Pierścienie to dość popularna biżuteria noszona na palcach. Niektóre z nich są jednak potężnymi magicznymi przedmiotami.
Pierścienie w NWN są spotykane na każdym kroku, w wielu odmianach. Od odpustowych miedzianych świecidełek, aż po potężne starożytne artefakty. Ze względu na "stopień użyteczności" można wydzielić kilka grup pierścieni:
Błyskotki
Przedmioty spotykane praktycznie wszędzie. Noszą je zarówno kobiety jak i mężczyźni. Z racji tego, że nie posiadają większych magicznych właściwości dla poszukiwacza przygód (wyłączając kolekcjonerów) są praktycznie bezużyteczne. Należy jednak pamiętać, że każdy kupiec z chęcią oczyści z nich Twój plecak, równocześnie znacznie zwiększając ciężar Twojej sakiewki.
Stymulanty
Pierścienie, których jedyną (ale jakże użyteczną) cechą jest to, że podnoszą jedną ze statystyk naszej postaci. Nie mają one osobnej historii, swojego imienia ani żadnych innych znaków szczególnych, nie zmienia to jednak faktu, że dla większości poszukiwaczy przygód są praktycznie niezbędne. Sugerowane jest, by, w miarę możliwości, mieć wszystkie możliwe stymulanty w plecaku.
Artefakty
Czyli to co tygry....awanturnicy lubią najbardziej. Te pierścionki, chociaż czasem wyglądające na zwykłe "Błyskotki", posiadają potężne właściwości magiczne. Każdy z nich ma swoją własną nazwę, adekwatną do właściwości i historię, którą często opowiada się po tawernach. Moc tych artefaktów ma bardzo zróżnicowane źródła, często jest cząstką mocy poprzedniego właściciela, która przepłynęła na jego ulubioną biżuterię. Czasem jest to podarek od bogów, duchów, czy innych nadprzyrodzonych mocy. Zdarzają się też pierścienie, których pochodzenie jest nieznane, choć, ze względu na "charakter" mocy, można stwierdzić, że nie chcielibyśmy się spotkać z np. poprzednim właścicielem.
Wymagania i cechy przedmiotów podane są dla kampanii Neverwinter Nights, natomiast w modach autorskich mogą być one diametralnie różne, nawet dla pozornie identycznych przedmiotów. Przybliżony zalecany poziom jest wyłącznie sugestią autora dotyczącą przydatności pierścienia, która oczywiście nie jest w żaden sposób zobowiązująca dla poszczególnych postaci.
Błyskotki
Nazwa: Miedziany pierścień
Komentarz: Pierścionek, jakich w czasie swoich podróży znajdziesz tysiące. Sprzedając go, nie dorobisz się fortuny, ale ziarnko do ziarnka...
Nazwa: Karmazynowy pierścień
Opis: Takie pierścienie to doskonałe źródło światła dla poszukiwaczy przygód, bo nie zajmują rąk, w których można spokojnie trzymać broń lub inny ekwipunek.
Opis statystyk:
Światło Normalne (15m) Czerwony
Wymagania:
Wiedza 6
Komentarz: Magiczna wersja diody przy kluczykach do samochodu. Z racji tego, że w NWN nie ma samochodów można go uznać za bezużyteczny. Przedmiot z kategorii "Błyskotki" tzn. zbierz i sprzedaj.
Nazwa: Nefrytowy pierścień
Opis: Takie pierścienie to doskonałe źródło światła dla poszukiwaczy przygód, bo nie zajmują rąk, w których można spokojnie trzymać broń lub inny ekwipunek.
Opis statystyk:
Światło Normalne (15m) Zielony
Wymagania:
wiedza 6
Komentarz: Kolejna latarka. Tym razem zielona.
Stymulanty
Nazwa: Pierścień jasnej myśli
Opis: Młody Resino z Beregostu, dręczony głosami, które wciąż atakowały jego umysł, błagał w miejscowym kościele, aby ktoś go zabił. Rozumiejąc jego ból, ale nie potrafiąc zidentyfikować działania konkretnego demona, kapłani podjęli próbę stworzenia pierścieni, które miały oczyścić jego umysł. Niestety, choć wyostrzyły jego zmysły, nie zrobiły nic z głosami i w końcu Resino odebrał sobie życie.
Opis statystyk:
Premia do inteligencji (zawarta w nazwie pierścienia)
Wymagania:
Pierścień jasnej myśli +1
Poziom 3
Wiedza 10
Pierścień jasnej myśli +2
Poziom 7
Wiedza 14
Pierścień jasnej myśli +3
Poziom 10
Wiedza 16
Pierścień jasnej myśli +4
Poziom 12
Wiedza 18
Pierścień jasnej myśli +5
Poziom 15
Wiedza 20
Pierścień jasnej myśli +6
Poziom 16
Wiedza 22
Pierścień jasnej myśli +7
Poziom 18
Wiedza 23
Pierścień jasnej myśli +8
Poziom 20
Wiedza 24
Pierścień jasnej myśli +9
Poziom 21
Wiedza 24
Pierścień jasnej myśli +10
Poziom 21
Wiedza 25
Komentarz:Przedmiot niezwykle użyteczny dla czarodziei, ale przydatny też innym klasom. Zdecydowanie polecam noszenie go w ekwipunku (no chyba, że ktoś nie spełnia wymagań), ponieważ czasami trzeba wykazać się cechą, którą przy rozwijaniu postaci potraktowaliśmy akurat po macoszemu.
Swoją drogą historyjka o Resino została chyba ukuta przez twórców pierścienia w ramach kampanii reklamowej, bo każdy pierścień ma tą samą.
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Dźwięk
Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Dźwięk 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 21
Wiedza 25
Komentarz: Kolejny z przedmiotów, których nie powinno się sprzedawać. Co prawda najczęściej przydaje się w towarzystwie bardów cierpiących na głuchotę, nie zmienia to jednak faktu, że jest to bodajże jedyny pierścień dający 100% odporność na dźwięk (powody, dla których zakwalifikowano go do żywiołów, pozostają nieznane nawet dla miejscowego szamana).
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Elektryczność
Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Elektryczność 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 21
Wiedz 25
Komentarz: Jeżeli dobrze biegasz, to od dzisiaj możesz bezkarnie zwymyślać kapłanów Talosa (oczywiście pomijając skutki pośrednie, np. Skrytobójców).
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Kwas
Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Kwas 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 21
wiedza 25
Komentarz: Powiadają, że każde większe miasto w Faerunie zakupiło te pierścienie dla pracowników kanalizacji miejskiej (z wyjątkiem Luskan, bo oni są przyzwyczajeni do trupów walających się w kanałach).
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Ogień
Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Ogień 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 21
wiedza 25
Komentarz: Właściciele tych zabawek mogą spokojnie spróbować sił w dyscyplinie magmo nurek.
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Zimno
Opis: Takie pierścienie są tworzone przez Czerwonych Czarodziejów Thay pod kierunkiem Druxusa Rhyma i następnie sprzedawane w ich enklawach, w całych Krainach. Choć są znacznie droższe i trudniejsze do wykonania niż ich pomniejsze odpowiedniki, to przynoszą enklawom znaczne dochody.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Zimno 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 21
Wiedza 25
Komentarz: Spanie na śniegu nie wyjdzie na zdrowie większości istot żywych, jednakże właściciele tego pierścienia należą do tej niewielkiej grupy szczęśliwców, dla której "zamarznięcie" jest tylko hasłem na 12 liter z "e" na końcu.
Nazwa: Pierścień niewrażliwości na żywioły: Uniwersalny
Opis:Druxus Rhym, jeden ze znaczniejszych Czerwonych Czarodziejów z Thay stworzył tylko kilka takich wyjątkowych pierścieni. Jego sojusznicy otrzymali je za to, że pomogli Druxusowi zdobyć większą potęgę. Kilka innych pierścieni posłużyło do przekupienia władców, którzy próbowali powstrzymać wzrost enklaw Czerwonych Czarodziejów. Niektórzy magowie podejrzewali, że Druxus może mieć jakiś mroczniejszy cel w rozdawaniu tych pierścieni, ale jak na razie nie ma na to żadnego dowodu.
Opis statystyk:
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Elektryczność 100% niewrażliwości
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Kwas 100% niewrażliwości
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Ogień 100% niewrażliwości
Niewrażliwość: rodzaj obrażeń: Zimno 100% niewrażliwości
Wymagania:
Poziom 33
Wiedza 51
Komentarz: Cóż można powiedzieć, ochrona marzenie. Jeżeli choćby pijak w tawernie (pomijając fakt, że są oni z reguły zadziwiająco dobrze poinformowani) wymamrocze coś, co pozostawia cień wątpliwości, że ów pierścień jest gdzieś w okolicy - idź go poszukać (pierścienia, nie pijaka).
Nazwa: Pierścień Ochrony
Opis: Ten i wiele innych pierścieni tego typu zostały stworzone do ochrony synów króla Casttera De'wessa, choć nie wiadomo przez kogo. Przez co najmniej trzynaście pokoleń znajdowały się w posiadaniu członków tej rodziny i wszystkie przepadły na przestrzeni zaledwie jednej generacji. Podobno przyczyną ich zniknięcia była waśń pomiędzy potomkami króla i dziedzicami ich stwórcy.
Opis statystyk:
Premia do KP zawarta w nazwie
Wymagania:
Pierścień Ochrony +1
Poziom 1
Wiedza 9
Pierścień Ochrony +2
Poziom 5
Wiedza 11
Pierścień Ochrony +3
Poziom 7
Wiedza 14
Pierścień Ochrony +4
Poziom 10
Wiedza 16
Pierścień Ochrony +5
Poziom 11
Wiedza 18
Pierścień Ochrony +6
Poziom 17
Wiedza 22
Pierścień Ochrony +7
Poziom 20
Wiedza 24
Pierścień Ochrony +8
Poziom 21
Wiedza 25
Pierścień Ochrony +9
Poziom 22
Wiedza 27
Pierścień Ochrony +10
Poziom 23
Wiedza 32
Komentarz: Tego typu pierścienie są chyba najbardziej rozpowszechnioną wśród bohaterów biżuterią. Czarownik czy wojownik, bard, czy barbarzyńca, wszyscy doceniają tą niewidzialną, ale jakże skuteczną ochronę.
Nazwa: Pierścień Odporności
Opis: Jagen Marsk, szlachcic z Turmish, był bardzo niezadowolony, że nie mógł nosić jednocześnie więcej niż dwóch magicznych pierścieni, chociaż chciał korzystać z wielu. Prowadził więc badania nad połączeniem mocy magicznych pierścieni. Tak naprawdę chciał połączyć niewidzialność z teleportacją, ale musiał się zadowolić tym pierścieniem, który zapewniał odporność ma magię i użyteczne źródło światła. Sprzedaje teraz takie pierścienie, aby uzyskać środki na pokrycie badań mających doprowadzić do powstania potężniejszych kombinacji.
Opis statystyk:
Premia do Rzutu Obronnego: Uniwersalny (zawarta w nazwie)
Światło Normalne (15m) Pomarańczowy
Wymagania:
Pierścień Odporności +1
Poziom 4
Wiedza 11
Pierścień Odporności +2
Poziom 8
Wiedza 15
Pierścień Odporności +3
Poziom 11
Wiedza 18
Komentarz: Seria całkiem użytecznych przedmiotów dla postaci poziomów 4-14. Oczywiście są znacznie przydatniejsze świecidełka, jednak te trzy pierścienie nie są złym wyborem, jeśli akurat straciliśmy ekwipunek, a mamy trochę gotówki.
Nazwa: Pierścień odporności na choroby
Opis: Osoba nosząca jeden z tych pierścieni jest całkowicie odporna na wszelkie rodzaje infekcji i chorób.
Lacksun Zollan, cormyrski paladyn Ilmatera, przemierzył ogromne połacie Faerunu, przekazując takie pierścienie ofiarom kapłanów Talony. Stał się znany z powiedzenia, że zamierza zniszczyć dzieło Talony: "palec po palcu".
Opis statystyk:
Niewrażliwość: różne: Choroba
Wymagania:
Poziom 2
Wiedza 10
Komentarz: No cóż... kapłani na Tobie wiele nie zarobią, to pewne.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.