszukiwaczy przygód są praktycznie niezbędne. Sugerowane jest, by, w miarę możliwości, mieć wszystkie możliwe stymulanty w plecaku.

    Artefakty
    Czyli to co tygry....awanturnicy lubią najbardziej. Te pierścionki, chociaż czasem wyglądające na zwykłe "Błyskotki", posiadają potężne właściwości magiczne. Każdy z nich ma swoją własną nazwę, adekwatną do właściwości i historię, którą często opowiada się po tawernach. Moc tych artefaktów ma bardzo zróżnicowane źródła, często jest cząstką mocy poprzedniego właściciela, która przepłynęła na jego ulubioną biżuterię. Czasem jest to podarek od bogów, duchów, czy innych nadprzyrodzonych mocy. Zdarzają się też pierścienie, których pochodzenie jest nieznane, choć, ze względu na "charakter" mocy, można stwierdzić, że nie chcielibyśmy się spotkać z np. poprzednim właścicielem.

    Wymagania i cechy przedmiotów podane są dla kampanii Neverwinter Nights, natomiast w modach autorskich mogą być one diametralnie różne, nawet dla pozornie identycznych przedmiotów. Przybliżony zalecany poziom jest wyłącznie sugestią autora dotyczącą przydatności pierścienia, która oczywiście nie jest w żaden sposób zobowiązująca dla poszczególnych postaci.

    Błyskotki

    Nazwa: Miedziany pierścień
    Komentarz: Pierścionek, jakich w czasie swoich podróży znajdziesz tysiące. Sprzedając go, nie dorobisz się fortuny, ale ziarnko do ziarnka...



    Nazwa: Karmazynowy pierścień
    Opis: Takie pierścienie to doskonałe źródło światła dla poszukiwaczy przygód, bo nie zajmują rąk, w których można spokojnie trzymać broń lub inny ekwipunek.
    Opis statystyk:
    Światło Normalne (15m) Czerwony
    Wymagania:
    Wiedza 6
    Komentarz: Magiczna wersja diody przy kluczykach do samochodu. Z racji tego, że w NWN nie ma samochodów można go uznać za bezużyteczny. Przedmiot z kategorii "Błyskotki" tzn. zbierz i sprzedaj.



    Nazwa: Nefrytowy pierścień
    Opis: Takie pierścienie to doskonałe źródło światła dla poszukiwaczy przygód, bo nie zajmują rąk, w których można spokojnie trzymać broń lub inny ekwipunek.
    Opis statystyk:
    Światło Normalne (15m) Zielony
    Wymagania:
    wiedza 6
    Komentarz: Kolejna latarka. Tym razem zielona.


    Stymulanty

    Nazwa: Pierścień jasnej myśli
    Opis: Młody Resino z Beregostu, dręczony głosami, które wciąż atakowały jego umysł, błagał w miejscowym kościele, aby ktoś go zabił. Rozumiejąc jego ból, ale nie potrafiąc zidentyfikować działania konkretnego demona, kapłani podjęli próbę stworzenia pierścieni, które miały oczyścić jego umysł. Niestety, choć wyostrzyły jego zmysły, nie zrobiły nic z głosami i w końcu Resino odebrał sobie życie.
    Opis statystyk:
    Premia do inteligencji (zawarta w nazwie pierścienia)
    Wymagania:

    Pierścień jasnej myśli +1
    Poziom 3
    Wiedza 10

    Pierścień jasnej myśli +2
    Poziom 7
    Wiedza 14

    Pierścień jasnej myśli +3
    Poziom 10
    Wiedza 16

    Pierścień jasnej myśli +4
    Poziom 12
    Wiedza 18

    Pierścień jasnej myśli +5
    Poziom 15
    Wiedza 20

    Pierścień jasnej myśli +6
    Poziom 16
    Wiedza 22

    Pierścień jasnej myśli +7
    Poziom 18
    Wiedza 23

    Pierścień jasnej myśli +8
    Poziom 20
    Wiedza 24

    Pierścień jasnej myśli +9
    Poziom 21
    Wiedza 24

    Pierścień jasnej myśli +10
    Poziom 21
    Wiedza 25

    Komentarz:Przedmiot niezwykle użyteczny dla czarodziei, ale przydatny też innym klasom. Zdecydowanie polecam noszenie go w ekwipunku (no chyba, że ktoś nie spełnia wymagań), ponieważ czasami trzeba wykazać się cechą, którą przy rozwijaniu postaci potraktowaliśmy akurat po macoszemu.
    Swoją drogą historyjka o Resino została chyba ukuta przez twórców pierścienia w ramach kampanii reklamowej, bo każdy pierścień ma tą samą.



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Dźwięk
    Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Dźwięk 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 21
    Wiedza 25
    Komentarz: Kolejny z przedmiotów, których nie powinno się sprzedawać. Co prawda najczęściej przydaje się w towarzystwie bardów cierpiących na głuchotę, nie zmienia to jednak faktu, że jest to bodajże jedyny pierścień dający 100% odporność na dźwięk (powody, dla których zakwalifikowano go do żywiołów, pozostają nieznane nawet dla miejscowego szamana).



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Elektryczność
    Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Elektryczność 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 21
    Wiedz 25
    Komentarz: Jeżeli dobrze biegasz, to od dzisiaj możesz bezkarnie zwymyślać kapłanów Talosa (oczywiście pomijając skutki pośrednie, np. Skrytobójców).



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Kwas
    Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Kwas 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 21
    wiedza 25
    Komentarz: Powiadają, że każde większe miasto w Faerunie zakupiło te pierścienie dla pracowników kanalizacji miejskiej (z wyjątkiem Luskan, bo oni są przyzwyczajeni do trupów walających się w kanałach).



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Ogień
    Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Ogień 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 21
    wiedza 25
    Komentarz: Właściciele tych zabawek mogą spokojnie spróbować sił w dyscyplinie magmo nurek.



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Zimno
    Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Zimno 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 21
    Wiedza 25
    Komentarz: Spanie na śniegu nie wyjdzie na zdrowie większości istot żywych, jednakże właściciele tego pierścienia należą do tej niewielkiej grupy szczęśliwców, dla której "zamarznięcie" jest tylko hasłem na 12 liter z "e" na końcu.



    Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Uniwersalny
    Opis:Druxus Rhym, jeden ze znaczniejszych Czerwonych Czarodziejów z Thay stworzył tylko kilka takich wyjątkowych pierścieni. Jego sojusznicy otrzymali je za to, że pomogli Druxusowi zdobyć większą potęgę. Kilka innych pierścieni posłużyło do przekupienia władców, którzy próbowali powstrzymać wzrost enklaw Czerwonych Czarodziejów. Niektórzy magowie podejrzewali, że Druxus może mieć jakiś mroczniejszy cel w rozdawaniu tych pierścieni, ale jak na razie nie ma na to żadnego dowodu.
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Elektryczność 100% niewrażliwości
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Kwas 100% niewrażliwości
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Ogień 100% niewrażliwości
    Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Zimno 100% niewrażliwości
    Wymagania:
    Poziom 33
    Wiedza 51
    Komentarz: Cóż można powiedzieć, ochrona marzenie. Jeżeli choćby pijak w tawernie (pomijając fakt, że są oni z reguły zadziwiająco dobrze poinformowani) wymamrocze coś, co pozostawia cień wątpliwości, że ów pierścień jest gdzieś w okolicy - idź go poszukać (pierścienia, nie pijaka).



    Nazwa: Pierścień Ochrony
    Opis: Ten i wiele innych pierścieni tego typu zostały stworzone do ochrony synów króla Casttera De'wessa, choć nie wiadomo przez kogo. Przez co najmniej trzynaście pokoleń znajdowały się w posiadaniu członków tej rodziny i wszystkie przepadły na przestrzeni zaledwie jednej generacji. Podobno przyczyną ich zniknięcia była waśń pomiędzy potomkami króla i dziedzicami ich stwórcy.
    Opis statystyk:
    Premia do KP zawarta w nazwie
    Wymagania:

    Pierścień Ochrony +1
    Poziom 1
    Wiedza 9

    Pierścień Ochrony +2
    Poziom 5
    Wiedza 11

    Pierścień Ochrony +3
    Poziom 7
    Wiedza 14

    Pierścień Ochrony +4
    Poziom 10
    Wiedza 16

    Pierścień Ochrony +5
    Poziom 11
    Wiedza 18

    Pierścień Ochrony +6
    Poziom 17
    Wiedza 22

    Pierścień Ochrony +7
    Poziom 20
    Wiedza 24

    Pierścień Ochrony +8
    Poziom 21
    Wiedza 25

    Pierścień Ochrony +9
    Poziom 22
    Wiedza 27

    Pierścień Ochrony +10
    Poziom 23
    Wiedza 32

    Komentarz: Tego typu pierścienie są chyba najbardziej rozpowszechnioną wśród bohaterów biżuterią. Czarownik czy wojownik, bard, czy barbarzyńca, wszyscy doceniają tą niewidzialną, ale jakże skuteczną ochronę.



    Nazwa: Pierścień Odporności
    Opis: Jagen Marsk, szlachcic z Turmish, był bardzo niezadowolony, że nie mógł nosić jednocześnie więcej niż dwóch magicznych pierścieni, chociaż chciał korzystać z wielu. Prowadził więc badania nad połączeniem mocy magicznych pierścieni. Tak naprawdę chciał połączyć niewidzialność z teleportacją, ale musiał się zadowolić tym pierścieniem, który zapewniał odporność ma magię i użyteczne źródło światła. Sprzedaje teraz takie pierścienie, aby uzyskać środki na pokrycie badań mających doprowadzić do powstania potężniejszych kombinacji.
    Opis statystyk:
    Premia do Rzutu Obronnego: Uniwersalny (zawarta w nazwie)
    Światło Normalne (15m) Pomarańczowy
    Wymagania:

    Pierścień Odporności +1
    Poziom 4
    Wiedza 11

    Pierścień Odporności +2
    Poziom 8
    Wiedza 15

    Pierścień Odporności +3
    Poziom 11
    Wiedza 18

    Komentarz: Seria całkiem użytecznych przedmiotów dla postaci poziomów 4-14. Oczywiście są znacznie przydatniejsze świecidełka, jednak te trzy pierścienie nie są złym wyborem, jeśli akurat straciliśmy ekwipunek, a mamy trochę gotówki.



    Nazwa: Pierścień odporności na choroby
    Opis: Osoba nosząca jeden z tych pierścieni jest całkowicie odporna na wszelkie rodzaje infekcji i chorób.
    Lacksun Zollan, cormyrski paladyn Ilmatera, przemierzył ogromne połacie Faerunu, przekazując takie pierścienie ofiarom kapłanów Talony. Stał się znany z powiedzenia, że zamierza zniszczyć dzieło Talony: "palec po palcu".
    Opis statystyk:
    Niewrażliwość: różne: Choroba
    Wymagania:
    Poziom 2
    Wiedza 10
    Komentarz: No cóż... kapłani na Tobie wiele nie zarobią, to pewne.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw